Retards, avaries i deficiències en el servei del TRAM

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
França451
N9
N9
Entrades: 1738
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: H6,D40,L4,L5 y 5,55,C2,C5,B1 y B2
Contacta:

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei del TRAM

Entrada Autor: França451 » Dijous 10/01/2019 18:23

metring ha escrit:https://totbarcelona.elmon.cat/societat ... 92102.html

Un desmai de la conductora hauria provocat l'accident del Tram

De l'anàlisi de la caixa negra del comboi s'extreu que tots els sistemes del comboi funcionaven

La conductora del tramvia accidentat a Sant Adrià de Besòs podria haver perdut el coneixement, la qual cosa va provocar el xoc amb el topall de la via. L'empresa Tram confirma al TOT Barcelona que "tot indica que l'accident va ser pel factor humà", una informació que ha avançat Betevé.

Aquesta és la conclusió que treu l'empresa després d'analitzar la caixa negra del comboi i comprovar que tots els sistemes del tramvia funcionaven perfectament. Ara la investigació està en mans de la policia local de Sant Adrià.

La conductora va ser donada d'alta diumenge, segons fonts de Tram.
Y el sistema de Hombre Muerto? No se supone que debía funcionar?


Les recuerdo a los usuarios de L10 Sud que desde Zona Franca pueden acceder a la red de Rodalies, al R2 Aeroport y a los Catalans a través de la estación CAN TRIES I GORNAL.

Miquel
Administrador
Entrades: 4112
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 10/01/2019 18:51

França451 ha escrit:
metring ha escrit:https://totbarcelona.elmon.cat/societat ... 92102.html

Un desmai de la conductora hauria provocat l'accident del Tram

De l'anàlisi de la caixa negra del comboi s'extreu que tots els sistemes del comboi funcionaven

La conductora del tramvia accidentat a Sant Adrià de Besòs podria haver perdut el coneixement, la qual cosa va provocar el xoc amb el topall de la via. L'empresa Tram confirma al TOT Barcelona que "tot indica que l'accident va ser pel factor humà", una informació que ha avançat Betevé.

Aquesta és la conclusió que treu l'empresa després d'analitzar la caixa negra del comboi i comprovar que tots els sistemes del tramvia funcionaven perfectament. Ara la investigació està en mans de la policia local de Sant Adrià.

La conductora va ser donada d'alta diumenge, segons fonts de Tram.
Y el sistema de Hombre Muerto? No se supone que debía funcionar?
Va funcionar. Però com que cal prémer cada 5 segons(?), i hi ha el temps d'avís, en el que si no prems, ja et frena. La conductora pel que sembla va perdre la consciència just als darrers metres, pel que no hi havia un espai de temps suficient com per a poder aturar el tren de forma automàtica amb l'home mort.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1598
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dijous 10/01/2019 21:02

Miquel ha escrit:cal prémer cada 5 segons(?)
Cada 3!
El sistema se activa en el momento que se selecciona el sentido de la marcha, una vez se ha liberado el freno. Desde entonces, y cada tres segundos, hay que pulsar y soltar un botón. En el instante que el sistema detecta que se ha dejado de actuar sobre este pulsador, se enciende un indicador luminoso advirtiendo de tal circunstancia y, asimismo, se activa otro aviso mediante una señal acústica -un pitido-, indicando que no se está cumpliendo con el ciclo. En el caso de que no se recibiera respuesta en el intervalo de cinco segundos, actuaría automáticamente el freno de emergencia para detener el tranvía.
Font: ELDIA.es

Són els Citadis que corren per Canàries, però imagino que deu ser una característica universal.



Miquel
Administrador
Entrades: 4112
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 10/01/2019 22:56

Javi M ha escrit:
Miquel ha escrit:cal prémer cada 5 segons(?)
Cada 3!
El sistema se activa en el momento que se selecciona el sentido de la marcha, una vez se ha liberado el freno. Desde entonces, y cada tres segundos, hay que pulsar y soltar un botón. En el instante que el sistema detecta que se ha dejado de actuar sobre este pulsador, se enciende un indicador luminoso advirtiendo de tal circunstancia y, asimismo, se activa otro aviso mediante una señal acústica -un pitido-, indicando que no se está cumpliendo con el ciclo. En el caso de que no se recibiera respuesta en el intervalo de cinco segundos, actuaría automáticamente el freno de emergencia para detener el tranvía.
Font: ELDIA.es

Són els Citadis que corren per Canàries, però imagino que deu ser una característica universal.
He llegit ja tantes xifres diferents sobre això aquests dies, que ja no recordo quin era el cert.

Per exemple, aquí (https://beteve.cat/mobilitat/conductora ... ant-adria/) diu que el sistema s'activa cada 12 segons. Cosa que realment dubto.

Penso que hi ha un temps A que és el cicle de temps màxim sense prémer i sense que salti l'alarma de l'home mort. I hi ha un temps B que és el cicle de temps en el que el tren espera resposta després de l'alarma i en cas de no prémer, activa el fre (que hauria de ser inferior al primer, però amb prou marge humà per a donar resposta).
Suposo que la suma dels dos temps és el que fa que doni aquests segons més grans que es veuen per la premsa. (uns cops he vist 8 segons, aquest 12, etc).


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23369
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 28/02/2019 20:08

Set ferits lleus en l’accident entre un tramvia i un autocar amb turistes a Sant Martí

El SEM i la Guàrdia Urbana s'han desplaçat fins al lloc del sinistre, a prop de la parada de Fluvià

https://beteve.cat/mobilitat/accident-t ... es-ferits/


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”