Aeroport de la Seu

Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: Aeroport de la Seu

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 14/11/2014 17:27

Actualment el temps de recorregut amb bus BCN-Andorra està calculat unes 3 hores: http://www.andorradirectbus.es/
En canvi:
Andorra-Aeroport de La Seu: 20 min.
Temps de marge: 20 min.
Temps de vol: 20 min.
Bus Aeroport-Barcelona: 20 min.

Total: 1h i 20 min. Igual he calculat una mica just, amb els embussos que té aquella carretera d'Andorra a La Seu igual es tindria que deixar més marge, encara que allà hi faria falta una bona autovia i que es deixi de relentitzar el tràfic amb els controls de l'aduana (culpa d'Espanya, Andorra quasi mai ho fa), posa que en total sigui 1h40 o 1h50, doncs millor que les 3h actuals. A més, que també faria d'alimentació del hub del Prat, com fan a Amsterdam, que hi ha 5 vols al dia de/a Bruseles (encara menys distancia que BCN-Andorra i havent tren d'alta velocitat) per alimentar el hub d'Amsterdam.
Fins i tot es pot utilitzar avions que van a altres llocs fent l'escala a Andorra, tipus BCN-Paris, Toulouse-Madrid, etc. o al revés, començant a Andorra i fent l'escala a BCN o a Toulouse, suposo que combinacions n'hi han moltes.

Quan hi hagi tren ja igual no farà falta, però amb regionals no se si n'hi hauria prou, igual es necessitaria tipus "altres prestacions" com l'Euromed, o almenys Regionals amb poquíssimes o cap parada intermitja.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 14/11/2014 18:52

A qualsevol aeroport, has de ser-hi una hora abans de la sortida del vol. I a l'arribada, encara que vagis amb equipatge de mà, compta un mínim de 20 minuts, entre circulació per la pista d'aterratge, arribada al punt d'estacionament, obertura de porta, evacuació de l'avió i passejada per la terminal fins al transport terrestre.

En total, s'hi està el mateix temps, en el millor dels casos.

Ah, i l'aeroport de la Seu no és a la cantonada de la ciutat homònima, per cert.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dissabte 15/11/2014 14:57

En el fil de Skyscrapercity surten informacions aparegudes al llarg d'aquests mesos, on sembla que Air Andorra operarà els vols següents:

Barcelona - La Seu d’Urgell (5 al dia)
Madrid - La Seu d’Urgell
Palma de Mallorca - La Seu d’Urgell
Ibiza - La Seu d’Urgell
Lisboa - La Seu d’Urgell
Toulouse - La Seu d’Urgell
Toulouse - Barcelona



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1176
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dijous 08/01/2015 18:45

L'aeroport d'Andorra-La Seu d'Urgell inicia la nova etapa com aeroport comercial
Les instal·lacions, gestionades per la Generalitat, ja poden rebre vols turístics, de passatgers, de mercaderies, correus o aerotaxis
EFE Lleida | Actualitzada el 08/01/2015 18:10
http://www.ara.cat/economia/Laeroport-d ... 72060.html



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1176
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dissabte 18/07/2015 18:49

Elton John, un dels primers passatgers de l'aeroport d'Andorra-La Seu d'Urgell
El dia de la inauguració dels vols comercials, el primer avió ha arribat de Madrid amb 17 passatgers i ha sortit cap a Mallorca amb 28. El cantant britànic ha arribat amb un jet privat
ACN La Seu d'Urgell ACTUALITZADA EL 18/07/2015 18:09
http://www.ara.cat/societat/andorra-seu ... 60614.html



fredebcnteatre
N7
N7
Entrades: 323
Ubicació: R1

Entrada Autor: fredebcnteatre » Dissabte 18/07/2015 19:57

wefer ha escrit:
Guigui ha escrit:Què entén un abonat al cotxe oficial per "tren lleuger"?
Qualsevol animalada que costi molts diners i no serveixi gairebé per a res. Mentre pugui cobrar-ne el 3%...

Més enllà de les absurdes promeses dels polítics, habitualment fonamentades en el populisme i la ignorància però no en criteris tècnics, és evident que si el que es vol és construir un ferrocarril, el que caldria seria unir la línia actual BCN-La Tor amb Andorra, i permetre així trens directes entre BCN i Andorra
Sense dubte es una animalada obrir un aeroport, ja el de alguaire ja va ser un fracas com el de Reus... Ara tornem'hi amb un altre aeroport que val millons per no res?

La millor opció es com dius tu, un tren desde la R3 cap a Andorra. Llastima que es plantegin fer una animalada aixi.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Diumenge 19/07/2015 10:42

fredebcnteatre ha escrit:
wefer ha escrit:
Guigui ha escrit:Què entén un abonat al cotxe oficial per "tren lleuger"?
Qualsevol animalada que costi molts diners i no serveixi gairebé per a res. Mentre pugui cobrar-ne el 3%...

Més enllà de les absurdes promeses dels polítics, habitualment fonamentades en el populisme i la ignorància però no en criteris tècnics, és evident que si el que es vol és construir un ferrocarril, el que caldria seria unir la línia actual BCN-La Tor amb Andorra, i permetre així trens directes entre BCN i Andorra
Sense dubte es una animalada obrir un aeroport, ja el de alguaire ja va ser un fracas com el de Reus... Ara tornem'hi amb un altre aeroport que val millons per no res?

La millor opció es com dius tu, un tren desde la R3 cap a Andorra. Llastima que es plantegin fer una animalada aixi.
Aquest aeroport, a diferència del d'Alguaire, ja estava construït des de fa molts anys com a aeroport esportiu per a avionetes. L'únic que s'ha fet és condicionar-lo i adaptar-lo per obtenir els permisos (que a més a més s'ha fet conjuntament amb el Govern d'Andorra). Per tant no crec que aquesta vegada hagi costat gaires milions.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 20/07/2015 12:47

oriolp13 ha escrit: Per tant no crec que aquesta vegada hagi costat gaires milions.
Només la compra de terrenys ja s'ha disparat fins als 8 milions d'euros.
https://ca.wikipedia.org/wiki/Aeroport_ ... d%27Urgell

I pensen invertir-hi fins a 26 milions :o
http://www.ara.cat/premium/economia/aer ... 289416.htm



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dilluns 20/07/2015 15:09

wefer ha escrit:
oriolp13 ha escrit: Per tant no crec que aquesta vegada hagi costat gaires milions.
Només la compra de terrenys ja s'ha disparat fins als 8 milions d'euros.
https://ca.wikipedia.org/wiki/Aeroport_ ... d%27Urgell

I pensen invertir-hi fins a 26 milions :o
http://www.ara.cat/premium/economia/aer ... 289416.htm
Pensem que una part d'aquests està sufragat per el govern d'Andorra via acord de col·laboració.

Comprarat amb el que costa un aerport de zero. Si no estigués fet, estaria en contra de fer-ne un de nou, però ja que les instal·lacions hi són, aprofitem-les. Estic segur que tenen potencial, sobretot per atreure turistes (via tourpoerador o via vols low-cost) a l'hivern, per anar a esquiar.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Mr. Baricentro
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: España
Contacta:

Entrada Autor: Mr. Baricentro » Dimarts 21/07/2015 2:56

Pues sinceramente, paso de avioncitos:

- Yo me planto en dos horas en el Punt de trobada por el Cadí: 22'40€ el túnel I/V(para el común de los mortales) más el peaje de la autopista de Manresa, "autopista" poco recomendable, diseñada por algún ingeniero de caminos de dudosa reputación(planea la sombra de la sospecha que fue diseñada bajo las directrices del político de turno): con sus dos flamantes carriles por sentido(si, dos) y su infinidad de curvas señalizadas todas ellas a 120(que da miedo cogerlas a dicha velocidad), así como con sus constantes subidas y bajadas(ni en la Ronda de Dalt se cebaron tanto), cuestionan a uno el porqué se gestó semejante atrocidad a la obra civil(así como el porqué has escogido seguir circulando por el carril derecho bajo el embaucador y acogedor cartel azul y no has salido por Terrassa dirección C58), y que para más inri, el precio de dicho peaje es variable en función del día de la semana. Insisto, opción muy poco recomendable, tan sólo si tienes prisa y ganas de tirar el dinero (a no ser que haya un accidente en la C55, en cuyo caso correríamos un tupido velo...)

- Si no voy por el citado peaje(es lo que suelo hacer, no circular por semejante bazofia), súmale 10-15min más: debo reconocer que los túneles de Collcardús, La Bauma... tienen su encanto, sobretodo en el caso del primero: salir del interior del mismo y encontrarte con el macizo de Montserrat frente a ti, es una sensación, una imagen, francamente bella. Y con lo que te ahorras del peaje, te da para parar el el McAuto y comerte algo. Además, a la altura de St. Vicenç, quizás tienes la suerte de encontrarte circulando al lado de la 213 tuneada con el frontal negro azabache, o mejor aún, con un potasero; soñar es gratis: siempre nos quedarán los copitos circulando en lo mas profundo de nuestro corazón :'(

En ambos casos, el paso por el túnel del Cadí es obligatorio, pero meramente recomendable: que si, que se puede ir por Pons, que el tramo del pantano con los túneles a quedado muy chulo si, pero te tiras la vida y el paisaje no goza de la misma belleza que en el trazado que discurre por el Berguedá, y posterior eje transpirenaico. En ese caso, lo único que merece la pena es parar a comer a Guissona(y últimamente ni eso, que han subido el precio del buffet y los famosos "postres" son yoghurts, gelatinas, natillas, y prou)



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 21/07/2015 9:36

Mr. Baricentro ha escrit:Pues sinceramente, paso de avioncitos:
- Yo me planto en dos horas en el Punt de trobada por el Cadí: 22'40€ el túnel I/V(para el común de los mortales)
El tema de l'autopista Terrassa-Manresa és de traca. Està limitada a 120 simplement perquè saben que si l'haguéssin de limitar a la velocitat a la qual és segura (90 o 100 Km/h) encara hi passaria menys gent que ara, i ja és prou deficitària.
Per comparar-la amb coses semblant, l'autovia de entre Centelles i Vic és gairebé una recta i està limitada a 100, l'autovia de Cervelló que té un traçat similar està limitada a 90 i la de Sitges amb un traçat més favorable també està limitada a 90.
És un clar exemple com, més enllà de les declaracions dels polítics, els diners estan per davant de la seguretat.

Però tornant a l'aeroport de la Seu d'Urgell, no crec que tingui cap mena de sentit fer-hi vols des de Barcelona (excepte per als Pujol, perquè hi puguin transportar més còmodament les saques de diners "de l'avi" :) ). És massa car i l'estalvi de temps massa poc, tenint en compte que igualment et deixa lluny d'Andorra.
La gràcia està en fer vols cap a Madrid, París i potser algun altre aeroport "hub" com Frankfurt. Però no ens enganyem, Andorra no té entitat suficient per tenir aeroport, i menys internacional: tot el Principat d'Andorra suma només 77.000 habitants. Hi ha districtes de Barcelona que li tripliquen la població.



Intercanviador
N4
N4
Entrades: 57

Entrada Autor: Intercanviador » Dimarts 21/07/2015 10:14

Tenint en compte que l'afluéncia de turistes cap a Andorra en vols xàrter s'està mostrant com la principal utilitat de l'aeroport d'Alguaire (que està incomparablement més lluny) jo no descartaria d'entrada la viabilitat del de La Seu, encara que operativament és més limitat. I el seu hinterland no es limita a Andorra, també inclou la Cerdanya i l'alt Urgell.
Com passa amb el mateix Tren de La Pobla, segurament avui en dia no seria plantejable construïr-lo. Però ja què ja està fet, això no vol dir que no sigui aprofitable.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 21/07/2015 10:57

wefer ha escrit:
Mr. Baricentro ha escrit:Pues sinceramente, paso de avioncitos:
- Yo me planto en dos horas en el Punt de trobada por el Cadí: 22'40€ el túnel I/V(para el común de los mortales)
El tema de l'autopista Terrassa-Manresa és de traca. Està limitada a 120 simplement perquè saben que si l'haguéssin de limitar a la velocitat a la qual és segura (90 o 100 Km/h) encara hi passaria menys gent que ara, i ja és prou deficitària.
Per comparar-la amb coses semblant, l'autovia de entre Centelles i Vic és gairebé una recta i està limitada a 100, l'autovia de Cervelló que té un traçat similar està limitada a 90 i la de Sitges amb un traçat més favorable també està limitada a 90.
És un clar exemple com, més enllà de les declaracions dels polítics, els diners estan per davant de la seguretat.

Però tornant a l'aeroport de la Seu d'Urgell, no crec que tingui cap mena de sentit fer-hi vols des de Barcelona (excepte per als Pujol, perquè hi puguin transportar més còmodament les saques de diners "de l'avi" :) ). És massa car i l'estalvi de temps massa poc, tenint en compte que igualment et deixa lluny d'Andorra.
La gràcia està en fer vols cap a Madrid, París i potser algun altre aeroport "hub" com Frankfurt. Però no ens enganyem, Andorra no té entitat suficient per tenir aeroport, i menys internacional: tot el Principat d'Andorra suma només 77.000 habitants. Hi ha districtes de Barcelona que li tripliquen la població.
L'única utilitat d'un vol Barcelona-Andorra seria simplement per a tots aquells passatgers que volen a Barcelona i van a Andorra, estalviar-se les 3h i pico de bus, i fer una escala per canviar d'avió. Res més. Evidentment per qualsevol ciutadà d'aquí que vagi a Andorra seria una tonteria agafar l'avió, acabaries tardant el mateix... :x


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 21/07/2015 14:54

Intercanviador ha escrit:Però ja què ja està fet, això no vol dir que no sigui aprofitable.
Tant fet no deu estar quan ens hi deixarem 30 milions d'euros. I què vols que et digui, se m'acudeixen milers de coses més interessants en què gastar-los.



César
N5
N5
Entrades: 152
Ubicació: Flaçà
Contacta:

Entrada Autor: César » Diumenge 09/08/2015 17:59

L'aeroport de la Seu fa tot el sentit per a Andorra, ara no pas el vol Bcn-La Seu que per distancia com heu dit abans no es justifica.
La companyia que vulgui operar vols des de Porto, Bragança, Vila Real o Lisboa (totes quatre ciutats portugueses) triomfarà segur !!
Gran part dels portuguesos que hi viuen son procedents del nord de Portugal i l'únic transport que els hi surt a compte és l'autobús ... això representa moltes hores per les carreteres.
A més a l'hivern també hi ha força turistes de la neu que es desplacen des de Portugal i per això afegiria la ruta Lisboa-La Seu amb un bon potencial, com a mínim des de l'octubre fins a l'abril.
Penso que també hi van molts turistes russos a Andorra a esquiar encara que sembli una paradoxa i en aquest cas com a mínim existeix l'opció dels vols charters.
No si si des de França hi ha alguna ciutat o regió com a potencial ruta cap a Andorra.



Avatar de l’usuari
Mr. Baricentro
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: España
Contacta:

Entrada Autor: Mr. Baricentro » Diumenge 09/08/2015 19:20

César ha escrit:L'aeroport de la Seu fa tot el sentit per a Andorra, ara no pas el vol Bcn-La Seu que per distancia com heu dit abans no es justifica.
La companyia que vulgui operar vols des de Porto, Bragança, Vila Real o Lisboa (totes quatre ciutats portugueses) triomfarà segur !!
Gran part dels portuguesos que hi viuen son procedents del nord de Portugal i l'únic transport que els hi surt a compte és l'autobús ... això representa moltes hores per les carreteres.
A més a l'hivern també hi ha força turistes de la neu que es desplacen des de Portugal i per això afegiria la ruta Lisboa-La Seu amb un bon potencial, com a mínim des de l'octubre fins a l'abril.
Penso que també hi van molts turistes russos a Andorra a esquiar encara que sembli una paradoxa i en aquest cas com a mínim existeix l'opció dels vols charters.
No si si des de França hi ha alguna ciutat o regió com a potencial ruta cap a Andorra.
Mucho ruso en Rusia, y en este caso, mucho portugués en Andorra. Un claro ejemplo de ello: gran parte de la plantilla del centro comercial e hipermercado del Sr. Cachafeiro es portuguesa.



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Diumenge 09/08/2015 20:56

César ha escrit:L'aeroport de la Seu fa tot el sentit per a Andorra, ara no pas el vol Bcn-La Seu que per distancia com heu dit abans no es justifica.
Jo al principi també ho pensava, però mira-ho d'una altra manera. Hi ha molts vol que volen a Barcelona, si afegeixes aquest vol a la Seu, molts dels vols que hi arribin podran fer transbord fins a la Seu i així estar molt més a prop. Tot i això crec que és el vol a Seu amb menys potencial.
César ha escrit:A més a l'hivern també hi ha força turistes de la neu que es desplacen des de Portugal i per això afegiria la ruta Lisboa-La Seu amb un bon potencial, com a mínim des de l'octubre fins a l'abril.
Penso que també hi van molts turistes russos a Andorra a esquiar encara que sembli una paradoxa i en aquest cas com a mínim existeix l'opció dels vols charters.
No si si des de França hi ha alguna ciutat o regió com a potencial ruta cap a Andorra.
Russos a Andorra gairebé cap actualment. Fa dos o tres anys estava ple, actualment costa veure'n. Amb el tema de que el rubló ha baixat molt els hi és molt car venir i a més, des del 2014 van inaugurar unes super instal·lacions a Sotxi a arrel dels JJOO d'Hivern i molts van allà enlloc d'aquí. Per si no ho sabíeu, Sotxi és la zona d'estiueig de mitja Russia i això fa que hi hagin moltes segones residències i al haver-hi aquestes glamants estacions d'esquí molts han decidit quedar-s'hi l'estiu, i ara també l'hivern.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

DarkRail2101
N1
N1
Entrades: 6

Entrada Autor: DarkRail2101 » Dilluns 31/08/2015 20:08

oriolp13 ha escrit:Aquest aeroport, a diferència del d'Alguaire, ja estava construït des de fa molts anys com a aeroport esportiu per a avionetes. L'únic que s'ha fet és condicionar-lo i adaptar-lo per obtenir els permisos (que a més a més s'ha fet conjuntament amb el Govern d'Andorra). Per tant no crec que aquesta vegada hagi costat gaires milions.
Hola,

Esto no es así. El aeropuerto de Seo de Urgel se construyó por iniciativa privada e inició vuelos comerciales en el año 1984. Aviaco, que acabó siendo absorbida por Iberia, volaba tres veces al día entre Barcelona y Seo de Urgel. (Fuente: http://jortegafigueiral.blogspot.com.es ... uerto.html)

Finalmente y hasta la absorción de la infraestructura por la Generalidad en 2007 (si mal no recuerdo) este estuvo sólo dedicado a la aviación general. Jamas se integró en la red de AENA antes de hacerlo en Aeropuertos de Cataluña, que posiblemente lo hubiese mantenido en mejores condiciones, a pesar que posiblemente no hubiese servido como aeropuerto comercial.

Por cierto, este es mi primer mensaje en el foro, soy José, ingeniero aficionado al transporte en general.

Saludos,



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 31/08/2015 20:52

Benvingut al FTC! ;)



DarkRail2101
N1
N1
Entrades: 6

Entrada Autor: DarkRail2101 » Dimecres 02/09/2015 0:43

Muchas gracias, intentaré aportar lo que pueda y lo que sepa.

Un saludo,



Respon

Torna a “Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros”