Reunió amb gestió Patrimoni TMB

Propostes d'organització de "Trobades", viatges, conferències, cursos, actes inaugurals, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
Respon
wefer
Administrador
Entrades: 7260
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Reunió amb gestió Patrimoni TMB

Entrada Autor: wefer » Dissabte 05/05/2007 0:35

Referent a la reunió que ha de tenir una representació d'aquest fòrum amb els responsables de TMB, hem d'escollir les persones que hi aniran.
Crec que les persones escollides han de tenir les següents característiques:

- Han de veure's més o menys preparades. No cal "totalment preparades", però com a mínim saber diferenciar un 1000 d'un 300.
- Han de ser membres del fòrum des de fa com a mínim 1 any
- Han d'haver participat activament en el fòrum. Com a mínim, han de tenir 200 missatges.
- Han d'haver donat les dades per la carta que ha generat aquesta possibilitat de reunió.
- Han de ser majors d'edat.
- Han de ser ratificats per la resta de participants actius del fòrum.
- Com a mínim, hi assistirà un administrador del fòrum :yo

Per tant, els nominats :D que en principi compleixen aquestes característiques són:

Aarongilp
Buertu
Fran-Ikarus
Guigui
Jamiro!
Megapauer
Jordilar
Metring
Mikado
Orique
Trenscat
Victorcasta
Vox
Wefer

Si us plau, aneu indicant quins dels que apareixeu a la llista anterior esteu interessats, afegint-vos a la següent llista:
Wefer
A partir de la setmana que ve, es farà una votació entre els candidats.

JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dissabte 05/05/2007 12:01

Hola!
Wefer
JaMiRo!
En el meu cas no calen presentacions. Acabant enginyeria industrial (després de l'estiu començo el projecte de fi de carrera), friki ferroviari com tots vosaltres (en especial del suburbà barceloní) i alstomero hasta la médula.

Per cert, si algú pot comentar-li la notícia al Lluís (àlies Sèrie 1000 Metro al FoTraCat), li agraïré profundament. Considero que és una persona molt més vàlida que jo en aquests temes, ja que treballà com a mecànic al Ferrocarril Metropolità de Barcelona.

Salut!

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5809
Ubicació: La Gran Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 05/05/2007 12:14

Bones!

Una cosa: cal ser tan restrictius?

Ho dic perquè potser no convé considerar aquesta oportunitat de formar part de la comissió com a una cosa "tancada als que van signar la carta", sinó com a una nova oportunitat que s'haria de tenir cura de que s'aprofiti de la millor manera possible.

Vull dir, que a grosso modo estic d'acord amb aquestes premisses, excepció feta de que s'hagués d'haver signat la carta (seria com dir que estem restringint l'"interès pel futur del 1000" a 14 persones del FTC... i segur que en realitat calen 3 dígits per comptar els interessats en el tema), i que això dels 200 missatges entenc el perquè, però suposo que cal ser flexible (si tinguéssim un crack de la tècnica i l'argumentació preservacionista a les nostres files, i portés 90 o 150 missatges, vull pensar que no deixaríem de triar-lo perquè porti menys de 200)

Per ser clars, jo penso que una persona ideal (pel perfill tècnic) seria EL LLOP. Ara bé, com que segurament no voldrà (i potser per raons semblants a les quals li haguéssin fet no signar la carta, tot i que estigui d'acord coma per coma amb el que deia), el que penso que cal trobar és una persona "el més semblant a EL LLOP" possible.

Tingueu present una cosa: no val "qualsevol argument", i no val "exposar-ho de qualsevol manera". Per la primera premisa cal algú que "sàpigui de debó", i per la segona algú que "sàpigui com explicar-ho i com rebatre, sense que l'apassionament el cegui".

I tot això us ho dic, perquè amb els autobusos i tramvies ex-Castellar ja ha passat quelcom de semblant, i es pot donar gràcies de que les persones representades en la comissió respectiva fossin com son. Perquè allà hauríem pogut anar-hi molts a dir que totes i cadascuna de les peces "encara existents" (anava a dir preservades...) són valuoses i mereixen la seva continuitat física entre nosaltres, i en millor estat del que tenen ara. Però donar arguments quan s'està parlant de "triar entre unes i altres", i és més, quan t'estan dient que triaran irremediablement només una part, és molt més complicat. I no basta amb dir, tornant al tema Metro, "els 1000 no són iguals que el 1100". El Sr. Patiño probablement ja ho sap, i això no vol dir que l'importi com per considerar que cal preservar-ne una unitat de cadascun. De manera que no basta amb que ho sapiguem. Cal trobar arguments (i bons) per a una persona, o entitat, que de partida potser no només no pensi com nosaltres, sinó que necessiti d'altres arguments diferents dels que a nosaltres ja ens basten.

Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

JaMiRo!
N10
N10

Entrada Autor: JaMiRo! » Dissabte 05/05/2007 12:21

Fran-Ikarus ha escrit:Per ser clars, jo penso que una persona ideal (pel perfill tècnic) seria EL LLOP. Ara bé, com que segurament no voldrà (i potser per raons semblants a les quals li haguéssin fet no signar la carta, tot i que estigui d'acord coma per coma amb el que deia), el que penso que cal trobar és una persona "el més semblant a EL LLOP" possible.
Jo penso que el Lluís és l'adequat, si ell vol... :roll:

Aquesta persona no presenta l'inconvenient que té el company LLOP... ;)

wefer
Administrador
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 05/05/2007 13:21

El tema dels missatges i de la signatura de la carta, com a condicionants, van lligats.
M'explico:

Les persones que han signat la carta, no sols han demostrat un interès pels 1000, que segur és compartit per molts altres, sinó que han demostrat un compromís amb el fòrum i s'han mullat per salvar els 1000.
I la gent que porta més de 200 missatges i fa temps que està registrada, ha demostrat també un lligam fort amb el fòrum. Els nous usuaris, amb el temps, també hi podran arribar.

Les persones que no han signat, òbiviament, tenen tot el dret a fer-ho, no hi ha res en contra seu, només faltaria!!!! Em consta que hi ha gent que no li interessa prou el tema (cadascú té interessos diferents) i altre gent que no ha signat perquè podria tenir problemes (gent de dins de l'empresa, per exemple).
El que cal deixar clar és que no existeix una "exclusió" dels que no han signat. Tots som membres del fòrum amb iguals drets pensem el que pensem. Però simplement em sembla just que els que s'han mullat tinguin, en aquets cas puntual, un tractament preferent.
Crec que no seria just que una cosa que s'ha aconseguit amb una acció concreta, la puguin gaudir (o patir) en igualtat de condicions la gent que no li ha donat suport explícit... no?

Així que, els que no heu signat, la pròxima vegada ja ho sabeu... a signar!!!! xD ;)

aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 05/05/2007 13:29

Com a possible candidat, exposo les meves raons per no ser-ho (tot i que m'agradaria):

- Residència a 100 km de Barcelona.
- Poc temps lliure...
- Si bé quan vull tinc poder de convicció, sovint no recordo els arguments necessaris i la pifio :D
- Hi ha gent molt més preparada que jo, tant en el coneixement dels 1000 (ja sé que aquest "lloc" no requereix un coneixement estricte, però si suficient), com en la manera d'expresar-se.

No ho sé, jo ja dic que surti qui surti el recolzaré, perquè tot i que no he anat massa amb els 1000 ni tinc massa relació amb el metro de Barcelona, qualsevol cosa que sigui per conservar una mica el nostre passat és digna de recolzament, i si hi ha algú que s'hi vol comprometre personalment rebrà el meu suport. Ara bé, no tinc la fermesa moral suficient com per enfrontar un repte d'aquest tamany.

Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Fran-Ikarus
N11
N11
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 05/05/2007 14:08

wefer ha escrit:Crec que no seria just que una cosa que s'ha aconseguit amb una acció concreta, la puguin gaudir (o patir) en igualtat de condicions la gent que no li ha donat suport explícit... no?
No és tanta qüestió de "justícia", en aquest cas. Pensem que es tracta d'una cosa "seriosa", i probablement no excessivament "agradable" (com no ho és cap "negociació" on veus que el punt de partida de l'altre, que de fet és qui té la decisió final, és molt diferent del teu...). És a dir que miraria d'evitar que això pogués sembla una mena de "premi". El tema és seriós... i hem de mirar de presentar les persones més adequades que poguem. No és com quan fem una visita i atenem pacientment (o no) les explicacions que ens donen. Allà ha d'anar-hi algú que porti una sèrie d'arguments prèviament ben estudiats, i coneixement suficient com per "contrarrestar" els que puguin aparèixer per sorpresa.

Els meus candidats ideals (configuració utòpica, ja ho hem dit) seríeu (Wefer/metring) + EL LLOP. Un negociador i un "tècnic". El que no faria és enviar dos "negociadors" (amb tota la meva estimació tant per vosaltres dos com per la resta de gent amb aquest perfill), o dos "tècnics" sense massa habilitats negociadores (amb tota la meva estimació pels "tècnics" impacients ;) )

Clar que, a l'hora de la veritat, evidentment el que compta és que la gent s'hi ofereixi, només faltaria. Certament podem anar parlant molt i fent moltes teories, però el que tenim és el compromís... de la gent que es comprometi.

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dissabte 05/05/2007 14:32

Hola!

Jo m'haig de quedar a la rereguarda...

Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dissabte 05/05/2007 14:41

Jo li vaig comunicar al Lluís que necesitàven 2 candidats ahir a la nit, però era abans de que es fes aquest fil.

Jo també em podria presentar, doncs tinc bastants coneixements de metro com de trens i a més estic estudiant Electrònica Industrial. Però tot i això el Jamiro em supera, doncs ell és ingenier industrial i treballa en un empresa de fabricació de material ferroviari.

Salut,
Jordilar l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 05/05/2007 14:45, en total s’ha editat 1 vegada.

metring
Administrador
Entrades: 23571
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 05/05/2007 14:42

Fran-Ikarus ha escrit:
wefer ha escrit:Crec que no seria just que una cosa que s'ha aconseguit amb una acció concreta, la puguin gaudir (o patir) en igualtat de condicions la gent que no li ha donat suport explícit... no?
No és tanta qüestió de "justícia", en aquest cas. Pensem que es tracta d'una cosa "seriosa", i probablement no excessivament "agradable" (com no ho és cap "negociació" on veus que el punt de partida de l'altre, que de fet és qui té la decisió final, és molt diferent del teu...). És a dir que miraria d'evitar que això pogués sembla una mena de "premi". El tema és seriós... i hem de mirar de presentar les persones més adequades que poguem. No és com quan fem una visita i atenem pacientment (o no) les explicacions que ens donen. Allà ha d'anar-hi algú que porti una sèrie d'arguments prèviament ben estudiats, i coneixement suficient com per "contrarrestar" els que puguin aparèixer per sorpresa.

Els meus candidats ideals (configuració utòpica, ja ho hem dit) seríeu (Wefer/metring) + EL LLOP. Un negociador i un "tècnic". El que no faria és enviar dos "negociadors" (amb tota la meva estimació tant per vosaltres dos com per la resta de gent amb aquest perfill), o dos "tècnics" sense massa habilitats negociadores (amb tota la meva estimació pels "tècnics" impacients ;) )

Clar que, a l'hora de la veritat, evidentment el que compta és que la gent s'hi ofereixi, només faltaria. Certament podem anar parlant molt i fent moltes teories, però el que tenim és el compromís... de la gent que es comprometi.
Gràcies, Frank, per la teva confiança. L'ideal seria que els negociadors anessin ben informats, en quan a qüestions tècniques. Proposaria que uns quants membres fessim una reunió amb el Lluís, al ser l'expert en mecànica dels 1000, i a partir d'allà, seleccionar els candidats.

Apart d'això, per temes com aquest, jo proposava que fossim associació, espero que no hi hagi problemes, al no ser-ne de manera formal.

faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dissabte 05/05/2007 15:46

metring ha escrit:per temes com aquest, jo proposava que fossim associació, espero que no hi hagi problemes, al no ser-ne de manera formal.
Es una proposta que forÇa interesant que es podria estudiar, en quant al tema de candidats tot el que ha dit Fran em sembla molt acertat i segur que sigui qui sugui tindra tot el meu suport i dels altres foraires, nomes cal triar acuradament i encertadament perque l'ocasio ho mereix, i a part de temes tècnics tambe es molt important el tema de "ma dreta" i saber fer veure les idees de forma coherent i realista.

El coneixements tècnics son importantants, pero els "altres" coneixements també.

Crec que hi ha gent aqui amb prou capacitat per no defraudar.

Vox
N8
N8
Entrades: 1263
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dissabte 05/05/2007 16:35

Hola,

Jo em descarto doncs aquí hi ha gent amb molts més coneixements que jo, a pesar de que sóc freak ferroviari i vull veure un 1000 preservat, sigui com sigui. L'únic que si podria aportar seria experiencia en negociacions doncs faig teatre i TV i algunes vegades es necessari vendre bé un producte. Apart he estudiat Psicologia, així que quan es triin els candidats, puc aportar algún consell sobre com afrontar el tema.

Sembla que en Fran-Ikarus coneix el señor Patiño i per ara es el més indicat per aconsellar els candidats.

Jo proposo més aviat dos negociadors que un negociador + un tècnic doncs quelcom em dona que serà més necessari dos foraires convincents que no un de convincent i l'altre de "molt informat".

Crec igualment que la presencia d'un administrador del fòrum seria convenient, doncs tambè es necessari defensar la proposta del fòrum i qui millor que un creador o administrador. En aquest cas proposaria en Wefer o en Trenscat, i llavors faltaria triar un foraire amb coneixements però tambè amb ma esquerre.

Rellegint la carta em sona més que han volgut aliar-se amb un posible enemig torracollons en prensa, i per tant cal anar MOLT SEGUR a la reunió.

Vox

I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

JaMiRo!
N10
N10

Entrada Autor: JaMiRo! » Dissabte 05/05/2007 17:57

Hola!

La veritat és que jo m'he ofert per si de cas ningú volguès fer-se càrrec de l'assumpte.

Però tothom qui esteu citant (LLOP, metring) em semblen persones més adequades que servidor (idem pel Lluís, que l'he proposat jo).

Sigui com sigui, estaria bé esperar la decisió del LLOP (la metring ja sabem que hi està disposada :D ) i del Lluís.

Salut!

BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dissabte 05/05/2007 20:06

Be, malgrat que no soc tecnic, i no reuniexo una de les condicons, dons porto 143 missatges, en cas de que fos necesari la presencia d'un negociador, podeu apuntame a la reserva.
Com ja he comentat amb altres fil, tinc experiencia en negociar amb l'administracio, i confirmo que les millors armes son la diplomacia, la paciencia i la ma esquerra, malgrat que sempre es bo guardar un as a la maniga com a arma si fos necesari.

mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dissabte 05/05/2007 20:21

Com diria aquell "...Pasqual, apoyaré el Estatut q salga del parlamento ....." o no era així. En definitiva que recolço als dos assessors o delegats que el FTC nomeni.

Sent aquest foro l'element sustentador de possibles decissions i debats que puguin esdevenir en aquesta Comissió de la Preservació o Històrica o com li vulguem dir.

Si són dos places tal i com dieu i sense menysprear ningú , ni cap opinió, ni num de missatges, jo propossaria a un dels administradors i a algú amb coneixements i ganes, ja sigui JAMIRO,METRING,JORDILAR,SERIE 1000, LLOP o el que es vulgui.

BCN Término
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Allà ón ja no hi queda cap 1000

Entrada Autor: BCN Término » Dissabte 05/05/2007 20:40

He estat llegint i rellegint el text escrit per el senyor Patiño i no trobo enlloc que digui que els representants en la comentada comissió hagin de tenir coneixements sobre la serie 1000 del metro. En tot cas, els coneixements sobre aquesta série els tenen els caps i el personal de taller de la companyia propietaria de la serie, es a dir TMB. Si patrimoni de TMB no parla amb manteniment TMB, aleshores tenen un problema tan gros que cap de nosaltres es capaç de solucionar, individualment o en equip.

Tampoc he estat capaç de trobar on es diu que la comissió sigui per parlar només del 1000, si no de tot el patrimoni a preservar, sigui de metro, d´autobús, o de tramvia.

El que si veig, i no per primera vegada, amb tristesa, es que TMB hagi de recòrrer a ajuda externa per valorar, restaurar, i conèixer el seu propi patrimoni históric.

En quant al criteri de selecció, aixó es casa vostra i , entre cometes, jo soc un nouvingut.

Bona sort amb en Patiño, jo no la vaig tenir.

Salutacions.

BCN Término.

Alex Reyes.

Altaria_Trianilla
N7
N7
Entrades: 454
Ubicació: Sabadell ( Barcelona )
Contacta:

Entrada Autor: Altaria_Trianilla » Dissabte 05/05/2007 22:44

BCN Término ha escrit:He estat llegint i rellegint el text escrit per el senyor Patiño i no trobo enlloc que digui que els representants en la comentada comissió hagin de tenir coneixements sobre la serie 1000 del metro. En tot cas, els coneixements sobre aquesta série els tenen els caps i el personal de taller de la companyia propietaria de la serie, es a dir TMB. Si patrimoni de TMB no parla amb manteniment TMB, aleshores tenen un problema tan gros que cap de nosaltres es capaç de solucionar, individualment o en equip.
El motiu pel qual s' han de tenoir coneixements sobre els 1000 és perque no ens "colin" cap excusa per no preservar-lo o fer-lo circular, si vas allà sense cap coneixement, doncs et diuen qualsevol cosa i te la creus...

;) ;)

Imatge

wefer
Administrador
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 05/05/2007 22:58

A veure...
Certament s'estan barrejant coses i s'està perdent una mica el nord.
En aquests moments, el que s'està plantejant és que una representació del fòrum, vagi a parlar amb el Sr. Patiño o amb qui representi el patrimoni històric, per tal de que se'ns expliquin quins programes hi ha en marxa i com podem ajudar i/o participar-hi nosaltres.
Res més. Ni es va a parlar de la conservació de 1000s, ni de les boques de Liceu, ni res d'això. Si ni tan sols està decidit que el fòrum participi a la comissió!

BCN Término
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Allà ón ja no hi queda cap 1000

Entrada Autor: BCN Término » Dissabte 05/05/2007 23:03

El motiu pel qual s' han de tenoir coneixements sobre els 1000 és perque no ens "colin" cap excusa per no preservar-lo o fer-lo circular, si vas allà sense cap coneixement, doncs et diuen qualsevol cosa i te la creus...
Ah. :roll:
Ni es va a parlar de la conservació de 1000s, ni de les boques de Liceu, ni res d'això. Si ni tan sols està decidit que el fòrum participi a la comissió!
Aixó ja lliga més, gràcies.

BCN Término.

Alex Reyes

Fran-Ikarus
N11
N11
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 06/05/2007 0:23

Doncs també tens raó...

Llavors, i suposant que després de la reunió que tinguin els representants fotracataires amb en Patiño, es mantinguin les opcions de que com a col·lectiu formem part d'aquest consell (cosa que, certament, no és gens clara, ara per ara) caldrà veure si ho podem fer... i si es fa necessari algun pas... diguem "legal"... per fer-ho possible :roll:

Respon

Torna a “Trobades i esdeveniments”