Perafort: el calvario de llegar al AVE

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Perafort: el calvario de llegar al AVE

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 25/01/2007 17:10

TARRAGONA

El calvario de llegar al AVE

¿Cómo llegar a la estación del Camp de Tarragona del AVE y no morir en el intento? Esa es la cuestión que se plantean muchos tarraconenses. Desde el centro de la ciudad hay tres maneras de hacerlo: en coche privado, en taxi o en autobús. El lunes el 'Diari' realizó el experimento y llegó a la conclusión de que la nula señalización confunde a los conductores, es difícil localizar la parada de autobús e ir en taxi resulta caro.
por jonathan maestre |

Entro a la estación de autobuses de la plaza Imperial y me siento confundido. No encuentro ningún cartel que me indique qué bus debo coger. Como todavía es pronto-cosa que averiguaría un poco más tarde- tampoco está anunciado en el panel luminoso donde se anuncian las próximas salidas y llegadas.

Decido pasearme mirando los papeles de información que hay colgados en los tablones, pero no saco nada en claro. En la estación de autobuses de Tarragona cada empresa de transportes tiene su propia taquilla. Pregunto en una de ellas y la señorita, muy educadamente, me indica que he de dirigirme a la de al lado. Al final, resulta que se trata la de la Empresa Plana.

Después del rato de caos, ya comienzo a ir por el buen camino. La vendedora me da un papelito donde aparecen todos los horarios. Entre los numeritos acabo descubriendo que se trata del autobús de la línea Tarragona-Valls (por la carretera N-240).

Entra en Perafort

Cada cierto tiempo -coincidiendo con las salidas y llegadas de los trenes de alta velocidad en la estación del Camp de Tarragona-, el bus entra en el municipio de Perafort y se acerca hasta la estación del AVE. En la puerta del bus le pregunto al conductor si él vende los billetes ya que he observado que junto a su asiento tiene un dispensador. «Sólo si vais muy apretados de tiempo los vendo yo. Si no, hay que ir a la taquilla», me indica.


El coche es un autobús de línea y la disponibilidad está sujeta a los caprichos de los horarios. Además, a pesar de tener estructura de autocar, las maletas tienen que subirse al habitáculo, algo ciertamente incómodo, sobre todo si es una hora punta y está abarrotado.



Jordi Sugranyes
N5
N5
Entrades: 82
Ubicació: Reus

Entrada Autor: Jordi Sugranyes » Dijous 01/02/2007 17:34

Pel que he pogut comprovar avui, i era força lògic d'esperar, els serveis que ofereix la companyia d'autobusos Plana entre l'estació del Camp i Valls, i l'estació del Camp i Tarragona, els fan amb el servei regular entre Tarragona i Valls.

Així a l'hora de les arribades dels Ave (concretament el que he pogut comprovar, és el que arriba a les 12h del migdia), arriben dos autocars de la companyia Plana, el que ve de Valls i va en direcció a Tarragona, i el que vé de Tarragona i va en direcció a Valls. És cert que les maletes s'han de pujar a dalt dels seients, i cal dir també que l'ocupació era força plena d'altres usuaris a aquella hora. Però. tothom podia seure.

Pel que fa a l'itinerari cap a Reus i Vila-seca que fa l'empresa TiBUS (Alsa), les maletes les posaven en el seu lloc corresponent, i a més, el conductor ajudava a carregar-les.



Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Dijous 01/02/2007 19:32

Jordi Sugranyes ha escrit:(...) És cert que les maletes s'han de pujar a dalt dels seients, i cal dir també que l'ocupació era força plena d'altres usuaris a aquella hora. Però. tothom podia seure.

Pel que fa a l'itinerari cap a Reus i Vila-seca que fa l'empresa TiBUS (Alsa), les maletes les posaven en el seu lloc corresponent, i a més, el conductor ajudava a carregar-les.
Als busos que uneixen les terminals de l'aeroport de barajas et deixen posar les maletes al portaequipatges pero el conductor no mou ni un dit.

El fet que el conductor no t'ajudi és totalment comprensible ja que no és la seva feina. Si en el seu contracte no posa que ha d'ajudar a pujar les maletes, no té xq fer-ho i més quan s'hi pot deixar l'esquena (no és el mateix fer-ho un dia, que durant 8 h cada dia...)



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 02/02/2007 9:26

Això de les maletes s'arregla simplement si el conductor obre i tanca el portaequipatges a les parades que el passatge l'hi ho demani. Per això van molt bé els autobusos/autocars dotats d'obertura mecànica de la porta del maleter, a l'estil dels mecanismes per obrir i tancar les portes dels passatgers.

A la majoria de línies d'autobús interurbà que he viatjat, si el conductor et veu amb la intenció de pujar amb una maleta relativament voluminosa, o bé baixa a obrir la porta del maleter o be l'obre automàticament des del seu lloc de conducció. Quan vols baixar, l'avises i també t'obre el maleter de la mateixa manera. Però carregar i descarregar les maletes és cosa de cada passatger.

Salut !!



Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Dimarts 06/02/2007 20:27

No oblideu que el nom de "El Camp de Tarragona" és una lleu abreviació de "El Mig del Camp de Tarragpna". És evident que arrivar-hi no és fàcil.

Pel que fa al cotxe privat, jo vaig anar a fer una calçotada a la vora de Valls el dissabte passat, i tot buscant el restaurant vaig veure l'accés a l'estació. Si el periodista diu que no està ben senyalitzat llavors ja cal que s'ho faci mirar. És tan senzill com anar cap a Valls fins a una rotonda que té una locomotora al mig (ves per on), i agafar la sortida de la rotonda que té una fletxa amb el dibuix d'un tren i la inscripció "El Camp de Tarragona". Uf, què complicat…



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 06/02/2007 21:42

Potser si anomenen l'estació "Calçotades de temporada", la gent hi trobarà abans el camí. I ves a saber si no acabaria sent un reclam gastronòmic per als francesos: sortir al matí de casa, agafar el TGV, fotre's una bona calçotada i au, tornar cap a casa.

8)


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 07/02/2007 13:03

El que havien d'haver fet ja a l'inaugurar aquesta estació, és un ramal d'ample ibèric per on no només hi féssin parada trens llançadora, sinó també regionals i trens de llarg recorregut. Tota la resta són punyetes.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 18/02/2008 22:46

Notícia de l'Avui:

------------------------------------------------------------------

Tarragona demana una connexió directa via ferroviària i amb autobús amb l'estació del TGV i millores en la xarxa viària

ACN / Carolina Cubota
Tarragona
Ult. Act. 18.02.2008 - 15:32 hs


L'Ajuntament de Tarragona ha presentat aquest dilluns les al·legacions al Pla de transport de viatgers de Catalunya sota la premissa de millorar les connexions entre la ciutat i l'estació del TGV, ubicada a 12 quilòmetres. El consistori aposta per crear un ramal directe de l'estació de la ciutat fins a l'estació del Camp de Tarragona, una connexió directa amb autobús i amb horaris coordinats amb els horaris del TGV i diverses millores en la xarxa viària que permetin un apropament de la infraestructura a una estació que no està ubicada en el emplaçament que voldrien ni l'Ajuntament ni gran part dels agents socioeconòmics del territori.

Des del consistori s'afirma que gran part de les actuacions que es proposen en les al•legacions ja estan sent debatudes tant amb la Generalitat com amb el govern espanyol i destaquen que s'estan 'pagant errors del passat' i ara cal planificar en aquesta matèria per evitar tornar a cometre'ls.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 19/02/2008 16:29

Guigui ha escrit:una connexió directa amb autobús i amb horaris coordinats amb els horaris del TGV
A part que els horaris ja estan coordinats, no veig la diferència entre passar per Perafort poble i no passar, doncs és igual de llarg i a més de pas donem aquest servei a Perafort poble.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 20/02/2008 19:48

Pel que sembla, PER FI es prolongarà la línia d´autocars Plana Valls-AVE Camp de Tarragona-Tarragona Estació d´autobusos, des de l´estació d´autobusos de Tarragona fins a l´estació de Renfe de Tarragona (ciutat, s´entén).
Anar de Torredembarra a l´AVE o de Tortosa a Valls en transport públic serà una miqueta menys infernal.



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Divendres 22/02/2008 19:29

437.001 ha escrit:Pel que sembla, PER FI es prolongarà la línia d´autocars Plana Valls-AVE Camp de Tarragona-Tarragona Estació d´autobusos, des de l´estació d´autobusos de Tarragona fins a l´estació de Renfe de Tarragona (ciutat, s´entén).
Anar de Torredembarra a l´AVE o de Tortosa a Valls en transport públic serà una miqueta menys infernal.
El problema és que continuarà éssent infernal. :|

La solució a aquell desastre és una línia de ferrocarril urbà (en format tramviari, penso) unint l'estació amb Tarragona i, per descomptat, Reus, Cambrils, Salou, Vila-Seca, etc. Perquè no només els usuaris del TAV n'han de gaudir. ;)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 22/02/2008 20:34

JaMiRo! ha escrit:
437.001 ha escrit:Pel que sembla, PER FI es prolongarà la línia d´autocars Plana Valls-AVE Camp de Tarragona-Tarragona Estació d´autobusos, des de l´estació d´autobusos de Tarragona fins a l´estació de Renfe de Tarragona (ciutat, s´entén).
Anar de Torredembarra a l´AVE o de Tortosa a Valls en transport públic serà una miqueta menys infernal.
El problema és que continuarà éssent infernal. :|

La solució a aquell desastre és una línia de ferrocarril urbà (en format tramviari, penso) unint l'estació amb Tarragona i, per descomptat, Reus, Cambrils, Salou, Vila-Seca, etc. Perquè no només els usuaris del TAV n'han de gaudir. ;)
Sí, continuarà essent infernal, però... però és que només intentava veure el got mig ple.

:nose :'(



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dissabte 23/02/2008 16:04

437.001 ha escrit:Sí, continuarà essent infernal, però... però és que només intentava veure el got mig ple.

:nose :'(
No era la meva intenció combatre el teu optimisme, ho sento. :oops:


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 07/03/2008 19:21

Cosa feta. Des d´avui, els autobusos que dónen enllaç amb l´estació del Camp de Tarragona de l´AVE arriben a l´estació de RENFE de Tarragona.
Sembla ser que es treballa en el sentit que també s´enllaci amb l´estació RENFE de Reus.
Però res sobre enllaçar amb El Vendrell ni Torredembarra directament en bus, el cas del Vendrell és particularment emprenyador, ja que significa dos transbords (St. Vicenç de Calders i Tarragona).
Paciència...



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 07/03/2008 20:19

Del Diari de Tarragona:

TARRAGONA | Jueves 6 de Marzo, a las 19:19:h

Entra en funcionament l'enllaç en autobús entre l'estació de tren de Tarragona i l'estació del TGV


Les estacions de tren de Tarragona i de Camp de Tarragona ja estan unides via carretera amb un servei d'autobús adaptat als horaris d'arribada i sortida dels TGV. Aquesta línia existeix aproximadament des que va entrar en funcionament l'estació del Camp de Tarragona però fins ara l'autobús tan sols tenia parada a l'estació d'autobusos de la ciutat, força allunyada de l'estació de Renfe. Amb la nova parada en aquesta estació es dóna resposta a la reivindicació d'usuaris i Ajuntament per comptar amb una connexió entre ambdues infraestructures, encara que aquesta no és directa. El nou enllaç forma part de les mesures incloses en el Pla de transport de viatgers de Catalunya 2008-2012 impulsat pel Govern i que va ser presentat públicament ara fa un mes. El Pla també preveu la creació de noves línies d'autobús, algunes de les quals ja han entrat en funcionament, i la millora d'altres. Així mateix es projecta la creació d'una xarxa de rodalies pròpia per al Camp de Tarragona.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dissabte 08/03/2008 23:56

genissimon ha escrit:Això de les maletes s'arregla simplement si el conductor obre i tanca el portaequipatges a les parades que el passatge l'hi ho demani. Per això van molt bé els autobusos/autocars dotats d'obertura mecànica de la porta del maleter, a l'estil dels mecanismes per obrir i tancar les portes dels passatgers.

A la majoria de línies d'autobús interurbà que he viatjat, si el conductor et veu amb la intenció de pujar amb una maleta relativament voluminosa, o bé baixa a obrir la porta del maleter o be l'obre automàticament des del seu lloc de conducció. Quan vols baixar, l'avises i també t'obre el maleter de la mateixa manera. Però carregar i descarregar les maletes és cosa de cada passatger.

Salut !!
Sagales ho fa.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Diumenge 06/04/2008 12:19

Hola,

Respecto al calvario de llegar al AVE... ahora se prevee en el futuro una nueva estación central pegadita al aeropuerto de Reus que hará que llegar de Tarragona al AVE sea cuestión de 10 minutos.

De EPC:
6/4/2008 LAS INFRAESTRUCTURAS FERROVIARIAS|TRABAJOS EN EJECUCIÓN

El enlace con la línea de Madrid cambiará el mapa de Tarragona
• Entre Reus y la capital provincial se levantará una nueva estación intermodal

MANUEL VILASERÓ / MADRID
FERRAN GERHARD / TARRAGONA

El diseño del enlace de las vías procedentes de Valencia con la línea del AVE Barcelona-Madrid ha acabado configurando en Tarragona un alambicado esquema ferroviario que bascula sobre una nueva estación. Es la terminal donde pararán los Euromed Barcelona-Valencia reconvertidos en Alvia cuando acaben las obras y los AVE cuando en un futuro más lejano la línea sea plenamente de alta velocidad. Será la tercera terminal de la que dispondrá la demarcación, además de las situadas en el interior de la ciudad y la del tren veloz en La Secuita y Perafort.

PEGADA AL AEROPUERTO

La gran ventaja de la nueva estación es que está ubicada todavía más cerca --en tiempo-- de la capital provincial que la de Perafort. En 10 minutos se podrá llegar al centro de la ciudad a través de la autovía Reus-Tarragona (N-420). Como estará pegada al aeropuerto de Reus, en Catalunya se le denomina estación intermodal de Reus, aunque en la documentación oficial del ministerio lleva por nombre estación central de Tarragona.

El esquema de la nueva red es el siguiente: la línea llegará en una doble vía de ancho ibérico desde Vandellòs hasta una nueva estación en Cambrils, desde donde seguirá hasta enlazar a través de un ramal con el triángulo ferroviario formado por las estaciones de Vila-seca, Salou-Port Aventura y Tarragona, que serán objeto de sendas remodelaciones. El acceso de las mercancías al puerto se hará por el mismo ramal.

Una vez superado el desvío, a los pocos kilómetros, se llegará a la nueva estación. A partir de esta, la línea seguirá --reconvertida ya al ancho internacional-- hasta enlazar con el AVE Barcelona-Madrid tanto en dirección hacia la capital de España como hacia la capital catalana. Así será posible en el futuro el tren de alta velocidad Lleida-Valencia o Zaragoza-Valencia, dos capitales medianas que de otro modo difícilmente estarán conectadas por ferrocarril.

INTERVENCIÓN POLICIAL

Tras un complejo proceso expropiatorio que obligó incluso al Ministerio de Fomento a reclamar la intervención de efectivos policiales para desalojar a los propietarios, las obras empezaron el verano pasado y ahora toda la nueva línea hasta Vandellòs se halla ya en plena fase de ejecución. Si se atiende a los plazos de ejecución, los trabajos pueden estar listos antes de tres años. Con toda seguridad dentro de esta legislatura.

En enlace es la obra más urgente para mejorar el Euromed, que ahora circula por la vía convencional pese a que ya existe la conexión ultrarrápida del Barcelona-Madrid.
Saludos,
Sergio
Fitxers adjunts
camp de tarragona.pdf
Esquema previsto
(29.39 KiB) S’ha baixat 364 vegades


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Diumenge 06/04/2008 12:40

EPC ha escrit:En enlace es la obra más urgente para mejorar el Euromed, que ahora circula por la vía convencional pese a que ya existe la conexión ultrarrápida del Barcelona-Madrid.
Digne del Lomásd'Uropódromo.

Deixant de banda que la sèrie 101 no és d'ample variable...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 06/04/2008 13:25

entfe001 ha escrit:Deixant de banda que la sèrie 101 no és d'ample variable...
Però diuen que el servei es passarà a fer en Alvia.

Ara, no s'haurien pogut estalviar l'esperpent de Perafort, ara que finalment plantaran una estació a tocar de Reus? Perquè ara resultarà que Perafort només servirà de parada per als Avant Barcelona-Saragossa i Vilafant-Lleida; d'altra banda, segur que els tarragonins preferiran agafar els trens procedents de València, que s'aturaran molt més a prop de la ciutat. I tampoc no descartaria que hi acabés havent Avant Vilafant-Reus.

En resum: un monumental nyap i una enormitat de diners gastats inútilment.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Diumenge 06/04/2008 19:16

Hola,

Yo con ese dinero habría hecho una estación idéntica o muy similar en Sant Vicenç de Calders y mi línea del AVE habría pasado por allí. En Perafort no habría hecho nada. De todas formas el AVE pasa por detrás del Vendrell... y en Sant Vicenç de Calders sí que hace falta una inversión y una estación que conecte bien ese nudo ferroviario de comunicaciones. Desde allí bien se podría haber dirigido ese AVE a esa estación intermodal a tocar del aeropuerto de Reus.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”