Supressió de passos a nivell

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Supressió de passos a nivell

Entrada Autor: entfe001 » Dimecres 30/05/2007 22:15

Diari de Girona ha escrit:Foment licita la supressió del pas a nivell de Flaçà dos anys després de proposar-la

A.GRABALOSA, FLAÇÀ.

El Ministeri de Foment va licitar ahir les obres per suprimir el pas a nivell situat a Flaçà, que es va posar sobre la taula ara fa dos anys i que es va incloure en un pla de seguretat en passos a nivell. El projecte suposarà la construcció d´un nou vial que creuarà la via del ferrocarril mitjançant un pas inferior i dues rotondes que connectaran aquesta nova via amb els altres carrers existents. La seva supressió és una de les millores més reivindicades al muncipi, ja que parteix el carrer principal i el municipi en dues parts i provoca molts problemes de trànsit, ja que frena la circulació en una de les vies més transitades de la població.

El projecte del Ministeri de Foment proposa construir un nou vial -de gairebé 300 metres- que creuarà la via del ferrocarril mitjançant un pas inferior per a vehicles que connectarà la carretera de Sant Llorenç amb el carrer del Comerç. A causa de la seva situació urbana, per a l´execució del pas inferior es disposaran murs de pantalla de contenció de terres als seus vorals, de manera que minimitzi l´afecció en la superfície. Juntament amb el pas inferior per a vehicles preveu fer un pas soterrat per a vianants, així com la construcció de dues glorietes als extrems del nou vial amb l´objectiu de comunicar els dos costats de la via i distribuir el trànsit pels carrers adjacents.

Per eliminar el pas a nivell, també caldrà enderrocar part d´un edifici que té un magatzem a la planta baixa i pisos de lloguer, per als vials de connexió del carrer Comerç, desviar els serveis existents de gas, llum i telèfon, realizar moviments de terres o executar els murs pantalla de contenció de terres del vial del pas inferior, entre d´altres. Les propostes es poden presentar fins al 27 de juny i es preveu que els treball -que tenen un pressupost de licitació de 5,36 milions d´euros-, puguin iniciar-se passat l´estiu. Les obres tenen un termini d´execució de trenta mesos.

El diputat gironí del PSC, Àlex Sáez, va valorar positivament la licitació d´aquestes obres i va remarcar que « al pas a nivell de Flaçà li correspon un nivell alt que fa que sigui de supressió prioritària». D´altra banda, Sáez també va recordar que la supressió d´aquest pas a nivell es farà realitat «gràcies a l´acord que van signar el Ministeri de Foment i la Generalitat de Catalunya el novembre de l´any 2004», que preveu la supressió d´un total de 24 passos en el conjunt de Catalunya. De fet, aquesta supressió s´emmarca en el Pla de Seguretat en Passos a Nivell, del Pla Estratègic d´Infraestructures i Transport.
Val a dir que des que Flaçà no té personal de circulació, les barreres del pas a nivell (situades a la sortida costat Girona de l'estació) es tanquen per proximitat quan un tren procedent de Flaçà s'acosta a l'estació, sense tenir en compte el temps de parada, provocant així que estiguin baixades durant un temps excessiu.



jordidr
N7
N7
Entrades: 614

Entrada Autor: jordidr » Divendres 01/06/2007 11:28

Si la veritat es que s'estan molta estona baixades... almenys hi ha taquillera cosa que no es habitual en aquesta linia



trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dissabte 08/09/2007 13:12

Foment anul·la la licitació de les obres de la supressió del pas a nivell de Flaçà
VOTI AQUESTA NOTÍCIA



poble partit. Les vies separen el poble i provoca problemes de trànsit

MULTIMÈDIA
Fotos de la notícia
DAVID JIMÉNEZ, FLAÇÀ El ministeri de Foment va anul·lar ahir la licitació de les obres per suprimir el pas a nivell situat a Flaçà i deixa sense efecte l´anunci del passat mes de maig quan es va publicar al Butlletí Oficial de l´Estat (BOE). El projecte es va posar sobre la taula ara fa dos anys i es va incloure en un pla de seguretat en passos a nivell. Però les discrepàncies entre les parts afectades pel projecte, que preveia enderrocar part d´un edifici i pisos de lloguer, han obligat a aturar el projecte i a estudiar-ne de nous.
La Secretaria d´Estat d´Infraestructures i Planificació, i la Direcció General de Ferrocarrils va acordar el passat dilluns «anul·lar i deixar sense efecte la licitació de les obres del projecte de la línia entre Tarragona, Barcelona i França», segons va anunciar ahir Foment a través del BOE. En concret correspon al projecte per suprimir l´actual pas de nivell situat al punt quilomètric 221/740 mitjançant un pas inferior en el punt quilomètric 221/712 al terme municipal de Flaçà. El passat 29 de maig el ministeri de Foment va acordar licitar les obres per la supressió del pas. Aquesta és una de les millores més reivindicades del municipi en els últims anys ja que parteix el carrer principal i el municipi en dues parts i provoca molts problemes de trànsit, ja que frena la circulació en una de les vies més transitades de la població.
Segons l´alcalde de Flaçà, Josep Perich, el ministeri de Foment anul·la el projecte «perquè hi ha discrepàncies entre les diferents parts» que es veuen implicades pel projecte. El batlle de la localitat va asseguar que «s´estan estudiant noves propostes» per tal d´arribar a un consens entre les parts i que actualment hi ha 19 possibles projectes per suprimir el pas a nivell de Flaçà.
El projecte del ministeri de Foment proposava construir un nou vial d´uns 300 metres que havia de creuar la via del ferrocarril mitjançant un pas inferior per a vehicles que connectés la carretera de Sant Llorenç amb el carrer del Comerç. També s´havien de col·locar murs de pantalla de contenció de terres als vorals donada la seva situació urbana. Però per eliminar el pas a nivell també s´havia d´enderrocar, entre d´altres, part d´un edifici que té un magatzem a la planta baixa i pisos de lloguer, desviar els serveis existents de gas, llum i telèfon, realitzar moviment de terres o executar els murs pantalla de contenció de terres.
Les propostes es podien presentar fins al 27 de juny i els treballs havien de començar, segons les previsions, després de l´estiu. Les obres tenien un termini d´execució de trenta mesos amb un pressupost de licitació de 5,36 milions d´euros.

http://www.diaridegirona.cat/secciones/ ... mir-nivell



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 25/05/2009 17:35

http://www.lamalla.cat/infolocal/camp_t ... ?id=265806

L’Ajuntament de Tarragona reclama que s’acceleri la supressió del pas a nivell de la plaça dels Carros

El consistori envia una carta a l’ADIF i demana que els treballs comencin pel pas de vianants

OLGA PIQUERAS | Tarragona

L'Ajuntament de Tarragona reclama al ministeri de Foment que doni prioritat a l'inici de les obres de supressió del pas a nivell de la plaça dels Carros. El consistori creu que el més urgent és el pas de vianants, ja que cada dia són moltes les persones que travessen les les vies per accedir al port, a la platja o per passejar, entre altres motius. Per això, per pressionar el ministeri de Foment, l'Ajuntament enviarà una carta a l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (ADIF). Confien que finalment els treballs s'adjudiquin abans de finals d'any.

El projecte de supressió del pas a nivell es divideix en dues parts. Una és la que contempla la construcció d'un pas exclusiu per a vianants i ciclistes, que seria soterrat i tindria escales mecàniques. La segona etapa, que és la més complexa, inclou el pas per a vehicles, que anirà separat de l'anterior i que també serà soterrat.

L'Ajuntament considera prioritària tota l'obra, però creu que és més urgent el pas per a vianants. Per això, enviaran una carta a l'ens encarregat de les infraestructures ferroviàries, l'ADIF, per reclamar la urgència dels treballs."Volem deixar clar que la prioritat és el pas per a les persones perquè és un lloc molt transitat, més de cara a l'estiu, i és una qüestió de seguretat", ha explicat la portaveu de l'equip de govern, Begoña Floría.

Un projecte que ve de lluny
El projecte per suprimir el pas a nivell de la plaça dels Carros fa anys que s'arrossega, tot i que ha estat durant els últims dos anys quan els treballs s'han desbloquejat. Un dels entrebancs més importants va ser que es van trobar restes d'una claveguera romana, el que va obligar a modificar el projecte inicial. Per això, va ser el propi Ajuntament qui va elaborar una proposta alternativa. Entre les modificacions més destacables, un desviament del traçat per no afectar les restes arqueològiques o la separació de vianants i vehicles amb dos túnels independents. Aquesta proposta ja va rebre fa mesos el vistiplau de Foment i és la que finalment tirarà endavant.

"Sabem que la licitació de les obres és immediata i confiem que els treballs s'adjudiquin abans de finals d'any", ha assegurat Floría. I és que, tot i que el projecte l'han redactat tècnics municipals, és Foment qui assumirà les despeses. Pel que fa als retards que ha patit l'obra, la portaveu de l'equip de govern remarca que "els projectes d'aquesta envergadura sempre van lents, però el més important és que no quedin aturats, i durant aquest mandat hem mogut moltes fitxes". De moment, des del consistori no han volgut donar cap termini sobre quan podria estar enllestida la supressió del pas a nivell de plaça dels Carros.

Publicat 25/05/2009 16:08h


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 25/05/2009 18:13

trainman ha escrit:Foment anul·la la licitació de les obres de la supressió del pas a nivell de Flaçà
VOTI AQUESTA NOTÍCIA



poble partit. Les vies separen el poble i provoca problemes de trànsit

MULTIMÈDIA
Fotos de la notícia
DAVID JIMÉNEZ, FLAÇÀ El ministeri de Foment va anul·lar ahir la licitació de les obres per suprimir el pas a nivell situat a Flaçà i deixa sense efecte l´anunci del passat mes de maig quan es va publicar al Butlletí Oficial de l´Estat (BOE). El projecte es va posar sobre la taula ara fa dos anys i es va incloure en un pla de seguretat en passos a nivell. Però les discrepàncies entre les parts afectades pel projecte, que preveia enderrocar part d´un edifici i pisos de lloguer, han obligat a aturar el projecte i a estudiar-ne de nous.
La Secretaria d´Estat d´Infraestructures i Planificació, i la Direcció General de Ferrocarrils va acordar el passat dilluns «anul·lar i deixar sense efecte la licitació de les obres del projecte de la línia entre Tarragona, Barcelona i França», segons va anunciar ahir Foment a través del BOE. En concret correspon al projecte per suprimir l´actual pas de nivell situat al punt quilomètric 221/740 mitjançant un pas inferior en el punt quilomètric 221/712 al terme municipal de Flaçà. El passat 29 de maig el ministeri de Foment va acordar licitar les obres per la supressió del pas. Aquesta és una de les millores més reivindicades del municipi en els últims anys ja que parteix el carrer principal i el municipi en dues parts i provoca molts problemes de trànsit, ja que frena la circulació en una de les vies més transitades de la població.
Segons l´alcalde de Flaçà, Josep Perich, el ministeri de Foment anul·la el projecte «perquè hi ha discrepàncies entre les diferents parts» que es veuen implicades pel projecte. El batlle de la localitat va asseguar que «s´estan estudiant noves propostes» per tal d´arribar a un consens entre les parts i que actualment hi ha 19 possibles projectes per suprimir el pas a nivell de Flaçà.
El projecte del ministeri de Foment proposava construir un nou vial d´uns 300 metres que havia de creuar la via del ferrocarril mitjançant un pas inferior per a vehicles que connectés la carretera de Sant Llorenç amb el carrer del Comerç. També s´havien de col·locar murs de pantalla de contenció de terres als vorals donada la seva situació urbana. Però per eliminar el pas a nivell també s´havia d´enderrocar, entre d´altres, part d´un edifici que té un magatzem a la planta baixa i pisos de lloguer, desviar els serveis existents de gas, llum i telèfon, realitzar moviment de terres o executar els murs pantalla de contenció de terres.
Les propostes es podien presentar fins al 27 de juny i els treballs havien de començar, segons les previsions, després de l´estiu. Les obres tenien un termini d´execució de trenta mesos amb un pressupost de licitació de 5,36 milions d´euros.

http://www.diaridegirona.cat/secciones/ ... mir-nivell
Ara que veig la notícia, no fa massa que hi vaig passar, i encara continua el pas a nivell :nose



Avatar de l’usuari
ABB_Traccion
N7
N7
Entrades: 322

Entrada Autor: ABB_Traccion » Divendres 05/06/2009 17:38

Hola!

Diria que a Toses estan aixecant un pont per suprimir el pas a nivell existent ja que per la forma que té, travessa la via.

;)



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Divendres 05/06/2009 17:45

Exactament. En el lloc on durant la 4a fase d'obres hi havia la gran muntanya de balast, veritat? Sí, ho vaig preguntar al dependent de la botiga de l'estació, i em va dir que sí que l'estaven construïnt. Però no sé si hi ha per allà algun cartell que ho digui, diria que al moll antic de mercaderies.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 31/01/2017 11:18

http://prensa.adif.es/ade/u08/GAP/Prens ... enDocument

Adif licita la redacción de los proyectos de supresión de 74 pasos a nivel

• Con esta actuación, Adif pretende contribuir a incrementar la seguridad de las líneas ferroviarias, especialmente en zonas en las que la circulación de vehículos de carretera se ha venido intensificando en los últimos años • El importe global de licitación del contrato, dividido en 9 lotes clasificados por ámbitos geográficos, es de 5.840.000 euros (IVA incluido), con un plazo de ejecución de 12 o 16 meses, según los lotes • Según la normativa vigente, la financiación de la supresión de estos pasos a nivel corresponde a Adif

Ejemplo de paso a nivel
01/27/2017. Adif ha licitado la redacción de los proyectos constructivos que permitirán la supresión progresiva de 74 pasos a nivel hasta el año 2024.

Con esta actuación, Adif dará el primer paso y anticipará la inversión necesaria para el desarrollo de los correspondientes proyectos, con el objetivo de contribuir a incrementar la seguridad de las líneas ferroviarias, especialmente en zonas en las que la circulación de vehículos de carretera se ha venido intensificando en los últimos años.

El contrato se ha dividido en 9 lotes, clasificados por áreas geográficas, que comprenden 33 pasos de la red de ancho convencional y 41 de la red de ancho métrico. El importe global de licitación del contrato es de 5.840.008,5 euros (IVA incluido), con un plazo de ejecución de 12 o 16 meses para completar la redacción de los proyectos, según los lotes.

Los proyectos constructivos deberán desarrollar la solución técnica más adecuada y todos los aspectos necesarios que permitan la posterior ejecución de las obras (memoria, planos, presupuestos, etc.).

Nueve lotes

El lote 1 corresponde al Principado de Asturias y se licitará por importe de 768.689,3 euros (IVA incluido). El lote 2, por importe de 815.324,1 euros (IVA incluido), abarca también parte del Principado de Asturias y Galicia. Ambos lotes cuentan con un plazo de ejecución de 16 meses.

El lote 3 incluye la comunidad autónoma de Castilla y León y cuenta con un importe de 610.000,5 euros (IVA incluido). El lote 4 comprende parte del Principado de Asturias y de Cantabria y se licitará por importe 651.928,1 euros (IVA incluido). El resto de Cantabria y La Rioja se incluyen en el lote 5, con un importe de 626.680,7 euros (IVA incluido).

El lote 6, por importe de 586.263,9 euros (IVA incluido), corresponde al País Vasco. Mientras que el lote 7, con un importe de 527.760,5 euros (IVA incluido), es compartido por la Comunidad Valenciana, la Región de Murcia y parte de Cataluña. El resto de Cataluña se incluye con Aragón en el lote 8, que se licitará por 626.680,7 euros (IVA incluido).

Por último, el lote 9 incluye toda la comunidad autónoma de Andalucía y licitará por importe de 626.680,7 euros (IVA incluido). Los lotes del 3 al 9 cuentan con un plazo de ejecución de 12 meses.

Criterios para la supresión de pasos a nivel

Según la normativa vigente, la financiación de la supresión de todos los pasos a nivel incluidos en el contrato de redacción de proyectos corresponde a Adif.

La Orden Ministerial de 2 de agosto de 2001 en materia de supresión y protección de pasos a nivel establece en su artículo 2 que deben suprimirse, siempre que exista disponibilidad presupuestaria, los pasos a nivel en líneas en las que los trenes circulen a velocidades superiores a 160 km/h y en aquellos en los que la relación entre el número de trenes y los automóviles que lo cruzan a diario sea igual o superior a 1.500.

Por su parte, el artículo 18 del Reglamento del Sector Ferroviario (Real Decreto 2387/2004, de 30 de diciembre), establece, en su punto 9, los criterios para la financiación de estas actuaciones:

- Si el número de automóviles es igual o superior a 250 y el número de trenes inferior a 6, el responsable de financiar la supresión del paso a nivel es el propietario del camino o carretera.

- Si el número de automóviles es superior a 250 y el número de trenes es igual o superior a 6, la financiación será a partes iguales entre el propietario del camino o carretera y Adif.

- Si el número de automóviles es inferior a 250 y el número de trenes es igual o superior a 6, la financiación corresponde a Adif.

ANEXO

Pasos a nivel incluidos en el contrato

Los titulares de los caminos o carreteras a los que dan servicio estos pasos son en su práctica totalidad los ayuntamientos de los municipios en los que se ubican, si bien en algún caso es la comunidad autónoma correspondiente.

Lote 1: Principado de Asturias

Diez pasos a nivel ubicados en los términos municipales de Piloña (3, línea Oviedo-Llanes), Gijón (2, línea Noreña-Gijón), Carreño (1, línea Aboño-Avilés), Pravia (1, línea Fuso-Pravia) y Mieres (3, línea Ujo-Fuso), incluidos en su totalidad en la red de ancho métrico.

Lote 2: Principado de Asturias y Galicia

Diez pasos a nivel ubicados en los términos municipales de Avilés (1, línea convencional Villabona-San Juan de Nieva), Oviedo (2, línea convencional Soto del Rey-El Entrego y línea de ancho métrico Oviedo-Trubia), Corvera de Asturias (2, línea convencional Villabona-San Juan de Nieva), Aller (1, línea de ancho métrico Ujo-Collanzo), Langreo (2, líneas de ancho métrico Laviana-Sama y Sama-Noreña), Betanzos (1, línea convencional Betanzos-Ferrol) y Guitiriz (1, línea convencional Palencia-Coruña).

Lote 3: Castilla y León

Nueve pasos a nivel ubicados en los términos municipales de Rebolledo de Torres (1, línea convencional Venta de Baños-Santander), Magaz de Cepeda (1, línea convencional Palencia-Coruña), Villaquilambre (1, línea de ancho métrico León-Matallana), Ponferrada (1, línea convencional Palencia-Coruña), Pancorbo (1, línea convencional Madrid-Hendaya), Garrafe de Torío (2, línea de ancho métrico León-Matallana), Cistierna (1, línea de ancho métrico Matallana-Valmaseda) y Guardo (1, línea de ancho métrico Matallana-Valmaseda).

Lote 4: Principado de Asturias y Cantabria

Ocho pasos a nivel ubicados en los términos municipales de Cabezón de la Sal (2, línea de ancho métrico Santander-Llanes), Parres (1, línea de ancho métrico Oviedo-Llanes), Llanes (2, líneas de ancho métrico Oviedo-Llanes y Santander-Llanes), Ribadesella (1, línea de ancho métrico Oviedo-Llanes) y Reinosa (2, línea convencional Venta de Baños-Santander).

Lote 5: Cantabria y La Rioja

Ocho pasos a nivel en los términos municipales de Bezana (1, línea de ancho métrico Santander-Llanes), Miengo (2, línea de ancho métrico Santander-Llanes), Reocín (1, línea de ancho métrico Santander-Llanes), Piélagos (1, línea de ancho métrico Santander-Llanes), Riotuerto (2, línea de ancho métrico Orejo-Liérganes) y Alcanadre (1, línea convencional Castejón-Bilbao).

Lote 6: País Vasco

Siete pasos a nivel ubicados en los términos municipales de Güeñes (3, línea de ancho métrico Santander-Basurto), Zalla (2, línea de ancho métrico Aranguren-Valmaseda y Matallana-Valmaseda), Ortuella (1, línea convencional Desierto-S. Julián de Muskiz) y Valle de Trápaga (1, línea convencional Desierto-S. Julián de Muskiz).

Lote 7: Comunidad Valenciana, Región de Murcia y Cataluña

Seis pasos a nivel ubicados en Tavernes de la Valldigna (1, línea convencional Silla-Cullera-Gandía), Cartagena (2, línea de ancho métrico Cartagena-Los Nietos), Novelda (1, línea convencional Madrid-Alicante), Cullera (1, línea convencional Silla-Cullera-Gandía) y Roda de Bará (1, línea convencional Madrid-Barcelona).

Lote 8: Cataluña y Aragón

Ocho pasos a nivel ubicados en los términos municipales de Calella (1, línea Barcelona-Massanet), Pineda de Mar (1, línea Barcelona-Massanet), La Llagosta (1, línea Barcelona-Ripoll), Grañén (1, línea Zaragoza-Barcelona), Llinars del Vallés (1, línea Tarragona-Barcelona-Francia), Ribes de Freser (1, línea Ripoll-Puigcerdá), Sariñena (1, línea Zaragoza-Barcelona) y Morata de Jalón (1, línea Madrid-Barcelona), incluidos en su totalidad en la red convencional.

Lote 9: Andalucía

Ocho pasos a nivel ubicados en los términos municipales de Córdoba (1, línea Madrid-Sevilla), Utrera (2, línea Bif. Utrera-Arahal), Pedrera (línea Osuna-La Roda de Andalucía), Antequera (1, línea Bobadilla-Granada), Villanueva del Ariscal (1, línea Sevilla-Huelva), Villanueva del Río y Minas (1, línea Mérida-Los Rosales) y Huélago (línea Linares-Almería), incluidos en su totalidad en la red convencional.



Avatar de l’usuari
El Maño amañado
N7
N7
Entrades: 463
Ubicació: Sant Martí (Barcelona).

Entrada Autor: El Maño amañado » Dimarts 31/01/2017 16:28

metring ha escrit:Lote 8: Cataluña y Aragón

Ocho pasos a nivel ubicados en los términos municipales de Calella (1, línea Barcelona-Massanet), Pineda de Mar (1, línea Barcelona-Massanet), La Llagosta (1, línea Barcelona-Ripoll), Grañén (1, línea Zaragoza-Barcelona), Llinars del Vallés (1, línea Tarragona-Barcelona-Francia), Ribes de Freser (1, línea Ripoll-Puigcerdá), Sariñena (1, línea Zaragoza-Barcelona) y Morata de Jalón (1, línea Madrid-Barcelona), incluidos en su totalidad en la red convencional.
En el meu poble (Morata de Jalón) treuran un PN? Si n'hi ha dos! Lo que m'entren dubtes sobre quin podran eliminar: el que pràcticament no serveix o el general que fa servir tothom? :?



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 11/10/2017 18:54

http://el9nou.cat/valles-oriental/actua ... a-garriga/

L’Estat inverteix 1,8 milions per suprimir tres passos a nivell a Granollers i la Garriga
Són treballs previs al desenvolupament del desdoblament parcial entre Parets i la Garriga


Ferran Polo 11/10/2017 | 12:35 Granollers


L’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) ha adjudicat per 1,8 milions d’euros dos projectes d’obra que permetran la supressió de tres passos a nivell a la línia de tren R3, la de Vic. Dos a Granollers i un a la Garriga.

A Granollers, la inversió total serà de 990.000 euros i permetrà eliminar els passos a nivell situats a l’altura dels quilòmetres 25,268 i 26,540 de la línia entre Barcelona i Puigcerdà. Preveu la construcció d’un nou pas inferior per a vianants que ampliarà les dimensions de l’actual pas fins als set metres d’amplada i els quatre d’altura.

A més, s’executaran dos camins d’accés per garantir la mobilitat i l’accessibilitat a la zona i als habitatges que hi ha. Un d’aquests anirà des de l’actual pas inferior de Can Ninou i el camí de l’Esquella per la banda oest de les vies i envoltarà el bosc de Can Amat.

La inversió és d’1,8 milions d’euros entre els dos projectes en una actuació que s’entén que és un pas previ necessari abans d’executar les obres del desdoblament parcial del tram entre Parets i la Garriga
A la Garriga, s’invertiran 894.000 euros per eliminar el pas a nivell situat a l’altura del quilòmetre 36,181 a la zona del camí de Can Terrers. Aquí, es farà un nou pas inferior prop de l’actual pas a nivell i es mantindrà la permeabilitat a la zona.

Actuacions abans del desdoblament

L’Adif recorda que aquestes obres són un pas previ al desdoblament parcial de la línia R3 al tram entre Parets i la Garriga. Segons aquest ens estatal, s’està avançant en la tramitació del projecte de duplicació de via. Tot plegat, asseguren, “reafirma el compliment dels compromisos del Ministeri de Foment amb el pla global d’inversions que està impulsant el govern d’Espanya a la xarxa ferroviària de Catalunya per modernitzar les infraestructures i les instal·lacions”.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 21/11/2017 1:11

http://el9nou.cat/valles-oriental/actua ... -llagosta/

L’Adif encarrega la redacció dels projectes per suprimir passos a nivell a Llinars i la Llagosta
Formen part d’un paquet d’inversions que s’aniran executant fins l’any 2024

Ferran Polo 19/11/2017 | 22:06 La Llagosta


L’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) del ministeri de Foment espanyol ha encarregat la redacció dels projectes executius que permetran la supressió de dos passos a nivell al Vallès Oriental: el del carrer de la Florida, a la Llagosta, de la línia 3 de rodalia; i el de l’empresa Flamagas, a Llinars, a les línies 2 i 11 de rodalia.

Tots dos passos formen part d’un paquet de vuit projectes encarregats per un import de 407.407 euros. La llista inclou altres passos a nivell a Catalunya i alguns situats a l’Aragó.

En total, l’Adif ha licitat nou paquets de projectes que sumen un total de 74 passos a nivell pendents de suprimir arreu de l’Estat. Les obres s’aniran executant fins a l’any 2024, segons les previsions del govern espanyol.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 19/09/2019 1:53

https://el9nou.cat/valles-oriental/actu ... a-garriga/

L’Adif licita les obres per suprimir el pas a nivell de la carretera de Samalús, a la Garriga
A la vegada, s’ampliarà el pas sota les vies del passeig dels Til·lers, que passarà a tenir nou metres d’amplada


Ferran Polo 18/09/2019 | 12:47 la Garriga

Imatge
El pas a nivell de la carretera de Samalús, a la Garriga | Julián Vázquez

L’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) ha iniciat el procés de licitació de les obres que permetran eliminar el pas a nivell de la carretera de Samalús, al centre de la Garriga. Els treballs tenen un pressupost de 4,1 milions d’euros i un termini d’execució de 15 mesos. Tot plegat, forma part dels passos previs a l’encàrrec de les obres de desdoblament de la línia de Vic entre les estacions de Parets i de la Garriga.

Els treballs també inclouen l’eixamplament del pas sota les vies del tren del passeig dels Til·lers, que passarà a tenir nou metres d’amplada amb una calçada de sis metres i dues voreres d’un i dos metres a cada costat. A més, es farà un nou pas inferior per a vianants i ciclistes a la zona propera a l’actual pas de la carretera de Samalús. Connectarà la ronda del Carril amb l’aparcament de l’estació on es faran escales i s’instal·larà un ascensor per facilitat la mobilitat dels vianants.


A més, el projecte inclou actuacions a la carretera de Samalús (reurbanització de l’entorn de l’actual pas a nivell i construcció d’una nova rotonda a la cruïlla amb l’avinguda Onze de Setembre) i l’ampliació de les voreres en aquest carrer que passaran a tenir un mínim d’1,8 metres d’amplada per garantir l’accessibilitat de les persones.

Altres passos previs

La supressió del pas a nivell de la Garriga i la reordenació de les connexions a banda i banda de les vies és un dels passos previs que el govern de l’Estat espanyol està impulsant per poder desdoblar les vies entre Parets i la Garriga. Són treballs que es faran abans de l’inici dels treballs de desdoblament.

A la llista d’actuacions, hi ha la supressió de dos passos a nivell a Granollers i un altre a la Garriga, els projectes de remodelació de via, electrificació i comunicacions de les estacions de Parets, Granollers-Canovelles, les Franqueses i la Garriga


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dilluns 21/10/2019 13:50

Se suprimiran els passos a nivell de Salses i Ribesaltes

Es comptabilitzen 106 passos a nivell a Catalunya del Nord!


Imatge

La Prefectura de Perpinyà anuncia el programa de seguretat estatal, amb 60 milions a l’any. Un accident al juliol del 2008 a Cornellà del Bèrcol i la tragèdia de Millars el desembre del 2017 han concientitzat l’opinió sobre el perill d’aquests llocs.

Properament s’eliminaran el PN 412 a Salses i el PN 413 a Ribesaltes, així com se n'ha millorat la seguretat als PN 419 i 420 a Perpinyà, al barri de Malloles.

https://www.la-clau.net/noticia/12874/d ... ribesaltes


Salvem l'Estació de França!

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 02/02/2020 18:01

Adif (31/01/2020)
En la línea de ancho convencional Barcelona-Puigcerdà

Adif inicia la tramitación para la clausura del paso a nivel peatonal de Montcada-Ripollet (Barcelona)

• El Ayuntamiento de Montcada i Reixac ha comunicado oficialmente su conformidad
para el cierre de este paso a nivel, de acuerdo con la normativa vigente .

• Adif ya está programando los trabajos para proceder, durante las próximas semanas, al desmontaje de las instalaciones y el cierre físico del paso, que entre otros beneficios permitirá reducir el impacto acústico en las viviendas del entorno.

31/01/2020. Adif ha iniciado la tramitación administrativa previa para la clausura del paso a nivel peatonal situado en el punto kilométrico 12/654 de la línea de ancho convencional Barcelona-Puigcerdà, situado en las inmediaciones de la estación de Montcada-Ripollet (Barcelona).

La autorización para la clausura de este paso a nivel ha sido tramitada por Adif, una vez recibida la comunicación oficial por parte del Ayuntamiento de Montcada i Reixac dando su conformidad para dicha clausura, de acuerdo con la normativa vigente del sector ferroviario.

Este paso a nivel, dotado de señalización luminosa y acústica, actualmente es exclusivo para el paso de peatones después de la modificación llevada a cabo en 2018, cuando dejó de utilizarse para el uso de vehículos tras la construcción de un paso inferior para vehículos y peatones situado a 125 m más al norte en dirección Granollers.

Tras la autorización administrativa emitida por Adif, los servicios técnicos de mantenimiento ya están articulando los mecanismos para la aplicación de los procedimientos generales de gestión del riesgo.

Además, se están planificando los trabajos para proceder, durante las próximas semanas, al levante de las instalaciones (señalización luminosa y acústica, entre otros elementos), la desconexión del paso a nivel y a su cierre físico, garantizando que se impida el acceso al tránsito de personas.

Esta medida, entre otros beneficios, permitirá reducir el impacto acústico generado en las viviendas del entorno por la sonería del paso coincidiendo con la circulación de trenes, una situación que Adif, según marca la normativa, ha ido paliando en los últimos años reduciendo el volumen de los avisos sonoros para reducir estas molestias.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 03/02/2020 1:17

L'ajuntament de Ripoll, demana que el trens vagin a 10km/h a la zona del pas a nivell, a la boca sud del túnel del Calvari.
Segueixen demanant soterrar el pas a nivell (en aquell indret passen dos rius, i es força complexa la geologia).
Actualment, si mal no recordo, passen a uns 50 km/h.
Per poc no s'hi posen amb soterrar el tren a Ripoll.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 05/02/2020 12:51

UT440_132M ha escrit:
Dilluns 03/02/2020 1:17
L'ajuntament de Ripoll, demana que el trens vagin a 10km/h a la zona del pas a nivell, a la boca sud del túnel del Calvari.
Segueixen demanant soterrar el pas a nivell (en aquell indret passen dos rius, i es força complexa la geologia).
Actualment, si mal no recordo, passen a uns 50 km/h.
Per poc no s'hi posen amb soterrar el tren a Ripoll.
No entenc com l'Ajuntament de Ripoll és capaç de demanar això que expliques coneixent el terreny. Deu ser que has de ser polític per creure't aquestes bestieses que diuen.

A aquesta imatge de l'Street View del Google Maps es veu clarament: el pont del ferrocarril sobre el Freser (just a l'aiguabarreig amb el Ter), el pas a nivell sobre el passeig del Ragull (antiga N-152) i la boca sud del tunel del Calvari.

https://goo.gl/maps/3bfxm6QiqfGCYE3eA

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 05/02/2020 13:00

Es una bestiesa això que planteja l'ajuntament de Ripoll. Una obra faraònica i molt costosa, per a 10 trens al dia que passen.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 06/02/2020 13:21

UT440_132M ha escrit:
Dimecres 05/02/2020 13:00
Es una bestiesa això que planteja l'ajuntament de Ripoll. Una obra faraònica i molt costosa, per a 10 trens al dia que passen.
Només comparable a la solemne bestiesa que en forma de petició va fer fa un temps Sant Guim de Freixenet. I per allà només passen 6 trens al dia.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”