Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!

Dubte sobre un creuament de vies...

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Jordi Freixas

Dubte sobre un creuament de vies...

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 10/12/2006 20:13

Algú em pot explicar el perquè d'aquest encreuament? Una de les des vies és d'ample ibèric, i l'altra, d'ample internacional:

Imatge



Avatar de l’usuari
ROMI65
N6
N6
Entrades: 232
Ubicació: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry

Entrada Autor: ROMI65 » Diumenge 10/12/2006 21:51

Jordi Freixas ha escrit:Algú em pot explicar el perquè d'aquest encreuament? Una de les des vies és d'ample ibèric, i l'altra, d'ample internacional:
Pots explicar millor la pregunta, no entenc què vols dir amb això del per què de l'encreuament.

La resposta evident és: perquè les vies d'ample ibèric i internacional tenen una determinada posició relativa i, una mica més lluny, han de tenir la contrària, per tant, han de creuar-se en algun punt :D ;). Però supose que això no és la resposta que busques ;) .

Si precises una mica més la pregunta, potser algú podrà respondre't.


Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 10/12/2006 23:17

Efectivament, no era la resposta que esperava. El tema és que segons el portal de TrensCat, aquest punt es troba entre els intercanviadors de l'Altaria, i el de l'Alvia.

El que vull saber, què són exactament aquestes vies.



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Diumenge 10/12/2006 23:22

Si es l'intercambiador de lleida, la via d'ample ibèric va a buscar la via covenicional ( que es veu al fons de la foto ) mentres que la AVE segueix recte cap a la linia d'AV.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Diumenge 10/12/2006 23:47

ROMI65 ha escrit:
Jordi Freixas ha escrit:Algú em pot explicar el perquè d'aquest encreuament? Una de les des vies és d'ample ibèric, i l'altra, d'ample internacional:
La resposta evident és: perquè les vies d'ample ibèric i internacional tenen una determinada posició relativa i, una mica més lluny, han de tenir la contrària, per tant, han de creuar-se en algun punt :D ;)
Suposant localment la superfície terrestre com un pla euclidià, tota recta separa el pla en dos semiplans. Aleshores es diu que dos punts pertanyen al mateix semiplà si el segment que els uneix, que és únic per axioma, no intersecta a la recta. De la mateixa forma, si dos punts es troben en els diferents semiplans delimitats per una recta tot camí d'un punt a l'altre necessàriament ha d'intersectar la recta en qüestió, entenent com a camí la imatge d'una aplicació contínua i diferenciable de l'intèrval [0,1] dels reals al producte cartesià dels reals pels reals.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 11/12/2006 0:04

Jordilar ha escrit:Si es l'intercambiador de lleida, la via d'ample ibèric va a buscar la via covenicional ( que es veu al fons de la foto ) mentres que la AVE segueix recte cap a la linia d'AV.
Doncs... si aquesta via de l'AVE, és la principal, per on anirà a partir d'ara la linia entre BCN i Lleida... una bona xapussa hi han fotut aquí...



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dilluns 11/12/2006 0:08

Jordi Freixas ha escrit:
Jordilar ha escrit:Si es l'intercambiador de lleida, la via d'ample ibèric va a buscar la via covenicional ( que es veu al fons de la foto ) mentres que la AVE segueix recte cap a la linia d'AV.
Doncs... si aquesta via de l'AVE, és la principal, per on anirà a partir d'ara la linia entre BCN i Lleida... una bona xapussa hi han fotut aquí...
Xapussa seria que els trams elèctrics estiguessin seccionats permanentment i s'hagués de passar per inercia (i no seria el primer lloc on es fa així). Jo personalment no hi veig el problema. A Lleida no hi ha les suficients circulacions com per què això hagi d'afectar a algú. Que ho fessin a la zona d'entrada de BCN...doncs bé...sí que seria xapussa, però a Lleida, precisament, no.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 11/12/2006 0:20

Xapussa és ficar-hi un pas a nivell a una línia d'Alta Velocitat.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dilluns 11/12/2006 0:22

Jordi Freixas ha escrit:Xapussa és ficar-hi un pas a nivell a una línia d'Alta Velocitat.
Per aquest tram els trens passen a 50, així que això jo no ho considero ni de conya Alta Velocitat, per molt que els únics trens que hi passin siguin de Velocitat Alta o Alta Velocitat.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 11/12/2006 1:26

Doncs fins i tot així, aquest tram, respon a un punt d'inici/final d'una línia d'Alta Velocitat.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4269
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 11/12/2006 1:40

Jordi Freixas ha escrit:Xapussa és ficar-hi un pas a nivell a una línia d'Alta Velocitat.
Però això és tan sols provisional.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dilluns 11/12/2006 15:23

Jordi Freixas ha escrit:Doncs fins i tot així, aquest tram, respon a un punt d'inici/final d'una línia d'Alta Velocitat.
No ho acabo d'entendre. Et vens a referir que si aquesta línia no fos d'Alta Velocitat tan se te'n donaria, tot i que les característiques fossin iguals així com també la velocitat màxima permesa? Perque si és així...encara ho entenc menys.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dissabte 16/12/2006 19:09

entfe001 ha escrit:entenent com a camí la imatge d'una aplicació contínua i diferenciable de l'intèrval [0,1] dels reals al producte cartesià dels reals pels reals.
I ningú diu res?

Aquesta definició és la de corba diferenciable i no pas la de camí!

Per a un camí no fa falta demanar diferenciabilitat (puix que aquest concepte no existeix en espais topològics en general) i, a més, el camí és la funció i no la seva imatge, que és la que rep el nom de corba.

M'heu decebut :D



Albert
N7
N7
Entrades: 480
Ubicació: Martorell

Entrada Autor: Albert » Dissabte 16/12/2006 19:32

entfe001 ha escrit:
entfe001 ha escrit:entenent com a camí la imatge d'una aplicació contínua i diferenciable de l'intèrval [0,1] dels reals al producte cartesià dels reals pels reals.
I ningú diu res?

Aquesta definició és la de corba diferenciable i no pas la de camí!

Per a un camí no fa falta demanar diferenciabilitat (puix que aquest concepte no existeix en espais topològics en general) i, a més, el camí és la funció i no la seva imatge, que és la que rep el nom de corba.

M'heu decebut :D
Va, posem-nos a "jugar" :) : Per un camí no fa falta la diferenciablitat, però si aquest camí defineix un traçat ferroviari llavors sí. Com passaria un tren per un punt d'aquest camí no diferenciable? :x



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dissabte 16/12/2006 19:34

Albert ha escrit:Va, posem-nos a "jugar" :) : Per un camí no fa falta la diferenciablitat, però si aquest camí defineix un traçat ferroviari llavors sí. Com passaria un tren per un punt d'aquest camí no diferenciable? :x
Alguns carrils tenen punts en què no són diferenciables... però això ja és cosa de manteniment nul :evil:



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Diumenge 17/12/2006 23:46

Ja pensava que l'Eloi no estava en forma, però després de llegir aquest fil em quedo més tranquil. :D


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
javi82
N6
N6
Entrades: 278
Ubicació: L'Hospitalet

Entrada Autor: javi82 » Diumenge 24/12/2006 15:18

Reprenent el tema del fil... El creuament aquest a la sortida del canviador de Talgo, des de l'entrada en funcionament del nou tram de la LAV ja no hi ha tal creuament, pq no hi ha cap circulació per la via d'ample ibèric q vagi per aquesta via. :D



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 24/12/2006 17:58

Perquè aquesta via... d'on ve i cap a on va? (la d'ample ibèric vull dir)



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Diumenge 24/12/2006 18:45

Jordi Freixas ha escrit:Perquè aquesta via... d'on ve i cap a on va? (la d'ample ibèric vull dir)
Va de l'intercambiador TALGO a la general Lleida - Picamonxons


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 24/12/2006 19:06

Ahm... i algú em pot explicar la necessitat que hi havia de fer creuar les dues vies? Havien de ficar l'intercanviador precísament en aquest cantó?



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya”