Proposta de numeració línies ATM Barcelona

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Re: Ah sí?

Entrada Autor: EUKibo » Diumenge 16/09/2007 0:49

Guigui ha escrit:
EUKibo ha escrit:¬¬ que vols que et digui, a mi m'es més còmode dir que agafo el 27 (B27) i no dir que agafo el 327.
Doncs si ets per la Vall d'Hebron i vas a buscar el 19 en lloc del B19 t'enduràs un bon ensurt...
XD De fet aquest estiu per anar a l'escola oficial d'idiomes tots els dies agafava el B19 de Montigalà a Vall d'Hebron (hospital) i després agafava el 19 perquè em pujava la petita pujada que hi ha fins l'escola.

¬¬ i mai m'he equivocat ehhh per casos d'aquests es veu la B i si no ets a Barcelona mentalment s'elideix. A més que es el mateix que hi hagi una B que un 2, més be al contrari perque si hi ha un 2 (227) no podras dir mai que agafes la 27... Hauras de dir agafo la dos-cents vint-i-set



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 16/09/2007 21:43

Continuo pensant que és una bajanada posar lletres als autobusos. Precisament, es reconeixeran com a tal perquè durien només números, i als altres modes de TP, que els posin lletres. I també trobo discutible si cal filar tan prim, però vaja, suposo que és perquè estigui a prova de rucs: idiotensicher, en diuen en alemany.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 18/09/2007 19:25

El que és absurd és que l'ATM pretengués numerar l'urbà de Castellar com a 654.

A Castellar ningú coneix l'urbà per el seu número actual (C4), i cap línia, diuen

"Agafo la Vallesana cap a Sabadell"

o

"Vaig a agafar la de Sant Llorenç"

Ídem amb la nocturna de Barcelona, que és la N65.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 19/09/2007 0:20

UT596001 ha escrit:El que és absurd és que l'ATM pretengués numerar l'urbà de Castellar com a 654.
Doncs jo no ho trobo absurd. La gent de Castellar li podrà dir l'"urbà" (o qualsevol sobrenom pel qual se'l conegui) i sabrà de què es parla. I els que són de fora o no coneixen el terreny, tenen un número de línia que els servirà de referència.

Hi ha serveis interurbans que poden (o haurien de poder) fer-se servir com a urbans en funció de la parada de pujada i baixada de cadascú. I no per això se saltarien la lògica si la numeració ATM estigués en vigor.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimecres 19/09/2007 1:26

Dissabte, durant la meva sortida sarbusera vaig veure que almenys les línies A1 i C5 actuen una mica com els interurbans de Madrid, és a dir, complementen la xarxa urbana dels pobles però a més van a altres llocs. Per exemple, el C5 té parada a quasi bé totes les parades de la TUS que es troba (no així a Terrassa), i més d'un va pujar a l'estació per baixar abans de sortir de la ciutat.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 19/09/2007 8:32

aarongilp ha escrit:i més d'un va pujar a l'estació per baixar abans de sortir de la ciutat.
Doncs el conductor no ho hauria d'haver permès, ja que no li permeten fer-ho, per no fer-li la competència als busos urbans.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 19/09/2007 9:00

Jo tampoc trobo pas absurd aplicar numeracions altes als autobusos suburbans. De fet, és precisament molt més intuitiu ("numeració més baixa = autobusos més cèntrics", "numeració més alta = autobusos suburbans"). A la gran majoria de grans ciutats europees que viatges, la cosa és, si fa no fa, així. Si vas pel centre de la ciutat veuras línies entre l'1 i el 99, i si has de viatjar a algun poble o ciutat de l'extrarradi agafaras autobusos 200, 300, 400, 600...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimecres 19/09/2007 10:42

victorcasta ha escrit:
aarongilp ha escrit:i més d'un va pujar a l'estació per baixar abans de sortir de la ciutat.
Doncs el conductor no ho hauria d'haver permès, ja que no li permeten fer-ho, per no fer-li la competència als busos urbans.
Vaig parlar de memòria i pot ser que no fos així, però em sembla que sí...De totes formes, les prohibicions de trànsit aquestes són una mica ridícules, no?


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dimecres 19/09/2007 10:48

Yo he visto varias veces a gente que se ha subido en los Sagalés Sabadell-Caldes y Sabadell-Poilinyà/Palau en la parada del Parc Catalunya de Sabadell y que se ha bajado en la parada de Sabadell-Centre
aarongilp ha escrit:
victorcasta ha escrit:
aarongilp ha escrit:i més d'un va pujar a l'estació per baixar abans de sortir de la ciutat.
Doncs el conductor no ho hauria d'haver permès, ja que no li permeten fer-ho, per no fer-li la competència als busos urbans.
Vaig parlar de memòria i pot ser que no fos així, però em sembla que sí...De totes formes, les prohibicions de trànsit aquestes són una mica ridícules, no?



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 19/09/2007 19:41

aarongilp ha escrit:Per exemple, el C5 té parada a quasi bé totes les parades de la TUS que es troba (no així a Terrassa), i més d'un va pujar a l'estació per baixar abans de sortir de la ciutat.
M'extranya molt el que dius, doncs a la Vallesana es compleixen de manera estricta les prohibicions de trànsit. Més d'un ha pujat fins a Castellar volent agafar la Vallesana per anar de l'Estació d'Autobusos fins a la Plaça Espanya (pràctica ja inexistent des de que es va inaugurar la línia 9 de la TUS).

Clar que la C5 només la he fet un cop des de que es va dividir en 2 la línia...



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 19/09/2007 19:46

Guigui ha escrit:
UT596001 ha escrit:El que és absurd és que l'ATM pretengués numerar l'urbà de Castellar com a 654.
Doncs jo no ho trobo absurd. La gent de Castellar li podrà dir l'"urbà" (o qualsevol sobrenom pel qual se'l conegui) i sabrà de què es parla. I els que són de fora o no coneixen el terreny, tenen un número de línia que els servirà de referència.
Jo, de sempre, des de petit, he assimiliat la numeració urbana pròpia per a cada ciutat. Anava a Sabadell i veia el bus de la línia 1, el de la 3, el de la 6, el de la 9... (i perquè no hi havia més). Anava a Terrassa i ídem: també veia l'1, el 4, l'11... i no em sobtava veure'l nomerat igual ja que asimilava que era una ciutat diferent, i per tant tenia la seva pròpia numeració.

Llavors, perquè ha de ser patrimoni exclusiu de Barcelona tenir "línia 1, línia 2, línia 15..."? l'Urbà de Castellar jo el numeraria com a línia 4, suprimint la lletra sense més. I per al C6 el número 6. Ningú confondria la línia 4 o 6 de Castellar amb les de Sabadell i Terrassa, i menys amb les de Barcelona... i si creem alguna línia nova doncs la numerem com a 1 i santes pasques.

Al cap i a la fi, resulta que Barcelona és l'única ciutat de Catalunya que no té "línia 1"...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 19/09/2007 20:01

UT596001 ha escrit:Jo, de sempre, des de petit, he assimiliat la numeració urbana pròpia per a cada ciutat. Anava a Sabadell i veia el bus de la línia 1, el de la 3, el de la 6, el de la 9... (i perquè no hi havia més). Anava a Terrassa i ídem: també veia l'1, el 4, l'11... i no em sobtava veure'l nomerat igual ja que asimilava que era una ciutat diferent, i per tant tenia la seva pròpia numeració.

Llavors, perquè ha de ser patrimoni exclusiu de Barcelona tenir "línia 1, línia 2, línia 15..."? l'Urbà de Castellar jo el numeraria com a línia 4, suprimint la lletra sense més. I per al C6 el número 6. Ningú confondria la línia 4 o 6 de Castellar amb les de Sabadell i Terrassa, i menys amb les de Barcelona... i si creem alguna línia nova doncs la numerem com a 1 i santes pasques.

Al cap i a la fi, resulta que Barcelona és l'única ciutat de Catalunya que no té "línia 1"...
Però resulta que el territori ATM se suposa que forma un únic conjunt a nivell de TP i, per tant, aquestes numeracions locals haurien de desaparèixer. I és lògic que Barcelona, com a ciutat principal de la regió metropolitana, es quedi amb els primers números.

A més, les absurdes prohibicions de trànsit, sorgides a causa de les diferents concessions adjudicades, no fan sinó impedir aquesta visió de conjunt, la qual cosa fa que, per exemple, les línies de la Vallesana no puguin servir als sabadellencs com a trajecte urbà.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 19/09/2007 20:15

Guigui ha escrit:Però resulta que el territori ATM se suposa que forma un únic conjunt a nivell de TP i, per tant, aquestes numeracions locals haurien de desaparèixer. I és lògic que Barcelona, com a ciutat principal de la regió metropolitana, es quedi amb els primers números.
Jo penso que la numeració ha d'establirse sobre serveis, i no sobre àmbits geogràfics. La meva proposta ja la vaig dir, però la torno a recordar:

Del 1 al 99 servei urbà de qualsevol municipi
Del 100 al 299 serveis comarcals
Del 300 al 599 serveis veguerials
Del 600 al 999 serveis interveguerials

Quedant sense numerar només les línies que surtin de Catalunya.

