Notícies línia de La Pobla de Segur

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Mercaderies per la línia de La Pobla

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 07/05/2005 19:20

Sembla coherent pensar que, degut a la inaccessibilitat de molts trams de la línia de la Pobla, hagin de portar el material per a la renovació de la línia en tren i això donarà lloc a curiosos mercaderies per la línia

De fet, em consta que aquesta és una de les preocupacions hores d'ara: l'accessibilitat.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimecres 15/06/2005 14:52

Per via oficial, FGC preveu tallar la línia entre Balaguer i La Pobla de Segur el proper mes de juliol.
Això va acompanyat d'un servei substituri d'autobús mentre durin les obres i al mateix temps l'increment del nombre de trens des de Lleida fins a Balaguer a/t.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimecres 15/06/2005 17:04

Què se sap de les obres de renovació? Encara estan pendents de licitació, no?



marcel
N7
N7
Entrades: 399

Entrada Autor: marcel » Dimecres 15/06/2005 18:36

concremtament se sap quin dia començen les obres?o el que vulguin fer?
tenia previst anar-hi algun dia de juliol pero si tanquen... hauré de fer-ho a finals d'aquest mes.
si algu vol venir a veure camells, ja sabeu.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimecres 15/06/2005 19:16

El dia no se sap, segons FGC.

Si has de fer la línia fes-la ràpid.

I avisa abans ;)


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Divendres 17/06/2005 9:27

La setmana que ve seré al Pallars, i amb una mica de sort aconseguiré que em deixin a Tremp o a la Pobla. M'agradaria tornar a Barcelona vía Lleida i així de pas fer aquesta línia abans no la "turistitzin". Si a més ho puc combinar amb un regional Lleida-Manresa... 8-)_



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Divendres 17/06/2005 15:01

ja els he trobat a la web d'FGC.

Espero poder anar-hi.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Divendres 17/06/2005 18:27

Igualment, es pensa reforçar el servei entre Lleida i Balaguer, aconseguint una freqüència de 7 trens per dia i sentit, servits per una sola UT, quedant una altra de reserva. De la tercera no en sé res, potser també es queda de reserva.

Els canvis d'horari s'aplicaran quan es talli el servei des de Balaguer fins a la Pobla.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Diumenge 19/06/2005 3:49

El Govern renovará la vía de Balaguer a la Pobla a partir de julio

El próximo mes de julio empezarán las obras de renovación y modernización del tramo de la línea ferroviaria entre Balaguer y la Pobla de Segur. Según informó ayer la Conselleria de Política Territorial, los trabajos, que supondrán una inversión de 16,9 millones de euros, se han adjudicado a la unión temporal de empresas formada por Comsa/Guinovart&Oshsa. También participará en las obras la empresa leridana Benito Arnó e Hijos.

La actuación, que se prevé que dure un total de seis meses, consistirá en renovar los raíles en un trayecto de 62 kilómetros y en colocar traviesas de hormigón para permitir mantener la plataforma sin que se deforme.

Con esta actuación la Conselleria asegura que se conseguirá reducir el tiempo de viaje pasando de las dos horas actuales a una hora y 40 minutos, a la vez que se ganará en seguridad.

La realización de estos trabajos obligará a paralizar el servicio de trenes entre Balaguer y la Pobla a partir de la segunda quincena de julio y durante seis meses, por lo que se ha previsto un servicio alternativo de autobús por carretera entre las dos poblaciones. El servicio que se ofrecerá será de 3 autobuses por día y sentido, algunos de los cuales continuarán su recorrido hasta Sort.

Por lo que se refiere al tramo entre Lleida y Balaguer, y con el objetivo de optimizar el material móvil y el personal disponible que no circule en el tramo en obras, la empresa Ferrocarrils de la Generalitat ha previsto un servicio mejorado con 7 trenes por día y sentido en días laborables, en lugar de los tres que circulan actualmente, y 6 trenes por día y sentido los fines de semana y festivos.

El traspaso oficial de la titularidad de la línea de la Pobla del Estado a la Generalitat tuvo lugar el 13 de diciembre del año pasado, cuando el pleno de la Comisión Mixta de Transferencias dio el visto bueno.

Pocos días después, el 31 de diciembre, la Generalitat encargó la gestión y explotación de este ferrocarril a la empresa pública catalana Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya.

El 1 de enero, Ferrocarrils de la Generalitat encargó a Renfe la prestación del servicio ferroviario en el marco de un convenio que tiene una duración hasta el 31 de diciembre de 2007, que es prorrogable. El pasado mes de abril el president de la Generalitat, Pasqual Maragall, presentó en Balaguer el Pla de Renovació de la línea de la Pobla, a todas las autoridades y los alcaldes de poblaciones del corredor.

--

La Mañana.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Diumenge 19/06/2005 14:02

Ja ens queda ben poc de línia "autèntica" !!!!! Aviat farà tufet d'FGC :D :D :D Ara fa pudor de Renfeop :) :) :)

Marcel vés-hi volant !!!!!


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Diumenge 19/06/2005 16:59

DIARI AVUI - 19/06/2005
---------------------------------

El canvi de vies reduirà 20 minuts el viatge entre Lleida i la Pobla

Redacció
LLEIDA

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha adjudicat el projecte per a les obres de renovació de la via entre Balaguer i la Pobla de Segur, de la línia Lleida-la Pobla, la titularitat de la qual va passar a finals de l'any 2004 a la Generalitat, per un total de 16,9 milions d'euros. Quan s'acabi el canvi, el trajecte s'escurçarà vint minuts.

Segons va informar ahir el departament de Política Territorial i Obres Públiques, l'obra s'ha adjudicat a la unió temporal formada per les empreses Comsa, Guinovart i OSHSA, i els treballs s'iniciaran el mes de juliol.

La renovació d'aquest tram de la via de 62 quilòmetres de longitud té per objectiu disposar d'un carril UIC-54 que es pugui soldar i amb travesses de formigó que permetran mantenir la via sense deformacions. Aquest sistema permet una millora considerable de la seguretat i de la velocitat comercial. El temps de viatge es reduirà de les dues hores actuals a una hora i 40 minuts, amb uns costos de manteniment molt baixos.

Simultàniament, es consolidaran ponts, túnels, edificis i passos a nivell, de manera semblant a l'operació de posada al dia que es va fer a la línia Martorell-Igualada entre el 1994 i el 1997.

Aquesta és la primera actuació per renovar la línia des del traspàs a la Generalitat el passat 31 de desembre de l'any 2004. El conjunt del pla de modernització puja a 77 milions d'euros i inclou la conversió del tram Lleida-Balaguer en un servei de rodalia.

Durant els sis mesos que duraran els treballs de canvi de vies, a partir de la segona quinzena de juliol, no hi haurà servei de trens entre Balaguer i la Pobla de Segur. S'ha previst un servei alternatiu d'autobusos per carretera entre totes dues poblacions.

Per optimitzar el material mòbil i el personal disponible que no circuli en aquest tram, s'oferirà un servei millor entre Lleida i Balaguer, amb set trens per dia i sentit els dies laborables, en lloc dels tres actuals, i sis trens per dia i sentit els caps de setmana i festius.


El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimecres 22/06/2005 11:28

Imatge

Imatge



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Divendres 15/07/2005 18:19

Imatge

Els horaris del servei de bus substitutori:

Imatge



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Divendres 15/07/2005 19:41

Jo he anat aquest migdia a Lleida per agafar expressament els horaris (ja són ganes! :D ) i m'han donat una fotocòpia de l'ADIF on no surt per a res lo de Sort. Tampoc a informació al client de Lleida m'han dit res sobre busos que arribessin a Sort.

@Sky: explicant lo que m'han donat a Lleida... d'on has tret aquests horaris? de la Web de RENFE? de la de FGC? A Balaguer? (Gràcies per adelantat).

Salutacions.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Divendres 15/07/2005 20:35

M'ha decepcionat una mica el salt d'horari entre les 9,05 i les 13,30 sense cap tren en sentit Balaguer. Això no incentiva les connexions des de Barcelona.
Per contra, les tardes es troben molt millor cobertes que fins ara.

Trobo satisfactori que arribin els autobusos a Sort, a veure quin resultat dóna la cosa. Primer experiment d'FGC.

Aviat vaig i demano un Sants-Sort a veure que em diuen. xD


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Divendres 15/07/2005 20:55

UT596001 ha escrit:Jo he anat aquest migdia a Lleida per agafar expressament els horaris (ja són ganes! :D ) i m'han donat una fotocòpia de l'ADIF on no surt per a res lo de Sort. Tampoc a informació al client de Lleida m'han dit res sobre busos que arribessin a Sort.
Jo m'hi volia passar també, però si no donen res de FGC no em fa "prouta il·lu". :D
UT596001 ha escrit:Sky: explicant lo que m'han donat a Lleida... d'on has tret aquests horaris? de la Web de RENFE? de la de FGC? A Balaguer? (Gràcies per adelantat).
En realitat només són captures dels PDFs que Renfe ha penjat en la seua web de Regionales.

http://www.renfe.es/regionales/regional ... lunya.html ;)



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dissabte 16/07/2005 10:41

Inici de les obres de renovació de la via entre Balaguer i La Pobla de Segur

• Els treballs de renovació interrompran el servei de trens entre Balaguer i La Pobla de Segur a partir del proper dilluns 18 de juliol i fins a final d’any

La renovació d’aquest tram de via, de 62 quilòmetres de longitud, té per objectiu disposar d’un carril UIC-54 que es pugui soldar (característica marcada pel conjunt de normatives de l’Union Internationale des Chemins de Fer per a aquest tipus de via) i de travesses de formigó que permetran mantenir la via sense deformacions. FGC va utilitzar el mateix criteri per a la renovació de la línia Martorell-Igualada entre les anys 1994 i 1997, que partia d’una situació molt similar a la de la línia de La Pobla de Segur. Aquest sistema permet una millora considerable de la seguretat i de la velocitat comercial, reduint el temps de viatge de les 2 hores actuals a 1 hora i 40 minuts, amb uns costos de manteniment molt baixos.

Aquesta és la primera actuació per renovar la línia des del seu traspàs al Govern de la Generalitat el passat 31 de desembre de 2004. La durada de les obres, que seran paral•leles a d’altres actuacions, principalment en ponts, túnels, edificis i passos a nivell, serà d’aproximadament sis mesos.

Servei substitutori per carretera

La realització d’aquests treballs obligarà a aturar el servei de trens entre Balaguer i La Pobla de Segur a partir del dilluns 18 de juliol i durant sis mesos, per la qual cosa s’ha previst un servei substitutori d’autobús entre ambdues poblacions. El servei ofert serà de 3 autobusos per dia i sentit, alguns dels quals perllongaran el seu recorregut fins a Sort.

Pel què fa al tram entre Lleida i Balaguer, amb l’objectiu d’optimitzar el material mòbil i el personal disponible que no circulin en el tram anterior, s’oferirà un servei millorat amb 7 trens per dia i sentit en dies feiners, enlloc dels tres que circulen actualment, i 6 trens per dia i sentit els caps de setmana i festius.

Els horaris i les tarifes del servei de trens entre Lleida i Balaguer i del servei d’autobusos entre Balaguer i La Pobla de Segur es podran consultar a les vitrines de les estacions de Lleida, Balaguer, Tremp i La Pobla de Segur, així com a la pàgina web http://www.fgc.net i al telèfon d’informació 93 205 15 15.

--

Generalitat de Catalunya.



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dissabte 16/07/2005 10:49

Els horaris dissenyats per la pròpia FGC (disponibles a la seua web):

Imatge

I una taula de preus:

Imatge



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 16/07/2005 12:53

:D :D Això de la taula de preus d'FGC ja comença a excitar-me xD, espero veure bitllets FGC almenys amb origen Sort.

Crec que dissabte 23 faré una visita.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dissabte 16/07/2005 13:48

Jo tinc curiositat per saber quina companya cobrirà el servei substitutori. L'Alsina Graells "de sempre"? :?



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”