Conferència: “El metro: una entrada a l’inframon?”

Propostes d'organització de "Trobades", viatges, conferències, cursos, actes inaugurals, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
Respon
metring
Administrador
Entrades: 23711
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » 23 ago. 2025, 14:43

Entenc que serà rotllo pre-Halloween, igual ens trobem una performance del Thriller de Michael Jackson o jo què sé:

https://www.fcaf.cat/portal/conferencia ... linframon/

El proper dissabte 25 d’octubre de 2025 a les 12:00 es durà a terme al Mercat dels Encants, carrer Castillejos 166 de Barcelona, una conferència amb el títol “El metro: una entrada a l’inframon?”, a càrrec de Ramon Lascorz, organitzada per Eurofer.

Imatge

metring
Administrador

Entrada Autor: metring » 13 oct. 2025, 18:33

Bé, ja va quedant menys temps per a aquesta conferència. I no molt lluny d'on exposaran els trens de metro antics... Es convertiran en metros zombies i es mouran sols? :suar
metring ha escrit: 23 ago. 2025, 14:43 Entenc que serà rotllo pre-Halloween, igual ens trobem una performance del Thriller de Michael Jackson o jo què sé:

https://www.fcaf.cat/portal/conferencia ... linframon/

El proper dissabte 25 d’octubre de 2025 a les 12:00 es durà a terme al Mercat dels Encants, carrer Castillejos 166 de Barcelona, una conferència amb el títol “El metro: una entrada a l’inframon?”, a càrrec de Ramon Lascorz, organitzada per Eurofer.

Imatge

Elefant
N7
N7
Entrades: 391

Entrada Autor: Elefant » 13 oct. 2025, 18:43

A mi més que un inframon sempre m'ha semblat una mena de clavagueram per on es mou la gent de segona classe lluny de la llum del dia i de l'aire fresc (lo fresc que potser pugui ser a la ciutat).

Si tan sols les estacions fossin mínimament acollidores, no dic ja com a Moscou però que estiguéssin netes, construïdes amb materials de qualitat, bon enllumenat i una ventilació efectiva, però a Barcelona em sembla que el Metro es un lloc particularment repulsiu.

122-042-132
N9
N9
Entrades: 1907
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » 13 oct. 2025, 23:08

Hi ha opinions per tot, però em semblen dos apunts bastant despreciables.
Hi ha milions de persones de segona classe, una definició molt trista per un, en principi defensor i aficionat al transport públic en general, i al ferroviari, en particular. Jo en sóc un d'aquest de segona classe, cada dia agafo el Metro de Barcelona i el Metro del Vallès. I durant molt d'anys el Metro de Washington.
I la definició del metro, en aquest el de Barcelona, també la trobo, jo, molt decebedora, és funcional, però relativament, en general, passable. Com la majoria de metros del Món, i en conec uns quants, la majoria d'Europa, algún d'Asia, i tots els d'USA.
Salut!

metring
Administrador

Entrada Autor: metring » 14 oct. 2025, 08:31

122-042-132 ha escrit: 13 oct. 2025, 23:08 Hi ha opinions per tot, però em semblen dos apunts bastant despreciables.
Hi ha milions de persones de segona classe, una definició molt trista per un, en principi defensor i aficionat al transport públic en general, i al ferroviari, en particular. Jo en sóc un d'aquest de segona classe, cada dia agafo el Metro de Barcelona i el Metro del Vallès. I durant molt d'anys el Metro de Washington.
I la definició del metro, en aquest el de Barcelona, també la trobo, jo, molt decebedora, és funcional, però relativament, en general, passable. Com la majoria de metros del Món, i en conec uns quants, la majoria d'Europa, algún d'Asia, i tots els d'USA.
Salut!
:plas

Si, lo de qualificar la gent que va en metro, innecessari.

Ara, :topic

122-042-132
N9
N9
Entrades: 1907
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » 14 oct. 2025, 10:24

Gràcies Metring!

Em sap greu no poder-hi anar, a la conferència d'ell, bon amic i gran expert En Ramon Lascorz.

Segur que serà força interessant.

El mateix i a la mateixa hora, tinc la visita a l'Espai de Via Mètrica, junt amb d'altres companys de Tramviofils, en Ramon també és un dels integrants d'aquest grup.

Salut!

Elefant
N7
N7
Entrades: 391

Entrada Autor: Elefant » 14 oct. 2025, 18:20

Que consti que no es tractava de qualificar a la gent que fa servir el metro com a tal, sino que així és com s'els tracta. Em sembla que l'intenció era bastant clara.

metring
Administrador

Entrada Autor: metring » 14 oct. 2025, 19:25

Elefant ha escrit: 14 oct. 2025, 18:20 Que consti que no es tractava de qualificar a la gent que fa servir el metro com a tal, sino que així és com s'els tracta. Em sembla que l'intenció era bastant clara.
Ok, ara ja queda clar.

Respon

Torna a “Trobades i esdeveniments”