Ho sento, però jo no em veig, i ningú assimilaria veure l'urbà de Sabadell amb numeracions tipus 807 o 880, o l'urbà de Terrassa com a 913, o urbà de Manresa com a 990... (els números són inventats, òbviament). No, no ho veig. L'autobús urbà de qualsevol ciutat sempre ha tingut numeracions baixes, per tant és lògic que cada municipi numeri la seva xarxa a partir de la línia 1.
A més, les absurdes prohibicions de trànsit, sorgides a causa de les diferents concessions adjudicades, no fan sinó impedir aquesta visió de conjunt, la qual cosa fa que, per exemple, les línies de la Vallesana no puguin servir als sabadellencs com a trajecte urbà.
Per començar, sóc dels que penso que ja va bé tenir la prohibició de trànsit per a trajectes urbans en línies interurbanes en aquelles ciutats amb un sistema potent de transport. En el cas de Sabadell, a Sabadell ja tenen el seu autobús, el de la TUS, que a més és més barat, i no tenen perquè fer servir el nostre autobús ja que el nostre és servei interurbà. Això només provoca que l'autobús s'empleni de gent que fa servir el bus com a servei exprés, i els que volem sortir de la ciutat ens quedem tirats a la parada.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimecres 19/09/2007 20:55

En el tema d'autobusos urbans/interurbans m'agrada fixar-me en el tema de Madrid, que, si bé no es la panacea, en el tema de numeracions sí que està millor. Allà els urbans duen tots numeros baixos (1, 2, ...) però els interurbans, per poc que surtin del municipi ja duen numeració integrada, segons el sector que toqui...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

alexbn
N6
N6
Entrades: 230

Entrada Autor: alexbn » Dimecres 26/09/2007 11:18

Para numeración integrada y termómetros de líneas, obsérvese http://www.atmgirona.cat

Dejando de lado las faltas de ortografía, la web está muy bien. A ver cuándo la ATM de Barcelona coloca en su web termómetros de todas las líneas de bus.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimecres 26/09/2007 12:46

ai carai!, això és nou!!! Ara hi faig una ullada, però pinta bé...

Ara bé, no m'agrada que numerin les línies a partir de la centena (és a dir, la línia 200 és la Flaçà - Girona, quan seria més lògic que fos la 201...). A part, la sectorialització per empreses tampoc em convenç. Seria més lògic fer-ho per comarques o per angles, no pas per empresa.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 26/09/2007 20:06

alexbn ha escrit:Dejando de lado las faltas de ortografía, la web está muy bien. A ver cuándo la ATM de Barcelona coloca en su web termómetros de todas las líneas de bus.
Será más bien cuándo la ATM hace de ATM... la ATM de Girona en muchos aspectos ha avanzado a la de Barcelona hace bastante tiempo.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimecres 26/09/2007 23:45

UT596001 ha escrit:
alexbn ha escrit:Dejando de lado las faltas de ortografía, la web está muy bien. A ver cuándo la ATM de Barcelona coloca en su web termómetros de todas las líneas de bus.
Será más bien cuándo la ATM hace de ATM... la ATM de Girona en muchos aspectos ha avanzado a la de Barcelona hace bastante tiempo.
Doncs enumera'n algun, plis, apart d'això de les línies xD


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

buertu
N7
N7
Entrades: 384
Ubicació: Sant Joan Despí

Entrada Autor: buertu » Dijous 27/09/2007 0:20

alexbn ha escrit:Para numeración integrada y termómetros de líneas, obsérvese http://www.atmgirona.cat

Dejando de lado las faltas de ortografía, la web está muy bien. A ver cuándo la ATM de Barcelona coloca en su web termómetros de todas las líneas de bus.
Bueno, todas todas no están, pero las urbanas (excepto las de TMB), y tanto las de lado llobregat (L) como las de lado Besos (B) si que estan.
Quizas faltaría alguna de soler i sauret que tambien se mueve por la zona (Barcelona-Sant Just-Sant Feliu), pero en general,esta bastante bien.

Bien, edito porque la web que tiene los termometros es la de la EMT y no la de la ATM.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 27/09/2007 19:37

aarongilp ha escrit:Doncs enumera'n algun, plis, apart d'això de les línies xD
El fort augment de servei que hi ha hagut en moltes línies de la zona de Girona, posant més expedicions (que no vol dir que sigui el servei que es neccesita, ni molt menys)

En canvi, aquí baix excepte determinades línies de la Sagalés i altres línies de manera molt particular, el servei és pràcticament el mateix que el 2001.



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”