Proposta servei de rodalia de Lleida

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
torres997
N6
N6
Entrades: 172

Proposta servei de rodalia de Lleida

Entrada Autor: torres997 » Diumenge 29/03/2020 22:29

Bones, ja que el passat 18/02/2020 la Generalitat es va comprometre a tenir enllestida en 2-3 mesos una proposta de servei de rodalia per a l'àrea de Lleida, se m'ha ocorregut realitzar la meva pròpia proposta també. Tot i que sembla que només es centraran en el traçat de la R12 (Lleida - Cervera), jo he pensat en com seria un sistema "ideal" de rodalia pel nucli de l'àrea de Lleida en el seu conjunt.
Poso "ideal" entre cometes perquè només he tingut en compte les vies existents en l'actualitat (a excepció del ramal Almacelles - Aeroport), és a dir, proposo un esquema més o menys factible a curt termini.

La xarxa constaria de tres línies:
RL1: Lleida - Balaguer
Correspon a l'actual línia homònima d'FGC.
RL2: Aeroport de Lleida-Alguaire - Cervera
Correspon al trajecte dels actuals serveis parcials de la R12 (Lleida - Cervera), però continuant cap a l'oest per la via ja existent fins a Almacelles i per una nova via fins a l'Aeroport.
RL3: Lleida - Montblanc
Aprofitant el corredor R13/R14, serviria per unir la capital del Segrià amb Montblanc, que, tot i pertànyer a la província de Tarragona, està igual de propera a Lleida que Cervera.

Com a conseqüència d'aquesta nomenclatura, he canviat el nom dels serveis Lleida - La Pobla de RL2 a R18 (R17 ja l'han agafat pels nous serveis Barcelona - Port Aventura). També he intercanviat els colors entre les actuals línies RL1 i RL2 d'FGC, quedant-se el color més viu (verd clar) per a la línia de rodalia RL1.

Obriria 6 noves estacions/baixadors:
El Segre (RL1): ja projectat, situat entre el polígon industrial El Segre i el parc de la Mitjana.
Aeroport de Lleida-Alguaire (RL2): per donar servei a l'aeroport.
Almacelles (RL2): antiga reivindicació d'aquest municipi de gairebé 7.000 habitants.
Raïmat (RL2): més propera a la població que l'antiga estació.
Lleida Oest (RL2): baixador ubicat al costat de l'hospital Arnau de Vilanova
Sidamon (RL2): la via passa pel costat mateix i actualment no té baixador.

Aquí us deixo l'esquema de com quedaria:
Imatge


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

mfuentesll2
N5
N5
Entrades: 125

Entrada Autor: mfuentesll2 » Dilluns 30/03/2020 2:00

Sincerament la RL3 la deixaria com R19 enllaçant-la amb una línea des de Tarragona com una RT3.



Railjet OBB
N6
N6
Entrades: 168

Entrada Autor: Railjet OBB » Dilluns 30/03/2020 11:42

torres997 ha escrit:
Diumenge 29/03/2020 22:29
Bones, ja que el passat 18/02/2020 la Generalitat es va comprometre a tenir enllestida en 2-3 mesos una proposta de servei de rodalia per a l'àrea de Lleida, se m'ha ocorregut realitzar la meva pròpia proposta també. Tot i que sembla que només es centraran en el traçat de la R12 (Lleida - Cervera), jo he pensat en com seria un sistema "ideal" de rodalia pel nucli de l'àrea de Lleida en el seu conjunt.
Poso "ideal" entre cometes perquè només he tingut en compte les vies existents en l'actualitat (a excepció del ramal Almacelles - Aeroport), és a dir, proposo un esquema més o menys factible a curt termini.

La xarxa constaria de tres línies:
RL1: Lleida - Balaguer
Correspon a l'actual línia homònima d'FGC.
RL2: Aeroport de Lleida-Alguaire - Cervera
Correspon al trajecte dels actuals serveis parcials de la R12 (Lleida - Cervera), però continuant cap a l'oest per la via ja existent fins a Almacelles i per una nova via fins a l'Aeroport.
RL3: Lleida - Montblanc
Aprofitant el corredor R13/R14, serviria per unir la capital del Segrià amb Montblanc, que, tot i pertànyer a la província de Tarragona, està igual de propera a Lleida que Cervera.

Com a conseqüència d'aquesta nomenclatura, he canviat el nom dels serveis Lleida - La Pobla de RL2 a R18 (R17 ja l'han agafat pels nous serveis Barcelona - Port Aventura). També he intercanviat els colors entre les actuals línies RL1 i RL2 d'FGC, quedant-se el color més viu (verd clar) per a la línia de rodalia RL1.

Obriria 6 noves estacions/baixadors:
El Segre (RL1): ja projectat, situat entre el polígon industrial El Segre i el parc de la Mitjana.
Aeroport de Lleida-Alguaire (RL2): per donar servei a l'aeroport.
Almacelles (RL2): antiga reivindicació d'aquest municipi de gairebé 7.000 habitants.
Raïmat (RL2): més propera a la població que l'antiga estació.
Lleida Oest (RL2): baixador ubicat al costat de l'hospital Arnau de Vilanova
Sidamon (RL2): la via passa pel costat mateix i actualment no té baixador.

Aquí us deixo l'esquema de com quedaria:
Imatge
Jo allargaria la RL2 fins Manresa.


Imatge

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 30/03/2020 13:55

Jo allargaria la RL2 cap al municipi d'Alguaire també, em sembla bé el fet de connectar l'aeroport d'Alguaire perquè mare meva... No és precísament un aeroport transitat :osti...

Per la RL3 i els regionals faria una estació o baixador per La Bordeta si és viable fer-la o té demanda.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dilluns 30/03/2020 15:50

L'aeroport d'Alguaire ja és bàsicament un aeroport industrial, amb més treballadors que viatgers (que tampoc no és dir massa). Tot i que no encara no han cancel·lat el vols comercials no m'estranyaria si ho fan eventualment, i per tant no crec que necessiti transport públic massiu.



Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dilluns 30/03/2020 19:28

Jo deixaria la RL2 a Almacelles i per anar a Alguaire el traçat nou el faria passant per Alpicat



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dilluns 30/03/2020 19:51

D'Alpicat a Alguaire hi ha una mica de serra pel mig; un hipotètic ramal a l'aeroport tindria molt millor traçat des de Raimat.



torres997
N6
N6
Entrades: 172

Entrada Autor: torres997 » Dimarts 31/03/2020 0:59

mfuentesll2 ha escrit:
Dilluns 30/03/2020 2:00
Sincerament la RL3 la deixaria com R19 enllaçant-la amb una línea des de Tarragona com una RT3.
Amb quina diferència deixaries aquesta R19 respecte de la R13 i R14? A la RT3 que dius quin traçat proposaries?
Railjet OBB ha escrit:
Dilluns 30/03/2020 11:42
Jo allargaria la RL2 fins Manresa.
Vols dir? Però llavors ja seria gairebé un regional...
Carlos González ha escrit:
Dilluns 30/03/2020 13:55
Jo allargaria la RL2 cap al municipi d'Alguaire també, em sembla bé el fet de connectar l'aeroport d'Alguaire perquè mare meva... No és precísament un aeroport transitat :osti...

