Carod-Rovira fixa un any per solucionar la conexió ferroviària entre La Seu d'Urgell i Andorra
per Anna Jiménez. Andorra.
Jan 4, 2007, 02:00
"Crec que arrosseguem, a vegades, temes sense resoldre dels quals no caldria, potser, que parléssim tant i, en canvi, caldria que avancéssim més en les decisions que s’hagin de prendre". Amb aquesta rotunditat, Josep Lluís Carod-Rovira, conseller de la Vicepresidència de la Generalitat de Catalunya, va fer referència, especialment, a tots els projectes d’infraestructures que requereixen un acord amb el Govern d’Andorra si prosperen. I entre aquests projectes hi ha, de nou, la reobertura de l’aeroport de la Seu d’Urgell i l’arribada del ferrocarril a Andorra; dos aspectes que van ocupar bona part de la trobada de Carod-Rovira amb el cap del Govern andorrà, Albert Pintat.
Sobre la connexió ferroviària, el líder republicà va fixar un termini d’un any per trobar la solució més adequada, que passa o per fer arribar al Principat el ramal des d’Alp, Puigcerdà i la Seu d’Urgell, o bé per fer que els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya de la Pobla de Segur arribin fins a Andorra. De moment, però, caldrà que els estudis de viabilitat acabin i indiquin quin camí ha de seguir la culminació final del projecte que, sens dubte, "requerirà un acord amb el Govern d’Andorra", segons Carod-Rovira. Mentrestant, i a l’espera de l’acompliment fixat, el Principat treballa conjuntament amb França per assegurar la continuïtat de la línia de Tolosa a Puigcerdà, actualment "malmesa", segons paraules de Pintat.[...]
Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Connexió ferroviària amb Andorra
Carod-Rovira fixa un any pel tren La Seu - Andorra
De http://www.bondia.ad
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Si llegeix el fòrum li demanaria al senyor Carod que es deixi d'obres faraòniques en benefici d'altres països i pensi abans en donar cobertura ferroviària a Palamós, Sant Feliu de Guíxols, Solsona, Berga, Banyoles, Caldes de Montbui, Lloret, Olot, l'estació del Camp de tarragona...
-
- N10
- Entrades: 4269
- Ubicació: Horta
... que plegui, o sigui, per favor, que plegui!!! (Puigcercós dixit)ddbar ha escrit:Si llegeix el fòrum li demanaria al senyor Carod...
jo crec sincerament que es positiu que ens impliquem en que el tren arribi a andorra. i jo la veritat soc mes partidari que arribi via puigcerda... aixo podria servir per potenciar la linia
Jo sóc més partidari de que s'inverteixi en el que ja existeix i de crear ferrocarrils que tinguin una demanda més regular (a Andorra sobretot s'hi va a l'hivern).Ophani ha escrit:jo crec sincerament que es positiu que ens impliquem en que el tren arribi a andorra. i jo la veritat soc mes partidari que arribi via puigcerda... aixo podria servir per potenciar la linia
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- Mortadel·lo
- N9
- Entrades: 1381
jo vull d'això que pren aquest senyor
ES PELIGROSO ASOMARSE
Ophani, a Andorra no només s'hi va a l'hibern. Molta gent de La Seu treballa a Andorra i molta gent viu a Andorra i treballa a La Seu, i així un munt de pobles de la comarca. I les cues en hores puntes a la aduana hi son diariament. A part, hi ha ltambé, es puntes d'esquiadors a l'hibern i de compradors de caps de setmanana.Ophani ha escrit:jo crec sincerament que es positiu que ens impliquem en que el tren arribi a andorra. i jo la veritat soc mes partidari que arribi via puigcerda... aixo podria servir per potenciar la linia
Per mi, lo ideal seria que el tren convencional arrivés només fins a la Seu i allà hi hagués un cremallera de La Seu - St. Julià - Andorra la vella - Escaldes - Encamp. A l'estació de la Seu es podrien fer els controls d'aduana tipus aeroport i aixi no coldria que s'aturés el tren a la frontera. I a més es podria fer el projecte en dues fases. Primer el cremallera i després la connexió amb puigcerdà o la pobla ( tot i que lo más de lo màs seria que es conectés tant amb puigcerdà com amb la pobla)
Crec que es dificil aquesta opcio del cremallera, jo crec que s'inclinaran mes pel tramtren
Jo ja ho vaig dir un dia. Linia convencional per comunicar Andorra amb l'exterior, i via estreta (amb cremallera a on faci falta), per crear un nucli de Rodalies per connectar tots els racons del país.
Pel que fa a la connexió, estava pensant en que potser es podrien matar a dos pardals d'un sol tret, i aprofitar també la línia BCN - Manresa - Suria / Sallent de FGC per allargar-la, oferint també servei a totes les poblacions entre Manresa i Andorra, afegint-hi també:
1- Adaptació a ample europeu tant de la línia de FGC, com la de Puigcerdà (o si més no, adaptació de la línia de FGC i construcció d'un intercanviador a la frontera amb Andorra de la línia de Puigcerdà).
2- Deixar l'estació de Pl Espanya de FGC com a estació de Metro i Rodalies (com és ara, vaja).
3- Construcció d'un ramal per a trens de llarg recorregut que connectés BCN - Sants, o BCN - Estació de França amb la sortida de Barcelona d'aquesta línia per no interferir en el trànsit de Metro i Rodalies; uns hipotètics Altaria o TALGO XXI BCN - Andorra La Vella, sortirien d'aquí, el primer via Manresa, i el segón, via Ripoll.
4- Deixar la connexió amb la línia de Puigcerdà per a serveis Regionals i per algun tren de llarg recorregut..
Pel que fa a la connexió, estava pensant en que potser es podrien matar a dos pardals d'un sol tret, i aprofitar també la línia BCN - Manresa - Suria / Sallent de FGC per allargar-la, oferint també servei a totes les poblacions entre Manresa i Andorra, afegint-hi també:
1- Adaptació a ample europeu tant de la línia de FGC, com la de Puigcerdà (o si més no, adaptació de la línia de FGC i construcció d'un intercanviador a la frontera amb Andorra de la línia de Puigcerdà).
2- Deixar l'estació de Pl Espanya de FGC com a estació de Metro i Rodalies (com és ara, vaja).
3- Construcció d'un ramal per a trens de llarg recorregut que connectés BCN - Sants, o BCN - Estació de França amb la sortida de Barcelona d'aquesta línia per no interferir en el trànsit de Metro i Rodalies; uns hipotètics Altaria o TALGO XXI BCN - Andorra La Vella, sortirien d'aquí, el primer via Manresa, i el segón, via Ripoll.
4- Deixar la connexió amb la línia de Puigcerdà per a serveis Regionals i per algun tren de llarg recorregut..
El més lògic és que la línia a Andorra es faci des de Puigcerdà, per la simple raó que suposaria el tram més curt a construir, a més de ser una solemne animalada voler foradar per sota el Coll de Cantó i servint tant poca població entremig. Una altra cosa és allargar la línia de La Pobla fins a Sort i, fins i tot, Esterri.
Ara bé, el tram de La Seu a Andorra, que l'apoquini el govern d'allà, que prou rèdit en trauran en termes de menys contaminació etc. Ja hem fet prou el préssec en benefici seu i és hora de que baixin del seu pedestal paradisíaco-fiscal al món normal.
I una altra cosa: si es perllonga de Puigcerdà a La Seu, serà amb inversió de marxa? Espero que no i que facin a la sortida de la població una corba tancada estil Reus cap a Picamoixons, per tal de cobrir el màxim de poblacions en el mínim temps possible.
Ara bé, el tram de La Seu a Andorra, que l'apoquini el govern d'allà, que prou rèdit en trauran en termes de menys contaminació etc. Ja hem fet prou el préssec en benefici seu i és hora de que baixin del seu pedestal paradisíaco-fiscal al món normal.
I una altra cosa: si es perllonga de Puigcerdà a La Seu, serà amb inversió de marxa? Espero que no i que facin a la sortida de la població una corba tancada estil Reus cap a Picamoixons, per tal de cobrir el màxim de poblacions en el mínim temps possible.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Evidentment que un ramal des de Puigcerdà seria la solució més curta i ràpida a curt termini, però no és la ruta més curta ni tant sols des de Barcelona, i encara menys des de Lleida i altres punts de l'Estat. És clar que el millor seria tenir-hi accés des de les dues bandes.
Conectar la línia Lleida-La Pobla amb la seu no significa, necessariament fer-ho des de La Pobla. El més natural seria fer-ho des de Balaguer, seguint el curs del Segre (Projecte que ja havia existit).
Però si volem unir el Pallars Sobirà amb l'alt Urgell, un tunel sota el coll del Cantó no és la millor ruta. Hi ha altres alternatives, com, per exemple, la vall de Santa Magdalena, amb un tunel sota Sant Joan de l'Erm. Aquesta ruta, a més, es pot fer passar per l'aeroport de La Seu.
Conectar la línia Lleida-La Pobla amb la seu no significa, necessariament fer-ho des de La Pobla. El més natural seria fer-ho des de Balaguer, seguint el curs del Segre (Projecte que ja havia existit).
Però si volem unir el Pallars Sobirà amb l'alt Urgell, un tunel sota el coll del Cantó no és la millor ruta. Hi ha altres alternatives, com, per exemple, la vall de Santa Magdalena, amb un tunel sota Sant Joan de l'Erm. Aquesta ruta, a més, es pot fer passar per l'aeroport de La Seu.
Per mi, una línia de la Seu Segre amunt cap a Puigcerdà no és incompatible amb una altra Segre avall cap a Balaguer. Al contrari, ajudaria a articular molt més Catalunya des del punt de vista ferroviari, aspecte infrautilitzat en matèria de transport, al contrari de la saturació que veiem dia sí dia també a les carreteres. Però em sembla una bajanada monumental el sol fet de considerar foradar la muntanya per passar del Pallars a l'Alt Urgell quan hi ha alternatives molt més econòmiques i que donarien cobertura a molta més població.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
El que s'hauria de fer aquí, és pel que fa a La Pobla, continuar el que havia de ser el traçat original que preveia connectar Lleida amb la Val d'Aran i França, i aprofitar el futur eix transversal ferroviari per connectar Lleida amb Andorra.He2/2 ha escrit:Conectar la línia Lleida-La Pobla amb la seu no significa, necessariament fer-ho des de La Pobla. El més natural seria fer-ho des de Balaguer, seguint el curs del Segre (Projecte que ja havia existit).
- Santfeliuenc
- N10
- Entrades: 3520
- Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL
Hola,
La verdad es que no sé por qué hay que construirle a Andorra ningún enlace ferroviario que seguramente tendremos que sufragar desde aquí, cuando a quienes más les interesa es a ellos, pero bueno, vete a saber cuáles deben ser los intereses que muevan todo esto.
Si yo fuese andorrano, supongo que lo que más me interesaría sería conectarme a la línea de Puigcerdà, dé la vuelta que dé, sea lo caro que sea (total, lo van a pagar todo los vecinos...) y lógicamente porque los conecta con su ciudad de referencia, que es Barcelona.
También se puede conectar a la línea de La Pobla, claro, pero (sigamos siendo andorranos), ¿para qué? ¿con qué fin? ¿ir a Lleida? ¿a qué?
A Andorra le interesará, supongo yo, conectar con un puerto como el de Barcelona, con un aeropuerto como el de Barcelona (por mucho que amplíen o mejoren el de la Seu) y con los clientes potenciales de sus lugares turísticos, hoteles, estaciones de esquí, supermercados y tiendas varias que se acumulan en la aglomeración urbana más cercana y que tiene casi 4 millones de potenciales clientes, que en un momentito se pueden plantar allí.
Esa aglomeración urbana no es otra que la de Barcelona. Ampliar o conectar con Lleida mediante el ferrocarril, no creo que suponga más beneficios para Andorra que enlazarse a la línea de Puigcerdà para conectar con Barcelona.
Por supuesto, que paguen desde fuera de Andorra el invento, que con la excusa de "somos un país pequeñito, no tenemos nada, póbrecitos, pero qué bien que caemos a la gente cuando luego por dentro nos importan un pito una vez que dejen los dividendos aquí...", pues con esa excusa escurrirían el bulto y a sufragarlo todo desde el lado de abajo de los Pirineos.
[mode Andorrano=off]
No entiendo sinceramente el porqué de llevar ferrocarril a Andorra y los beneficios que nos reporta eso en Cataluña.
Saludos,
Sergio
PD: Si vosotros fueseis andorranos, ¿qué os interesaría más y por qué?
La verdad es que no sé por qué hay que construirle a Andorra ningún enlace ferroviario que seguramente tendremos que sufragar desde aquí, cuando a quienes más les interesa es a ellos, pero bueno, vete a saber cuáles deben ser los intereses que muevan todo esto.
Si yo fuese andorrano, supongo que lo que más me interesaría sería conectarme a la línea de Puigcerdà, dé la vuelta que dé, sea lo caro que sea (total, lo van a pagar todo los vecinos...) y lógicamente porque los conecta con su ciudad de referencia, que es Barcelona.
También se puede conectar a la línea de La Pobla, claro, pero (sigamos siendo andorranos), ¿para qué? ¿con qué fin? ¿ir a Lleida? ¿a qué?
A Andorra le interesará, supongo yo, conectar con un puerto como el de Barcelona, con un aeropuerto como el de Barcelona (por mucho que amplíen o mejoren el de la Seu) y con los clientes potenciales de sus lugares turísticos, hoteles, estaciones de esquí, supermercados y tiendas varias que se acumulan en la aglomeración urbana más cercana y que tiene casi 4 millones de potenciales clientes, que en un momentito se pueden plantar allí.
Esa aglomeración urbana no es otra que la de Barcelona. Ampliar o conectar con Lleida mediante el ferrocarril, no creo que suponga más beneficios para Andorra que enlazarse a la línea de Puigcerdà para conectar con Barcelona.
Por supuesto, que paguen desde fuera de Andorra el invento, que con la excusa de "somos un país pequeñito, no tenemos nada, póbrecitos, pero qué bien que caemos a la gente cuando luego por dentro nos importan un pito una vez que dejen los dividendos aquí...", pues con esa excusa escurrirían el bulto y a sufragarlo todo desde el lado de abajo de los Pirineos.
[mode Andorrano=off]
No entiendo sinceramente el porqué de llevar ferrocarril a Andorra y los beneficios que nos reporta eso en Cataluña.
Saludos,
Sergio
PD: Si vosotros fueseis andorranos, ¿qué os interesaría más y por qué?
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- davids_from_liepaja
- N4
- Entrades: 40
- Ubicació: Bellvitge, Catalunya
si fuesemos andorranos? que nos interesaria?
un tren, autobus, algo de TP que permitiese ir de parroquia en parroquia rápido, sin el coche, y si puede ser, barato!
más que una conexion con piugcerdà o con la pobla, interesa un tren entre la Seu y Encamp (o soldeu) y con Ordino. Esto facilitaria el TP en Andorra, ya que la interurbana ha demostrado su "no poder" delante del caos de mobilidad en el principado.
Tambien es cierto que construir un ferrocarril en andorra es caro (el gobierno no tiene ni un duro) y se complica ya que la orografia y el urbanismo no ayudan... así que el ferrocarril (que deberia ser tipo metro) no está en una perspectiva a corto plazo.. y las palabras de Carod, hoy por hoy, no son mas que una simple Maragallada (propuesta sin fundamentos y sin sentido)
un tren, autobus, algo de TP que permitiese ir de parroquia en parroquia rápido, sin el coche, y si puede ser, barato!
más que una conexion con piugcerdà o con la pobla, interesa un tren entre la Seu y Encamp (o soldeu) y con Ordino. Esto facilitaria el TP en Andorra, ya que la interurbana ha demostrado su "no poder" delante del caos de mobilidad en el principado.
Tambien es cierto que construir un ferrocarril en andorra es caro (el gobierno no tiene ni un duro) y se complica ya que la orografia y el urbanismo no ayudan... así que el ferrocarril (que deberia ser tipo metro) no está en una perspectiva a corto plazo.. y las palabras de Carod, hoy por hoy, no son mas que una simple Maragallada (propuesta sin fundamentos y sin sentido)
Això és un vell letó que va pel carrer i veu a un mort per culpa d'un totxo caigut al cap. Diu, pobre, havent tants pocs letons i n'ha de morir un. Un altre diu, però si aquest era rus! Llavors el vell crida: Maleït! N'hi han tants rusos aquí que no n'hi han suficients totxos per matar-los a tots!
Sóc bo amb els acudits, oi? això és horrible humor letó.
Sóc bo amb els acudits, oi? això és horrible humor letó.
A veure... dos punts bàsicament:
1- En cas de construir-se aquest enllaç, el més normal és que com en tots els enllaços internacionals, cada país s'encarregui de la seva part de la línia.
2- No sé perquè, però em sembla que això de que el Govern d'Andorra no té ni un duro, és una excusa de mal pagador.
1- En cas de construir-se aquest enllaç, el més normal és que com en tots els enllaços internacionals, cada país s'encarregui de la seva part de la línia.
2- No sé perquè, però em sembla que això de que el Govern d'Andorra no té ni un duro, és una excusa de mal pagador.
En tots menys el túnel del Pertús, que decorre en la seva majoria per territori francès, però que financien a parts iguals La République i El Reino. I suposo que hi deu haver altres casos semblants.Jordi Freixas ha escrit:En cas de construir-se aquest enllaç, el més normal és que com en tots els enllaços internacionals, cada país s'encarregui de la seva part de la línia.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Ja tens raó, ja. I així van les coses, on el "normal" és precisament el que no fan, llegeixi's Camp, Vilafant, c/ Provença, L9, etc.Jordi Freixas ha escrit:Per això he parlat de "el més normal", no pas "el més habitual".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Però jo no soc andorrà, i per tant el que jo voldria no és necessariament el que volen els andorrans. De totes maneres un transport públic intern, que comuniques els pobles i, per que no, les estacions d'esquí, i que evités els colapses circulatòris seria desitjable. Podria ser una mena de Tram-tren, que compartís infrastructura amb una línia d'accés exterior. Podria tenir trams de cremallera, amb pendents moderats que permetessin el frenat per adherència (de cotxes i vagons convencionals).
Barcelona no és la única gran area urbana aprop d'Andorra, Tolosa (Toulouse) està més aprop i té un volum molt important de població. No cal oblidar que l'estació ferroviaria més propera és la de l'Hospitalet, de la SNCF, si bé les dificultats orogràfiques són considerables, però similars a les que hi ha a algunes valls suïsses on hi circulen trens.
Però jo no sé si els interessa més als andorrans o als de fora, tenir una bona via de comunicació. El consum interior del principat és important i tot s'ha d'importar, pot venir de La Seu o de l'Arieja (amb el tunel d'Envalira encara més), i qui tingui millors mitjans de transport, i més barats, estarà en millor posició.
Per cert, hi ha per aquí algún andorrà que vulgui opinar?
Barcelona no és la única gran area urbana aprop d'Andorra, Tolosa (Toulouse) està més aprop i té un volum molt important de població. No cal oblidar que l'estació ferroviaria més propera és la de l'Hospitalet, de la SNCF, si bé les dificultats orogràfiques són considerables, però similars a les que hi ha a algunes valls suïsses on hi circulen trens.
Però jo no sé si els interessa més als andorrans o als de fora, tenir una bona via de comunicació. El consum interior del principat és important i tot s'ha d'importar, pot venir de La Seu o de l'Arieja (amb el tunel d'Envalira encara més), i qui tingui millors mitjans de transport, i més barats, estarà en millor posició.
Per cert, hi ha per aquí algún andorrà que vulgui opinar?