Los fantásticos 1000

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
VladiGB
N5
N5
Entrades: 107

Los 1000 también fueron nuevos

Entrada Autor: VladiGB » Dissabte 14/10/2006 16:43

Mirando por ebay libros de las unidades pingüinos encontré esta foto de alguien que pujaba esta postal alcanzó más de 35€.
Fitxers adjunts
7a_1_b.jpg
Can bOixeras fa mes de 30 anys
7a_1_b.jpg (31.68 KiB) Visualitzat 15668 cops


La vida es como las escaleras de un 447 "cortas" y mas sucias que el palo de un gallinero

alex86bcn
N5
N5
Entrades: 111
Ubicació: Pels voltants d'Hospital Clinic

Entrada Autor: alex86bcn » Dissabte 14/10/2006 16:51

No val plorar!! weno...potser si :'( fixeu-vos en els mils...recent arribats al FMB...convivint amb altres espècies de l'època...que s'ha fet d'aquell temps? D'aquells trens amb el primer esquema de color...amb els bancs liles...fixeu-vos al sostre...sense cacharros d'aire comprimit...nomes els pantògrafs i els ventiladors....Es trist que 30 anys despres...els mils tornin a conviure a boixeras...amb altre espècie...els 5000...i que al mateix lloc on es van rebre amb tanta ilusio...estiguin trinxant els 1000's...uns trens que formen part de la història de la ciutat.



Avatar de l’usuari
Xarxa BCN
N3
N3
Entrades: 34
Ubicació: 20 metros bajo tierra

Entrada Autor: Xarxa BCN » Dissabte 14/10/2006 17:14

Quina postal mes maca... i quina enyorança d'una cosa que aviat pasarà a la historia. :(

PD: com m'agraden els colors originals...
Xarxa BCN l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 14/10/2006 22:41, en total s’ha editat 1 vegada.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 14/10/2006 20:05

VladiGB ha escrit:Mirando por ebay libros de las unidades pingüinos encontré esta foto de alguien que pujaba esta postal alcanzó más de 35€.
Fixeu-vos en la composició de la dreta: un R300, un R330 i un 320!
I a més, trens de la sèrie 600!!!

:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

On són ara???

:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(



Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dissabte 14/10/2006 23:41

Ostres que maca la postal :'(

Pobres mils :'(

No s'ho mereixen :'(

Però es que quan retirin les 4000 i les 3000 ja serà :'( :'( :'( :'( per mi.

Coi, quin fart de plorar. GRAN foto!!

Vox



juanka440
N2
N2
Entrades: 14

Entrada Autor: juanka440 » Dissabte 14/10/2006 23:59

Hola!

Aquesta postal la tinc jo,es de la coleccio de EUROFER,y no val mes de 1 euro y 50 centims,no cal anar a la subasta y pagar uns 35 euros,je,je,je.Es la numero 4219 de la serie blanc y negre.La data de la fotografia es de 10-1-1982 y es foto original de Juan Antonio Solsona.

sALUTACIONS!



Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Diumenge 15/10/2006 0:22

1982? Pensava que era més antiga!

Vox



Avatar de l’usuari
VladiGB
N5
N5
Entrades: 107

Entrada Autor: VladiGB » Diumenge 15/10/2006 15:39

juanka440 ha escrit:Hola!

Aquesta postal la tinc jo,es de la coleccio de EUROFER,y no val mes de 1 euro y 50 centims,no cal anar a la subasta y pagar uns 35 euros,je,je,je.Es la numero 4219 de la serie blanc y negre.La data de la fotografia es de 10-1-1982 y es foto original de Juan Antonio Solsona.

sALUTACIONS!
jajajaja espero que quien la comprará no sepa el precio de verdad xD


La vida es como las escaleras de un 447 "cortas" y mas sucias que el palo de un gallinero

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Divendres 20/10/2006 14:46

si hi hagués hagut internet aleshores dirieu
"putus mils horteres, per culpa seva estan desballestant tots els 600 i els 300!"


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
sigfrid440s
N6
N6
Entrades: 292
Facebook: ssygger
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: sigfrid440s » Dissabte 21/10/2006 23:47

Hola.

Despres de 33-36 anys d'intens servei ininterromput aquestes estimades maquines ja no son les que eren. Els motors estan petats y cada vegada frenan menys, els anys passen factura. Han demostrat ser bons trens i per aixo considero que algunes unitats podrien arribar a fer 4 decades de servei, pero la majoria están fetes pols. El diseny inigualable de la serie 1000 y 1100 els fan unics, son maquinas robustes que han cumplit molt be amb la seva feina i ara ploro per la seva retirada. Orgullosos segueixen recorrent el subsol de Barcelona, ja veterans. Can boixeres, el lloc que els va vure arribar ara es el mateix lloc on 36 anys despres desapareix part de nosaltres, part del metro y part de Barcelona. Com tantes series que han acabat els seus dies sen canibalitzades en aquest mateix lloc.

Pero aixó jo dic: 1000's mai us oblidare. :'(



Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Diumenge 22/10/2006 0:00

sigfrid440s ha escrit:Hola.

Despres de 33-36 anys d'intens servei ininterromput aquestes estimades maquines ja no son les que eren. Els motors estan petats y cada vegada frenan menys, els anys passen factura. Han demostrat ser bons trens i per aixo considero que algunes unitats podrien arribar a fer 4 decades de servei, pero la majoria están fetes pols. El diseny inigualable de la serie 1000 y 1100 els fan unics, son maquinas robustes que han cumplit molt be amb la seva feina i ara ploro per la seva retirada. Orgullosos segueixen recorrent el subsol de Barcelona, ja veterans. Can boixeres, el lloc que els va vure arribar ara es el mateix lloc on 36 anys despres desapareix part de nosaltres, part del metro y part de Barcelona. Com tantes series que han acabat els seus dies sen canibalitzades en aquest mateix lloc.

Pero aixó jo dic: 1000's mai us oblidare. :'(
:'( :'( :'(



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Diumenge 22/10/2006 0:07

Per cert, un empleat de TMB em va dir que els 1000 es van crear a partir d'unes unitats del Metro de Nuremberg

Aquest té una lleugera semblança.

Algú ho pot confirmar o desmentir?



Watermark
N7
N7
Entrades: 328

Entrada Autor: Watermark » Diumenge 22/10/2006 1:00

Vaig fer fa dos anys part del metro de Núremberg i en cap moment em van recordar a les unitats 1000, de fet, no em va recordar pràcticament res al metro de Barcelona... suposo que em despistarien coses com el fet de que la majoria dels interiors dels trens fos de fusta (bancs inclosos) o que el conductor o conductora baixès a l'andana de cada parada, micròfon a la mà, per anunciar el tancament de portes a peu desde l'andana o que la megafona no estigués gravada i sempre fos en viu i en directe pel conductor... qualsevol semblança amb TMB... pura coincidència :D Bé, i aixó que no he comentat que, com a Munic, no hi ha cap barrera d'entrada a les estacions!

Per aquella època no fotejava pràcticament trens i estacions peró alguna cosa vaig fer...

Indicador a l'interior dels trens que indica la línia que està realitzant: hi han dues linies principals U1, U2 amb els seus respectives variants U11 i U21. Es pot observar l'interior de fusta de les unitats...
Imatge

I una horrorosa vista de l'estació Flughafen (Aeroport), més que una foto de l'estació sembla una foto a l'ascensor :) encara no sé com vaig ser-ne capaç... La vaig fer abans de tornar cap a casa i vaig arribar a l'aeroport no en metro sino en bus, però com no hi havien barreres vaig poder baixar a l'estació i fer la foto :D.
Imatge



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 22/10/2006 1:21

Això del Metro de Nüremberg no ho havia sentit mai. Del que sí que hem parlat (escrit) en alguna ocasió és de la inspiració en les unitats 624 dels Deutsche Bundesbahn

(Foto de la Wikipedia alemana)
Imatge


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
VladiGB
N5
N5
Entrades: 107

Entrada Autor: VladiGB » Diumenge 22/10/2006 9:02

La serie 1000 y 1100, su diseño de chasis fue basado en trenes creados por MAN (o incluso diria que compraron el diseño), la maquinista y macosa copiaron en ocasiones modelos extranjeros para después fabricarlos ellos como las 333 de renfe que son réplica de locomotoras Danesas, pues la series 1000 y 1100, además es gracioso lo del 1100 de Nuremberg, ya que MAN es una compañía de Nuremberg.


La vida es como las escaleras de un 447 "cortas" y mas sucias que el palo de un gallinero

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 22/10/2006 12:04

Si que tenen un aire, si!!!
Ja fa temps que vaig sentir que els 1000 eren d'inspiració alemanya, però no sabia concretament d'on.



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dilluns 23/10/2006 10:18

pot ser amb uns fars de Citroën Ami 8 tindrien un aire...la veritat, a part dels vidres de la cabina no hi trobo gaire semblança


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dilluns 23/10/2006 20:14

No se del cert en quin model es van inspirar per crear la serie 1000 per el que si es cert es que les 10 primeres unitats varen ser construidas a Alemanya per MAN, la resta per MACOSA i LA MAQUINISTA, amb licencia alemanya
De fet cuan varen arrivar a Barcelona cap als amys 70, a casa meva, els coneixiem com els "Alemans"



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dilluns 23/10/2006 23:18

Watermark ha escrit:I una horrorosa vista de l'estació Flughafen (Aeroport), més que una foto de l'estació sembla una foto a l'ascensor :) encara no sé com vaig ser-ne capaç... La vaig fer abans de tornar cap a casa i vaig arribar a l'aeroport no en metro sino en bus, però com no hi havien barreres vaig poder baixar a l'estació i fer la foto :D.
Imatge
Doncs a mi no em sembla tan horrorosa la foto... potser l'únic que seria criticable és que li falta una mica d'amplitud d'angle per poder apreciar tant el terra de l'andana trobar-se amb les portes de l'ascensor com el frontal sencer del tren estacionat a la via. Això en mode perapunyetes ;)



Avatar de l’usuari
vr
N6
N6
Entrades: 220

Entrada Autor: vr » Dimarts 24/10/2006 14:18

VladiGB ha escrit:Mirando por ebay libros de las unidades pingüinos encontré esta foto de alguien que pujaba esta postal alcanzó más de 35€.
El que vaig a dir em portarà molts enemics...

A mi d'aquesta foto el que m'interessa són els trens de la dreta (300?), no pas els mils. Mai m'han agradat els 1000/1100 i quan compartien la L3 amb les venerables andròmines que també podem veure a la foto sempre els evitaba. Quan els 3000 van arribar i vaig perdre de vista els 1000s va ser una gran alegria per mi.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”