Per la RL3 i els regionals faria una estació o baixador per La Bordeta si és viable fer-la o té demanda.
Allargar la RL2 amb una parada més cap a Alguaire no em sembla mala idea.
En quant a la RL3, no estaria malament, com dius, un baixador al barri lleidatà de la Bordeta. El que passa que l'andana quedaria a la banda contrària al barri, ja que entremig hi ha la via de l'AVE, i s'hauria d'adaptar, per exemple, el pont de l'avinguda del Pla d'Urgell.
M'apunto les dues idees per a la 2a versió!
Sky ha escrit:
Dilluns 30/03/2020 15:50
L'aeroport d'Alguaire ja és bàsicament un aeroport industrial, amb més treballadors que viatgers (que tampoc no és dir massa). Tot i que no encara no han cancel·lat el vols comercials no m'estranyaria si ho fan eventualment, i per tant no crec que necessiti transport públic massiu.
Cert, però un accés ferroviari seria l'única opció d'intentar revitalitzar-lo, jo crec.
robertotlh ha escrit:
Dilluns 30/03/2020 19:28
Jo deixaria la RL2 a Almacelles i per anar a Alguaire el traçat nou el faria passant per Alpicat
Et refereixes a una nova línia Lleida - Alpicat - Aeroport - Alguaire?
albe6 ha escrit:
Dilluns 30/03/2020 19:51
D'Alpicat a Alguaire hi ha una mica de serra pel mig; un hipotètic ramal a l'aeroport tindria molt millor traçat des de Raimat.
Per què des de Raïmat i no des d'Almacelles?


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

mfuentesll2
N5
N5
Entrades: 125

Entrada Autor: mfuentesll2 » Dimarts 31/03/2020 1:23

La RT3 seria Tarragona-Montblanc. Si s'ajunta amb la RL3 Lleida-Montblanc tenim una possible linia regional Lleida-Tarragona amb probablement millor us que dues linies de rodalies funcionant de forma independent.



Railjet OBB
N6
N6
Entrades: 168

Entrada Autor: Railjet OBB » Dimarts 31/03/2020 9:02

torres997 ha escrit:
Dimarts 31/03/2020 0:59
mfuentesll2 ha escrit:
Dilluns 30/03/2020 2:00
Sincerament la RL3 la deixaria com R19 enllaçant-la amb una línea des de Tarragona com una RT3.
Amb quina diferència deixaries aquesta R19 respecte de la R13 i R14? A la RT3 que dius quin traçat proposaries?
Railjet OBB ha escrit:
Dilluns 30/03/2020 11:42
Jo allargaria la RL2 fins Manresa.
Vols dir? Però llavors ja seria gairebé un regional...
Carlos González ha escrit:
Dilluns 30/03/2020 13:55
Jo allargaria la RL2 cap al municipi d'Alguaire també, em sembla bé el fet de connectar l'aeroport d'Alguaire perquè mare meva... No és precísament un aeroport transitat :osti...

Per la RL3 i els regionals faria una estació o baixador per La Bordeta si és viable fer-la o té demanda.
Allargar la RL2 amb una parada més cap a Alguaire no em sembla mala idea.
En quant a la RL3, no estaria malament, com dius, un baixador al barri lleidatà de la Bordeta. El que passa que l'andana quedaria a la banda contrària al barri, ja que entremig hi ha la via de l'AVE, i s'hauria d'adaptar, per exemple, el pont de l'avinguda del Pla d'Urgell.
M'apunto les dues idees per a la 2a versió!
Sky ha escrit:
Dilluns 30/03/2020 15:50
L'aeroport d'Alguaire ja és bàsicament un aeroport industrial, amb més treballadors que viatgers (que tampoc no és dir massa). Tot i que no encara no han cancel·lat el vols comercials no m'estranyaria si ho fan eventualment, i per tant no crec que necessiti transport públic massiu.
Cert, però un accés ferroviari seria l'única opció d'intentar revitalitzar-lo, jo crec.
robertotlh ha escrit:
Dilluns 30/03/2020 19:28
Jo deixaria la RL2 a Almacelles i per anar a Alguaire el traçat nou el faria passant per Alpicat
Et refereixes a una nova línia Lleida - Alpicat - Aeroport - Alguaire?
albe6 ha escrit:
Dilluns 30/03/2020 19:51
D'Alpicat a Alguaire hi ha una mica de serra pel mig; un hipotètic ramal a l'aeroport tindria molt millor traçat des de Raimat.
Per què des de Raïmat i no des d'Almacelles?
No seria un Regional seria un rodalies entre Manresa, Cervera i Lleida.


Imatge

albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dimarts 31/03/2020 10:34

torres997 ha escrit:
Dimarts 31/03/2020 0:59
Per què des de Raïmat i no des d'Almacelles?
Senzill. Distància i desnivell. El nucli urbà d'Almacelles està enclotat respecte l'Aeroport i més lluny que de Raimat (estació) . El camí (pista) que hi va supera un cert desnivell, a més que circula apartat de l'aeroport (se'n va rectificar el traçat perque atravessava perpendicularment l'actual pista)

Des de Raimat (estació) enfiles al nord al nucli de La Saira (terme d'Almacelles) i en no res ets al perimetre de la pista de l'aeroport, bordejant una mica arribes al pàrquing on a les afores hi poses el baixador sense cap problema



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimarts 31/03/2020 11:19

torres997 ha escrit:
Dimarts 31/03/2020 0:59
Carlos González ha escrit:
Dilluns 30/03/2020 13:55
Jo allargaria la RL2 cap al municipi d'Alguaire també, em sembla bé el fet de connectar l'aeroport d'Alguaire perquè mare meva... No és precísament un aeroport transitat :osti...

Per la RL3 i els regionals faria una estació o baixador per La Bordeta si és viable fer-la o té demanda.
Allargar la RL2 amb una parada més cap a Alguaire no em sembla mala idea.
En quant a la RL3, no estaria malament, com dius, un baixador al barri lleidatà de la Bordeta. El que passa que l'andana quedaria a la banda contrària al barri, ja que entremig hi ha la via de l'AVE, i s'hauria d'adaptar, per exemple, el pont de l'avinguda del Pla d'Urgell.
M'apunto les dues idees per a la 2a versió!
Dos nous baixadors a Lleida, al Camp d'Esports i a la Bordeta serien molt convenients donada la dispersió longitudinal de Lleida en l'eix Bordeta-Alpicat. Un bon exemple és el baixador de Reus-Bellisens que s'acabarà fent tard o d'hora, perquè té tanta lògica com aquests dos, sobretot el de la Bordeta ja que no s'hauria de modificar l'operativa de cap línia.

Pel que fa al del Camp d'Esports, allí no hi pot morir cap servei, pel que aniria lligat a la reobertura d'Almacelles i a enviar a morir allí tots els regionals de Lleida i qualsevol nou servei de Rodalies que hi hagi. La idea em convenç, però clarament Almacelles necessitaria un rentat de cara i potser alguna via nova, donat que s'usa per creuar-hi mercaderies si no m'equivoco, igual que Raïmat.

Pel que fa a l'aeroport d'Alguaire, jo no faria volar coloms, no val la pena, per no valer la pena no té ni servei de bus. I pel que fa a l'hipotètic Almacelles/Raïmat-Alguaire, no té sentit ni demogràfic ni geogràfic. Alguaire sempre estarà millor servit pel bus expres Lleida-Alfarras.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

torres997
N6
N6
Entrades: 172

Entrada Autor: torres997 » Dimarts 31/03/2020 11:52

mfuentesll2 ha escrit:
Dimarts 31/03/2020 1:23
La RT3 seria Tarragona-Montblanc. Si s'ajunta amb la RL3 Lleida-Montblanc tenim una possible linia regional Lleida-Tarragona amb probablement millor us que dues linies de rodalies funcionant de forma independent.
Doncs segurament sí que seria bona idea un regional Tarragona - Lleida amb bones freqüències. D'aquesta manera no faria falta la RL3 que proposo.


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

torres997
N6
N6
Entrades: 172

Entrada Autor: torres997 » Dimarts 31/03/2020 12:43

albe6 ha escrit:
Dimarts 31/03/2020 10:34
torres997 ha escrit:
Dimarts 31/03/2020 0:59
Per què des de Raïmat i no des d'Almacelles?
Senzill. Distància i desnivell. El nucli urbà d'Almacelles està enclotat respecte l'Aeroport i més lluny que de Raimat (estació) . El camí (pista) que hi va supera un cert desnivell, a més que circula apartat de l'aeroport (se'n va rectificar el traçat perque atravessava perpendicularment l'actual pista)

Des de Raimat (estació) enfiles al nord al nucli de La Saira (terme d'Almacelles) i en no res ets al perimetre de la pista de l'aeroport, bordejant una mica arribes al pàrquing on a les afores hi poses el baixador sense cap problema
He dibuixat sobre el mapa tres propostes:
- Vermell: des d'Almacelles. Serien uns 9 km.
- Blau: des de Raïmat, entrant pel costat nord de l'aeroport. Serien uns 11 km.
- Verd: des de Raïmat, passant per la Saira i entrant pel costat sud de l'aeroport. Serien uns 12 km.

Així doncs, segueixo pensant que un hipotètic ramal d'Alguaire seria millor des d'Almacelles que des de Raïmat. A més de ser la proposta més curta, donaria servei també a Almacelles i permetria tenir totes les estacions lligades en una sola línia.
El possible desnivell entre Almacelles i l'aeroport seria fàcil de solucionar crec, i un altre avantatge és que no s'hauria de travessar l'autovia A-22 un altre cop.

A partir de l'aeroport, vingui d'on vingui la línia, es podria prolongar fins al poble d'Alguaire.

Imatge

bigcoaster ha escrit:
Dimarts 31/03/2020 11:19
Pel que fa a l'aeroport d'Alguaire, jo no faria volar coloms, no val la pena, per no valer la pena no té ni servei de bus. I pel que fa a l'hipotètic Almacelles/Raïmat-Alguaire, no té sentit ni demogràfic ni geogràfic. Alguaire sempre estarà millor servit pel bus expres Lleida-Alfarras.
Tota la raó que Alguaire ja està ben servit amb la línia de bus exprés e2 (Lleida - Alfarràs). Tot i així, actualment es tarda 30min entre l'estació de Lleida i Alguaire, temps que crec es podria igualar amb una bona gestió de la línia ferroviària. En quant a l'aeroport, és veritat que actualment està en decadència, però potser és fruit (en part) de la seva mala connexió amb transport públic. Crec que aquest ramal no requeriria una súper-inversió i, en canvi, obriria la porta a una possible revitalització de l'aeroport.


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

torres997
N6
N6
Entrades: 172

Entrada Autor: torres997 » Dimarts 31/03/2020 12:58

bigcoaster ha escrit:
Dimarts 31/03/2020 11:19
torres997 ha escrit:
Dimarts 31/03/2020 0:59
Carlos González ha escrit:
Dilluns 30/03/2020 13:55
Jo allargaria la RL2 cap al municipi d'Alguaire també, em sembla bé el fet de connectar l'aeroport d'Alguaire perquè mare meva... No és precísament un aeroport transitat :osti...

Per la RL3 i els regionals faria una estació o baixador per La Bordeta si és viable fer-la o té demanda.
Allargar la RL2 amb una parada més cap a Alguaire no em sembla mala idea.
En quant a la RL3, no estaria malament, com dius, un baixador al barri lleidatà de la Bordeta. El que passa que l'andana quedaria a la banda contrària al barri, ja que entremig hi ha la via de l'AVE, i s'hauria d'adaptar, per exemple, el pont de l'avinguda del Pla d'Urgell.
M'apunto les dues idees per a la 2a versió!
Dos nous baixadors a Lleida, al Camp d'Esports i a la Bordeta serien molt convenients donada la dispersió longitudinal de Lleida en l'eix Bordeta-Alpicat. Un bon exemple és el baixador de Reus-Bellisens que s'acabarà fent tard o d'hora, perquè té tanta lògica com aquests dos, sobretot el de la Bordeta ja que no s'hauria de modificar l'operativa de cap línia.

