Trobada 24 d'agost Mikado Toulouse - Luchon

Propostes d'organització de "Trobades", viatges, conferències, cursos, actes inaugurals, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
Respon
davida
N9
N9
Entrades: 1796
Contacta:

Trobada 24 d'agost Mikado Toulouse - Luchon

Entrada Autor: davida » Dimarts 08/07/2008 14:07

Veure una locomotora de vapor Mikado a Catalunya es quasi imposible, pero el proper 24 d'agost si aproximara molt. Arribara a menys de 15km de Catalunya, prop de la Vall D'aran.
Per tant proposo una fer una trobada per anar a veuer aquest tren.
www.trainvapeur-toulouse.com
Els horaris no son gaire bons per anar a Barcelona, pero segur que alguna cosa s'hi pot fer.
Horari anada Estació Horari tornada

7 h 54 Toulouse - Matabiau 21 h 37
8 h 06 / 8 h 08 Portet - Saint-Simon 21 h 21 / 21 h 23
8 h 17 / 8 h 19 Muret 21 h 06 / 21 h 10
8 h 36 / 8 h 41 Carbonne 20 h 45 / 20 h 47
8 h 55 / 8 h 57 Cazères 20 h 29 / 20 h 31
9 h 07 / 9 h 09 Boussens 20 h 14 / 20 h 18
9 h 32 / 9 h 37 Saint-Gaudens 19 h 51 / 19 h 53
9 h 53 / 10 h 23 Montréjeau 19 h 10 / 19 h 37
10 h 56 / 10 h 58 Marignac - Saint-Béat 18 h 44 / 18 h46
11 h 46 Luchon 18 h 16

Es pot fer una trajecte parcial.



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dimarts 08/07/2008 14:22

A mi m'interessaria.


Instagram: Ferrocarril | Aviació

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 08/07/2008 14:34

A mi també m'interessa força



davida
N9
N9
Entrades: 1796
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimarts 08/07/2008 15:56

Per anar-hi tinc hi haurien entre altres alternatives:
Trajecte complet Toulouse - Luchon:
- En cotxe: Amb o sense nit a Toulouse. 10€ de parking. Tornada despres del tren. Arribada a la matinada a Barcelona
- En tren: Agafar l'ultim tren a Toulouse via Portbou o La Tor i nit a Toulouse. Tren Toulouse - Luchon - Toulouse. El problema es tornar a Barcelona ja que el corail Paris - Lator / Portbou no te parada comercial a Toulouse.
Trajecte parcial Marignac - Luchon:
- En cotxe fins Marignanc via Viella.



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dimarts 08/07/2008 16:48

Doncs si s'ha d'anar amb cotxe jo ho tinc malament, ja que no en tinc (ni carnet).


Instagram: Ferrocarril | Aviació

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimecres 09/07/2008 10:04

Anada:

21.34 Cerbère
00.59 Toulouse

Preu 31,40 EUR. No queden places a baix preu per la nit del 23 d'agost.

Tornada:

05.19 Toulouse
06.58 Narbonne

08.20 Narbonne
11.46 Barcelona Sants

Preu global desconegut: el Mare Nostrum no està obert a reserves pel 26 d'agost.



davida
N9
N9
Entrades: 1796
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimecres 09/07/2008 11:23

Tambe es pot tornar via La Tor si Renfe es comporta i l'autobus espera el TER
Toulouse 06h 35 Lator 09h 52
Laotr 9:47 Barcelona 11:28



davida
N9
N9
Entrades: 1796
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimecres 09/07/2008 11:52

Un ruta molt maca podria ser quasi tota en tren seria:

Corail
21.34 Cerbère
00.59 Toulouse
Mikado
7 h 54 Toulouse - Matabiau
10 h 56 / 10 h 58 Marignac - Saint-Béat
11 h 46 Luchon

Opció A molt justa de temps
Taxi
Marignag - Pont de Rei son uns 13km
Alsa
Pont de Rei 11:15
Pobla de Segur 14:40
FGC + Avant fins Barcelona

Opció B mes tranquila
Taxi Luchon Bossost 19km. Tenim 1h30 de temps. Seria cuestió de trobar un taxi i tenir-lo concertat a l'arribada del tren.
Alsa
Bossost 13:12
Lleida 16:30
Renfe a Barcelona



orig440

Entrada Autor: orig440 » Dimecres 09/07/2008 17:34

Ho sento, no hi puc anar. Feina musical :cop :'( :'( . Podreu ficar fotos els que hi vagin ;) ?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 12/08/2008 18:17

Nois, hauriem de començar a fer llista, que serà d'aquí a dos caps de setmana. Qui vindrà?



orig440

Entrada Autor: orig440 » Dimarts 12/08/2008 18:26

http://www.lrpresse.fr/trains/album_mod ... 8ec3c3.jpg
Si no m'equivoco, és una locomotora com aquesta, què ben conservada :ok .
Au revoir :hola .



davida
N9
N9
Entrades: 1796
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimecres 20/08/2008 17:07

Acabo de veure que per anar diumenge a Toulouse hi ha un bus d'Eurolines que surt a la 1:50 de la matinada de Barcelona i arriba a Toulouse a les 7:20. A les 7:54 surt la Mikado a Toulouse.
Una mica just pero posible.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 25/08/2008 19:12

Bé, nois, finalment, vam anar-hi en Wefer, en Davida i jo.

Lamentablement, a darrera hora, es va espatllar la locomotora de vapor, i va ser subtituïda per una d'elèctrica (ja posaré fotos quan pugui), però tot i així, no va anar malament del tot.



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dilluns 25/08/2008 19:37

Quina opció vau agafar al final?

A mi m'hagués agradat anar-hi però la veritat és que ho tenia difícil per poder arribar fins allà...


Instagram: Ferrocarril | Aviació

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 25/08/2008 19:43

El David, en tren des de Tolouse fins a Luchon, és a dir, va agafar el tren històric per arribar-hi, i nosaltres, en cotxe.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 25/08/2008 22:54

També comentar que a falta de vapor, vam aprofitar el temps buscant les restes del cremallera Luchon-SuperBagneres i del tramvia Marignac-Pont de Rei (que havia d'anar fins a Viella).
Dir que del primer només en queda el traçat, recuperat com a camí d'excursionistes, mentre que del tramvia queden en peu diverses estacions en perfecte estat de conservació ja que han sigut reutilitzades com a vivendes o serveis. Per cert que vistes les instal·lacions, de tramvia sembla que en tenia poc, ja que més aviat era tot un ferrocarril de via estreta.
De tot plegat, em quedo amb la idea que seria molt senzill fer arribar una línia de tren seguint aquest mateix traçat fins a Viella, ja que el traçat és bastant pla encara que revirat. A partir d'aquí, que cadascú imagini què es podria fer :D



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3176
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 26/08/2008 9:30

wefer ha escrit:[...]De tot plegat, em quedo amb la idea que seria molt senzill fer arribar una línia de tren seguint aquest mateix traçat fins a Viella, ja que el traçat és bastant pla encara que revirat. A partir d'aquí, que cadascú imagini què es podria fer :D
Ja ho he explicat alguna vegada: de Viella cap a Salardú, d'aquí (en túnel) cap a Esterri d'Àneu, Sort i La Pobla de Segur. En ample internacional (o tres carrils per a ARMF) i electrificat a 25 KVca. Lo més car: els 20 kms de túnel entre Esterri i Salardú.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23732
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 26/08/2008 13:59

wefer ha escrit:Per cert que vistes les instal·lacions, de tramvia sembla que en tenia poc, ja que més aviat era tot un ferrocarril de via estreta.
No, que no hi enteneu res: era un metro. :twisted:
genissimon ha escrit:Lo més car: els 20 kms de túnel entre Esterri i Salardú.
Segur que en són tants, en línia recta? Jo crec que, si es fa pujar una mica la línia i la boca nord es situa passat Tredòs, i la boca sud cap a València d'Àneu, ens quedem en uns 10, aproximadament.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3176
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 27/08/2008 10:12

Guigui ha escrit:
wefer ha escrit:Per cert que vistes les instal·lacions, de tramvia sembla que en tenia poc, ja que més aviat era tot un ferrocarril de via estreta.
No, que no hi enteneu res: era un metro. :twisted:
genissimon ha escrit:Lo més car: els 20 kms de túnel entre Esterri i Salardú.
Segur que en són tants, en línia recta? Jo crec que, si es fa pujar una mica la línia i la boca nord es situa passat Tredòs, i la boca sud cap a València d'Àneu, ens quedem en uns 10, aproximadament.
L'anomenat tramvia de la Vall d'Aran era un ferrocarril secundari de via estreta operat amb tranvies (a l'estil del del Port de Sóller), però els carrils eren tipus vignole (pel que tinc entès).

Lo del túnel de 20 Km: són necessaris si es vol fer un ferrocarril modern apte per a velocitats comercials mínimament competitives, això implica pendents de menys de 20 ‰ i radis de corba d'uns 1300 metres com a mínim, cosa que permet velocitats de 160 Km/h (els mateixos paràmetres de l'ETF). Amb aquests paràmetres geomètrics és molt difícil baixar dels 20 Km de túnel, ja que no hi ha suficient espai (*).

A més, també es recomana que la cota del túnel no superi gaire els 1000 metres sobre el nivell del mar, per a no tenir problemes amb les nevades i, sobretot, el torb que pot acumular grans quantitats de neu en punts concrets (**).

Si no he mesurat malament, entre Tredòs i València d'Àneu em surten una mica més de 17 Km en línia recta.

* Si no he mesurat malament, en línia recta de Salardú a Tredòs hi ha un quilòmetre amb un desnivell de 50 metres, cosa que implicaria una via amb un pendent del 50 ‰, més del doble del que s'aconsella.

** Aquest, realment, és el gran problema de la carretera C-28 pel Port de la Bonaigua, que provoca el seu tancament molts dies a l'hivern, més que les nevades pròpiament.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Respon

Torna a “Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos”