Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Entrada Autor: Aeduh » Divendres 21/02/2020 16:38



En su momento presenté aquí un proyecto parecido, dirigiéndose hasta Moià eventualmente. La propuesta del trazado por Ripollet es nueva, y de hecho muy buena idea.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
robertotlh
N6
N6
Entrades: 305

Entrada Autor: robertotlh » Dimarts 25/02/2020 0:12

Aquesta és la meva proposta per a la xarxa de metro de Barcelona. No incorpora gaire collita pròpia. La majoria de les propostes ja estaven sobre la taula.

Inclou les següents infraestructures noves
- Ampliació L1 Hospital de Bellvitge - El Prat: PDI 2011-2020 - Actuació AX01
- Ampliació L1 Fondo - Badalona Renfe: PDI 2011-2020 - Actuació AX02
- Ampliació L2 Sant Antoni - Aeroport T1: PDI 2011-2020 - Actuació AX03. Val a dir que no hi estic del tot a favor. Amb el futur rodalies i la L9, crec que l'aeroport estarà suficientment servit ferroviàriament
- Ampliació L3 Zona Universitària - Sant Feliu. PDI 2011-2020 - Actuació AX04. Val a dir que estic més a favor d'una ampliació que després d'arribar a Sant Joan de Déu, baixés fins Esplugues arribant a Sant Ildefons per connectar amb la L5. Crec que Sant Feliu està suficientment servit ferroviàriament amb el tramvia (futura variant de Laureà Miró) i rodalies R1 i R4
- Ampliació L3 Trinitat Nova - Trinitat Vella. PDI 2011-2020 - Actuació AX05
- Ampliació L4 La Pau - Sagrera. PDI 2011-2020 - Actuació AX06
- Ampliació L11 Can Cuiàs - Can Salvatella. Aquesta és de collita pròpia, encara que es va arribar a plantejar el 2006 però de manera poc seriosa. Ara que novament Ripollet ha quedat exclosa de la planificació ferroviària del Vallès en el nou Pla de Mobilitat, valdria la pena considerar aquesta proposta. O sinó treure del calaix el TramVallès
- Nova L13 de metro lleuger Pompeu Fabra - Can Ruti: PDI 2001-2010, 2a fase de l'actuació AX04 - Ampliació de L2 de metro fins a Pompeu Fabra. En el PDI actual aquesta actuació va quedar exclosa
metro barcelona.pdf
(48.85 KiB) S’ha baixat 301 vegades



Avatar de l’usuari
robertotlh
N6
N6
Entrades: 305

Entrada Autor: robertotlh » Dimarts 03/03/2020 0:30

mapabarcelonaV2.pdf
(46.14 KiB) S’ha baixat 241 vegades
robertotlh ha escrit:
Dissabte 26/11/2016 19:06
Precisament jo també estava aquests dies donant-li canya a l'Inkscape per fer la meva proposta de mapa de Rodalies de Barcelona.

Inclou les següents infraestructures:

- Túnel de Montcada
- Tercer túnel per la Diagonal
- Línia Castelldefels-Zona Universitària
- Intercambiador de la Torrassa
- Línia Martorell-Terrassa
- Línia Granollers - Mataró

Les línies quedarien

R1: Sant Vicenç - Massanet Massanes
R2: Sant Vicenç - Massanet Massanes
R3: Castelldefels - La Tor de Querol
R4: Aeroport T1 - Manresa
R7: L'Hospitalet - Sant Cugat - Molins de Rei - L'Hospitalet
R8: Mataró - Vilafranca del Penedès
R9: Francesc Macià - Terrassa - Martorell - Francesc Macià
R10: Estació de França - Manresa
He actualitzat aquest mapa:

- He incorporat totes les estacions proposades per la plataforma Fem Vallès (https://femvalles.wordpress.com/). Potser alguna només tindria sentit com a facultativa, com el baixador de Llerona, tampoc conec el territori amb tanta profunditat ;)
- He desviat al Nord la R3 per enllaçar amb la R8 a la nova estació de Santa Perpètua Can Folguera. A part de l'enllaç amb la R8, quedaria més cèntrica que l'estació actual de l'R3, la qual quedaria fora de servei. El nou traçat desviat es faria ja amb doble via.
- He incorporat l'estació de Serguerar prevista al Pla de Rodalies de Fomento
- He reincorporat el traçat urbà existent de l'R4 a Montcada, no sé perquè el vaig eliminar en la primera versió. La R7 seguiria circulant pel traçat actual.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1615
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 03/03/2020 8:31

Modificaria la R10 teva al complet, en comptes de que sigui per Manresa, estaria bé fer la R10 des de Martorell cap a Igualada (complementant-se amb el concepte un servei de Cervera-Sant Guim-Igualada-Martorell)


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Camel - I Can See Your House From Here

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1615
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 25/03/2020 16:41

Volia penjar un mapa de la línia Castelldefels-Cornellà-Zona Universitària basant-me en l'estudi informatiu d'aquesta
Fa al voltant de 10 anys es va fer aquest estudi, hi apareixen l'enllaç traçats alternatius però el concepte seria el mateix i en el mapa he escollit l'alternativa que personalment em sembla més idoni, el projecte és la major part estacions soterrades o sota terra. Què opineu sobre els trajectes proposats i les ubicacions proposades per aquella zona?

El projecte contempla una nova estació a Castelldefels per els Canyars o bé per la C-245 o a prop del tanatori de Castelldefels-Gavà, per la zona de Gavà-Viladecans es proposa fer una estació a Gavà a més de 35 metres de profunditat, l'ubicació seria similar però una alternativa es proposa fer-ho passar per el carrer Sant Lluís o bé per el carrer Sant Pere, per Viladecans rondand a prop de Gavà hi es proposa una estació o bé per el carrer Rosa Luxemburg o per l'avinguda del Mil·lenari, per Torre Roja es proposa un altre estació i contempla com a única alternativa. Per la resta del recorregut no he trobat un enllaç o l'altre part de l'estudi informatiu, però es pot veure un mapa complet sobre el traçat de Sant Boi-Zona Universitària i es contempla dues alternatives a Sant Boi, en una hi hauria una estació paral·lel a l'avinguda Onze de Setembre, i l'altre opció és una estació a més de 35 metres de profunditat a prop de la mateixa ubicació, es contempla una estació a prop de l'actual estació de FGC de Sant Boi on hi hauria un possible intercanviador, per Cornellà hi hauria una estació o bé paral·lel entre l'ubicació de l'estació de la L5, o bé per la carretera d'Esplugues, per Esplugues podria estar ubicat l'estació a l'avinguda Cornellà o bé per Laureà Miró on hi hauria un possible intercanviador amb el TRAM (O la L3 si és perllongada a Esplugues), i finalment per Zona Universitària.
Castelldefels-Viladecans.png
Castelldefels-Viladecans.png (108.55 KiB) Visualitzat 10559 cops
Sant Boi-Zona Universitària.png
Sant Boi-Zona Universitària.png (153.09 KiB) Visualitzat 10559 cops


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Camel - I Can See Your House From Here

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1615
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 29/03/2020 23:03

Vaig penjar com a alternativa una suposició de com podria ser el transport de Castelldefels-Cornellà-BCN tant per tren convencional com tramvia... Volia penjar com podria ser el recorregut d'un tramvia entre Cornellà Centre passant per la C-245, actualment està en projecte la intregació d'aquesta carretera per transformar-la en una espècie de carrer adaptat per carrils bici i bus.
Bueno, el projecte de l'eix es basa en crear una nova línia d'autobús d'altes prestacions com el cas de la nova línia de bus M8, però crec que seria més interessant si fos el traçat de tramvia sempre i quan el projecte de la C-245 estigui enllestit... :nose

Què opineu vosaltres al respecte?
Sin título.png
Sin título.png (252.52 KiB) Visualitzat 10307 cops
https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 50015&z=12


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Camel - I Can See Your House From Here

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Railjet OBB
N5
N5
Entrades: 106

Entrada Autor: Railjet OBB » Dilluns 30/03/2020 20:12

Aquesta es la meva proposta per la línia R1, on faria el trajecte Cerdanyola Universitat - Maçanet-Massanes i que seria un servei de trens semi-directes entre aquestes poblacions.

Les parades serien les següents:
Cerdanyola Universitat.
Molins de Rei.
Cornellà.
L'Hospitalet del Llobregat.
Barcelona Sants.
Pl Catalunya.
Arc de Triomf.
Clot-Aragó.
La Sagrera (quant estigui enllestida).
Sant Adrià del Besos.
Badalona.
El Masnou.
Premia de Mar.
Vilassar de Mar.
Mataró.
Arenys de Mar.
Calella.
Blanes.
Maçanet-Massanes.

Espero que us agradi aquesta proposta i que la podem debatre.
metromapmaker (4).png
metromapmaker (4).png (59.49 KiB) Visualitzat 10147 cops



Lluis
N6
N6
Entrades: 186
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Dilluns 30/03/2020 20:53

Railjet OBB ha escrit:
Dilluns 30/03/2020 20:12
Aquesta es la meva proposta per la línia R1, on faria el trajecte Cerdanyola Universitat - Maçanet-Massanes i que seria un servei de trens semi-directes entre aquestes poblacions.

Les parades serien les següents:
Cerdanyola Universitat.
Molins de Rei.
Cornellà.
L'Hospitalet del Llobregat.
Barcelona Sants.
Pl Catalunya.
Arc de Triomf.
Clot-Aragó.
La Sagrera (quant estigui enllestida).
Sant Adrià del Besos.
Badalona.
El Masnou.
Premia de Mar.
Vilassar de Mar.
Mataró.
Arenys de Mar.
Calella.
Blanes.
Maçanet-Massanes.

Espero que us agradi aquesta proposta i que la podem debatre.
metromapmaker (4).png
Trobo que la lògica darrere la proposta està equivocada. Allargar la R1 fins la autònoma ha de servir la connexió del llobregat amb el vallès, no pas el maresme amb l'Autònoma, on mai la volta pel llobregat ho faria competitiu, ni amb semidirectes.


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1615
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 09/04/2020 2:57

Una pregunta...

Veient les pròximes actuacions com perllongar els serveis R1 cap a El Papiol/Rubí, enllestir la reunificació de la R2 d'abans (si no m'equivoco amb el segon), la variant de l'Aeroport i remodelar Montcada-Bifurcació i donar ús al ramal de les Aigües... hi ha la possibilitat de fer aquest hipotètic servei?

L'havia vist abans aquesta idea comentada per un usuari, i ja que volen fer el trajecte de l'Aeroport acabant-ho a l'àrea de BCN, és viable fer-los acabar per Cerdanyola Universitat? És a dir, perllongar els R7 actuals cap al trajecte del túnel de Pg. de Gràcia fent ús del ramal de les Aigües per a que vagin cap a la nova variant de l'Aeroport, i que els R1 acabin per Cerdanyola Universitat (direcció Sant Cugat)... Com havia vist en fonts que es té pensat unificar la R2 i la hipotètica R-Aeroport acabar-la per SAC o Montcada-Bifurcació crec que és una alternativa més decent :nose


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Camel - I Can See Your House From Here

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Lluis
N6
N6
Entrades: 186
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Dijous 09/04/2020 15:34

Carlos González ha escrit:
Dijous 09/04/2020 2:57
Una pregunta...

Veient les pròximes actuacions com perllongar els serveis R1 cap a El Papiol/Rubí, enllestir la reunificació de la R2 d'abans (si no m'equivoco amb el segon), la variant de l'Aeroport i remodelar Montcada-Bifurcació i donar ús al ramal de les Aigües... hi ha la possibilitat de fer aquest hipotètic servei?

L'havia vist abans aquesta idea comentada per un usuari, i ja que volen fer el trajecte de l'Aeroport acabant-ho a l'àrea de BCN, és viable fer-los acabar per Cerdanyola Universitat? És a dir, perllongar els R7 actuals cap al trajecte del túnel de Pg. de Gràcia fent ús del ramal de les Aigües per a que vagin cap a la nova variant de l'Aeroport, i que els R1 acabin per Cerdanyola Universitat (direcció Sant Cugat)... Com havia vist en fonts que es té pensat unificar la R2 i la hipotètica R-Aeroport acabar-la per SAC o Montcada-Bifurcació crec que és una alternativa més decent :nose
Sí, la proposta de l'R7 a l'aeroport la vaig fer jo fa un temps. Ara bé, te pinta que els alcaldes de Terrassa i Sabadell pressionaran per a que sigui la R4 (una part almenys) la que vagi a l'aeroport en un futur.


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1615
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 24/05/2020 13:41

Els perllongaments de la L12 i la L3 estan pensats en arribar a Esplugues. Però considero que la L12 no hauria d'acabar per Finestrelles i com que enllaçaria a la L3 per Finestrelles, jo considero que seria adient que acabi també a Pont d'Esplugues compartint recorregut i via tant per la L3 com la L12 si és viable.

Té el mateix ample, i tot i ser dues empreses diferents són alhora un servei metropolità. També crec que el perllongament de la L3 cap a Sant Feliu no és necessària, tenim la T3 i una quantitat de serveis de busos.


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Camel - I Can See Your House From Here

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1615
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 15/06/2020 9:51

https://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=15011
Veient la remodelació de Montcada Bifurcació ja planificada... M'he fixat que tenen pensat fer ús del ramal de les Aigües i moure els R4, la meva conjetura és que Foment té pensat fer-los acabar a l'Aeroport...

Però què passarà amb el tram de BCN-Vilafranca-SVC? Haurà de passar una línia allà si mouran els R4 a l'Aeroport i tenint en compte que el recorregut de les línies seria similar com fins ara... Considereu que la R3 fins a SVC és una bona alternativa? Passa per Pl.Catalunya :nose


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Camel - I Can See Your House From Here

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

mfuentesll2
N5
N5
Entrades: 118

Entrada Autor: mfuentesll2 » Dimarts 16/06/2020 18:07

El que s'hauria de fer per no perjudicar al Baix Llobregat i al Penedès seria crear una nova línea de Rodalies entre l'Aeroport i Terrassa-Manresa.
Al utilitzar el túnel de PdG podria augmentar la capacitat entre Terrassa i Montcada-Bifurca i desviar-se pel Ramal Aigües, podent alliberar fins i tot els solcs de la R4 que actualment acaben a Hospitalet.
Així s'alliberaria una mica d'espai al túnel de Pl.Catalunya encara que es saturés PdG, que de moment encara té prou capacitat i més amb la marxa de la llarga distància. Podria permetre augmentar els serveis de la R1 i la R3 o fins i tot crear d'una vegada la possibilitat de convertir la R7 en circular.



Sanato
N5
N5
Entrades: 120

Entrada Autor: Sanato » Dimarts 16/06/2020 20:15

Carlos González ha escrit:
Dilluns 15/06/2020 9:51
https://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=15011
Veient la remodelació de Montcada Bifurcació ja planificada... M'he fixat que tenen pensat fer ús del ramal de les Aigües i moure els R4, la meva conjetura és que Foment té pensat fer-los acabar a l'Aeroport...

Però què passarà amb el tram de BCN-Vilafranca-SVC? Haurà de passar una línia allà si mouran els R4 a l'Aeroport i tenint en compte que el recorregut de les línies seria similar com fins ara... Considereu que la R3 fins a SVC és una bona alternativa? Passa per Pl.Catalunya :nose
Crec que la idea era unir les linies actuals de l'interior (R2 nord i R4 sud) i de la costa (R2 Sud + R1 ) un cop es faci l'estació de la Torrassa, així que el que dius respecte de portar la R4 a l'Aeroport no seria descabellat. Tot i això, quan s'acabi el nou accés a l'aeroport, està previst posar en servei la llançadora des de Passeig de Gràcia (i a més, a preus molt interessants... per a l'operadora), així que jo m'aniria oblidant de que les línies de rodalia, tal i com les coneixem ara, acabin a l'aeroport.


Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1615
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 17/06/2020 10:09

Sanato ha escrit:
Dimarts 16/06/2020 20:15
Crec que la idea era unir les linies actuals de l'interior (R2 nord i R4 sud) i de la costa (R2 Sud + R1 ) un cop es faci l'estació de la Torrassa, així que el que dius respecte de portar la R4 a l'Aeroport no seria descabellat. Tot i això, quan s'acabi el nou accés a l'aeroport, està previst posar en servei la llançadora des de Passeig de Gràcia (i a més, a preus molt interessants... per a l'operadora), així que jo m'aniria oblidant de que les línies de rodalia, tal i com les coneixem ara, acabin a l'aeroport.
La idea d'interior i costa diria jo que ha quedat obsoleta, perquè ja no parlen de fer això, ara segons la documentació de Foment, un dels plantejaments és remodelar l'estació de Montcada Bifurcació i fer passar el túnel de Pl.Catalunya els R3/R7 i per el túnel de Passeig de Gràcia els R4. Recomano llegir aquest fil del fòrum:https://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=15011

I sobre l'Aeroport... he llegit en una font que es troba en disputa entre respectius ajuntaments i ADIF de fer acabar l'Aeroport amb la línia R4 i la Generalitat de fer el servei llançadora. Aquí la font on explica això: https://beteve.cat/mobilitat/llancadora ... barcelona/


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Camel - I Can See Your House From Here

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Sanato
N5
N5
Entrades: 120

Entrada Autor: Sanato » Divendres 10/07/2020 23:00

Carlos González ha escrit:
Dimecres 17/06/2020 10:09
La idea d'interior i costa diria jo que ha quedat obsoleta, perquè ja no parlen de fer això, ara segons la documentació de Foment...
No tant...

https://www.transport.cat/viewtopic.php ... 79#p288879


Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1615
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 12/07/2020 10:45

Mmmm :? Doncs quines coses... A part de que ja m'havia fixat retiro el que havia dit fa un mes heheh :)


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Camel - I Can See Your House From Here

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 302

Entrada Autor: Oriolix » Dimarts 14/07/2020 12:43

Si s'hagués planificat bé des del principi (s.XIX...) la xarxa principal de tren de Barcelona podria haver estat alguna cosa semblant a això:
Principalment
- 1 línia creuant la ciutat per la Gran Via, amb estació central a l'alçada de la plaça Catalunya i dues estacions més, una a cada banda Llobregat i Besòs, més enllà de la plaça Cerdà i la plaça de les Glòries
- 2 línies baixant pel Llobregat i el Besòs, connectades amb les estacions corresponents de la línia horitzontal. Aquestes dues línies tindrien estacions als límits del pla de Barcelona
De manera secundària
- 1 línia transversal, que creuaria la ciutat més amunt de les travesseres, amb una estació al centre.
- 1 línia vertical, des de l'estació central de plaça Catalunya, que creuaria Collserola per túnel cap al Vallès
Evidentment això seria la trama bàsica. La resta de zones haurien d'estar cobertes amb xarxes complementàries, sempre integrades amb la xarxa bàsica.
tren_bcn.jpg
tren_bcn.jpg (155.55 KiB) Visualitzat 2012 cops



Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dissabte 22/08/2020 13:29

Proposta per la L2 i L5

Com alguns sabeu, la L2 en un principi estava planificat que terminés en Horta, i la L5 a Badalona.

Però en el moment de les obres, es va descobrir que a l'alçada de Sagrada Familia els dos túnels estaven a la mateixa profunditat!

Es va haber de canviar de plans.

Però penso que els traçats originals tenen molt més sentit en quant a fluxos que els d'ara.

Amb un recanvi a la situació original, la línia blava, que hauria de ser la L2, aniria quasi totalment recta des de Cornellà fins a Badalona.

Es podrien fer obres a Sagrada Familia, pero fa uns anys un forero va presentar aquí una proposta que crec que era molt encertada i vull recuperar.

Aprofitar l'adveniment de la nova estació de Sagrera AVE que està destinada a ocupar un lloc central a la xarxa ferroviària de Barcelona, i fer traçats nous tant per la L2 com per la L5 de tal forma que un transbord a Sagrera AVE sigui possible. El resultat seria un planol més o menys semblant a aquest:

Imatge


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
viictxr
N1
N1
Entrades: 4
Ubicació: Igualada

Entrada Autor: viictxr » Dilluns 24/08/2020 10:29

Els ciutadans de la comarca de l'Anoia tenim com a demanda històrica en quant a mobilitat l'arribada del tren ràpid i competitiu que ens connecti amb Barcelona en un temps de viatge molt inferior als 90 minuts actuals. És per aquest motiu, per tant, que adjunto un parell de dissenys conceptuals del que podria ser el futur ferrocarril del territori: una nova línia R18 de Rodalies i una línia R6 de FGC reconvertida en tren-tramvia regional.

R18 : Cervera - Igualada - Martorell - Barcelona

Imatge

Proposta de traçat creada per https://bit.ly/3jbEuFk: https://www.google.com/maps/d/u/0/viewe ... EEjzVOJCOi

R6: Metro/Tramvia Llobregat - Anoia

Imatge



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”