Pel que fa al del Camp d'Esports, allí no hi pot morir cap servei, pel que aniria lligat a la reobertura d'Almacelles i a enviar a morir allí tots els regionals de Lleida i qualsevol nou servei de Rodalies que hi hagi. La idea em convenç, però clarament Almacelles necessitaria un rentat de cara i potser alguna via nova, donat que s'usa per creuar-hi mercaderies si no m'equivoco, igual que Raïmat.
Els dos possibles nous baixadors de Lleida els vec bé. El de Camp d'Esports seria el que he anomenat "Lleida Oest", i el de la Bordeta també tindria sentit. També és cert que no hi podria morir cap tren a Lleida Oest, pel que haurien de continuar fins a Almacelles com a mínim (o fins a Alguaire si es fes el ramal).

En tot cas, quina línia creus que hauria de continuar cap a l'oest? La RL2, com he posat (procedent de Cervera) o, potser, la RL1? Ara pensant, potser seria millor que FGC operés la RL1 fins a Almacelles (amb la possibilitat d'allargar la línia en algun moment), i deixar la RL2 acabar a Lleida. D'aquesta manera, no caldria electrificar, en un principi, el ramal d'Alguaire, reduint encara més els seus costos inicials.


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

torres997
N6
N6
Entrades: 172

Entrada Autor: torres997 » Dijous 02/04/2020 19:28

Bones, comparteixo una segona proposta d'esquema de Rodalies Lleida.

He fet 4 modificacions:
- La línia que continua des de Lleida cap Almacelles i cap a un possible ramal d'Alguaire és la RL1, i no la RL2
- Alguns baixadors (els de menys demanda) són parada facultativa
- Afegit el baixador de Lleida - La Bordeta
- Afegida l'estació d'Alguaire (pensant que el ramal de l'aeroport podria també arribar a aquesta població)

Qualsevol suggeriment és agraït!

Imatge


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

mfuentesll2
N5
N5
Entrades: 125

Entrada Autor: mfuentesll2 » Dijous 02/04/2020 23:48

Portar el tren a l'aeroport de Lleida-Alguaire ho veig una tonteria, amb una línia de bus o fins i tot busos charter operats per les propies companyies aèries entre Lleida i l'aeroport va sobrat. És un aeroport fantasma que a part els mesos on té potencial no pot operar per la boira. Per això jo aprofitaria l'infraestructura existent i part de la desmantellada a finals del segle passat tal com he explicat en algun post anterior. Quedaria una cosa així: https://drive.google.com/open?id=1EegPP ... sp=sharing

RL1: No cambia res. Mateixes freqüències.

RL2: 2 UT assignades. Aproximadament 1h50 de Barbastro a Cervera. Freqüència de pas d'un tren cada 2 hores (entre Lleida i Cervera intercalats amb els R12 provinents de Barcelona que haurien de passar cada 2 hores com a molt també). Freqüència d'1 tren per hora entre Cervera i Lleida.

R18: Actual RL2. Es mantenen els horaris actuals.

RL3-RT3 (R19): 2 UT assignades. Recorregut entre Lleida i Tarragona en 1h50 aprox. 1 tren cada 2 hores aprox per sentit, intercalat amb serveis regionals R13 i R14. Entre La Plana-Picamoixons i Lleida freqüència final d'1 tren per hora aproximadament.
Per possibles necessitats del servei es reserven els noms RL3 i RT3 per serveis parcials eventuals entre Lleida i Borges i Tarragona i Montblanc.



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Divendres 03/04/2020 10:12

torres997 ha escrit:
Dimarts 31/03/2020 12:58
En tot cas, quina línia creus que hauria de continuar cap a l'oest? La RL2, com he posat (procedent de Cervera) o, potser, la RL1? Ara pensant, potser seria millor que FGC operés la RL1 fins a Almacelles (amb la possibilitat d'allargar la línia en algun moment), i deixar la RL2 acabar a Lleida. D'aquesta manera, no caldria electrificar, en un principi, el ramal d'Alguaire, reduint encara més els seus costos inicials.
Totes (excepte la de La Pobla), tenint en compte que totes tindran poca freqüència de pas, inclús potser els regionals, l'únic inconvenient que hi veig és que és via única i tenint en compte que hi passen bastants mercaderies podria ser que no hi hagués prou capacitat.

