Incidències a RENFE i FGC

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.

NOIS, AQUÍ UN QUE HO HA PATIT DE DEBÒ !!!!!

EntradaAutor: awe » Divendres 01/07/2005 12:48

Havia d'agafar el Pau Casals a Girona. Hora de sortida prevista: 21'47. Sabeu a quina hora ha arrivat a Girona? A LES 00'08 !!!!! Mestres tant, no han donat cap informació fins a les 22'30. Es veu que el tren no podia sortir de Sants per una avaria de senyalització. Quan va sortir, un treballador d'ADIF ens ho va comunicar. Poc després va tornat per dir-nos que s'havia espatllat la locomotora, als voltants de Granollers. Va bloquejar el tràfic a la línia. Quan varen arreglar la locomotora, ens ho van anunciar. Als cinc minuts tornava la mateixa persona per dir-nos que la locomotora d'havia tornat a espatllar. A tota la estació no hi havia ni un sol lloc per sopar. Els viatgers comptaven amb sopar al tren, però clar, "como que no". Com que no se savia a quina hora vindria el tren, ningú s'atrevia a anar a sopar fora de l'estació. Les màquines de vènding només s'empassaven les monedes.

Van arreglar la locomotora, i aquest cop sí, el tren va arrivar. El tren de París també es va veure afectat per tot plegat, perquè com que circula darrera del de Suïssa, en avariar-se aquest l'altre va haver d'esperar.

Doncs resulta que la locomotora d'SNCF també es va espatllar de camí cap a Suïssa. Un cop arreglada, varem continuar el viatge cap a Suïssa, però… hi ha haver una altra avaria de senyalització a França.

Total: ARRIVADA A GINEBRA AMB GAIREBÉ 5 HORES DE RETARD :evil: :evil: :evil: No vaig arrivar a la meva reunió, que era a les 09'00. El tren havia d'haver arrivat a les 05'46, però va arrivar a les 10'25. Hauré de torna a anar-hi. El bitllet m'ha costat 234 Euros, dels quals Renfe només me'n vol tornar 29. Ja he posat una reclamació. Volar amb EasyJet costa uns 190 Euros anar i tornar. Sense comentaris.

Les sensacions de càos, desconcert, i desatenció van ser paleses en tot moment. Si no fos perquè m'agrada anar en tren, no hi tornaria mai més.

Saludacions,

Eduard.
Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
 
Entrades: 535
Membre des de: Dissabte 14/05/2005 13:49
Ubicació: Tossa de Mar

EntradaAutor: entfe001 » Divendres 01/07/2005 16:18

awe:

Agència catalana de Consum

Organización de Consumidores y Usuarios

Passa directament a organismes superiors. Espero que tinguis sort.
__________

He seguit buscant informació.

Al PDF de Condiciones del contrato de viajeros s'especifica, a la secció Grandes Líneas, que pels trajectes internacionals és aplicable la normativa de la UIC. Així que he anat a la seva web i he trobat el Delay compensation scheme que no és molt brillant que diguem: especifica un retorn del 20% de l'import segons unes condicions un pèl estrictes però que són aplicables en el teu cas. Així doncs, la UIC et dóna dret a reclamar un import de 46,80 EUR, una mica més del que t'ofereix Renfe. No és que hi guanyis molt, però tens un lloc més on agafar-te.
Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
 
Entrades: 4240
Membre des de: Dilluns 02/05/2005 13:43

EntradaAutor: awe » Dissabte 02/07/2005 15:00

Hola Entfe001,

Un cop llegit el compensation scheme, hi ha una cosa que no em queda clara: Compensation consists of 20% of the price of the ticket concerned (rounded off to the nearest 0.10 Euro, similarly to the principle for TCV tariffs). S'ha d'aplicar el 20% al preu que s'ha pagat pel bitllet, tal com diu textualment la norma, o s'ha de calcular sobre el trajecte que ha patit el retard? Perquè, en el meu cas, la tornada va anar bé (12 minuts de retard, ho considero una bona puntualitat). El cas és que Renfe fa el següent càlcul:

El bitllet ha costat 234 Euros. La meitat corresponen al trajecte que ha acumulat retard, i l'altra meitat a un trajecte servit sense incidències. Per tant, el càlcul es farà sobre 234÷2=117€. Renfe ofereix un abonament d'un 25% sobre el "trajecte problemàtic", per tant de 117×25%=29,25€.

No obstant, si entenc bé la norma de la UIC, el càlcul hauria d'ésser molt més simple (i més favorable al viatjer): 234×20%=46,80€.

El problema és que, d'acord amb el que estableix la UIC, «Confirmation of the delay will take place in the train, at the arrival station / station of transfer to connecting services or by a central unit. The document on the delay will be drawn up based on the template entitled "Application for compensation for delay“). To be created by each RU.» És a dir, cal una mena de formulari estandaritzat que justifica el retard, emès per una empresa ferroviaria. :o Algú n'ha vist mai un exemplar????

Ja et/us informaré de com acaba l'assumpte.

Salutacions,

Eduard.
Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
 
Entrades: 535
Membre des de: Dissabte 14/05/2005 13:49
Ubicació: Tossa de Mar

Nova víctima mortal en un pas a nivell de Salou

EntradaAutor: abegot » Dimarts 13/09/2005 15:24

Diari AVUI
-------------

Una anciana veïna de Saragossa va morir ahir al migdia atropellada per un tren Euromed en travessar de forma imprudent un pas a nivell de Salou. La víctima, que anava carregada amb la compra, va creuar el pas del ferrocarril al carrer Barcelona, tot i que les barreres estaven abaixades. L'accident, que s'afegeix a una llarga llista de sinistres, dóna més raons a l'Ajuntament, que reclama el trasllat de la línia. [Redacció]
El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)
Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
 
Entrades: 1032
Membre des de: Dijous 02/06/2005 11:39
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

EntradaAutor: 594-001-0 » Dimarts 13/09/2005 15:34

¿Pero cuanto tiempo hará falta para que la gente aprenda que los pasos a nivel no se deben cruzar si están las barreras bajadas? Por ejemplo, ayer una 470 no pilló a un hombre de milagro cuando cruzaba el PN que hay en Alfafar. Y hace una semana, en el PN que hay en Benifaió a la salida por el lado Valencia, la gente y algunas motos pasaban como si nada, cuando un Alaris entraba por el otro lado de la estación a 160 km/h. En fin, después los alcaldes de estos pueblos aun se extrañan de que ocurran arrollamientos.
Avatar de l’usuari
594-001-0
N6
N6
 
Entrades: 317
Membre des de: Divendres 06/05/2005 17:59

EntradaAutor: entfe001 » Dimarts 13/09/2005 17:01

Fa falta educació.

Oi que a ningú se li passaria pel cap creuar una avinguda com la Meridiana amb el semàfor en vermell? Doncs és exactament el mateix. Ara bé com que és tan i tan fàcil donar les culpes al tren per no frenar a temps...
Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
 
Entrades: 4240
Membre des de: Dilluns 02/05/2005 13:43

EntradaAutor: 594-001-0 » Dimarts 13/09/2005 18:42

entfe001 ha escrit:Fa falta educació.

Oi que a ningú se li passaria pel cap creuar una avinguda com la Meridiana amb el semàfor en vermell? Doncs és exactament el mateix. Ara bé com que és tan i tan fàcil donar les culpes al tren per no frenar a temps...

O la que tuve que oír del alcalde de Benifaió: ¿Porque el maquinista del Alaris se fija bien a ver si alguien cruza el paso a nivel?
Y digo yo, ¿No sería mejor que en vez de que el maquinista tenga que ir fijándose en cada paso a nivel que pasa, no lo cruce nadie cuando esté cerrado? No se, yo es lo que creo, no se si el alcalde de dicho pueblo creerá lo mismo.
Avatar de l’usuari
594-001-0
N6
N6
 
Entrades: 317
Membre des de: Divendres 06/05/2005 17:59

EntradaAutor: oscar440 » Dimarts 13/09/2005 19:00

Siempre es lo mismo. ¿Por qué es el tren el malo de la película? Lo que tienen que hacer es respetar los pasos a nivel, aunque es cierto que la duración de los mismos con las barreras bajadas es excesiva, y se puede llegar a perder la paciencia...

Salu2!
Avatar de l’usuari
oscar440
N7
N7
 
Entrades: 454
Membre des de: Dimarts 13/09/2005 18:26
Ubicació: El Putxet i el Farró (Barcelona) / Massamagrell (València)

EntradaAutor: 437.001 » Dimarts 13/09/2005 19:45

Yo estoy a favor de la supresión de las barreras de los pasos a nivel, y de la supresión del vallado de las vías a su paso por núcleos urbanos...

Y de la supresión de la señalización luminosa de las vías en las calles...

Os imagináis a cuántos quads podría comerse el euromed en salou?

Ñam,ñam... :twisted:
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4298
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Pasos a nivel

EntradaAutor: Santfeliuenc » Dimarts 13/09/2005 20:08

Hola,

Núcleo urbano muy poblado +
vías en superficie +
Euromed +
tropecientas circulaciones diarias +
diferentes servicios con variopintas frecuencias +
gente con prisas por pasar al otro lado +
días lluviosos +
días calurosos +
gente pensando legítimamente en sus cosas +
suelo resbaladizo o en condiciones pésimas +
distracciones de todos +
nulas inversiones de gobiernos que pretenden ese corredor como vital +
de todo un poco +
perjil de Arguiñano...

= no debería de haber ni un sólo paso a nivel de estas características


Especialmente en la línea BCN - VLC, que tendría que ser de entre 3 a 4 vías y que por los diferentes cascos urbanos debería circular o soterrada, o elevada o como sea, pero segregada y a diferente nivel. El paso or ciudades como Salou o Sitges es tercermundista por no hablar de Torredembarra, donde ya hubo un accidente, y por no hablar de muchas zonas más, donde aunque no haya pasos a nivel, el discurrir de la línea férrea por el lugar es deplorable.

Saludos,
Sergio

PD: En Sant Feliu de Llobregat... ¡¡¡ soterramiento YA !!!
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
Administrador
 
Entrades: 3934
Membre des de: Diumenge 24/04/2005 23:41
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

EntradaAutor: 437.001 » Dimarts 13/09/2005 20:21

Por qué?
No te gusta el gore?
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4298
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

EntradaAutor: UT596001 » Dimarts 13/09/2005 22:09

entfe001 ha escrit:Fa falta educació.

Oi que a ningú se li passaria pel cap creuar una avinguda com la Meridiana amb el semàfor en vermell? Doncs és exactament el mateix. Ara bé com que és tan i tan fàcil donar les culpes al tren per no frenar a temps...


Doncs jo he vist un munt de vegades gent creuant en vermell per avingudes principals en vermell al veure que segons ell "no venia cap cotxe"...
UT596001
N10
N10
 
Entrades: 4094
Membre des de: Dilluns 02/05/2005 15:44

EntradaAutor: wefer » Dimarts 13/09/2005 23:04

Doncs jo crec que la major part de la culpa de tot això la té RENFE, i crec que la gent actúa de la manera més lògica possible.
La duració del període de temps que estan baixades les barreres, en molts casos, supera de molt el límit d'allò raonable i tolerable. Tots estem farts de veure com les barreres baixen 5 o 6 minuts abans de que passi el tren, i que tornin a pujar un parell de minuts després que ha passat. Algú troba lògic esperar-se com un babau al pas de nivell tanta estona quan només el separen de l'altre costat uns 5 o 6 metres? Jo no.
Posem l'exemple de França. Allí, hi ha molts més passos a nivell que a Espanya, i no hi ha gaire problemes. I la gent els respecta, sí... però és que saben que les barreres baixaran just abans que passi el tren, i així que hagi passat l'últim vagó les barreres s'aixecaran. Amb un 1 o 2 minuts, la cosa està enllestida.
Per què no es fa aquí? Potser quan es posés en pràctica hi hauria un parell o tres d'accidents... però ja veuríeu que aviat s'acabaven a la que la gent comprovés que al cap d'un moment de que baixi la barrera passa el tren a tota velocitat.
I sí... jo travesso moltes vegades el carrer Aragó en vermell... passa alguna cosa? :D ;)

P.D: curiosament, a França no es demanen tants soterraments com aquí perquè saben que un pas a nivell no suposa gaire problema. Si tinguéssin que suportar els temps d'espera espanyols, segur que també demanarien el soterrament.
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
 
Entrades: 7518
Membre des de: Dimarts 19/04/2005 23:55
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia

EntradaAutor: entfe001 » Dimarts 13/09/2005 23:17

Això dels passos a nivell a França realment sobta. Recordo en el viatge a Quillan, com que des de l'habitacle de passaters es pot veure la cabina, comprovar com en un pas a nivell al final d'una recta van creuant cotxes fins que pocs segons abans (entre 5 i 10) les barreres baixen i el tren passa sense immutar-se. Sobta.

La qüestió de les barreres és un peix que es moseega la cua. Si la gent no les respecta, Renfe les baixa amb més antelació amb la previsió que d'haver-hi un problema el maquinista pugui frenar a temps (existeixen senyals específiques que protegeixen passos a nivell). Com que la gent les veu massa estona baixades, passa olímpicament d'elles. Reduir dràsticament el marge de les barreres és una decisió arriscada. I com a tal mai es prendrà en aquest país.

wefer ha escrit:I sí... jo travesso moltes vegades el carrer Aragó en vermell... passa alguna cosa? :D ;)

I jo he creuat la Meridiana, a l'alçada del carrer Aragó, amb el semàfor en vermell. Això sí, era 15 d'agost i donava un goig passejar per la ciutat comtal pràcticament sense cotxes...
Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
 
Entrades: 4240
Membre des de: Dilluns 02/05/2005 13:43

EntradaAutor: josep_serre » Dimarts 13/09/2005 23:27

Segons em va dir un maquinista de SNCF i si no ho recordo malament, el sistema està calculat perquè la barrera s'hagi abaixat 7 segons abans del pas iniciant-se el procés en el moment que el tren és al punt convenient per acabar-lo a temps en el cas del tren més ràpid de la línia.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
josep_serre
N9
N9
 
Entrades: 2525
Membre des de: Dimecres 04/05/2005 9:06
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona

EntradaAutor: wefer » Dimarts 13/09/2005 23:36

josep_serre ha escrit:el sistema està calculat perquè la barrera s'hagi abaixat 7 segons abans


:o Ja veus, a la RENFE com a mínim has de multiplicar aquest temps per 20, en el millor dels casos!!!!
És evident que mentre la cosa funcioni així, la gent no voldrà veure ni en pinura un pas a nivell. I a més, està demostrat que amb el sistema RENFE no s'aconsegueix tenir més accidents, sinó possiblement al contrari.
Per què vivim en un país tant ridícul, a vegades? :'(
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
 
Entrades: 7518
Membre des de: Dimarts 19/04/2005 23:55
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia

EntradaAutor: entfe001 » Dimarts 13/09/2005 23:40

wefer ha escrit:Per què vivim en un país tant ridícul, a vegades? :'(

Optimista... només a vegades?
Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
 
Entrades: 4240
Membre des de: Dilluns 02/05/2005 13:43

EntradaAutor: aarongilp » Dimecres 14/09/2005 0:09

Josep, tens raó. Són 7 segons. I el que em va espantar molt, anant en cabina d'un regional a França, que al pas a nivell que hi ha just abans d'entrar a Perpinyà costat Catalunya, els cotxes passaven i nosaltres erem a uns 300 metres sinó menys...
Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
 
Entrades: 3411
Membre des de: Diumenge 08/05/2005 23:04
Ubicació: NULL

El tiempo de espera

EntradaAutor: Santfeliuenc » Dimecres 14/09/2005 20:05

Hola,

Completamente de acuerdo con lo comentado por wefer en este tema, RENFE tiene unos tiemposde espera inaceptables para sus pasos a nivel, ¿por qué motivo antes de que pase el tren ha de estar uno parado durante al menos cinco minutos antes y después del paso de dicho tren. En Sant Feliu además y por los horarios de la línea C4 de cercanías, se suelen cruzar el tren que va dirección Martorell con el que va dirección Barcelona, con lo que si no coinciden en el tiempo, lo más normal es que el que pasa primero y el otro tren se diferencian en unos 3 ó 4 minutos, con lo que el paso anivel y la política que se sigue en él es que se espera al tren que llega más tarde.

Por lo tanto, resumimos:

- Bajan las barreras 5 minutos antes de que pase el tren.
- Espera de 5 minutos.
- Pasa el tren.
- Espera de hasta 4 minutos al próximo tren porque pasa "enseguida".
- Pasa el tren del sentido opuesto.
- Espera posterior hasta que levantan las barreras (en este caso inferior ya que nada más pasar el tren se levantan).

Así que la bromita de quedarte en el paso a nivel te puede salir si haces caso de la señalización... en unos cerca de 10 minutos plantado allí como un espantapájaros. ¿Y si el día está lluvioso y desapacible? ¿y si hace viento? ¿y si llevas niños pequeños que no paran de tocar las narices? ¿y si hay personas mayores que están hechas polvo de los huesos y la columna? ¿les hacemos esperar 10 minutos ahi plantados de pie? es obvio que muchísima gente se salta los pasos a nivel porque para cruzar una distancia tan corta no son necesarios 10 minutos.

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
Administrador
 
Entrades: 3934
Membre des de: Diumenge 24/04/2005 23:41
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

EntradaAutor: liniadelRipollés » Dimecres 14/09/2005 21:48

Doncs us puc assegurar que el pas a nivell de Roda tothom el respecta. :D
I baixa bé i ràpid i s'aixeca encara millor.
I a sobre hi ha un banderí.

Em sorprèn veure en nombrosos passos a nivell francesos un banderí vermell a la caseta adjacent per si cap usuari del PN n'ha de fer ús. El banderí ve ja desplegat. :!:
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
liniadelRipollés
N10
N10
 
Entrades: 3409
Membre des de: Dimecres 04/05/2005 22:13

Següent

Torna a: Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants