Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Dubte sobre un creuament de vies...
Dubte sobre un creuament de vies...
Algú em pot explicar el perquè d'aquest encreuament? Una de les des vies és d'ample ibèric, i l'altra, d'ample internacional:
Pots explicar millor la pregunta, no entenc què vols dir amb això del per què de l'encreuament.Jordi Freixas ha escrit:Algú em pot explicar el perquè d'aquest encreuament? Una de les des vies és d'ample ibèric, i l'altra, d'ample internacional:
La resposta evident és: perquè les vies d'ample ibèric i internacional tenen una determinada posició relativa i, una mica més lluny, han de tenir la contrària, per tant, han de creuar-se en algun punt . Però supose que això no és la resposta que busques .
Si precises una mica més la pregunta, potser algú podrà respondre't.
Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).
Efectivament, no era la resposta que esperava. El tema és que segons el portal de TrensCat, aquest punt es troba entre els intercanviadors de l'Altaria, i el de l'Alvia.
El que vull saber, què són exactament aquestes vies.
El que vull saber, què són exactament aquestes vies.
Si es l'intercambiador de lleida, la via d'ample ibèric va a buscar la via covenicional ( que es veu al fons de la foto ) mentres que la AVE segueix recte cap a la linia d'AV.
Suposant localment la superfície terrestre com un pla euclidià, tota recta separa el pla en dos semiplans. Aleshores es diu que dos punts pertanyen al mateix semiplà si el segment que els uneix, que és únic per axioma, no intersecta a la recta. De la mateixa forma, si dos punts es troben en els diferents semiplans delimitats per una recta tot camí d'un punt a l'altre necessàriament ha d'intersectar la recta en qüestió, entenent com a camí la imatge d'una aplicació contínua i diferenciable de l'intèrval [0,1] dels reals al producte cartesià dels reals pels reals.ROMI65 ha escrit:La resposta evident és: perquè les vies d'ample ibèric i internacional tenen una determinada posició relativa i, una mica més lluny, han de tenir la contrària, per tant, han de creuar-se en algun puntJordi Freixas ha escrit:Algú em pot explicar el perquè d'aquest encreuament? Una de les des vies és d'ample ibèric, i l'altra, d'ample internacional:
Doncs... si aquesta via de l'AVE, és la principal, per on anirà a partir d'ara la linia entre BCN i Lleida... una bona xapussa hi han fotut aquí...Jordilar ha escrit:Si es l'intercambiador de lleida, la via d'ample ibèric va a buscar la via covenicional ( que es veu al fons de la foto ) mentres que la AVE segueix recte cap a la linia d'AV.
Xapussa seria que els trams elèctrics estiguessin seccionats permanentment i s'hagués de passar per inercia (i no seria el primer lloc on es fa així). Jo personalment no hi veig el problema. A Lleida no hi ha les suficients circulacions com per què això hagi d'afectar a algú. Que ho fessin a la zona d'entrada de BCN...doncs bé...sí que seria xapussa, però a Lleida, precisament, no.Jordi Freixas ha escrit:Doncs... si aquesta via de l'AVE, és la principal, per on anirà a partir d'ara la linia entre BCN i Lleida... una bona xapussa hi han fotut aquí...Jordilar ha escrit:Si es l'intercambiador de lleida, la via d'ample ibèric va a buscar la via covenicional ( que es veu al fons de la foto ) mentres que la AVE segueix recte cap a la linia d'AV.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Per aquest tram els trens passen a 50, així que això jo no ho considero ni de conya Alta Velocitat, per molt que els únics trens que hi passin siguin de Velocitat Alta o Alta Velocitat.Jordi Freixas ha escrit:Xapussa és ficar-hi un pas a nivell a una línia d'Alta Velocitat.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Doncs fins i tot així, aquest tram, respon a un punt d'inici/final d'una línia d'Alta Velocitat.
-
- N10
- Entrades: 4269
- Ubicació: Horta
Però això és tan sols provisional.Jordi Freixas ha escrit:Xapussa és ficar-hi un pas a nivell a una línia d'Alta Velocitat.
No ho acabo d'entendre. Et vens a referir que si aquesta línia no fos d'Alta Velocitat tan se te'n donaria, tot i que les característiques fossin iguals així com també la velocitat màxima permesa? Perque si és així...encara ho entenc menys.Jordi Freixas ha escrit:Doncs fins i tot així, aquest tram, respon a un punt d'inici/final d'una línia d'Alta Velocitat.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
I ningú diu res?entfe001 ha escrit:entenent com a camí la imatge d'una aplicació contínua i diferenciable de l'intèrval [0,1] dels reals al producte cartesià dels reals pels reals.
Aquesta definició és la de corba diferenciable i no pas la de camí!
Per a un camí no fa falta demanar diferenciabilitat (puix que aquest concepte no existeix en espais topològics en general) i, a més, el camí és la funció i no la seva imatge, que és la que rep el nom de corba.
M'heu decebut
Va, posem-nos a "jugar" : Per un camí no fa falta la diferenciablitat, però si aquest camí defineix un traçat ferroviari llavors sí. Com passaria un tren per un punt d'aquest camí no diferenciable?entfe001 ha escrit:I ningú diu res?entfe001 ha escrit:entenent com a camí la imatge d'una aplicació contínua i diferenciable de l'intèrval [0,1] dels reals al producte cartesià dels reals pels reals.
Aquesta definició és la de corba diferenciable i no pas la de camí!
Per a un camí no fa falta demanar diferenciabilitat (puix que aquest concepte no existeix en espais topològics en general) i, a més, el camí és la funció i no la seva imatge, que és la que rep el nom de corba.
M'heu decebut
Alguns carrils tenen punts en què no són diferenciables... però això ja és cosa de manteniment nulAlbert ha escrit:Va, posem-nos a "jugar" : Per un camí no fa falta la diferenciablitat, però si aquest camí defineix un traçat ferroviari llavors sí. Com passaria un tren per un punt d'aquest camí no diferenciable?
Ja pensava que l'Eloi no estava en forma, però després de llegir aquest fil em quedo més tranquil.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Reprenent el tema del fil... El creuament aquest a la sortida del canviador de Talgo, des de l'entrada en funcionament del nou tram de la LAV ja no hi ha tal creuament, pq no hi ha cap circulació per la via d'ample ibèric q vagi per aquesta via.
Perquè aquesta via... d'on ve i cap a on va? (la d'ample ibèric vull dir)
Va de l'intercambiador TALGO a la general Lleida - PicamonxonsJordi Freixas ha escrit:Perquè aquesta via... d'on ve i cap a on va? (la d'ample ibèric vull dir)
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Ahm... i algú em pot explicar la necessitat que hi havia de fer creuar les dues vies? Havien de ficar l'intercanviador precísament en aquest cantó?