El fet de portar totes les línies, excepte la de la Pobla, és més per donar un servei freqüent a Lleida-Oest que a Almacelles, però també va bé per Almacelles. I el fet de no portar la de La Pobla és per no anar fumant encara més (bastants mercaderies ho fan) els túnels de Lleida i també per medi ambient, tenint electrificació, usem-la.

Per cert, qualsevol infasestructura nova que es proposi o es faci, ha d'estar electrificada, estem al segle XXI, a més el cost de fer-ho al construir-la no és gaire elevat i val la pena. Inclús ens podríem plantejar l'electrificació del Lleida-Balaguer quan s'acabi la vida útil dels 331. Encara queda però.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Railjet OBB
N6
N6
Entrades: 168

Entrada Autor: Railjet OBB » Dissabte 04/04/2020 13:11

bigcoaster ha escrit:
Divendres 03/04/2020 10:12
torres997 ha escrit:
Dimarts 31/03/2020 12:58
En tot cas, quina línia creus que hauria de continuar cap a l'oest? La RL2, com he posat (procedent de Cervera) o, potser, la RL1? Ara pensant, potser seria millor que FGC operés la RL1 fins a Almacelles (amb la possibilitat d'allargar la línia en algun moment), i deixar la RL2 acabar a Lleida. D'aquesta manera, no caldria electrificar, en un principi, el ramal d'Alguaire, reduint encara més els seus costos inicials.
Totes (excepte la de La Pobla), tenint en compte que totes tindran poca freqüència de pas, inclús potser els regionals, l'únic inconvenient que hi veig és que és via única i tenint en compte que hi passen bastants mercaderies podria ser que no hi hagués prou capacitat.

El fet de portar totes les línies, excepte la de la Pobla, és més per donar un servei freqüent a Lleida-Oest que a Almacelles, però també va bé per Almacelles. I el fet de no portar la de La Pobla és per no anar fumant encara més (bastants mercaderies ho fan) els túnels de Lleida i també per medi ambient, tenint electrificació, usem-la.

Per cert, qualsevol infasestructura nova que es proposi o es faci, ha d'estar electrificada, estem al segle XXI, a més el cost de fer-ho al construir-la no és gaire elevat i val la pena. Inclús ens podríem plantejar l'electrificació del Lleida-Balaguer quan s'acabi la vida útil dels 331. Encara queda però.
No ho acabo d'entendre perquè cap de les propostes es vol portar les rodalies de Lleida a Manresa, es mes que entre Cervera i la capital del Bages també hi han poblacions que també necessiten tren crec jo.


Imatge

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dissabte 04/04/2020 13:43

Railjet OBB ha escrit:
Dissabte 04/04/2020 13:11
No ho acabo d'entendre perquè cap de les propostes es vol portar les rodalies de Lleida a Manresa, es mes que entre Cervera i la capital del Bages també hi han poblacions que també necessiten tren crec jo.
Estic totalment a favor d'augmentar les circulacions del tram Manrsea-Cervera, però no crec que hagi de ser en forma de serveis de Rodalies, i menys encara serveis de Rodalia del nucli de Lleida. Manresa té relació amb Lleida, però no tanta com per tenir relació de trens de rodalies.

En canvi, si que n'hauria de tenir de regionals, cada 2-3 hores, de regionals de la línia R12. Aquests regionals, haurien de fer parada només a: Barcelona, Sabadell, Terrassa, Manresa, totes les parades fins Cervera, Cervera, Tàrrega, Bellpuig, Mollerussa i Lleida, amb trens regionals, de velocitat màxima superior a 120 km/h.

Dit això, el servei de Rodalies de Lleida no ha d'anar més enllà de Cervera, no només per un tema demogràfic i geogràfic, també per un tema de mitigació de retards, ja que estem parlant de tot via única, i si ens podem estalviar els retards generats a Barcelona, millor, donat que és una línia amb molt pocs trens que vagin fins Bcn.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”