La Maquinista y Macosa celebran su 150ª aniversario

Propostes d'organització de "Trobades", viatges, conferències, cursos, actes inaugurals, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
Respon
davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

La Maquinista y Macosa celebran su 150ª aniversario

Entrada Autor: davida » Divendres 16/09/2005 9:57

La Maquinista y Macosa celebran su 150ª aniversario

Mañana tiene lugar uno de los actos centrales de la celebración del 150. º aniversario de la fundación de la La Maquinista Terrestre y Marítima y de Macosa. Alstom - heredera de estas dos históricas empresas que tuvieron importantes factorías en la Barceloneta, Sant Andreu y Poblenou- y la fundación que impulsa la creación de un museo dedicado a la memoria de las dos compañías organizan una jornada de puertas abiertas a las actuales instalaciones de Alstom, en Santa Perpètua de Mogoda. El acto, que será presidido por el presidente de la Generalitat, Pasqual Maragall, está dedicado a quienes trabajaron en Macosa y La Maquinista. Para facilitar su acceso, habrá un servicio de autobuses con salida a las 9.30 horas y llegada a las 13 horas en la plaza Orfila de Barcelona (confirmación: 93-575-52-37 y fundaciomuseu@ wanadoo. es). / Redacción

El acte es obert a tothom pero es necesita confirmar la presencia.

Jo hi aniré i quan acabi cap a Bellaterra de veure els Brills i la granota



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Divendres 16/09/2005 15:01

I com es confirma l'assistència?

Potser m'hi acostaria...



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Divendres 16/09/2005 15:31

A la propia noticia tens el telefon i correu per confirmar asistencia:
Para facilitar su acceso, habrá un servicio de autobuses con salida a las 9.30 horas y llegada a las 13 horas en la plaza Orfila de Barcelona (confirmación: 93-575-52-37 y fundaciomuseu@ wanadoo. es



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dissabte 17/09/2005 15:29

Encara que falten 3 dies m'el meu aniversari la meva dona m’havia regalatun invitación per visitar la fàbrica Alstom de Santa Perpetua durant la jornada de portes ofertes per la celebració del 150 anys de la Maquinista.
Encara que es tenia que confirmar l’asistencia, es podia accedir a la fàbrica lliurament.
Prop del edifici on es fan els tranvies hi havia una gran carpa on s’ha fet els parlaments i al voltant carpes on es servien begudes.
Em pogut visitar lliurament quasi totes les naus i oficines que té, accedir i veure a trens en les diferents etapes de contrucció. I fotografiar sense cap impediment. A molts lloc hi havia plafons informatius amb documentació del que fan, com per exemple el plaços d’entrega de les unitats de la L9, els diferente tranvies Citadis, etc ...
He pogut veure els següent trens:
- Metro de Londres: Unitats de la Jubilee Line, algunes acabades i preparades per la seva entrega. Fins i tot tenia els adhesius de les parades i mapes del metro de Londres.
- 213 de FGC: La 213.25 ja esta completada i preparada per ser entregades.
-Metro de Shangay: Unitats quasi completades
-Noves unitats de la L9, s’estan completat els dos primers coches, no cabina, pero no he pogut determinar si eren motos o remolcs.
-Unitats Civia: S’estaven pintants alguns cotxes Civia. Aquest trens a Alstom en diuen “Modulares” i no “Civia”
-Metro de Washigton: Algunes caixes contruides
-Tramvia de Tenerife: Alguns moduls Citadis en avançat estat de construcció.
-En alguns plafons informatius he vist que també contrueixen tren de TrenItalia pero no he sapigut distinguir cap unitat. El mateix dels tramvies de Madrid.
La majoria de vies internes de la fàbrica son en ample internacional i ibéric, encara que hi han unes poques en ample métric.



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dilluns 19/09/2005 10:04

jo també hi vaig estar :D



jvile
N3
N3
Entrades: 32
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: jvile » Dilluns 19/09/2005 21:02

Quina formatenien Les unitas de TUBE de Londres de la jubilee line k eres cemicirculars com casi tota la resta?



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dilluns 19/09/2005 23:10

Si, aqui tens una foto
Fitxers adjunts
alstom019.JPG
alstom019.JPG (60.72 KiB) Visualitzat 4882 cops



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimarts 20/09/2005 9:35

jvile ha escrit:Quina formatenien Les unitas de TUBE de Londres de la jubilee line k eres cemicirculars com casi tota la resta?
si si, només estan fent remolcs nous per allargar els trens que ja tenen, la tecnologia és la mateixa de quan es van fer els originals...fins i tot les plaques al terra a les portes posa "1996"!!!



jvile
N3
N3
Entrades: 32
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: jvile » Dimarts 20/09/2005 14:38

com es que hi han 3 carrils?
a la Alstom es pt anar a veure kines unitats hi han per entregar?



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 20/09/2005 14:58

jvile ha escrit:com es que hi han 3 carrils?
a la Alstom es pt anar a veure kines unitats hi han per entregar?
Els 3 carrils és degut a que les vies són mixtes ample internacional (UIC) i Ibèric (o RENFE)



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimarts 20/09/2005 15:35

En algunes vies hi han fins 4 carrils per fer 3 amples: 1000, internacional i ibéric.
Desde l'exterior de la fàbrica, al costat de la C-59 es pot veure moltes vegades el material preparat per ser entregat. Jo sense entrar a la fàbrica havia vist: 213 de FGC, 104 de Renfe, Tramvies citadis per Barcelona, Metro de Londres. Jo de tant en tant agafo la bicicleta i vaig a veure quin material hi ha. De tant en tant es veuen coses curioses, com un tramvia citadis de Barcelona amb costat d'un 104 de Renfe, mig cotxe de 104, etc ...
Per



jvile
N3
N3
Entrades: 32
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: jvile » Dimarts 20/09/2005 17:58

si es demana permís es pot entrar?



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimarts 20/09/2005 18:11

Se que varies asociacions d'amics del FFCC han organitzat visites a la fàbrica. M'imagino que es poden sol.licitar visites a la fàbrica.



jvile
N3
N3
Entrades: 32
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: jvile » Dimarts 20/09/2005 18:25

gracies, esk emn faria molta ilusio entrar-hi jaja



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dimarts 20/09/2005 19:06

El que no és tan fàcil en visites privades es fer fotos. A mi no em van deixar. rollo Espionaje Industrial



Respon

Torna a “Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos”