Els titulars de premsa. Com ja he afegit en el tema específic de l'amiant, sí, és obvi que es pren com a un fet rellevant i principal, i també és normal que TMB el destaqui, ja que ha estat una llarga i costosa operació que va culminar ahir, i també cal publicar (i publicitar) que "ens hem gastat els quartos, però amb eficàcia".
Més enllà del titular, hi ha mitjans com La Vanguardia, El País o Laciutat.cat, per esmentar-ne 3, on ja destaquen a sots-títol o en lletres prou grans el fet d'un comiat entranyhable, emotiu i que va constituir una festa per aficionats i persones que s'estimaven aquests trens; i també, en el cas d'El País, la preservació del triple. Perquè no es quedi tot al voltant de la retirada d'amiant.
https://www.lavanguardia.com/local/barc ... 00-l1.html
https://www.europapress.es/catalunya/no ... 54159.html
https://metropoliabierta.elespanol.com/ ... 382_0.html
https://www.elperiodico.com/es/fotos/en ... -110496389
https://elpais.com/espana/catalunya/202 ... elona.html
https://www.elnacional.cat/es/barcelona ... 3_102.html
https://www.elperiodico.com/es/barcelon ... -110499809
https://www.totbarcelona.cat/es/movilid ... ed-558836/
https://laciutat.cat/es/la-ciudad-de-ba ... -agridulce
Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Comiat dels 4000 de la L1 del metro de Barcelona
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5766
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5766
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Vista la part de la premsa, la meva opinió personal.
Jo havia participat en aquell últim viatge "semi-clandestí" del 3000, i em vaig perdre l'últim, ja anunciat, del 2000. Es pot dir sense embuts que la cosa a anat de menys (sota mínims) a més. En dissabte, anunciat a premsa, amb horari previst...
Evidentment poder anunciar la retirada de l'amiant ha estat clau, però bé, ja que s'havia de fer, ens n'anem aprofitat ciutadans i aficionats.
Fets que trobo molt positius:
- En dissabte per facilitar-ho a molta gent
- Placa commemorativa a Hospital de Bellvitge
- Bitllet commemoratiu, "sui generis" però al capdavall el record que ens agrada tenir
- A la paret de cabina del 4048 (al 4045 no sé), rètol d'agraïment a la sèrie "comme il le faut", inspirat en aquell tan meritori del Miquel pels 3000
- 200 persones (més les que hi van pujar en línia), un tren gran no podia tenir millor comiat que acollir molta gent, com marcava la seva concepció
- Molta, molta, molta gent molt jove, de la que jo personalment no m'imaginava interessada pels trens del metro
- Bastants persones (en vaig parlar amb algunes) no pas aficionades al transport, però que van venir al comiat en reconeixement als vehicles que els han fet un servei públic durant anys. Els dibuixets dels nens!
- Una mare llatinoamericana (ho remarco només perquè consti que no haurà heredat l'afició al metro TMB dels seus pares o avis d'aquí, com si que ha passat en bastants casos d'aficionats que coneixem) amb el seu nen de 5-6 anys que portava el seu dibuixet a la mà, explicant que el nen no havia dormit en tota la nit, de l'emoció
- Bastant de respecte mutu entre tothom, conscients que tothom volia fotos i vídeos de "l'última entrada", "l'última vegada en andana", etc. però sense cap aldarull i amb paciència, "m'espero a que acabis tu per posar-m'hi jo".
- Retard acumulat (va sortir d'Hospital de Bellvitge a les 12:57 h.), però comprensible.
- Detalls de TMB com ara anunciar que el portaria aquella motorista veterana.
- Les xiulades mútues entre els 6000 i 8000 que s'anava creuant i el 4000. I personal viatjant fins i tot en les cabines intermitges. "Carinyo" obvi cap a la sèrie per part de gent que a priori només la té com a eina de feina.
- Plovia i sortir a la superfície en un dia així mola (gotes als vidres)
Jo havia participat en aquell últim viatge "semi-clandestí" del 3000, i em vaig perdre l'últim, ja anunciat, del 2000. Es pot dir sense embuts que la cosa a anat de menys (sota mínims) a més. En dissabte, anunciat a premsa, amb horari previst...
Evidentment poder anunciar la retirada de l'amiant ha estat clau, però bé, ja que s'havia de fer, ens n'anem aprofitat ciutadans i aficionats.
Fets que trobo molt positius:
- En dissabte per facilitar-ho a molta gent
- Placa commemorativa a Hospital de Bellvitge
- Bitllet commemoratiu, "sui generis" però al capdavall el record que ens agrada tenir
- A la paret de cabina del 4048 (al 4045 no sé), rètol d'agraïment a la sèrie "comme il le faut", inspirat en aquell tan meritori del Miquel pels 3000
- 200 persones (més les que hi van pujar en línia), un tren gran no podia tenir millor comiat que acollir molta gent, com marcava la seva concepció
- Molta, molta, molta gent molt jove, de la que jo personalment no m'imaginava interessada pels trens del metro
- Bastants persones (en vaig parlar amb algunes) no pas aficionades al transport, però que van venir al comiat en reconeixement als vehicles que els han fet un servei públic durant anys. Els dibuixets dels nens!
- Una mare llatinoamericana (ho remarco només perquè consti que no haurà heredat l'afició al metro TMB dels seus pares o avis d'aquí, com si que ha passat en bastants casos d'aficionats que coneixem) amb el seu nen de 5-6 anys que portava el seu dibuixet a la mà, explicant que el nen no havia dormit en tota la nit, de l'emoció
- Bastant de respecte mutu entre tothom, conscients que tothom volia fotos i vídeos de "l'última entrada", "l'última vegada en andana", etc. però sense cap aldarull i amb paciència, "m'espero a que acabis tu per posar-m'hi jo".
- Retard acumulat (va sortir d'Hospital de Bellvitge a les 12:57 h.), però comprensible.
- Detalls de TMB com ara anunciar que el portaria aquella motorista veterana.
- Les xiulades mútues entre els 6000 i 8000 que s'anava creuant i el 4000. I personal viatjant fins i tot en les cabines intermitges. "Carinyo" obvi cap a la sèrie per part de gent que a priori només la té com a eina de feina.
- Plovia i sortir a la superfície en un dia així mola (gotes als vidres)
Fran-Ikarus l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 27/10/2024 11:43, en total s’ha editat 1 vegada.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5766
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Resum:
Tot Molt Bé
Tot Molt Bé
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1691
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Molt bon resum. Salut!
- M1171-M1172-M1169...
- N6
- Entrades: 316
- Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Molt bon resum, com més veig del dia pitjor em sento per haver-m'ho perdut. En tot cas sembla que per una vegada ho han fet mig bé (no puc dir bé del tot perquè crec que lo de l'amiant es podria haver solucionat molt millor sense renovar cap tren). Ara a veure què passa amb el centennari i després amb els 2100.
Sandy
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows