Dubtes amb el "soroll" dels diferents metros

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dijous 13/10/2005 17:19

també hi havia una mena de tauler d'anuncis (suro pintat del mateix verd de les parets?), on hi havia el certificat de desratització que comentes i també el "Extracto del Reglamento de Viajeros" (o alguna cosa per l'estil) on per cert deia que hi hauria una còpia del mateix a totes les estacions i a tots els trens! (això encara és vigent?)

per cert, si algú té una foto de l'enganxina del nen punki s'agrairà que la pengi



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dijous 13/10/2005 17:39

Per no parlar de la plaqueta granate em sembla de BROWN BOVERY. allò sique eren metros leches ¡¡¡¡

I com bé heu dit DESRATIZADO POR SERDESA , ohhhhhhhhh grande grande i ja per acabar el senyor que obria i tancava portes des del vagó i posava al peu al mig per retardar el tancament.



Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dijous 13/10/2005 20:39

Sol·lucionat. Avui he enganxat un 5000 a les 15:30h a la L2 (nº216), el 1er al que em pujo a la L2, i NO feia el soroll de la L5, sino el habitual de la L2, aixií que ha de ser cosa de tunels, vies etc

Aquest 5000 estava un pel mes net que el 5000 d'ahir a la L5 :D

A les 19:00h, el 5000 de la L2 ja no hi era, crec.

Vox



Avatar de l’usuari
Mr. Baricentro
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: España
Contacta:

Entrada Autor: Mr. Baricentro » Divendres 14/10/2005 1:28

Ohhhh....... els sorolls dels trens... avui mateix estaba gravant com arrancaba un 4000(de cop i volta al sortir de rocafort s'habia anat l'aire condicionat :D)

Sorolls?
Depenen de molts factors, per exemple, el sistema de tracció del tren.


Per exemple, podem distingir entre dos grans grups: resistencies, i electrónica de potència. Els primers serien els mitics 1000 i 1100. Molt soroll, aixó si. Un soroll força agradable: grrrrrrrrooooooooo.............. mako mako :D.

Desprès, les 3600 de FGV(Babckok Wilkox). Com unes 440 d'aspecte pero en via estreta, amb soroll de mil epro encara mes greu: grrroooooooooooooooooooooooo........................ :O Increïble.


Desprès tenim un altre grup, bastant nombrós aquest grup: l'electrónica de potència, ès a dir, el chopper. Mitjançant la tècnica d'aanr variant el voltatge i l'intensitat que varía als motors mitjançant pulsacions a diferents frequències(curiosament, el primer equip en camp ferroviari on foren experimentats(a part dels tranvies), va ser en un 1000(sembla ser que la cosa no va rutllar). Concretament, els 3000/4000 fan la seqüència 200, 400, 800 Hz( nniiiiiii..-200Hz- nooo..-400Hz- niiiiiiiiiiiiiiii................. uuuuuuooooooooooooooooo......................................-800 Hz- )

Els primers, en camp ferrolític metropolitá, foren les 111 i 211. Molt maco: nyyyyiiiiiiiieeeeeee ffffffuuuuueeeeeeeeeee....... . el "fueee" vindria a ser el segon pas. Disposaben equips a base de tiristors.

Desprès tindríem els 2000 de Madrid. ffñññññeeeeeeeeeeee. Estan força bé. M'agrada el soroll. Algo així com els 5000 de Madrid

També podem mencionar les 3700 de FGV, tambè anomenades UTAs(no confondre amb cert ofici-amb la que també son apodades-). Serien algo així com un un 2000 de madrid pero amb mès resó: fnfnfnnfuuuuuu..... fffffff........ . Curioses.

Acte seguit, els meus estimadíssims 3000 i 4000: nniiiiiii.. nooo.. niiiiiiiiiiiiiiii................. uuuuuuooooooooooooooooo...................................... M'encanten aquestes untats i el seu soroll.

Els 2000 de BCN serien algo semblant, aixó sí, les frenades no son com les dels 3/4000(ffffuuuuuuuuuuuuuu......), sinó que sería algo semblant, peró, amb l'alicient d'un sutrac del fre pneumátic :S.


Llavors arribaría una nova etapa: els IGBs i els GTO(no em pregunteu perque no se que volen dir).

En aquest grup tindriem, per a començar, les 112 i 213 de FGC. es algo així com hooooo...... fffffffiiiiiii........ foooooooo............ acte seguit salta l'avís d'estacions :P.

Desprès, les 3900 de FGV. Aquestes son dificils d'imitar, son multiorgásmiques: ffnyyyyyyiiiieeeeeee........... uuooooo... uooOOOOOOO.... ooooooooeeee...... oeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.......... molt interesants. :P

I desprès, com no, els 2100 i 500. Equipen equips Onix d'Alstomnyyyyyiiiiiieeeeeeee.......... oooooooooo....... Els temibles 7000 de Madrid(els coneguts Spaghettis) fan prácticament el mateix soroll. Aixó si, els 2100 i 500 no tenen ni una desena part de les avaries que tenen els 7000(la llista d'errors i anomalies que apareixen en el monitor de cabina es infinita).

I per últim, els novedosos 5000. Fan un sorollet semblant a un 2100, pero diferent. Aurem d'afinar l'oída :P.



Altres factors? La línia i el seu traçat.

Tenim la vía tradicional, travessa de fusta, vía sobre balast, on el catroc catroc de les traveses es lúnic que apreciem.

Desprès, la vía en placa Stedef dels senyors de Sufetra, verdadera orquestra de fira. La podem trobar, per exemple, entre Lesseps i Montbau. El soroll que fan els trens es tremendo. I aixó que porten elements sonoreductors(goma entre blocs i carril/torafons/elements fixadors)

I per últim, la vía de subjecció elástica. Nou sistema integrat a les útimes perllongacions i reformes de vía. Un soroll discret es el resultat d'un tren al passar par aiqests trams.

Cal destacar que els desviaments sempre exergeixen grans dosis de decibels al ser transitats. Nosé qui es porta el gat a l'aigua, si l'Stedef o la vía sobre balast.



Espero que us hagi agradat aquesta "Filarmónica Suburbana de Barcelona"



Coordialment,



Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Divendres 14/10/2005 2:34

Carai, que detallat i precís :D

Tornem al tema de sempre: el só de les 1000 esta molt bé pero es que fora de nosaltres, els frikis, a la gent li sembla ja el tren de la bruixa. Inclus jo mateix, quan agafo els 7000 o 8000 (eren 8000 els de la L8 i MetroSur?) penso "que modern! que chulo!" i tothom ho pensa. No se, sempre m'han agradat les 1000 pero cada cop estic més content que començin a desapareixer. Això si, les unitats antigues de Bcn tenen un no se que que no tenen les de Madrid: ben soses.

I el so de les 440? No el recordo massa però se que m'agradava :'( I les suisses? :'(

Si fessin circular una 440 per la R1, hi pujaria segur, tota la linea!

Vox



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Divendres 14/10/2005 11:21

Lo bo d'un tren és que fagi soroll, home!!! Jeje, de ben segur que sóc dels pocs que pensa això, però vaja, jo pujo en un 1000 de FMB, en una 3500 de ET/FV o bé en un 450/451 de renfe...i sóc el més feliç...

P.D.: Això si, res com una 252 accelerant, i si pot ésser la 071, millor que millor :D :D


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dilluns 21/05/2007 13:18

pschhh scucaplam pippipipipipi szzzzzzucataplonk bafffffff :tram1


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dilluns 21/05/2007 14:26

Mortadel·lo ha escrit:pschhh scucaplam pippipipipipi szzzzzzucataplonk bafffffff
Això és reflotar un fil i la resta són punyetes :D



Avatar de l’usuari
Serie-1000-metro
N7
N7
Entrades: 506
Ubicació: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contacta:

Entrada Autor: Serie-1000-metro » Dimarts 22/05/2007 0:02

Hola!

Tema sons dels 1000ls, el so tipic dels 1000ls es com molt be a dit en Jamiro pel tema de la transmició, els engranatges rectes fan mes soroll, i antigament a tot si montava engranatges rectes, per això els Brills, Granotes, Navals, feien aquet tipic so.


-Us posaré un exemple, perque els cotxes cuan van marxa enrrere fan soroll i cuan van endevant no u fan, perque lengranatge de la marxa enrrere es amb dents plans, i els de les velocitats endevant son helecoidals.
-Un altre exemple, perque els cotxes de formula 1, fan tan de soroll, perque tots els engranatges de la caixa de canvis son rectes, u fan perque a altes velocitats, com es el cas de els cotxes de Formula 1, es mes dificil que les marxes sescapin, amb els engranatxes helecoidals, es mes facil que la marxa sigi expolsada a tanta velocitat.
-Un altre exemple, perque cuan vas en un SEAT 600, també fa el sorollet, perque te un pinyo fix a dins la caixa de canvis que transmet el moiment de l'arbre primari de la caixa als paliers, i aquet pinyo es amb els engranatxes rectes.

Salut i peles!!!



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 28/01/2015 14:10

Sobre sorolls de trens del metro, i nen punki...:

Fragments de "L'orgia" (1979) de Francesc Bellmunt. De la primera part no calen comentaris més enllà d'un "Oooooohhhh" (ja ho veureu)

https://www.facebook.com/video.php?v=1532409600341673


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dimecres 28/01/2015 14:21

Ostres quina orgia de vehicles, mai millor dit :)

Unes s1000, un Monotral, un Pegaso Barajas? un Ebro...

Per cert aquest fil m'ha fet recordar que fa 10 anys (10 ja :? ) varen circular les s5000 per la L2!! Ara se'm faria extrany. Vejam si trobo alguna foto.

Vox


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 28/01/2015 17:35

Vox ha escrit:Ostres quina orgia de vehicles, mai millor dit :)

Unes s1000, un Monotral, un Pegaso Barajas? un Ebro...

Per cert aquest fil m'ha fet recordar que fa 10 anys (10 ja :? ) varen circular les s5000 per la L2!! Ara se'm faria extrany. Vejam si trobo alguna foto.

Vox
En Bernat en va enxampar alguna durant el temps que van estar-hi!

http://www.trenscat.com/tmb/02bacderoda_ct.html

Imatge


El metro de Barcelona amb motoristes!

Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dimecres 28/01/2015 23:32

Miquel ha escrit: En Bernat en va enxampar alguna durant el temps que van estar-hi!
Cert! Es la primer que he trobat abans al google. El cas es que no recordo massa haver-hi pujat, que es 100% ho vaig fer. Ara em sorprendria veure alguna 5000 per la L2 :) I tornant al tema "sorolls" em puc imaginar que acústicament seria més cómode anar per la L2 amb una 5000 que amb una 9000 tot que amb els túnels de la L2 la diferencia deuria ser poca. No ho recordo.

El que si recordo es que la comanda original de 5000 eren 39 trens, 33 per la L5, 3 per la L3 i 3 per la L2.

Vox


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Avatar de l’usuari
Kane_84
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Artigues|Sant Adrià L2 - Llefià L10

Entrada Autor: Kane_84 » Dijous 29/01/2015 1:49

Jo vaig arribar a utilitzar els 5000 a la L2 un parell de vegades, va ser cap a finals de 2005 i crec recordar que durant un temps van conviure els 2100, els 5000 i els 9000 alhora. De seguida em van encantar els 5000, i els 9000 la veritat es que ni fred ni calor. Al final la L2 va perdre els 2100, els 5000 s'els van emportar a la L3 i L5, i ja només queden els 9000 :|



Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dijous 29/01/2015 13:51

Kane_84 ha escrit:Jo vaig arribar a utilitzar els 5000 a la L2 un parell de vegades, va ser cap a finals de 2005 i crec recordar que durant un temps van conviure els 2100, els 5000 i els 9000 alhora. De seguida em van encantar els 5000, i els 9000 la veritat es que ni fred ni calor. Al final la L2 va perdre els 2100, els 5000 s'els van emportar a la L3 i L5, i ja només queden els 9000 :|
Cert, fins 2007 van conviure les tres series a la L2. No se si alguna 5000 va durar a la L2 fins més enllà del 2007. En quant a les 2100, van començar a circular per la L4 enre 2007 i 2008 sino recordo malament (i les 9000 a primers de 2008, crec) i donat que les 1100 es van retirar aquella primavera, en algun punt de 2008 suposo ja no deuria quedar cap 2100 a la L2.

Vox


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”