Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 31/07/2019 14:05

mfuentesll2 ha escrit:Ara mateix tal com tenim les infrastructures rotundament no, la xarxa està massa saturada per posar un tren llançadora
Com que els trens LD ja no circularan pel túnel de Passeig de Gràcia degut al CM i la possible recuperació de la R2, podria ser part de la solució per evitar la saturació, sense oblidar tampoc de la implantació dels ERTMS i de la reordenació de vies de Sants. Llavors el tren llançadora el podrien posar.
mfuentesll2 ha escrit:Quan sobretot cap al vallès occidental faria falta augmentar freqüències.
Una R10 Terrassa-Aeroport si que seria interessant pero fer la R10 com la original ni de conya (encara que sigui lo que els politics estiguin demanant ara).
Aquesta R10 que proposes per fer-ho fa falta que posin en marxa el ramal de les Aigües... (que em pregunto si caldrà llavors fer salt de moltó en aquest cas)... però jo faria un altre cosa pel Vallès Occidental que personalment estic més d'acord... La R8 és un servei infravalorat i per Sant Cugat i Rubí han de recuperar la R7 per dotar de més servei aquest recorregut i per tenir connexió amb el Baix Llobregat/Barcelona... ara seria estrany tornar a veure l'antiga R7... però es podria fer ús del ramal de les Aigües per connectar Cerdanyola Universitat amb Passeig de Gràcia finalitzant a l'Aeroport... Podria quedar la R7 una cosa així com R7 Aeroport - Cerdanyola Universitat i si es perllonga els R7 per Martorell, millor encara.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

mfuentesll2
N5
N5
Entrades: 125

Entrada Autor: mfuentesll2 » Dimecres 31/07/2019 15:05

Per la R7 la problemàtica seria la mateixa, a més a més el principal problema de la R7 és el cisellament de Cerdanyola, amb un tros de vía única, cosa que limita molt l'explotació.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 31/07/2019 15:48

I què vols fer??? Deixar les coses com estan?

Mentre el 3er túnel que seria una solució per la saturació, està també en el calaix i alguna cosa han de fer per solucionar els túnels de BCN, tenint en compte les licitacions de millora a les estacions i recorreguts (ja siguin canvis d'ample o implantació ERTMS o desdoblaments com la R3).

Una cosa que jo faria és alliberar el túnel de Pl. Catalunya alguna linia de rodalia, concretament la R3... Per això el que cal fer és que estigui acabat el nou accés de l'Aeroport, i a Montcada haurien de fer una distribució de vies perquè si la R3 seria la candidata perfecte per canviar de túnel, el que caldria és o bé un salt de moltó o una distribució de vies per evitar cisallaments o evitar que els cisallaments no afectin gaire... Tenint en compte que amb el desdoblament de la R3, el replantejament de recuperar la R2 original, l'accés a l'Aeroport que seria en doble via, i el fet que s'allibera solcs per l'Hospitalet... La R3 podria canviar de túnel.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Divendres 06/09/2019 0:00

Proposo clausurar la terminal de mercaderies de Granollers, sense possibilitat d expansió física i amb accés difícil per camions i obrir-ne una de nova a l'entorn de la R8 que doni servei al Vallès i permeti transbordar contenidors d'ample ibèric al UIC sense necessitat de ficar-se al port de Barcelona i tornar-ne a sortir.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 06/09/2019 22:41

robertotlh ha escrit:Proposo clausurar la terminal de mercaderies de Granollers, sense possibilitat d expansió física i amb accés difícil per camions i obrir-ne una de nova a l'entorn de la R8 que doni servei al Vallès i permeti transbordar contenidors d'ample ibèric al UIC sense necessitat de ficar-se al port de Barcelona i tornar-ne a sortir.
Quin benefici pot terme la teva idea?


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dissabte 07/09/2019 0:28

Bàsicament els dos que he descrit:
- Dotar al Vallès d'una terminal de contenidors amb ample UIC per facilitar accés a Europa de les exportacions vallesanes. I amb més capacitat i millor accés per carretera que la terminal actual.
- Permetre que els combois de contenidors que provinguin d'altres punts de la península puguin transbordar d'iberic a UIC sense necessitat d'anar fins el port de Barcelona i tornar.
Jo ho veig una millora clara



mfuentesll2
N5
N5
Entrades: 125

Entrada Autor: mfuentesll2 » Dissabte 07/09/2019 17:58

Fer una terminal de contenidors no te perque suposar eliminar la de granollers.



Lluis
N6
N6
Entrades: 214
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Divendres 20/09/2019 21:07

Per tal d'afavorir desplaçaments en transport públic enlloc de cotxe privat i en conseqüència evitar els col·lapses diaris a l'entorn de la B30/AP7 i els seus accessos des del Papiol i la C58, proposo crear una línia de metro (lleuger si voleu) d'aportació al sistema de Rodalies i suburbans.

Les línies del Vallès de FGC ja van al límit de passatge, així que aquí l'important és connectar sobretot les estacions de Renfe de la zona (Rubí, Sant Cugat, Cerdanyola i Montcada-Ripollet), que en general són lluny de tot, amb els centres de les poblacions (Rubí, Sant Cugat, Cerdanyola i Ripollet ~250.000 hab) i amb les zones empresarials on cada dia s'hi desplacen milers de treballadors (Hospital general, Can Sant Joan, Can Magí, Sincrotró i Parc Tecnològic del Vallès). Això lligat amb nodrir de serveis ferroviaris la línia entre Rubí i Cerdanyola Universitat amb serveis de l'R8, R7 fins Rubí i R1 fins UAB.
MetroLleuger_Rubí_Ripollet2.png
MetroLleuger_Rubí_Ripollet2.png (364.84 KiB) Visualitzat 16502 cops


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

mfuentesll2
N5
N5
Entrades: 125

Entrada Autor: mfuentesll2 » Divendres 20/09/2019 21:34

Sant Joan ja te el SJ bus, i per passar per allà es dona molta volta. Jo tiraria desde Rubí FGC al CC de Sant Cugat ignorant Rubí Renfe amb una parada intermitja a la zona del 25 i el Leroy Merlin i seguiria recte fins Volpelleres. Des d'allà continuaria el traçat tal com està pensat. Un dels principals problemes de plantejar transports és el voler donar servei al màxim de zona possible però penalitzant massa el temps cosa que fa que al final no sigui competitiu.



Lluis
N6
N6
Entrades: 214
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Diumenge 29/09/2019 17:18

mfuentesll2 ha escrit:
Divendres 20/09/2019 21:34
Sant Joan ja te el SJ bus, i per passar per allà es dona molta volta. Jo tiraria desde Rubí FGC al CC de Sant Cugat ignorant Rubí Renfe amb una parada intermitja a la zona del 25 i el Leroy Merlin i seguiria recte fins Volpelleres. Des d'allà continuaria el traçat tal com està pensat. Un dels principals problemes de plantejar transports és el voler donar servei al màxim de zona possible però penalitzant massa el temps cosa que fa que al final no sigui competitiu.
D'acord que la proposta fa molta volta de Rubí a Sant Cugat. Sobretot per voler anar a Rubí Renfe. Potser la connexió Rubí amb Rubí-Renfe es pot deixar pel Rubí-bus. Ara bé, el concepte "Sant Joan ja té el SJ bus" torna a deixar el transport públic de tota la zona del polígon amb un sol punt d'accés per la línia de Sabadell, la més saturada de FGC. No connecta amb Renfe ni amb al línia de Terrassa. A més, les carreteres del polígon estan col·lapsades cada dia laboral, fent que el bus trigui 5-10 minuts a cada rotonda. La gent acaba anant en cotxe.

Crec que la zona empresarial necessita un transport "ferroviari" i no per carretera. Per tant, compro la idea del teu traçat del metro Rubí-Ripollet directe per Volpelleres (vermell), però complementàriament apostaria per un transport tipus VAL amb parades properes i servei de dilluns a divendres per a la zona dels polígons amb connexió a Renfe Rubí (gris).
MetroLleuger_Rubí_Ripollet3.png
MetroLleuger_Rubí_Ripollet3.png (381.55 KiB) Visualitzat 16289 cops


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

mfuentesll2
N5
N5
Entrades: 125

Entrada Autor: mfuentesll2 » Diumenge 29/09/2019 22:44

La linea que has proposat per complementar el tram l'acabaria pels poligons pel carrer de la ferralla fins castellbisbal RENFE i el Palau, connectant el vallès amb el Baix Llobregat.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 05/11/2019 7:17

Volia reflotar sobre el projecte de Castelldefels-Cornellà (que des de Gavà-Sant Boi i l'estació de Cornellà sota l'estació en superfície de Cornellà de línia de Vilafranca seria soterrada) de RENFE i què en penseu...

Què faríeu... el servei com una nova línia que aniria fins a Zona Universitària (R9?)?
O que formi part com a perllongació d'alguna línia existent, com la R3 com ho proposaven alguns i la R1 com ho proposaven altres?


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Lluis
N6
N6
Entrades: 214
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Dimarts 05/11/2019 8:10

Carlos González ha escrit:
Dimarts 05/11/2019 7:17
Volia reflotar sobre el projecte de Castelldefels-Cornellà (que des de Gavà-Sant Boi i l'estació de Cornellà sota l'estació en superfície de Cornellà de línia de Vilafranca seria soterrada) de RENFE i què en penseu...

Què faríeu... el servei com una nova línia que aniria fins a Zona Universitària (R9?)?
O que formi part com a perllongació d'alguna línia existent, com la R3 com ho proposaven alguns i la R1 com ho proposaven altres?
Pel que fa al servei, el més lògic seria unir-la a la R1 (túnel per la Diagonal-Aragó), per les característiques suburbanes de la línia. Pel que fa al traçat, des d'Esplugues aniria a Sant Boi via Sant Joan Despí (per Guimerà-Fontsanta) enlloc de via Cornellà. I de Sant Boi a Sant Boi sud vorejaria el turó per Bonaventura Calopa i Bonaventura Aribau.


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

torres997
N6
N6
Entrades: 172

Entrada Autor: torres997 » Dimarts 05/11/2019 9:53

Carlos González ha escrit:
Dimarts 05/11/2019 7:17
Volia reflotar sobre el projecte de Castelldefels-Cornellà (que des de Gavà-Sant Boi i l'estació de Cornellà sota l'estació en superfície de Cornellà de línia de Vilafranca seria soterrada) de RENFE i què en penseu...

Què faríeu... el servei com una nova línia que aniria fins a Zona Universitària (R9?)?
O que formi part com a perllongació d'alguna línia existent, com la R3 com ho proposaven alguns i la R1 com ho proposaven altres?
És cert que durant l'època de vaques grasses es va proposar una línia des de Castelledefels fins a Zona Universitària, passant per Gavà, Viladecans, Sant Boi, Cornellà i Esplugues. Fins i tot es parlava del "metro del Delta" o de la "línia R9". No hi estic gaire posat, però crec que tot van ser paraules i que mai es va parlar seriosament sobre aquest projecte. Malauradament, crec que haurem d'esperar bastants (molts) anys per veure aquesta línia en funcionament (si és que finalment recuperen el projecte).

Tot el que podem fer fins llavors són meres especulacions. Personalment, enfocaria aquesta línia com un servei independent, amb una bona freqüència, fent-la competitiva amb els autobusos interurbans (ja sigui en forma de línia de metro o de rodalies).

Edit: Fa un temps vaig fer un petit post a Instagram sobre aquest projecte:
https://www.instagram.com/p/BpSRcRMHQuE/
torres997 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 05/11/2019 17:25, en total s’ha editat 1 vegada.


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dimarts 05/11/2019 12:59

Carlos González ha escrit:
Dimarts 05/11/2019 7:17
Volia reflotar sobre el projecte de Castelldefels-Cornellà (que des de Gavà-Sant Boi i l'estació de Cornellà sota l'estació en superfície de Cornellà de línia de Vilafranca seria soterrada) de RENFE i què en penseu...

Què faríeu... el servei com una nova línia que aniria fins a Zona Universitària (R9?)?
O que formi part com a perllongació d'alguna línia existent, com la R3 com ho proposaven alguns i la R1 com ho proposaven altres?
Jo crec que mentre només arribés a Zona Universitària, haurien d'existir els dos tipus de serveis, el suburbà Castelldefels-Zona (R9) i el de rodalies amb R1 o R3. De totes formes, al pensar en global, si es fa el nus de la Torrassa els R1 passaran a ser costa-costa i els R2 interior-interior. Per tant com a candidats per a la nova línia quedarien R3 i R4. Em decanto per R4 a Castefa i que R3 vagin a Aeroport per ramal aigües, però podria ser a l'inrevés, la demanda del Vallès a l'aeroport segur que és forta.
Tornant al ramal, crec que caldria evitar errors passats i no limitar la capacitat de la infraestructura, construint el major nombre d'enllaços possible. Penso en una R7 semicircular Zona Universitaria - Sant Andreu Arenal. Penso en portar a Zona Universitaria part dels trens de la linia de Vilafranca per alliberar solcs als túnels de Barcelona... en fi, com més enllaços fisics entre línies més opcions, mirem Madrid sino.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 05/11/2019 18:23

Jo personalment descartaria el conegut salt de moltó perquè la idea de fer un servei costa-costa i interior-interior em sembla que no té perquè fer-se... primer l'únic benefici que compta és amb fer el tren de l'interior-interior i costa-costa, però la resta de coses com la saturació dels dos túnels en especial el de Pl. Catalunya seguirien amb els mateixos problemes.

Tenint en compte que si es fa la posada de la distribució de les vies de Sants i la demanda relació entre costa-interior de la R2 i la relació interior-costa de la R1 em sembla perfecte. Però si es fa el salt de moltó, és lògic que la millor candidata apart del servei R9, és o la R3 o la R4. La gràcia és que a causa de que el nou ramal de l'aeroport serà un servei llançadora (R10?) des de T1 fins a SAC quan aquesta pugui ser capçalera dels regionals (que em pregunto com s'ho farà) la qüestió és on acabarà la R3 si la R4 anirà a Castefa per via Delta i viceversa.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dimarts 12/11/2019 19:03

Carlos González ha escrit:
Dimarts 05/11/2019 18:23
Jo personalment descartaria el conegut salt de moltó perquè la idea de fer un servei costa-costa i interior-interior em sembla que no té perquè fer-se... primer l'únic benefici que compta és amb fer el tren de l'interior-interior i costa-costa, però la resta de coses com la saturació dels dos túnels en especial el de Pl. Catalunya seguirien amb els mateixos problemes.

Tenint en compte que si es fa la posada de la distribució de les vies de Sants i la demanda relació entre costa-interior de la R2 i la relació interior-costa de la R1 em sembla perfecte. Però si es fa el salt de moltó, és lògic que la millor candidata apart del servei R9, és o la R3 o la R4. La gràcia és que a causa de que el nou ramal de l'aeroport serà un servei llançadora (R10?) des de T1 fins a SAC quan aquesta pugui ser capçalera dels regionals (que em pregunto com s'ho farà) la qüestió és on acabarà la R3 si la R4 anirà a Castefa per via Delta i viceversa.
El salt de moltó per si sol no millorarà gaire però combinat amb la línia Cornellà - Castelldefels i un salt de moltó al ramal Aigües sí .
- La R1 absorbint el recorregut costa-costa per tunel de Pça Catalunya
- La R2 absorbint el recorregut interior-interior a través del túnel de Passeig de Gràcia
- La R4 l'envies a l'Aeroport T1 a través del tunel de Plaça Catalunya
- La R3 va cap al túnel de Passeig de Gràcia a través del ramal Aigües i acaba a Castelldefels per la nova línia.
I et queden solcs per a una R7 circular
Els regionals els deixes com estan a EdF
La Torrassa passa a ser la estació de referència d Hospitalet i l actual estació d'Hospitalet passa a ser un baixador soterrat



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 12/11/2019 19:19

robertotlh ha escrit:
Dimarts 12/11/2019 19:03
Carlos González ha escrit:
Dimarts 05/11/2019 18:23
Jo personalment descartaria el conegut salt de moltó perquè la idea de fer un servei costa-costa i interior-interior em sembla que no té perquè fer-se... primer l'únic benefici que compta és amb fer el tren de l'interior-interior i costa-costa, però la resta de coses com la saturació dels dos túnels en especial el de Pl. Catalunya seguirien amb els mateixos problemes.

Tenint en compte que si es fa la posada de la distribució de les vies de Sants i la demanda relació entre costa-interior de la R2 i la relació interior-costa de la R1 em sembla perfecte. Però si es fa el salt de moltó, és lògic que la millor candidata apart del servei R9, és o la R3 o la R4. La gràcia és que a causa de que el nou ramal de l'aeroport serà un servei llançadora (R10?) des de T1 fins a SAC quan aquesta pugui ser capçalera dels regionals (que em pregunto com s'ho farà) la qüestió és on acabarà la R3 si la R4 anirà a Castefa per via Delta i viceversa.
El salt de moltó per si sol no millorarà gaire però combinat amb la línia Cornellà - Castelldefels i un salt de moltó al ramal Aigües sí .
- La R1 absorbint el recorregut costa-costa per tunel de Pça Catalunya
- La R2 absorbint el recorregut interior-interior a través del túnel de Passeig de Gràcia
- La R4 l'envies a l'Aeroport T1 a través del tunel de Plaça Catalunya
- La R3 va cap al túnel de Passeig de Gràcia a través del ramal Aigües i acaba a Castelldefels per la nova línia.
I et queden solcs per a una R7 circular
Els regionals els deixes com estan a EdF
La Torrassa passa a ser la estació de referència d Hospitalet i l actual estació d'Hospitalet passa a ser un baixador soterrat
Realment calen línies de Rodalies llarguíssimes?



Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dimarts 12/11/2019 19:54

Renfe445 ha escrit:
Dimarts 12/11/2019 19:19
robertotlh ha escrit:
Dimarts 12/11/2019 19:03
Carlos González ha escrit:
Dimarts 05/11/2019 18:23
Jo personalment descartaria el conegut salt de moltó perquè la idea de fer un servei costa-costa i interior-interior em sembla que no té perquè fer-se... primer l'únic benefici que compta és amb fer el tren de l'interior-interior i costa-costa, però la resta de coses com la saturació dels dos túnels en especial el de Pl. Catalunya seguirien amb els mateixos problemes.

Tenint en compte que si es fa la posada de la distribució de les vies de Sants i la demanda relació entre costa-interior de la R2 i la relació interior-costa de la R1 em sembla perfecte. Però si es fa el salt de moltó, és lògic que la millor candidata apart del servei R9, és o la R3 o la R4. La gràcia és que a causa de que el nou ramal de l'aeroport serà un servei llançadora (R10?) des de T1 fins a SAC quan aquesta pugui ser capçalera dels regionals (que em pregunto com s'ho farà) la qüestió és on acabarà la R3 si la R4 anirà a Castefa per via Delta i viceversa.
El salt de moltó per si sol no millorarà gaire però combinat amb la línia Cornellà - Castelldefels i un salt de moltó al ramal Aigües sí .
- La R1 absorbint el recorregut costa-costa per tunel de Pça Catalunya
- La R2 absorbint el recorregut interior-interior a través del túnel de Passeig de Gràcia
- La R4 l'envies a l'Aeroport T1 a través del tunel de Plaça Catalunya
- La R3 va cap al túnel de Passeig de Gràcia a través del ramal Aigües i acaba a Castelldefels per la nova línia.
I et queden solcs per a una R7 circular
Els regionals els deixes com estan a EdF
La Torrassa passa a ser la estació de referència d Hospitalet i l actual estació d'Hospitalet passa a ser un baixador soterrat
Realment calen línies de Rodalies llarguíssimes?
Un cop solucionats els colls d'ampolla de la xarxa no veig perquè no.



mfuentesll2
N5
N5
Entrades: 125

Entrada Autor: mfuentesll2 » Dimarts 12/11/2019 23:13

Les línies poden ser molt llargues, però que siguin pocs trens els que facin el trajecte sencer. Que la majoria siguin serveis parcials per un motiu molt bàsic: fiabilitat. Si una línia, posem la R4 té una incidència a Vacarisses i fas serveis sencers perjudiques entre Sant Vicenç de Calders i Manresa. Si 1 de cada 4 trens que surten de Manresa fa el trajecte sencer, 2 van fins Martorell i l'altre a Vilafranca (el mateix per el costat del penedès) al final els serveis que es veuen perjudicats són menors i el passatger té més opcions. Al final també es tracta de que els fluxes punta-punta són mínims i reforçar aquells trajectes més utilitzats.
El resum és que una línia llarga pot estar realitzada bàsicament per serveis parcials, però sota la mateixa denominació perque el trajecte es comú.



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”