Tramo Abrera-Terrassa [B-40]

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
437.001
N10
N10
Entrades: 4868
Ubicació: Tarragona

Tram Olesa-Viladecavalls

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 19/04/2019 0:22

Terrassa Digital (xx/02/2019 -INCLOU VÍDEO-)
Un problema geotècnic fa malbé un tram del Quart Cinturó

Un moviment de terres ha fet malbé un tram d’uns mil metres de longitud de l’autovia orbital B-40, coneguda com a Quart Cinturó, al seu pas per Viladecavalls i en el tram que arriba fins Abrera. El Ministeri de Foment ha confirmat que s’ha trencat un tram del traçat que passa pel vessant de la muntanya i que en l’actualitat s’està estudiant la millor opció per solucionar aquest problema geotècnic.

Aquestes obres formen part de l’Autovia Orbital B-40 entre Olesa de Montserrat i Viladecavalls i que també inclouen la construcció d’una rotonda que s’està executant a un parell de quilòmetres de l’incident. El macro giratori ha d’enllaçar la C-16 a Manresa i la C-58 fins a Barcelona. Aquest projecte va comportar al mes d’octubre la desviació del trànsit de la C-16 en el punt en què es troba amb la C-58 a l’alçada de Viladecavalls. Una desviació que encara s’allargarà uns quatre mesos més.

L’enllaç farà més de cent metres i comptarà amb pilars de longituds variables fins als 23 metres d’alçada. El viaducte tindrà dos carrils d’uns 3 metres i mig d’amplada, amb voral exterior i interior. El pressupost és d’uns 174 milions d’euros. El passat mes de maig quatre municipis de la comarca entre ells Terrassa reclamaven al Govern de Madrid la màxima celeritat per acabar l’autovia.

Mentrestant al mes de juliol, el Departament de Territori i Sostenibilitat i els Consell Comarcal demanaven que s’aturés la tramitació dels estudis ecològics de la B-40 entre Terrassa i Granollers fins a l’aprovació del Pla Específic de Mobilitat del Vallès. Aquest any el Ministeri de Fomento té previst invertir en la B-40, uns 19 milions d’euros.


La Vanguardia (15/04/2019)
Cecot denuncia un nuevo retraso de dos años
del tramo central de la B-40


El Gobierno se comprometió a acabar este octubre la obra Olesa-Viladecavalls

Con los retrasos, la obra no se finalizará antes del 2021

Los incumplimientos de Fomento acumulan un sobrecoste de 240 millones, según la patronal


Mucho ha llovido desde 1966, cuando se planificó por primera vez el cuarto cinturón (B-40) en el Plan Director Territorial del Área de Barcelona. Cincuenta y tres años después, la patronal Cecot habla del tramo central Abrera-Terrassa como “la eterna infraestructura inacabada, sólo por detrás de la Sagrada Família de Gaudí”.

Tras retrasos e incumplimientos reiterados por parte del Ministerio de Fomento desde el 2007, cuando empezaron las obras, la finalización del último tramo pendiente, los 6,2 kilómetros entre Olesa y Viladecavalls, estaba prevista para octubre de este año. Cecot denuncia ahora, sin embargo, que de acuerdo con sus previsiones esa obra se retrasará otros dos años, hasta mediados del 2021. [...]



Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 293

Entrada Autor: Oriolix » Divendres 19/04/2019 17:11

L'obertura del tram Abrera-Terrassa permetrà passar de la A2 a la B30 direcció Girona sense passar pel peatge de Martorell, que s'acaba el 31 d'agost de 2021. Per tant, tots els problemes tècnics d'aquest minitram (recordem que només falta acabar un túnel doble d'1km !), s'arrossegaran fins l'agost de 2021.

El mateix li passarà al pont de Castellbisbal, que també serviria per saltar-se aquest peatge, que també té uns problemes tècnics gravíssims (!) que es resoldran màgicament l'estiu de 2021.

És un escàndol amb totes les lletres, a benefici dels srs. de la Caixa.



Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 293

Entrada Autor: Oriolix » Divendres 19/04/2019 17:15

I permeteu-me una frikada. Es podria aprofitar un dels sentits de tot el tram Abrera-Terrassa per fer-hi passar el tren d'enllaç entre Martorell i Terrassa.

Seria possible restar carrils als cotxes per posar en servei un tram de ferrocarril ?



Avatar de l’usuari
robertotlh
N6
N6
Entrades: 299

Entrada Autor: robertotlh » Dissabte 20/04/2019 21:54

Aquest tram es una de les majors vergonyes d aquest país pel que fa a infraestructures. 12 anys d obres per tenir un tram de 4 quilòmetres al nord de Terrassa que no serveix de res. Això sí, cartellets del Gobierno de España a tuttipleni.



geekest_cat
N3
N3
Entrades: 29
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: geekest_cat » Diumenge 21/04/2019 10:44

Oriolix ha escrit:L'obertura del tram Abrera-Terrassa permetrà passar de la A2 a la B30 direcció Girona sense passar pel peatge de Martorell, que s'acaba el 31 d'agost de 2021. Per tant, tots els problemes tècnics d'aquest minitram (recordem que només falta acabar un túnel doble d'1km !), s'arrossegaran fins l'agost de 2021.

El mateix li passarà al pont de Castellbisbal, que també serviria per saltar-se aquest peatge, que també té uns problemes tècnics gravíssims (!) que es resoldran màgicament l'estiu de 2021.

És un escàndol amb totes les lletres, a benefici dels srs. de la Caixa.
Exacte. Només apuntar que, des d'octubre de 2018, Abertis (la propietària d'Acesa, titular del peatge de Martorell) és propietat d'Atlantia (empresa italiana d'infraestructures) i ACS (l'amic Florentino Pérez).



Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 293

Entrada Autor: Oriolix » Diumenge 21/04/2019 20:50

geekest_cat ha escrit:
Oriolix ha escrit:L'obertura del tram Abrera-Terrassa permetrà passar de la A2 a la B30 direcció Girona sense passar pel peatge de Martorell, que s'acaba el 31 d'agost de 2021. Per tant, tots els problemes tècnics d'aquest minitram (recordem que només falta acabar un túnel doble d'1km !), s'arrossegaran fins l'agost de 2021.

El mateix li passarà al pont de Castellbisbal, que també serviria per saltar-se aquest peatge, que també té uns problemes tècnics gravíssims (!) que es resoldran màgicament l'estiu de 2021.

És un escàndol amb totes les lletres, a benefici dels srs. de la Caixa.
Exacte. Només apuntar que, des d'octubre de 2018, Abertis (la propietària d'Acesa, titular del peatge de Martorell) és propietat d'Atlantia (empresa italiana d'infraestructures) i ACS (l'amic Florentino Pérez).
Disculpa. Pensava que a la Caixa encara s'havien quedat part d'Abertis, però ja veig que no.

Així doncs, .... a benefici del tito Floren !



mfuentesll2
N5
N5
Entrades: 118

Entrada Autor: mfuentesll2 » Dimecres 24/04/2019 13:15

Oriolix ha escrit:L'obertura del tram Abrera-Terrassa permetrà passar de la A2 a la B30 direcció Girona sense passar pel peatge de Martorell, que s'acaba el 31 d'agost de 2021. Per tant, tots els problemes tècnics d'aquest minitram (recordem que només falta acabar un túnel doble d'1km !), s'arrossegaran fins l'agost de 2021.

El mateix li passarà al pont de Castellbisbal, que també serviria per saltar-se aquest peatge, que també té uns problemes tècnics gravíssims (!) que es resoldran màgicament l'estiu de 2021.

És un escàndol amb totes les lletres, a benefici dels srs. de la Caixa.
Error, l'AP7 al nus del Papiol està al límit, la B40 tenia l'objectiu de separar el trànsit que baixava per la A2 amb destí Baix Llobregat amb el del Vallès i nord de BCN-Marmesme i per treure cotxes de l'infern de la C-243 (a part d'una sortida al nord ràpida per la SEAT).
El Pont de Castellbisbal té l'objectiu de comunicar amb la A-2 directe la AP7-B30 per una banda i per una altra la C-1413 (hi ha una rampa d'enllaç feta i treuria la majoria del trànsit pesat que surt dels polígons de Rubí, Castellbisbal i Sant Cugat sud del carrer de la Ferralla i les rotondes de la Celsa i Sant Andreu.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1299
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 24/04/2019 14:41

Error, l'AP7 al nus del Papiol està al límit, la B40 tenia l'objectiu de separar el trànsit que baixava per la A2 amb destí Baix Llobregat amb el del Vallès i nord de BCN-Marmesme i per treure cotxes de l'infern de la C-243 (a part d'una sortida al nord ràpida per la SEAT).
El Pont de Castellbisbal té l'objectiu de comunicar amb la A-2 directe la AP7-B30 per una banda i per una altra la C-1413 (hi ha una rampa d'enllaç feta i treuria la majoria del trànsit pesat que surt dels polígons de Rubí, Castellbisbal i Sant Cugat sud del carrer de la Ferralla i les rotondes de la Celsa i Sant Andreu.[/quote]

Molt ben exposat. Salut!



Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 293

Entrada Autor: Oriolix » Dimecres 24/04/2019 23:12

No sé on veus l'error. Per una banda, la B-40 Abrera-Terrassa permetrà enllaçar la A2 amb la C-58 i d'aquí a l'AP7/B30. De l'altra, el pont de Castellbisbal servirà per enllaçar directament A2 amb AP7/B30.

En canvi, actualment les alternatives són baixar fins a Sant Vicenç dels Horts per A2 (o B23) i tornar a pujar per B23 (o A2), en una volta de gairebé 15 km, o passar pel peatge de Martorell

En el dibuix següent, en vermell les dues alternatives que tindrem, oh miracle!, el 2021, quan finalitzi la concessió actual. En groc i en blau les dues que tenim ara.
peatge_martorell.jpg
peatge_martorell.jpg (299.2 KiB) Visualitzat 5492 cops
Reitero, la B40 Abrera-Terrassa i el pont de Castellbisbal no s'han obert mai perquè farien saltar el peatge de Martorell (el que va per l'oest de la vila, no el que va cap a Tarragona). ESCÀNDOL



Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 293

Entrada Autor: Oriolix » Dimecres 01/05/2019 16:47

Per cert, com a curiositat, he mesurat la distància a recòrrer en les diferents opcions. Així, des de l'entroncament A2-B40 a Abrera fins l'entroncament C58-AP7/B30:
- Futura ruta per B40 i C58: 24,2 km
- Futura ruta per pont de Castellbisbal: 28,7 km
- Actual ruta passant pel peatge de Martorell: 29,7 km
- Actual ruta baixant fins a Sant Vicenç dels Horts: 40,4 km

Si estigués fet el túnel que falta a la B40 a Viladecavalls, algú passaria avui pel peatge de Martorell que enllaça A2 i AP7 ?



mfuentesll2
N5
N5
Entrades: 118

Entrada Autor: mfuentesll2 » Dijous 02/05/2019 1:03

La B40 a Viladecavalls eliminaria sobretot el trànsit de la C-243c, que actualment crec que supera els 10000 cotxes/dia i té una gran quantitat de corbes a part de passar per zones urbanitzades, i també la carretera B-120 de Viladecavalls a Olesa, que no te tant trànsit però es encara més perillosa.

L'enllaç del peatge de Martorell no crec que es veies gaire afectat ja que el trànsit passant tampoc suposa una de les parts més importants del trànsit en aquest punt (una gran quantitat va per la C-1413a i el carrer de la Ferralla) i tampoc crec que hagi de ser una gran preocupació (queden 2 anys de concessions).



Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 293

Entrada Autor: Oriolix » Divendres 03/05/2019 17:50

Gràcies per fer-me veure que la B-40 Abrera-Terrassa servirà per anar d'Abrera a Terrassa. No me n'havia adonat.

I sí, ara queden 2 anys de peatges i ja no ve d'aquí. L'escàndol és que aquest enllaç amb peatge es va inaugurar el 1972. O sigui que durant 49 anys hem estat pagant peatge per enllaçar entre dues carreteres.
http://hemeroteca.lavanguardia.com/prev ... rtorell%22



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1167
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dissabte 11/05/2019 12:24

Buenas,
Trabajan en la B40?
La gente de l'Anoia usamos la carretera comarcal de Martorell a Terrassa y la verdad es que casi nadie sabe nada de la B40, si se acabara seria una cosa excelente pero vamos como todo en este pais llega un punto que se para todo y nadie mete presion y pueden pasar años y años, repito ni idea si se va hacer, si se esta haciendo o fecha definitiva.
Saludos.



Tioviejo50
N3
N3
Entrades: 32

Entrada Autor: Tioviejo50 » Dimarts 10/09/2019 11:36

Estem d'acord que fins que no acabi el robatori a Martorell, no obriran aquesta via (vergonyós que per 6 km. es tirin decenis per fer-ho) però....ningú sap com evoluciona l'obra ?....no viu ningú a prop ? fotos ? actualitzacions ?....vaig proposar això mateix a Skyscraperscity i a sobra em van banejar....tenen la pell molt fina aquells sàtrapes.... :evil:



Tioviejo50
N3
N3
Entrades: 32

Entrada Autor: Tioviejo50 » Dimecres 18/09/2019 20:39

Ara hi ha presa....me'n recordó al 2006-07 quan hi havia un front comú per aquesta zona perque no es contruís la B40....precisament els anys de vaques grasses, quan hi havia diners, es podría haver construit molt rapidament...pero els Verds-ICV i els ecologistas no vam voler.... :cop

https://elmon.cat/monterrassa/societat/ ... iv-cinturo



Tioviejo50
N3
N3
Entrades: 32

Entrada Autor: Tioviejo50 » Dijous 19/09/2019 9:56

Que si la culpa es del PP que no que es de la PSOE....ja els coneixem a aquests paios... :) primer Pepiño va dir a 2008 que al 2010 estaría enllestida....desprès la "crisi del 2011"....més tard al 2015, vam dir que estaría al 2017....al 2017 que al 2019....ara els mentide aiiiii dic els polítics que ara manen, dieun que al 2021....al 2021 amb la "crisis del 2020" dirán que al 2023...al 2022 tornaran a paralitzar les obres....al 2026 remprendran aquestes però.....ohhhh.... xD ....que se ha fet malbè tot i es te que enderrocar tot el traçat....surtirá un altre politiquet amb cara tristoia dient, molt solemne, que si que LO juro por Snoopy al 2030 ara si que sí....i de mentre la gent votant-los i aguant les seves mentides i pallassades....amb la de gent que hi ha a l'atur...amb turnos 24 h. i caps de semana treballant, en 6 mesos llest.... :ok



suburu
N3
N3
Entrades: 29

Entrada Autor: suburu » Dilluns 23/09/2019 20:06

Oriolix ha escrit:
Dimecres 01/05/2019 16:47
Per cert, com a curiositat, he mesurat la distància a recòrrer en les diferents opcions. Així, des de l'entroncament A2-B40 a Abrera fins l'entroncament C58-AP7/B30:
- Futura ruta per B40 i C58: 24,2 km
- Futura ruta per pont de Castellbisbal: 28,7 km
- Actual ruta passant pel peatge de Martorell: 29,7 km
- Actual ruta baixant fins a Sant Vicenç dels Horts: 40,4 km

Si estigués fet el túnel que falta a la B40 a Viladecavalls, algú passaria avui pel peatge de Martorell que enllaça A2 i AP7 ?
Interessant dada. Jo vaig molt sovint a Lleida des del Vallès Oriental i crec que la millor opció serà la futura ruta B40. Com més allunyats de Barcelona menys trànsit hi haurà.



Avatar de l’usuari
He2/2
N4
N4
Entrades: 63
Ubicació: Viladecavalls (Vallès Occidental)
Contacta:

Entrada Autor: He2/2 » Dilluns 23/09/2019 21:48

Aquí, a Viladecavalls, fa uns mesos que estan treballant en els enllaços entre C16, B40 i C58 tot i que molt a poc a poc.



Tioviejo50
N3
N3
Entrades: 32

Entrada Autor: Tioviejo50 » Dimarts 24/09/2019 14:04

I això que ja porten, en teoría, gairebé 1 any de treballs.... :nose ...em sembla molt fort tot plegat...Es riuen de la gent... :cop

https://www.naciodigital.cat/latorredel ... vuit/mesos



Tioviejo50
N3
N3
Entrades: 32

Entrada Autor: Tioviejo50 » Dimarts 24/09/2019 14:07

Per cert, saps com va la resta de tram, el túnel esta ja equipat ? i la resta de traçat fins Viladecavalls ?:.. :nose



Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”