El metro fa pudor

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Re: El metro fa pudor

Entrada Autor: oriolp13 » Dissabte 03/07/2010 14:53

Avui he pujat a la L2, i en un comboi s'hi estava perfecte, fresquet, i notaves l'aire, en canvi al tornar e pujat en un de diferent i sense aire o al mínim, amb una calor.... :evil:


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Kane_84
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Artigues|Sant Adrià L2 - Llefià L10

Entrada Autor: Kane_84 » Dissabte 03/07/2010 22:35

Tengo dos preguntas

1-El aire acondicionado de los trenes, ¿es aire acondicionado simple, o climatizado?
2-En caso de ser climatizado, ¿pueden los motoristas regular la temperatura?

Gracias



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dissabte 03/07/2010 22:56

aquestes preguntes ja son velles. A les sèries noves (5000-6000-9000) l´ aire està configurat per estar amb una diferència d´ uns cinc a deu graus respecte la temperatura exterior. A les altres, la temperatura es fixe, per això hi ha aquest contrast de temperatures entre el tren buit o ple.
I no, el motorista no pot regular la temperatura.



Avatar de l’usuari
Kane_84
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Artigues|Sant Adrià L2 - Llefià L10

Entrada Autor: Kane_84 » Dissabte 03/07/2010 22:59

Moltes gracies, imaginaba que els motoristes si podien regular la temperatura i que d'ells depenia l'aire del tren, pero veig que no es aixi.



internauta
N1
N1
Entrades: 7
Ubicació: Sant Andreu - L1

Entrada Autor: internauta » Dimarts 06/07/2010 0:40

Això va molt a línies. Per exemple, mai no he notat pudor a cap tren de FGC, però gairebé sempre en noto quan pujo a trens de RENFE. Quant a les línies de TMB, sempre noto mala olor (i de vegades excés de suor) a la L1 (sobretot!!) i de vegades a la L3. Rarament a la L2, L4 o L5, la veritat. Però qui sempre agafi la L1 del metro pensarà que el metro de Barcelona és dels més fastigosos d'Europa (o del món, mira què et dic!!), però en canvi, li semblarà un tren exemplar si sempre puja a la L2. Tenim una xarxa de metro ben curiosa. Metros que per dintre són molt diferents i línies que semblen de xarxes de metro diferents si les compares entre si (la L2 podria ser alemanya (netedat, eficàcia i aire fresc); la L1, sense ànims de faltar el respecte, perfectament del metro d'El Caire o de qualsevol país de l'Europa de l'Est, i perdoneu per la comparació, repeteixo).



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimarts 06/07/2010 7:49

Hola,

Respecto a la climatización y aire acondicionado, siempre recuerdo una vez que estaba esperando en Pza. Cataluña un tren de Renfe y casi me caigo al suelo de la "xafogor" insorpotable y la temperatura propia de crematorio que allí había. Hoy día, años después, la cosa sigue igual de lamentable.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1176
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dimarts 06/07/2010 14:33

Hay que reconocer que la humedad tan alta de BCN y su calor estival hacen más necesaria una buena climatización que en otras ciudades.

Que li farem!



PoLeTe124
N7
N7
Entrades: 458
Facebook: pol.bielsa
Ubicació: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
Contacta:

Entrada Autor: PoLeTe124 » Dimecres 07/07/2010 16:56

Y además, se nota mucho más cuando la gente va en tirantes. Sobretodo los hombres, que con la multitud de pelos en los sobacos, por un poco que sudan, ya se queda el sudor ahí "encorcomido" y no veas que olor desprende, y da igual si se puso desorodante, en fin. La gente no se sabe duchar, o qué? O lo hacen expresamente?



Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Dimecres 07/07/2010 22:03

Aquest matí anava a la línia 1, dempeus per variar, i m'he hagut de canviar tres cops de lloc al vagó en un trajecte Fabra i Puig-Catalunya perquè el/la personatge que tenia al costat feia una pudor insuportable. :callat


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 07/07/2010 23:05

Avui he agafat L1, L5 i L9.
A la L9, com que va buida, l'aire condicionat era correcte, fins i tot un pèl excessiu. En canvi, tant a la L1 com a la L5, on els trens anaven plens, la temperatura interior era totalment excessiva, de manera que tothom que podia es ventava amb vanos, revistes o el que tenia a mà.

Això ja passa de taca d'oli.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 08/07/2010 11:17

Jo segueixo pensant que en aquesta societat excessivament tecnificada en què vivim, ens hem oblidat de la manera més bàsica i natural de ventilar un espai interior: les finestres practicables. Sempre són preferibles que l'aire condicionat, per molt corrent d'aire que causin. Us ho diu un que pateix d'una cosa i de l'altra.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 08/07/2010 14:19

Guigui ha escrit:Jo segueixo pensant que en aquesta societat excessivament tecnificada en què vivim, ens hem oblidat de la manera més bàsica i natural de ventilar un espai interior: les finestres practicables. Sempre són preferibles que l'aire condicionat, per molt corrent d'aire que causin.
A 32 graus a l'ombra i un 70% d'humitat, posa tot el corrent d'aire que vulguis. Et mors de calor, per no parlar del soroll i la brutícia que t'entren a casa.
Jo des que tinc aire condicionat a casa no tinc que patir per dormir, per exemple, i puc estar llegint estirat al sofà sense haver d'estar esbufegant i suant. Desgraciadament a la feina no entinc, i estic desitjant sortir d'allà per arribar a casa meva amb l'aire condicionat. T'asseguro que no et canvio el meu aire condicionat pel teu corrent d'aire. Ni de conya!!! :D

I en quant al metro, el mateix. Els 1000 amb els vidres baixats i els motors a tot drap eren molt ferroviaris, i per rememorar-ho algun dia pot estar fins i tot bé, però per anar a treballar cada dia no t'ho canvio per un metro amb aire condicionat.



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dijous 08/07/2010 14:31

Doncs jo al revés que en wefer :D A la feina estan tot el dia amb l'aire condicionat i a sobre tinc una sortida d'aire al costat del lloc de treball.... per acabar-ho d'arreglar tinc "problemes respiratoris" i no aguanto gens l'aire condicionat, sempre acabo amb el coll fet una me***, així que el que desitjo és acabar de treballar per lliurar-me de l'aire condicionat :D :D Si vols fem un canvi de feines? xD Bé, depèn....

Jo estic amb en Guigui, com l'aire natural res de res! A més, no soporto l'olor "articifial" de l'aire condicionat.


Instagram: Ferrocarril | Aviació

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 13/07/2010 23:04

Com bé vaig dir, vaig enviar una queixa a TMB a través de la seva plana web. I me l'han contestat, la qual cosa és d'agraïr:
Senyor Guardiola
Responem a la vostra comunicació en què manifesteu el vostre malestar perquè la temperatura a l’interior dels trens de la línia 1 en què viatjàveu era superior a la desitjable.
En primer lloc, us informem que el vostre comentari ha estat traslladat al departament que gestiona la línia 1 perquè el tingui en consideració.
D’altra banda, cal tenir present que, de forma gradual, es van substituint els trens que circulen a la xarxa de metro. Els combois nous incorporen els darrers avenços tècnics i permeten, entre d’altres funcionalitats, adaptar la temperatura de l’aire condicionat a la temperatura ambient.
Esperem, doncs, que les actuacions específiques en els combois més antics i la renovació de trens contribueixi a donar resposta a les vostres demandes de confort en el desplaçament amb transport públic.

Cordialment,
Rafael Ojeda
Servei d’Atenció al Ciutadà
Això sí, suposo que on diu "substitució" deu voler dir reforma. A part de que això no explica com és que fa 3, 4 i més anys, els mateixos trens tenien l'aire condicionat millor. Però vaja, millor aquesta resposta que res.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 03/08/2010 13:15

Sobre la qüestió de la manca d'aire condicionat a la L1, mireu-vos aquest article:

http://www.ocu.org/transporte-publico/m ... 507824.htm


Metro: problemas con la climatización

Según una encuesta de la OCU, la climatización falla en las líneas 1, 5 y 6 de metro de Madrid, en la Línea 1 de Barcelona y en la Línea 1 de Valencia. Unas veces por exceso de calor, otras por un aire acondicionado demasiado intenso.


La encuesta de la OCU recoge la opinión de 2.380 usuarios de metro, metro ligero y tranvía de siete ciudades españolas. Usuarios, en general, satisfechos con el sistema de calefacción y aire acondicionado, así como con la ventilación de este tipo de medios de transporte. Sobre todo en las líneas de Sevilla, Tenerife y Palma de Mallorca.

Pero también encontramos usuarios cansados de sufrir las inclemencias de la temperatura excesiva. Y es que en algunos casos los sistemas de aire acondicionado brillan por su ausencia y el aire se vuelve pesado e irrespirable. En otros, funciona con tal potencia que no sabrá si está entrando en el metro o en una cámara frigorífica.

En Barcelona, los pasajeros de las dos compañías de tranvía, Trambesòs (T4, T5 y T6) y Trambaix (T1, T2 y T3), se muestran más contentos con la temperatura que hay en los vagones que los usuarios de las líneas de TMB (Transports Metropolitans de Barcelona). La Línea 1 de metro fue la peor valorada con diferencia.
La idea se repite en Madrid: los usuarios valoran también mejor la temperatura interior en las líneas de Metro Ligero que en las de metro. Las líneas más "calientes" o "frías", según se mire, son la Línea 6 o Circular, la Línea 1 y la Línea 5.
Los usuarios de Valencia eligieron la Línea 5 como la que tiene mejores condiciones, mientras que la Línea 1 obtuvo la peor valoración.
En cuanto a los pasajeros de Bilbao, la encuesta saca a la luz que están más satisfechos con Euskotran que con las dos líneas de metro de esta ciudad.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 03/08/2010 14:43

Almenys en el cas del metro de Barcelona, l'article és massa genèric. Si bé és cert que l'L1 es caracteritza bàsicament per la manca d'aire condicionat, el fred excessiu que es produeix en altres línies va segons els trens, independentment de la sèrie.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Danzig
N8
N8
Entrades: 761
Ubicació: L'HospiMollet

Entrada Autor: Danzig » Divendres 06/08/2010 17:11

Fa dos dies que noto l'aire condicionat dels trens de la sèrie 6000 notablement més baix que dies enrere. Ja abans de pujar al tren es nota per la quantitat de dones abanicant-se que hi ha :D



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 16/10/2020 21:31

A banda de com és de desagradable el fet en sí, val la pena esmentar com s'hi ha "recreat" la persona que ha triat la URL (adreça) amb què es publicaria la notícia, que, com es pot veure, inclou el·lements prou significatius i que no formen part ni del títol ni del text... :?

https://elcaso.elnacional.cat/ca/succes ... 7_102.html

VÍDEO: Cascada d'aigües fecals sobre els viatgers de l'Estació de Sants: "Fastigós"

(...)
I en arribar a l'andana ja es pot veure in situ el repulsiu motiu, una fuga constant d'aigües fecals entre les dues vies del metro, una avaria que segons diversos usuaris del transport fa més d'un mes que va començar sense que ningú li hagi posat encara remei.

L'aigua fecal arriba a les escales mullant els usuaris
L'avaria es troba en la transitada estació de Sants de Barcelona, en la Línia 3, en la part de les andanes que donen a la sortida del carrer Numància. "És fastigós. Fa olor d'escombraries podrides", afirma una usuària habitual del metro.

A més, si algú opta per pujar caminant en lloc d'utilitzar les escales mecàniques té moltes opcions de notar com petites gotes d'aigua fecal li cauen al cap i el rostre, una sensació realment fastigosa.
(...)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dilluns 19/10/2020 10:49

Fran-Ikarus ha escrit:Merd-drops keep falling on my head...
:riure


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”