Algú sap què és el sistema carrousel?

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dijous 19/10/2006 0:57

Hola:

Moltes gracies altre vegada El LLop.

Penso que seria una bona idea. Es podria crear alguna mena de fil-diccionari on trobar i/o possar termes i definicions de sistemes ferroviaris, senyalitzacio, etc.

Vots a favor?....

Sal.lutacions:

Serie600



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dijous 19/10/2006 10:12

Serie600 ha escrit:Penso que seria una bona idea. Es podria crear alguna mena de fil-diccionari on trobar i/o possar termes i definicions de sistemes ferroviaris, senyalitzacio, etc.

Vots a favor?....
Vot a favor (i més ara us podré ajudar perquè treballaré a l'Alstom)... :D

La pregunta és, a quin fil? :roll:


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 19/10/2006 12:00

Jo ho posaria al fil nº 8 "Transport en general"



Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dijous 19/10/2006 23:16

Hola:
JaMiRo! ha escrit:
Serie600 ha escrit:Penso que seria una bona idea. Es podria crear alguna mena de fil-diccionari on trobar i/o possar termes i definicions de sistemes ferroviaris, senyalitzacio, etc.

Vots a favor?....
Vot a favor (i més ara us podré ajudar perquè treballaré a l'Alstom)... :D

La pregunta és, a quin fil? :roll:
Mira que t'agrada "filar" prim Jamiro..... xD

Com si calgues molt encetar un fil nou i dedicar-ho a fer-ne una mena de diccionari. No crec que Maese Wefer tingues cap problema fins i tot de subjectar-ho.

Sal.lutacions:

Serie600



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dissabte 21/10/2006 13:12

Denisuko ha escrit:La veritat es que aixo son coses curioses, a més, si un dia et tanquen les portes als nassos i veus que el motorista se'n va i li queden 30 segons de regulació, dons pots posar una reclamació amb tot el dret i la raó del mon (Quina mala llet, no?)
Això m'ha passat a FGC, amb un tren sortint un minut i mig abans de l'hora havent-me d'esperar 18 minuts pel següent.

Inexplicablement, no en vaig fer constància al llibre de reclamacions. Encara em pregunto per què.



Avatar de l’usuari
Denisuko
N7
N7
Entrades: 487
Ubicació: Buscant codis ATP
Contacta:

Entrada Autor: Denisuko » Dissabte 21/10/2006 15:04

entfe001 ha escrit:
Denisuko ha escrit:La veritat es que aixo son coses curioses, a més, si un dia et tanquen les portes als nassos i veus que el motorista se'n va i li queden 30 segons de regulació, dons pots posar una reclamació amb tot el dret i la raó del mon (Quina mala llet, no?)
Això m'ha passat a FGC, amb un tren sortint un minut i mig abans de l'hora havent-me d'esperar 18 minuts pel següent.

Inexplicablement, no en vaig fer constància al llibre de reclamacions. Encara em pregunto per què.
Yo, ho sento molt per la persona que conduís, pero hauria fet la reclamació, em sembla que tots hem de complir amb els nostres horaris, encara que tots tenim pressa per acabar el treball, pero els horaris s'han de complir, i amb els 18 minutos que tenies, es podria fer una reclamació perfectament



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dissabte 21/10/2006 15:13

Estava a l'andana sentit Sabadell d'Universitat Autònoma i el despatx del cap d'estació està a l'altra andana, per la qual cosa fer-la in situ m'hauria suposat perdre també el següent tren. De fet, aquell dia anava amb una mica de pressa. El que no m'explico és per què no la vaig escriure l'endemà.



pokeroms
N6
N6
Entrades: 239
Ubicació: <M> Ciutat Meridiana

Entrada Autor: pokeroms » Dissabte 21/10/2006 18:43

Hola!

Algú sap si els panells de regulació que hi ha al metro de Barcelona hi estàn en algún altre metro del món? :x

Salutacions!


Vagis on vagis,
Gaudeix del trajecte ;)

Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 08/11/2006 12:41

Al metro de Praga (almenys quan hi vaig ser per últim cop, el 1999), tenien un sistema que indicava quant temps havia passat des de la sortida del tren anterior. És a dir, un sistema com el de Barcelona però més simple, sense les indicacions precises de si esperar-se, quant temps, accelerar, anar més a poc a poc, etc.



motoristaMetroBCN
N2
N2
Entrades: 12

Entrada Autor: motoristaMetroBCN » Dilluns 08/11/2010 4:50

La veritat es que aixo son coses curioses, a més, si un dia et tanquen les portes als nassos i veus que el motorista se'n va i li queden 30 segons de regulació, dons pots posar una reclamació amb tot el dret i la raó del mon (Quina mala llet, no?)[/quote]


En alguns casos sobretot quan el tren que va davant o darrera s´ha de retirar al arribar al final de linia o be a d´entrar un tren més a la circulació, davant o darrera, desde el Centre de Control de Metro (CCM) l´operador de la línia pot indicar al motorista pel radiotelefon (Tren-Terra), a no respectar el cartell de regulació.

Per altra banda, tant els semafors com la regulació funcionen de forma automàtica, però supervisades des del CCM per l´operador de la línia. Des del CCM poden per exemple canviar un semafor de verd/ambar a vermell, apagar un cartell de regulació concret, deixar-lo en 00:00, etc. Quan s´atura la línia no es posa automaticamernt el cartell de STOP, el posa i també el treu l´operador des del CCM, al mateix temps que avisa per radiotelefon a tots els motoristes que s´ha posat/tret l´STOP.

Un altre aspecte que també mostren els cartells de regulació als finals de linia es la retenció per horari; a la part de dalt del cartell on normalment va el A0/R0 i posa horari i a on van les fletxes hi ha una H. La retenció per horari s´utilitza quan el carrussel va adelantat, és a dir que els trens passen pels finals abans dels horaris oficials (horaris interns).

Als finals quan ha de sortir el tren sona una bocina que va amb la regulació i sòna quan es posa el cartell a 00. però també es pot controlar des del CCM i fer-la sonar abans del 00:00 o després.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 29/02/2016 9:48

Hoy en la línea 1, en Sagrera, a las 7:20 aproximadamente, en el indicador de consignas de marcha ponía arriba INHIBIDA. Normalmente por la mañana a qué hora activan el sistema de regulación?

Con razón llegué más antes a la parada... :)

También decir que a veces observo que en la parte de arriba de la pantalla sale, por ejemplo "A0:01I70". Ese "I no sé qué" qué significa?



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 10/01/2017 14:58

Fil provinent de http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... 86#p265786

Algú sap si han canviat el sistema que regula l'interval dels trens?
Abans quan un tren arribava avançat, al sistema de regulació sortia A0:45 (sinó vaig errat), i avui, a Pg. de Gràcia L4 he vist que a la part superior constava el següent: A0:45I95.

Algú sap que és/a què és deu?


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 10/01/2017 15:08

oriolp13 ha escrit:Algú sap si han canviat el sistema que regula l'interval dels trens?
Abans quan un tren arribava avançat, al sistema de regulació sortia A0:45 (sinó vaig errat), i avui, a Pg. de Gràcia L4 he vist que a la part superior constava el següent: A0:45I95.

Algú sap que és/a què és deu?
Lo del número que aparece después de la I creo que lo pregunté como dos veces hace tiempo. :) :x



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 10/01/2017 15:18

Renfe445 ha escrit:
oriolp13 ha escrit:Algú sap si han canviat el sistema que regula l'interval dels trens?
Abans quan un tren arribava avançat, al sistema de regulació sortia A0:45 (sinó vaig errat), i avui, a Pg. de Gràcia L4 he vist que a la part superior constava el següent: A0:45I95.

Algú sap que és/a què és deu?
Lo del número que aparece después de la I creo que lo pregunté como dos veces hace tiempo. :) :x
Ja fa uns mesets. Jo tampoc se realment que volen dir els darrers tres dígits. Pensava al principi que fos algun ID del servei que està realitzant aquell tren, però em sembla que no.


El metro de Barcelona amb motoristes!

trenesrenfe123
N6
N6
Entrades: 183

Entrada Autor: trenesrenfe123 » Dimarts 10/01/2017 19:07

oriolp13 ha escrit:Algú sap si han canviat el sistema que regula l'interval dels trens?
Abans quan un tren arribava avançat, al sistema de regulació sortia A0:45 (sinó vaig errat), i avui, a Pg. de Gràcia L4 he vist que a la part superior constava el següent: A0:45I95.

Algú sap que és/a què és deu?
Justament avui m'he fixat a Verdaguer L4 -> Trinitat Nova, i quan el sistema de regulació marcava 00:00, a sobr ehi posava A00I95...



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 11/01/2017 1:40

El número que va después de la I, normalmente se queda entre el 90 y el 95. Creo haber visto alguna vez que baje del 90. Lo continuamos hablando en el hilo que habla sobre lo del carrusel?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 11/01/2017 11:29

Potser que iniciem un fil nou dedicat a aquest tema...



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 11/01/2017 15:03

metring ha escrit:Potser que iniciem un fil nou dedicat a aquest tema...
http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=4183

Aquí está el hilo del que hablaba.

Viendo cuando lo pregunté, el día 29 de febrero, he de decir que podría estar esa I con el número como hace más de un año, o puede que más!



xabuca
N4
N4
Entrades: 50

Entrada Autor: xabuca » Dimecres 11/01/2017 21:06

La I és l'índex de regularitat de la línia en tant per cent.



trenesrenfe123
N6
N6
Entrades: 183

Entrada Autor: trenesrenfe123 » Dimecres 11/01/2017 21:37

xabuca ha escrit:La I és l'índex de regularitat de la línia en tant per cent.
Ah, molt interessant! O sigui d'alguna manera es diu si els trens estan circulant amb la freqüència habitual o no, oi?



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”