ERC propone construir un tranvĂa metropolitano en Girona
ERC propone construir un tranvĂa metropolitano en Girona
NATALIA IGLESIAS - Girona - 06/03/2007 - EL PAIS.com/Catalunya
Los candidatos de ERC a las alcaldĂas de Girona, Salt y SarriĂ de Ter presentaron ayer su proyecto para impulsar un tranvĂa metropolitano que una la capital gerundense con las poblaciones vecinas de Salt y SarriĂ de Ter. El tranvĂa, que tendrĂa un recorrido de unos cinco kilĂłmetros y 25 paradas, darĂa cobertura a un área de 100.000 personas y servicio al 80% de los ciudadanos de esta área metropolitana, segĂşn cálculos de los republicanos.
El proyecto se ha concretado en dos grandes ejes que atraviesen la ciudad de norte a sur, aprovechando la zona del viaducto que quedará libre con el soterramiento del tren convencional, y de este a oeste, desde el tanatorio de Salt hasta el campus de Montilivi de la Universidad de Girona.
Las dos lĂneas se cruzarĂan en la plaza de Europa de Girona, y allĂ conectarĂan con la estaciĂłn de autobuses, la estaciĂłn de tren convencional y futura de alta velocidad. Para diseñar este nuevo medio de transporte se han fijado en otros tranvĂas que ya funcionan en ciudades como Bilbao, Vitoria, Valencia y Alicante.
El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
Re: ERC propone construir un tranvĂa metropolitano en Girona
No us sembla molt junt, una parada cada 200 metres?abegot ha escrit:El tranvĂa, que tendrĂa un recorrido de unos cinco kilĂłmetros y 25 paradas, darĂa cobertura a un área de 100.000 personas y servicio al 80% de los ciudadanos de esta área metropolitana, segĂşn cálculos de los republicanos.
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
- Fran-Ikarus
- N11

- Entrades: 5813
- Membre des de: 21 maig 2005, 01:19
- UbicaciĂł: La Gran Barcelona
- Contacta:
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7421
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- UbicaciĂł: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
http://www.diaridegirona.cat/
---------------------------------------------
ERC proposa un tramvia de 5 quilòmetres amb 25 parades per unir l´à rea urbana
Els alcaldables d´ERC a Girona, Salt i Sarrià de Ter van presentar el projecte per impulsar un tramvia metropolità que uneixi la capital gironina amb Salt i Sarrià de Ter. Segons ERC, s´ha d´apostar pel tramvia perquè és «ecològic i sostenible». Segons l´alcaldable a Girona, Cristina Alsina, aquest tramvia, que tindria un recorregut d´uns cinc quilòmetres, seria rendible i la seva inversió inicial s´amortitzaria en 30 anys.
Inicialment, el projecte està pensat per tenir dos grans eixos en forma de creu que travessin la ciutat de nord a sud -de Mas Gri a Pont Major, aprofitant la zona del viaducte que quedarà alliberada amb el soterrament del tren convencional- i d´est a oest des del tanatori de Salt fins al campus de Montilivi de la Universitat de Girona. El centre on es creuarien els dos eixos seria la plaça d´Europa, que es convertiria en un nou punt estratègic en les comunicacions de la ciutat.
En un futur, els republicans aspirarien que l´eix de Pont Major a Mas Gri (nord-sud) es prolonguĂ©s pel sud fins arribar a l´Aeroport de VilobĂ d´Onyar i que al nord sortĂs un ramal, que es desviĂ©s per passar per l´Hospital Josep Trueta fins arribar a l´entrada de SarriĂ de Ter, a l´altura de la N-II.
Segons va assenyalar Alsina, per dissenyar aquest model de transport s´han fixat en altres tramvies que ja funcionen, com el de Bilbao, Vitòria, València o Alacant. Seguint el model de Bilbao, el tramvia de Girona tindria uns 5 quilòmetres de longitud, amb 25 parades que estan pensades perquè tots els ciutadans en tinguin una a deu minuts a peu, com a mà xim, des de casa seva.
Segons els cà lculs dels republicans, aquests dos eixos del tramvia donarien cobertura a una à rea de 100.000 persones -com és el cas també de Vitòria- i aquesta infraestructura donaria servei al 80% dels ciutadans d´aquesta à rea metropolitana. Si el que es pren per referència és el tramvia de Bilbao, Alsina va afirmar que a Girona també es podrien assolir les seves xifres. «A Bilbao cada quilòmetre de vies pot generar un milió de viatgers anuals», va dir l´alcaldable d´ERC a Girona.
Els republicans van afirmar que la demanda d´aquest model de transport està assegurada perquè és un mitjà «atractiu i fà cil d´agafar». A més, preveuen començar els dos eixos en zones on hi hagi espais amplis per deixar-hi els cotxes aparcats abans d´entrar a la ciutat.
Alsina va afegir que en el recent Pla de la Mobilitat que ha elaborat l´Ajuntament queda palès que «cal un nou de transport» i el tramvia és, segons la republicana, el que menys contamina, el que menys consumeix, el més segur i el que és compatible amb l´anar a peu i en bici.
Els alcaldables de Salt i Sarrià de Ter van advertir que els pobles de l´à rea urbana també s´han d´implicar en aquest projecte perquè molts dels seus ciutadans es desplacen a Girona dià riament per treballar o estudiar. «Cada dia 800 persones de Sarrià vénen a Girona i aquest pot ser un bon mitjà de transport per reduir el nombre de cotxes a les carreteres», va dir l´alcaldable d´ERC d´aquesta població, Roger Torrent, que va lamentar que «Sarrià és un punt estratègic on passen moltes infraestructures però de les quals traguem poc profit».
La candidata republicana a l´alcaldia de Girona va assenyalar que el projecte de tramvia metropolità a Girona hauria d´incorporar les tecnologies més avançades per evitar, per exemple, que s´haguessin d´instal·lar catenà ries. Els vagons funcionarien també amb energia elèctrica, però aquesta arribaria a través dels mateixos rails i no per estructures de fils suspeses «que creen un major impacte», va explicar Alsina.
Aquesta és la principal proposta d´ERC en matèria de mobilitat per a les eleccions municipals, que podria comptar amb el suport econòmic, segons va dir Alsina, de la Diputació i la Generalitat. «ERC demanarà que aquesta obra es porti a terme al nou govern municipal que surti després de les eleccions del maig», va insistir Alsina.
---------------------------------------------
ERC proposa un tramvia de 5 quilòmetres amb 25 parades per unir l´à rea urbana
Els alcaldables d´ERC a Girona, Salt i Sarrià de Ter van presentar el projecte per impulsar un tramvia metropolità que uneixi la capital gironina amb Salt i Sarrià de Ter. Segons ERC, s´ha d´apostar pel tramvia perquè és «ecològic i sostenible». Segons l´alcaldable a Girona, Cristina Alsina, aquest tramvia, que tindria un recorregut d´uns cinc quilòmetres, seria rendible i la seva inversió inicial s´amortitzaria en 30 anys.
Inicialment, el projecte està pensat per tenir dos grans eixos en forma de creu que travessin la ciutat de nord a sud -de Mas Gri a Pont Major, aprofitant la zona del viaducte que quedarà alliberada amb el soterrament del tren convencional- i d´est a oest des del tanatori de Salt fins al campus de Montilivi de la Universitat de Girona. El centre on es creuarien els dos eixos seria la plaça d´Europa, que es convertiria en un nou punt estratègic en les comunicacions de la ciutat.
En un futur, els republicans aspirarien que l´eix de Pont Major a Mas Gri (nord-sud) es prolonguĂ©s pel sud fins arribar a l´Aeroport de VilobĂ d´Onyar i que al nord sortĂs un ramal, que es desviĂ©s per passar per l´Hospital Josep Trueta fins arribar a l´entrada de SarriĂ de Ter, a l´altura de la N-II.
Segons va assenyalar Alsina, per dissenyar aquest model de transport s´han fixat en altres tramvies que ja funcionen, com el de Bilbao, Vitòria, València o Alacant. Seguint el model de Bilbao, el tramvia de Girona tindria uns 5 quilòmetres de longitud, amb 25 parades que estan pensades perquè tots els ciutadans en tinguin una a deu minuts a peu, com a mà xim, des de casa seva.
Segons els cà lculs dels republicans, aquests dos eixos del tramvia donarien cobertura a una à rea de 100.000 persones -com és el cas també de Vitòria- i aquesta infraestructura donaria servei al 80% dels ciutadans d´aquesta à rea metropolitana. Si el que es pren per referència és el tramvia de Bilbao, Alsina va afirmar que a Girona també es podrien assolir les seves xifres. «A Bilbao cada quilòmetre de vies pot generar un milió de viatgers anuals», va dir l´alcaldable d´ERC a Girona.
Els republicans van afirmar que la demanda d´aquest model de transport està assegurada perquè és un mitjà «atractiu i fà cil d´agafar». A més, preveuen començar els dos eixos en zones on hi hagi espais amplis per deixar-hi els cotxes aparcats abans d´entrar a la ciutat.
Alsina va afegir que en el recent Pla de la Mobilitat que ha elaborat l´Ajuntament queda palès que «cal un nou de transport» i el tramvia és, segons la republicana, el que menys contamina, el que menys consumeix, el més segur i el que és compatible amb l´anar a peu i en bici.
Els alcaldables de Salt i Sarrià de Ter van advertir que els pobles de l´à rea urbana també s´han d´implicar en aquest projecte perquè molts dels seus ciutadans es desplacen a Girona dià riament per treballar o estudiar. «Cada dia 800 persones de Sarrià vénen a Girona i aquest pot ser un bon mitjà de transport per reduir el nombre de cotxes a les carreteres», va dir l´alcaldable d´ERC d´aquesta població, Roger Torrent, que va lamentar que «Sarrià és un punt estratègic on passen moltes infraestructures però de les quals traguem poc profit».
La candidata republicana a l´alcaldia de Girona va assenyalar que el projecte de tramvia metropolità a Girona hauria d´incorporar les tecnologies més avançades per evitar, per exemple, que s´haguessin d´instal·lar catenà ries. Els vagons funcionarien també amb energia elèctrica, però aquesta arribaria a través dels mateixos rails i no per estructures de fils suspeses «que creen un major impacte», va explicar Alsina.
Aquesta és la principal proposta d´ERC en matèria de mobilitat per a les eleccions municipals, que podria comptar amb el suport econòmic, segons va dir Alsina, de la Diputació i la Generalitat. «ERC demanarà que aquesta obra es porti a terme al nou govern municipal que surti després de les eleccions del maig», va insistir Alsina.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7421
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- UbicaciĂł: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Aquesta no Ă©s la primera vegada que es parla d'un tramvia a l'Ă rea de Girona. Per exemple, en le fòrum ja n'havĂem parlat en aquests altres fils:
http://www.transport.cat/viewtopic.php?t=1955
http://www.transport.cat/viewtopic.php?t=1007
http://www.transport.cat/viewtopic.php?t=707
http://www.transport.cat/viewtopic.php?t=330
http://www.transport.cat/viewtopic.php?t=1955
http://www.transport.cat/viewtopic.php?t=1007
http://www.transport.cat/viewtopic.php?t=707
http://www.transport.cat/viewtopic.php?t=330
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
- Santfeliuenc
- N10

- Entrades: 3520
- Membre des de: 24 abr. 2005, 23:41
- UbicaciĂł: Sant Andreu de la Barca, BL
Re
Hola,
A riesgo de ser reiterativo con los mensajes ya publicados en esta cadena... me parecen muchas paradas. No sĂ© quĂ© velocidad comercial y quĂ© tiempos tendrá la lĂnea estudiada, pero 25 paradas para 5 kilĂłmetros lo veo como muy juntito.
Saludos,
Sergio
A riesgo de ser reiterativo con los mensajes ya publicados en esta cadena... me parecen muchas paradas. No sĂ© quĂ© velocidad comercial y quĂ© tiempos tendrá la lĂnea estudiada, pero 25 paradas para 5 kilĂłmetros lo veo como muy juntito.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frĂo. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de Ă©xito, honor y reconocimiento"
Pffff...que millorin les lĂnies d'autobĂşs en lloc de fer tramvies, que els hi sortirĂ mĂ©s barat i serĂ mĂ©s rentable. Aquestes dues lĂnies de tramvia, que les facin amb autobusos i ja veuran com ens n'alegrem tots. En una ciutat on el caos circulatori Ă©s constant (avui ha sigut encara pitjor, 12 minuts en el bus per fer 400 metres -C/ Emili Grahit-), com per treure carrils per posar tramvies. Quan solucionin aquests problemes, aleshores que pensin en fer tramvies, però abans, que s'encarreguin dels problemes existents...
P.D.: Sembla que s'han apuntat al carro de les idioteses i volen posar tramvies com els de Bordeaux, per 3r rail...
P.D.: Sembla que s'han apuntat al carro de les idioteses i volen posar tramvies com els de Bordeaux, per 3r rail...

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Quina credibilitat tĂ© una proposta de tramvia a Montilivi quan l'actual L8, que segueix el mateix recorregut des de l'enllaç de les dues lĂnies fins al campus tecnològic de la UdG, tĂ© una freqüència de pas de 30 minuts i no fa tant temps era de 60? 
Passar l'actual L8 de 30 a 15 minuts suposa posar en lĂnia un Ăşnic vehicle mĂ©s. Moooolt mĂ©s barat que un tramvia.
Passar l'actual L8 de 30 a 15 minuts suposa posar en lĂnia un Ăşnic vehicle mĂ©s. Moooolt mĂ©s barat que un tramvia.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7421
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- UbicaciĂł: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
aarongilp ha escrit:com per treure carrils per posar tramvies. Quan solucionin aquests problemes, aleshores que pensin en fer tramvies, però abans, que s'encarreguin dels problemes existents...
Això sĂ, Ă©s absurd pensar en posar un tramvia quan actualment el servei de bus Ă©s tant lamentable. El que cal Ă©s, no nomĂ©s augmentar la freqüència de les lĂnies, sinĂł fer carrils exclusius pels autobusos perquè puguin esquivar les cues. I quan s'acosti el moment en que els autobusos tinguin tant èxit que no donin l'abast (autobusos articulats cada 3 minuts), aleshores sĂ que serĂ bo tenir preparat un tramvia.
Però reclamar un tramvia ara, és pur electoralisme.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
Marçal, tu imagina't que en una conurbació d'uns 125.000 habitants les artèries principals vià ries siguin de només dos carrils per sentit -en saturació quasi permanent- i que per arreglar-ho, vulguin posar un tramvia eliminant dos d'aquests 4 carrils. I dirà s...doncs que es desvïi el transit per vies paral·leles...això seria possible si n'hi hagués que el poguessin absorbir...però no. Hi ha moltes ciutats on es pot aplicar això, però a Girona no, ja que només hi ha dues artèries claus (Psg. d'Olot/Emili Grahit i C/Barcelona), permanentment colapsades i sense vies alternatives. Avui, tallant un carrer que teòricament no és que afecti massa, el caos ha sigut realment impressionant, i quan es va deixar un tram de 100 metres d'Emili Grahit amb un carril per sentit les cues van ser èpiques...wefer ha escrit:aarongilp ha escrit:com per treure carrils per posar tramvies. Quan solucionin aquests problemes, aleshores que pensin en fer tramvies, però abans, que s'encarreguin dels problemes existents...És que per això es posa el transport públic!!! Per eliminar cotxes dels carrers (entre altres coses)
Això sĂ, Ă©s absurd pensar en posar un tramvia quan actualment el servei de bus Ă©s tant lamentable. El que cal Ă©s, no nomĂ©s augmentar la freqüència de les lĂnies, sinĂł fer carrils exclusius pels autobusos perquè puguin esquivar les cues. I quan s'acosti el moment en que els autobusos tinguin tant èxit que no donin l'abast (autobusos articulats cada 3 minuts), aleshores sĂ que serĂ bo tenir preparat un tramvia.
Però reclamar un tramvia ara, és pur electoralisme.
A mĂ©s, un tramvia nomĂ©s Ă©s justificable quan les lĂnies van colapsades i poc es pot fer per augmentar-ne la capacitiat...amb freqüències de 30 minuts, autobusos de 10.5 metres i recorreguts paranormals Ă©s molt dificil dir que no es pot fer res mĂ©s que fer un tramvia. Hi ha molta feina per fer abans d'arribar a aquest extrem, i sembla que vulguin obviar-ho. Fent ara un tramvia nomĂ©s crearien mĂ©s problemes sense posar solucions als ja existents.

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
A les jornades Tramvia i Ciutat de 2004 ja es va parlar del tema i es va presentar un projecte
http://www.tramvia.org/documentos/20041 ... alegre.pps
http://www.tramvia.org/documentos/20041 ... alegre.pps
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
D'una banda, penso que Ă©s perfectament justificable la reducciĂł de capacitat de vials per a transport privat "pura i dura" si, al mateix temps, s'incrementa l'oferta de TP. I en aquest cas penso que serveixen tant el tramvia com el bus o una combinaciĂł d'ambdĂłs. AixĂ, si el vehicle privat ho tĂ© difĂcil per atravessar Girona (i, per extensiĂł, qualsevol ciutat) però hi ha una bona oferta de TP, amb bones freqüències i una Ă mplia cobertura territorial, molts s'ho pensaran. Evidentment, això requereix la creaciĂł d'un sistema adequat de TP que, en el cas de Girona, bĂ© podria ser alguna o altra lĂnia de tramvia per cobrir les zones mĂ©s concorregudes i lĂnies d'autobĂşs on la capacitat no faci rendible, no nomĂ©s des d'un punt de vista econòmic sinĂł tambĂ© social, el tramvia.aarongilp ha escrit:Marçal, tu imagina't que en una conurbaciĂł d'uns 125.000 habitants les artèries principals viĂ ries siguin de nomĂ©s dos carrils per sentit -en saturaciĂł quasi permanent- i que per arreglar-ho, vulguin posar un tramvia eliminant dos d'aquests 4 carrils. I dirĂ s...doncs que es desvĂŻi el transit per vies paral·leles...això seria possible si n'hi haguĂ©s que el poguessin absorbir...però no. Hi ha moltes ciutats on es pot aplicar això, però a Girona no, ja que nomĂ©s hi ha dues artèries claus (Psg. d'Olot/Emili Grahit i C/Barcelona), permanentment colapsades i sense vies alternatives. Avui, tallant un carrer que teòricament no Ă©s que afecti massa, el caos ha sigut realment impressionant, i quan es va deixar un tram de 100 metres d'Emili Grahit amb un carril per sentit les cues van ser èpiques...
A mĂ©s, un tramvia nomĂ©s Ă©s justificable quan les lĂnies van colapsades i poc es pot fer per augmentar-ne la capacitiat...amb freqüències de 30 minuts, autobusos de 10.5 metres i recorreguts paranormals Ă©s molt dificil dir que no es pot fer res mĂ©s que fer un tramvia. Hi ha molta feina per fer abans d'arribar a aquest extrem, i sembla que vulguin obviar-ho. Fent ara un tramvia nomĂ©s crearien mĂ©s problemes sense posar solucions als ja existents.
D'altra banda, la meva és una opinió vista des de Can Fanga però d'algú que sà que algun cop o altre ha tret el nas per Girona.
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
Per poder opinar bĂ© sobre un lloc l'has de conèixer, viure i patir. I per molt greu que em sĂ piga, ni Salt ni Girona estan preparades pel tramvia. Entre d'altres coses, perquè qui va en cotxe, en el 90% de les ocasions, per molt bona cobertura de TP que hi hagi hi seguirĂ anant, per comoditat. S'estan augmentant les freqüències de les lĂnies d'autobus però curiosament els increments de passatgers venen donats per l'arribada massiva d'immigraciĂł. És a dir, qui tĂ© cotxe no agafarĂ l'autobus per molt bĂ© que estigui el tema.
Prenent aquesta negativa rotunda del gironĂ mitjĂ a agafar el TP, reduĂŻr en un 50% la capacitat de les dues grans artèries d'una conurbaciĂł de 125.000 habitants Ă©s un suicidi polĂtic, mediambiental i psicològic. Dimarts em vaig espantar molt quan, al tallar un carrer cèntric de baixa capacitat (i de relativa importĂ ncia) -C/ Rutlla- es va colapsar tant i tant la ciutat. Quan l'any passat el c. Emili Grahit va passar a tenir nomĂ©s un carril per sentit durant 100 metres, el caos generat era força important...
Apart, una altra queixa meva, diferent de la de la insistència dels ajuntaments a posar un tramvia on desgraciadament no hi cap, Ă©s que vulguin gastar-se diners en una xarxa nova innecessĂ ria (la demanda no justifica en cap cas una xarxa tramviaria) quan la xarxa d'autobusos Ă©s deficient en tots els casos amb preus abusius (que disuadeixen a molta gent d'utilitzar-lo, de pas sia dit), freqüències tirant a dolentes, autobusos antics i/o en mal estat, recorreguts subrrealistes, sense lĂnies transversals no radials...Un cop es solucioni tot això i la demanda augmentĂ©s tant que no quedĂ©s altre remei, un tramvia seria benvingut encara que se l'haguĂ©s d'encabir en calçador. Però gastar diners perquè si causant molèsties exagerades nomĂ©s per electoralisme polĂtic, no grĂ cies.
Prenent aquesta negativa rotunda del gironĂ mitjĂ a agafar el TP, reduĂŻr en un 50% la capacitat de les dues grans artèries d'una conurbaciĂł de 125.000 habitants Ă©s un suicidi polĂtic, mediambiental i psicològic. Dimarts em vaig espantar molt quan, al tallar un carrer cèntric de baixa capacitat (i de relativa importĂ ncia) -C/ Rutlla- es va colapsar tant i tant la ciutat. Quan l'any passat el c. Emili Grahit va passar a tenir nomĂ©s un carril per sentit durant 100 metres, el caos generat era força important...
Apart, una altra queixa meva, diferent de la de la insistència dels ajuntaments a posar un tramvia on desgraciadament no hi cap, Ă©s que vulguin gastar-se diners en una xarxa nova innecessĂ ria (la demanda no justifica en cap cas una xarxa tramviaria) quan la xarxa d'autobusos Ă©s deficient en tots els casos amb preus abusius (que disuadeixen a molta gent d'utilitzar-lo, de pas sia dit), freqüències tirant a dolentes, autobusos antics i/o en mal estat, recorreguts subrrealistes, sense lĂnies transversals no radials...Un cop es solucioni tot això i la demanda augmentĂ©s tant que no quedĂ©s altre remei, un tramvia seria benvingut encara que se l'haguĂ©s d'encabir en calçador. Però gastar diners perquè si causant molèsties exagerades nomĂ©s per electoralisme polĂtic, no grĂ cies.

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
Doncs sentint-ho molt, però aquesta gent aleshores no té remei i es mereix quedar-se penjada hores i hores als embussos, a veure si escarmenta.aarongilp ha escrit:Entre d'altres coses, perquè qui va en cotxe, en el 90% de les ocasions, per molt bona cobertura de TP que hi hagi hi seguirà anant, per comoditat.
I el dia que estiguin farts de perdre el seu preciĂłs temps gaudint del seu sacrosant espai al volant, que utilitzin una xarxa de TP, que, i aquĂ entra en joc el polĂtic pensant (conceptes que Ăşltimament van molt renyits), s'adeqĂĽi a les necessitats de mobilitat de tothom i permeti una millora substancial de les condicions de vida a les ciutats.
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
Com es nota que escriviu des de la Zona 1...Per desgracia aquà el TP no és tant abundant ni tant "ventatjós" com allà . Allà pots fer transbordaments gratuïts a quasi tots els transports, aquà només si ets jubilat o universitari i només a TMG...Jo ho tinc clar, per venir a la uni si tingués cotxe potser seguiria venint en bus, però per anar a altres llocs, com al Decathlon / Media Markt aniria en cotxe, ja que en lloc de tardar una hora tardaria 6 minuts... Aquà el cotxe és més còmode, no ho olvideu...

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Efectivament. No conec ningú que visqui fora de la zona urbana (a excepció d'una noia de Blanes) que vingui en TP. Tots els altres vénen en cotxe. I motius no els falten...entfe001 ha escrit:I això només per moure't dins de l'à rea urbana de Girona (incloent Salt)... si se't passa pel cap anar a Quart o a Bescanó ja et pots calçar!

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- genissimon
- N10

- Entrades: 3446
- Membre des de: 05 abr. 2006, 12:43
- UbicaciĂł: La Selva marĂtima i el BerguedĂ prepirinenc


