Incidències ferroviàries a Catalunya

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dilluns 24/07/2006 17:07

Crema un vagó a l´estació de Girona


JORDI BES, GIRONA.

Un tren que feia el recorregut Barcelona-Figueres es va incendiar ahir quan passaven vint minuts de les deu de la nit en arribar a l´estació de Girona. El personal de la terminal va desallotjar el ferrocarril ràpidament després que un passatger alertés que sortia fum del motor del primer vagó. Després, els encarregats de l´estació van intentar controlar el foc amb extintors fins que van arribar els bombers, que es van encarregar d´extingir-lo per complet.
El vagó afectat per les flames era el primer d´un tren Catalunya Exprés de sis vagons que havia sortit al voltant de les nou de Barcelona. Els passatgers que anaven en el vagó afectat van explicar que, en arribar a Girona, van sentir una forta olor de fum. En pocs instants el revisor els va fer baixar a l´andana i després al pis de baix de l´estació sense que ningú prengués mal. Fonts de l´estació van precisar que en primer lloc van desallotjar una dona amb una criatura d´entre tres i quatre mesos i, després, la resta del passatge.
Del vagó que cremava en sortia només fum negre i no s´hi veia flama. Tot apuntava a última hora d´ahir que l´incendi que havia calcinat el motor, que es troba a la part inferior del vagó, podria haver estat originat en el sistema de fre. Tot i això, Renfe va negar-se a determinar-ne les causes fins que conegui el resultat de les investigacions.
El comboi que es va veure afectat pel foc va quedar estacionat a la via 1, avariat i restava a l´espera de ser reparat. Malgrat que alguns passatgers que es dirigien a Flaçà o a Figueres van desistir de continuar, una trentena esperaven a la planta de baix de l´estació que s´habilités un nou tren que els portés a la seva destinació.
A dos quarts de dotze de la nit el nou tren amb tres vagons va sortir gràcies al fet que Renfe aparca els últims trens del dia que vénen de Barcelona a l´estació de Girona perquè llavors es converteixin en els primers del dia següent de tornada cap a Barcelona. Es preveia que no hi hauria afectació en el trànsit ferroviari d´avui per Girona.

http://www.diaridegirona.cat/secciones/ ... mplar=2399



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dilluns 24/07/2006 19:41

Per cert...enlloc del "condensador" no podria ser el "contactor", per culpa del qual sí podría incendiar-se el tren?


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dimarts 25/07/2006 18:31

I si el tren anava en doble, no podien haver desacoblat la unitat no afectada i seguir viatge amb aquesta?



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimecres 26/07/2006 0:10

orique ha escrit:I si el tren anava en doble, no podien haver desacoblat la unitat no afectada i seguir viatge amb aquesta?
És el que van fer, però primer havien de dessallotjar el tren sencer, apagar l'incendi i moure la unitat bona (que era la de darrere) per poder sortir...i això són els 50 minuts d'endarreriment (és el temps oficial).


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Jordi Sugranyes
N5
N5
Entrades: 82
Ubicació: Reus

Entrada Autor: Jordi Sugranyes » Divendres 28/07/2006 19:10

Avui 28-7 el regional Lleida (13:10h) - Bcn St Andreu Comtal (16:23h) feia pudor a cremat!!

No us sabria dir quin tipus d'unitat era, però tenia els seients tipus regionals, no pas catalunya exprés (3 a una banda i dos a l'altre). Pintat de color blanc amb una gran franja taronja central i una línia de color lila una mica més avall.

A l'estació de l'Espluga de Francolí (14:00h aprox) un senyor ha alertat de l'evidentíssima pudor a cremat al maquinista. El tren, però, a continuat el seu recorregut creuant-se a Montblanc amb el Talgo Miguel de Unamuno i amb un Catalunya Exprés. I després ha fet les corresponents parades a Vilaverd i La Riba.

Quan ha arribat a l'estació de La Plana Picamoixons, ha entrar per una de les vies (direcció Valls) enlloc de fer-ho per on li pertocava (per una de les vies direcció Reus). Llavors s'ha indicat als passatgers que, per a continuar el trajecte fins a Reus, Tarragona i Barcelona, havien de canviar de tren i agafar el regional estacionat en una altra de les vies.

Suposo que aquell regional aturat allí, era el que en un principi havia de fer el servei, per via Valls, de la Plana Picamoixons (14:20h) - Sant Vicenç de Calders (14:55h)...



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Divendres 28/07/2006 20:34

La unitat era una 440R decorada amb la nova imatge de Renfe Regionals però amb seients de Rodalies. I sembla que la pudor podría ser per les "zapatas" de frè, que s'haurien pogut recalentar...aquestes unitats sempre han pecat d'això, i amb la calor...suposo que és normal...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Jordi Sugranyes
N5
N5
Entrades: 82
Ubicació: Reus

Entrada Autor: Jordi Sugranyes » Dissabte 29/07/2006 12:29

En efecte, la pudor de cremat dels frens ja me la conec :P


aarongilp ha escrit:La unitat era una 440R decorada amb la nova imatge de Renfe Regionals però amb seients de Rodalies. I sembla que la pudor podría ser per les "zapatas" de frè, que s'haurien pogut recalentar...aquestes unitats sempre han pecat d'això, i amb la calor...suposo que és normal...



ddbar
N5
N5
Entrades: 102

Entrada Autor: ddbar » Diumenge 30/07/2006 11:10

Ahir dia 29 de juliol i sobre les 12 del matí la circulació a l'estació de Sants no era gaire fluïda. El TALGO Unamuno no estava preparat fins les 12.30 a la via 4 per emprendre camí. Els trens cap a Vilanova i Sant Vicenç sortien un darrere l'altre cap a les 12.45. El rodalies procedent de l'aeroport de les 12.19 no va arribar mai i va fer el servei el de les 12.49 molt puntual i més ple encara. I s'anunciava l'arribada del regional de Lleida via Manresa sobre les 13.30 hores.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimecres 02/08/2006 17:12

El Catalan Talgo ha pujat avui amb una hora de retard.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimecres 09/08/2006 21:11

Avui el Catalan Talgo ha baixat amb 35 minuts de retard segons informa Infolignes a causa d'unes obres a la zona de Sète.



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dilluns 14/08/2006 10:00

Per cert, ahir el darrer tren Lleida-Manresa-Barcelona va passar per Mollerussa amb 30 minuts de retard i sorprenentment amb una 470 (470.098C). De fet és la primera vegada que en veig una per allí fent servei regular. No vull pensar quina hora va arribar a L'Hospitalet.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Gersenz
N4
N4
Entrades: 65
Ubicació: Barcelona. L1, L3, L8 --> Espanya
Contacta:

Entrada Autor: Gersenz » Dilluns 14/08/2006 23:04

Hola!

Avuí la 440 que feia el servei regional Portbou-Barcelona sortint de Portbou a les 16.18 ha tingut una enganxada (suposo, ningú ens ha dit res) i ha quedat inútil a Sant Celoni. Jo he patit la incidència i les dues 440 anaven atapeides de viatgers i maletes que, un cop a Sant Celoni han estat traslladats a una 451 llesta per continuar el servei però fent de rodalies. Un cop ens hem instal.lat i hem desbordat la 451 se'ns ha dit per la megafonia del tren que s'aproximava un altre regional amb destinació Barcelona però, no han dit qui sortia primer. La majoria ha sortit de la 451 (jo m'hi he quedat) i tot just això ha tancat portes i ha marxat deixant a gran part del passatge per agafar un regional que encara arribaria més tard que el rodalies. El retard ha estat d'una hora i quart. A destacar també que a causa del retard acumulat gran part del passatge que anava direcció Vilanova no ha pogut accedir a la 451 a Passeig de Gràcia. Els comentaris sobre la informació al viatger i l'actuació del personal de Renfe els deixo estar...


Salutacions!
Fora el logo de Rodalies als senzills de metro!

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimecres 23/08/2006 21:33

Segons m'ha dit el meu pare, ahir es va haver de desallotjar l'estació de Girona durant una hora per amenaça de bomba. No he sabut trobar a la premsa alguna notícia que en parlés.

A més, avui mateix s'ha alertat d'equipatge abandonat al bar de l'estació (me n'he assabentat quan estava a Atenció al Client omplint, com no, una reclamació).



MRS
N4
N4
Entrades: 59
Ubicació: Girona

Entrada Autor: MRS » Dimecres 23/08/2006 22:23

entfe001 ha escrit:Segons m'ha dit el meu pare, ahir es va haver de desallotjar l'estació de Girona durant una hora per amenaça de bomba. No he sabut trobar a la premsa alguna notícia que en parlés.

A més, avui mateix s'ha alertat d'equipatge abandonat al bar de l'estació (me n'he assabentat quan estava a Atenció al Client omplint, com no, una reclamació).
En efecte, avui surt a la portada del Punt Diari. Aquí us deixo l'enllaç:

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2032501

Mare meva, si es nota des de Perpinyà que és una bretolada.... xD xD xD



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimecres 23/08/2006 22:48

No sé per qué,peró aixó de una persona trucant dient que ha col.locat una bomba(oiament falsa)crec qué és "gentuza"que per fer una mica de brometa fan aixó per divertir-se ells i fastidiar a un munt de gent tallant la circulació,em sembla que aquests actes passaràn cada vegada més,la veieu com és la gentuza,a part de tirar sacs de ciment o tirar pedres als trens,és dediquen ara a desallotjar estacions i tallar la circulació de trens només per "fotre"els viatgers,ja veieu que maleducada qué és la "gentuza".I que conti qué això fins i tot ha passat a FGC,si passa al metroo a Girona els diaris ho anuncien ,si passa a FGC Llobregat-Anoia,no diuen ni pio.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 23/08/2006 23:01

Això va passar a l´estació de Montpeller la setmana passada.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimecres 23/08/2006 23:35

Curiosament, la trucada es va fer al "Diari de Girona", rotatiu que no n'ha fet cap esment.

I per encara més curiositat, pocs minuts abans del desallotjament estava jo a l'estació fent cua per retirar la reserva d'un bitllet de llarg recorregut. I no me'n vaig assabentar de res.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dijous 24/08/2006 1:39

A mi una persona de Vilablareix, que era per l'estació a aquella hora, m'ha comentat que es tractava d'un simulacre de bomba...el cas és que...com sempre...M'HO HE PERDUUUUT!!!! Sempre em perdo els meollos!!!!


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

MRS
N4
N4
Entrades: 59
Ubicació: Girona

Entrada Autor: MRS » Dijous 24/08/2006 10:30

entfe001 ha escrit:Curiosament, la trucada es va fer al "Diari de Girona", rotatiu que no n'ha fet cap esment.

I per encara més curiositat, pocs minuts abans del desallotjament estava jo a l'estació fent cua per retirar la reserva d'un bitllet de llarg recorregut. I no me'n vaig assabentar de res.
Suposo que no vam fer esment, per no fer propoganda de les accions d'aquests imbècils. Malauradament, això no és nou i d'aquestes bretolades ja passaven temps enrera (me'n recordo d'alguna que va haver-hi a finals de la dècada dels 70).



MRS
N4
N4
Entrades: 59
Ubicació: Girona

Entrada Autor: MRS » Dimecres 30/08/2006 17:38

Avui l'Estrella Costa Brava, amb una locomotora 252 taxi, ha sortit de l'estació de Girona aprox. a les 10.05 h. El més estrany és que ha arribat a l'estació puntual, ha quedat estacionat a la via 3 i ha hagut d'espera més de mitja hora perquè surtís.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”