Notícies de l'aeroport de Girona

Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

La Generalitat vol subvencions d'AENA per a Girona

Entrada Autor: Guigui » Divendres 26/02/2010 10:45

http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... tgers.html

El govern demana a AENA que subvencioni rutes a Girona per mantenir-hi els viatgers

Creu que els guanys de l'aeroport poden servir per pal·liar un descens de fins a 2 milions per l'aterratge de Ryanair a Barcelona

26/02/10 02:00 - Girona - oriol mas

La ja gairebé segura arribada de Ryanair a Barcelona provocarà una sacsejada en el mapa del transport aeri a Catalunya. Això va quedar clar ahir en les cinquenes jornades d'aeroports regionals, que es fan a Girona, i on la companyia irlandesa de baix cost va donar gairebé per fet que aquest estiu començarà a operar a l'aeroport del Prat, amb uns objectius de cap a tres milions de viatgers en dos anys. Tot i que Ryanair creu que això no ha d'afectar l'aeroport de Girona, el secretari per a la Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, va advertir durant la seva ponència que aquesta decisió pot provocar un descens de fins a dos milions de viatgers a Girona. Per això va demanar a AENA que reinverteixi part dels beneficis que té a l'aeroport gironí a promocionar rutes i aerolínies.

Nadal va defensar que el nou model que proposa Foment de gestió aeroportuària és una millora respecte a l'actual, i que hi ha escletxes que afavoreixen una gestió individualitzada dels aeroports, fins i tot amb llibertat per decidir les taxes. Aquest és ara mateix el cavall de batalla, en un context on la competència entre aeroports per atraure companyies i viatgers és una realitat a tota Europa tret de l'Estat Espanyol. Nadal va posar l'exemple de l'aeroport de Girona, on l'impuls en la promoció per part de les institucions gironines i el sector privat, i «la bona gestió» de l'infraestructura que ha fet AENA, han permès superar els 5 milions de viatgers. Nadal, però, va insistir que el govern continuarà reclamant el traspàs a la Generalitat de l'aeroport, opinió que està secundada pel president de la Diputació, Enric Vilert.

L'aterratge de Ryanair al Prat, però, pot suposar, segons Nadal, pèrdues de fins a 2 milions de passatgers a Girona, en funció de la política que emprengui la companyia irlandesa. Per això, creu que l'aeroport de Girona «ha de reaccionar, i com que és dels que té beneficis en la xarxa d'AENA, seria bo poder-los invertir en una reducció de tarifes o en subvenció de rutes», va dir; per exemple, col·laborant amb Agi, l'ens que promociona l'aeroport. Tot i així, Nadal creu que les instal·lacions de Vilobí no baixaran en cap cas dels 3 milions de passatgers.

En una ponència que va tenir lloc al matí, el director de l'aeroport de Girona, Lluís Sala, va posar precisament com a eina de creixement disposar d'una companyia important que hi instal·li la base, tal com ha fet Ryanair a Girona. Sala va apostar per buscar complementarietats amb l'aeroport del Prat, però va assegurar que el model de Girona té futur, perquè s'ha anat adaptant a les necessitats que reclamen les companyies. D'entre la resta de ponents, va destacar Ken O'Toole, de Ryanair, que va explicar que la companyia moderarà en els anys vinents el seu creixement, i que a l'Estat Espanyol necessita que AENA redueixi les taxes per tenir percentatges de creixement superiors als d'altres països.

KEN O'TOOLE
«Cal compromís de les administracions per mantenir el nivell a Girona»


–Quina planificació de futur té Ryanair per a Girona?
–«Depèn del que fem a Barcelona. Hem demanat slots per aquest estiu a Barcelona, però no hem pres cap decisió sobre si hi volarem. Això tindrà un impacte sobre el futur de Girona, però no vol dir que hi hagi d'haver menys rutes a Girona. Estem negociant amb la Generalitat i la Diputació de Girona sobre la nostra presència a Barcelona i la manera com impactarà a Girona.»
–Es va pel bon camí?
–«Tenim una relació molt bona amb la Diputació i la Generalitat, i ara n'estem parlant. El nostre ideal és augmentar el conjunt total de viatgers a Catalunya.»
–A Girona hi ha més rutes internacionals que nacionals. Se seguirà per aquest camí?
–«Segur. En poc temps hem arribat fins als 5 milions de viatgers a Girona, i vull deixar clar que encara que anéssim a Barcelona, voldríem mantenir aquesta xifra. Però per aconseguir-ho ens cal el compromís de les administracions.»
–Girona ha arribat al seu màxim de viatgers i rutes?
–«L'aeroport és una de les bases més importants de Ryanair de la nostra xarxa. Vull dir que hi ha un volum molt important de viatgers ara mateix, però el que pugui passar en el futur depèn de les negociacions que estem tenint. I tot pot passar.»
–El creixement de l'aeroport de Girona ha estat superior al que preveien?
–«No. El nombre de viatgers de Girona no ha augmentat perquè sí, sinó perquè vénen amb Ryanair. Aquests passatgers no viatjarien si no fos per Ryanair, i no anirien a Girona, Alacant o Faro si no hi anés Ryanair. I el volum de viatgers es manté per la nostra política de preus baixos i el nostre model. Fem rutes a Girona que cap altra aerolínia podria sostenir, i el que Ryanair ofereix és una cosa única que ningú més podria oferir.»
–A Girona, quins són els possibles nous mercats?
–«Tenim unes cinquanta rutes des de Girona, i una xarxa d'uns 150 aeroports. Per tant, tenim un centenar de rutes més que podem oferir i on ara no volem des de Girona. Som l'única línia amb tantes oportunitats.»

Noves rutes a l'estiu

L'aeroport de Girona disposarà aquest estiu de diferents rutes noves. D'una banda, la companyia Ándalus començarà la setmana vinent a operar el vol entre Girona i Maó, i el seu conseller delegat, Fernando Guerrero, va admetre ahir que per ara no posaran en servei la ruta entre Girona i Santiago de Compostel·la, perquè tenen indicis que Ryanair també vol oferir aquest vol: «I contra ells no podem competir.» En tot cas, estan estudiant planificar una altra ruta. Ryanair també va anunciar un vol a la ciutat francesa de Poitiers a partir del juny. D'altra banda, el director de l'aeroport, Lluís Sala, va explicar que la companyia polonesa Lot començarà a l'estiu a operar des de Girona, amb tres vols que connectaran amb Polònia. Un serà a Varsòvia, un altre a Cracòvia i un tercer segurament a Gdansk. Per Sala, això permetrà incrementar les relacions amb un mercat polonès que és dels que més està creixent a Europa.

Model i taxes, a debat

El model de gestió aeroportuària de l'Estat espanyol i les taxes que aplica el govern van centrar bona part dels debats. Tant els representants de companyies concretes com de les patronals del transport aeri van coincidir que en l'actualitat els aeroports competeixen entre ells per aconseguir viatgers i atraure companyies, un fet que no es dóna a l'Estat Espanyol pel model de gestió centralitzat i únic d'AENA. Si bé es va reconèixer que els canvis que ha proposat recentment el govern són un pas endavant, l'Estat continuarà tenint la majoria al moment de prendre decisions. Per tant, es considera que tan sols es tracta d'una reforma d'un model de gestió antic, i no d'un de nou. Una conseqüència de tot plegat són les taxes de navegació aèria, que són les més altes d'Europa, i que ara es volen reduir un 15% a través dels sous dels controladors aeris.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 26/08/2010 1:34

http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... -cost.html

L'aeroport de Girona perd quota en el pastís de les aerolínies de baix cost

La terminal perd un 9 per cent de passatgers en els primers set mesos de l'any
L'inici d'activitat de Ryanair al Prat agreujarà la tendència descendent


25/08/10 02:00 - barcelona - Redacció

L'aeroport de Girona, que durant anys ha augmentat frenèticament la seva activitat gràcies a l'aposta de les aerolínies de baix cost per les terminals secundàries, està perdent pistonada. Al mes de juliol, les seves van ser les úniques instal·lacions de tot l'Estat que van perdre passatgers, ja que en van transportar 248.115, un 1,4 per cent menys que fa un any. Segons les dades fetes públiques ahir pel ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme, si parlem dels darrers set mesos el retrocés arriba al 9 per cent. Aquesta important caiguda contrasta amb l'avenç que entre els mesos de gener i juliol va registrar l'aeroport de Barcelona, del 4 per cent. Al mes de juliol, les companyies de baix cost van transportar al Prat 385.273 persones, un 5 per cent més que el mateix mes de l'any 2009.

Tot fa pensar que la tendència de Girona de perdre quota s'incrementarà, ja que l'1 de setembre Ryanair, la primera aerolínia de baix cost del món i la que ha omplert els mostradors tant de Girona com de Reus, començarà a operar des de Barcelona.

El grup irlandès va anunciar al maig que havia escollit el Prat com la seva base d'operacions número 42. Iniciarà l'aventura amb cinc avions i vint rutes, entre les quals Brussel·les, Dublín, Eivissa, Edimburg i Milà. Els experts alerten que això pot tenir conseqüències per als aeroports secundaris, que fins ara s'han aprofitat de l'estratègia d'aquesta companyia d'apostar per terminals que no estaven situades a la capital, Barcelona en aquest cas, però sí ben comunicades.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 22/09/2010 10:55

http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... oport.html

Ryanair demana una reducció del 40% de les taxes a l'aeroport

El ple de la Diputació de Girona consensuarà una declaració conjunta sobre les instal·lacions de Vilobí un cop tingui enllestit un estudi de la UdG

22/09/10 02:00 - Girona - Salvador Garcia-Arbós

Ryanair reclama una reducció del 40% de les taxes a l'aeroport de Girona per garantir-hi la seva permanència i el manteniment de l'activitat. Així ho va anunciar ahir el president de la Diputació de Girona, Enric Vilert, durant el ple de la corporació. Vilert entén que la garantia a la incertesa permanent de la viabilitat de l'aeroport de Girona passa pel compliment de l'Estatut, que estableix el traspàs de la gestió de les instal·lacions aeroportuàries de Catalunya. Aquesta intervenció va ser en resposta a una pregunta del portaveu de CiU, Jaume Torramadé, interessat pel futur de l'aeroport, crític perquè Aena manté les taxes iguals per a tots els aeroports, sigui quina sigui la categoria de les instal·lacions.

Torramadé va lamentar que el govern no hagi criticat la implantació de Ryanair al Prat: “A més de perjudicar els interessos de Girona i Reus, perjudica els de Barcelona mateix, ja que frena l'expectativa de fer el salt a primera divisió amb els vols transoceànics. Barcelona no pot jugar al mateix temps a la Champions i a segona divisió. No pot fer alhora la competència a Madrid i a Girona i Reus”.

Vilert i Torramadé van acordar presentar una declaració conjunta, govern i oposició, per aprovar-la en un proper ple. El president de la Diputació vol esperar a tenir un estudi sobre l'aeroport que prepara la Universitat de Girona. Aquest estudi explicarà per què es fa servir l'aeroport —baix cost, proximitat...—, qui el fa servir i d'on són i on es dirigeixen els usuaris. La Diputació vol buscar el suport polític i del teixit econòmic del Maresme, Osona i el Vallès, usuaris habituals de les instal·lacions de Vilobí d'Onyar.

El volcà va castigar

En el debat es va informar que l'aeroport va perdre 121.000 passatgers a causa de la cancel·lació de vols que va provocar l'erupció del volcà islandès.

Torramadé va dir que seria terrible socialment perdre Ryanair: “L'aeroport de Girona és per als gironins el mateix que Erasmus per als estudiants”. Vilert el va tranquil·litzar dient que Ryanair fa una proposta per a l'estiu vinent de 300 freqüències setmanals, “que ja està dins els acords”.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 08/10/2010 16:51

Per les referències que he llegit a la premsa, sembla que Aena hauria accedit a rebaixar les taxes de l'aeroport de Vilobí, pressionada per Ryanair (tot i que segur que desmentiran que sigui per això).


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 20/10/2010 20:03

http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... taxes.html

Aena deixa l'aeroport de Girona sense rebaixa de taxes

El pressupost de l'Estat inclou l'aeroport en un grup en què pagarà més que ara pels aterratges
Sumant les taxes del 2011, el descens respecte de les del 2010 és gairebé inapreciable, lluny dels 4 milions previstos


20/10/10 02:00 - vilobí d'onyar - Oriol Mas

El que s'havia rebut com una bona notícia, ara s'ha convertit en més agra que dolça. Amb la presentació del nou pressupost de l'Estat per al 2011, el Ministeri de Foment va anunciar a principis d'octubre diversos canvis en les taxes aeroportuàries, i una rebaixa important en alguns conceptes. D'aquesta manera es volia diferenciar més els grans aeroports dels secundaris, i desnivellar el que era una igualtat que perjudicava els més petits perquè pagaven gairebé les mateixes taxes sense requerir inversions tan importants. Precisament, aquesta era una de les queixes dels organismes vinculats a la promoció de l'aeroport de Girona –Generalitat, Diputació i Cambra de Comerç–, ja que això és el que havia permès a Ryanair entrar a l'aeroport del Prat i traslladar-hi totalment o parcialment algunes de les rutes que feia a Girona. En aquest sentit, la Generalitat havia estimat en uns 4 milions els diners que es podria estalviar Ryanair, i que sumats a les ajudes que li atorguen les administracions i la Cambra, d'uns 5 milions, podrien facilitar un acord.

Però, segons el document que aprovarà el govern estatal, a l'hora de la veritat aquesta rebaixa serà gairebé inapreciable, com a mínim pel que fa referència a les instal·lacions de Vilobí. Girona ha quedat enquadrat en la quarta categoria pel que fa a la taxa d'aterratge, en què s'han de pagar 5,29 euros per tona de l'avió, i en el mateix grup que Eivissa, Bilbao, Sevilla o València. Inicialment, semblava que estaria un grup per sota, amb aeroports secundaris com Reus, Saragossa, Granada o la Corunya, i que pagaran 3,88 euros per tona. Això, juntament amb una nova taxa de sorolls, farà que fins i tot les companyies que vulguin operar a Girona acabin pagant més que ara per aterrar. En canvi, pel que fa a la taxa per a l'ús de les instal·lacions i que fa referència als viatgers que embarquen, Girona sí que ha quedat en el mateix grup de Reus, pagant 3,57 euros en vols dins l'espai econòmic europeu i 5,36 en la resta. Això sí que representa un descens respecte del que es paga aquest any, i sumant totes les taxes una companyia com Ryanair, que amb el volum de viatgers i vols actual paga cap a 25 milions d'euros anuals, s'estalviaria tan sols uns 300.000 euros. Aquesta xifra queda molt lluny de les peticions de la companyia, que havia demanat reduir-les en un 40%, i dificultarà les negociacions per garantir-ne el futur a Girona.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 28/12/2010 13:44

http://www.avui.cat/noticia/article/1-t ... oport.html

El sector turístic gironí vol fer una societat per ajudar a promocionar l'aeroport

Les administracions han insistit que cal que col·laborin econòmicament en les ajudes a companyies
L'objectiu del nou ens serà generar recursos


28/12/10 02:00 - VILOBÍ D'ONYAR - ORIOL MAS

Els organismes que fins ara participen en la promoció de l'aeroport de Girona, gestionant les ajudes econòmiques a les companyies, han insistit en la necessitat que el sector turístic gironí s'impliqui directament en aquestes ajudes com a part més beneficiada. Segons el president de la Federació d'Hostaleria de les Comarques Gironines, Antoni Escudero, l'any vinent es podria desencallar aquesta entrada. Les diferents organitzacions que agrupen el sector estan treballant per crear una societat conjunta que servirà per generar recursos econòmics propis i destinar-los a la promoció del turisme a les comarques gironines: “Ha de ser un ens potent de promoció de les comarques gironines, gestionat pel sector privat, i els beneficis que obtingués es destinarien en un percentatge molt alt a les ajudes a l'aeroport”, ha dit Escudero.

Tot i que no ha volgut explicar en detall d'on sortiran els diners, ha apuntat que un dels camins que es vol explorar és el de la concessió de negocis i serveis. Per ara, ja han aprovat la formació de l'ens la mateixa Federació d'Hostaleria, Pimec i el Patronat de Turisme, si bé es compta amb una participació d'una vintena d'entitats com ara les Cambres, els càmpings o associacions de comerç. Escudero explica: “A les comarques gironines som microempreses, i aquesta és l'única manera de col·laborar amb l'aeroport per mantenir-hi l'activitat”.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 16/02/2011 9:03

http://www.avui.cat/noticia/article/1-t ... irona.html

Ryanair eliminarà bona part dels vols des de Girona

La companyia s'ha negat a reunir-se amb el nou govern de la Generalitat per renegociar la declaració d'intencions firmada a finals d'any
Mourà a l'aeroport de Barcelona algunes de les rutes que ara fa a Girona


16/02/11 02:00 - vilobí d'onyar - Oriol Mas

Ryanair anunciarà avui una important reducció de vols a l'aeroport de Girona, amb el trasllat de moltes de les operacions cap a l'aeroport de Barcelona. D'aquesta manera s'avança a la voluntat del nou govern de la Generalitat de renegociar la declaració d'intencions que va firmar l'anterior secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, el 23 de desembre, una voluntat amb la qual no està d'acord.

Aquesta declaració d'intencions es va firmar amb el coneixement de totes les forces polítiques i administracions, i davant les pressions de Ryanair per modificar un conveni que caducava aquest 2011. De fet, pocs mesos abans s'havia fet el mateix a l'aeroport de Reus, modificant també a l'alça els pagaments. Pel que fa a Girona, es va pactar una quantitat fixa de 7,5 milions d'euros perquè Ryanair mantingués la base a l'aeroport i hi portés 4 milions de viatgers. Però en funció de diverses variables, aquesta xifra podria arribar fins als 11,5 milions, dels quals bona part serien a càrrec de la Generalitat. Això representava un augment molt important respecte als 4,7 que Ryanair havia de cobrar el 2009, quan portava 5 milions de viatgers.

Malgrat que CiU va assegurar que mantindria l'acord d'intencions firmat al desembre, les últimes setmanes ja s'havia deixat clar que, atesa la situació econòmica de la Generalitat, la voluntat era renegociar aquest conveni. Per això es va sol·licitar en diverses ocasions mantenir una reunió amb els màxims responsables de Ryanair, però l'empresa s'hi va negar en rodó. Al contrari, pressionava perquè es firmés de manera definitiva l'acord pactat.

Tot plegat viurà un nou episodi avui amb una roda de premsa que Ryanair oferirà a Barcelona amb el seu vicepresident, Michael Cawley. Si no hi ha cap novetat d'última hora, anunciarà una reducció significativa de rutes i freqüències des de Girona, i les traslladarà en bona part a l'aeroport del Prat. D'aquesta manera Ryanair passa de les amenaces als fets. Amb l'obertura de la seva base a Barcelona, el seu president ja va dir que el futur de la companyia a Girona i Reus depenia d'una rebaixa de taxes. I abans de firmar la declaració d'intencions Ryanair va bloquejar la venda de seients des de Girona en tots els seus vols com a mesura de pressió. Avui consumarà aquests advertiments.

En aquesta línia, i en una carta que es pot llegir completa a la pàgina 4, el delegat del govern de la Generalitat Eudald Casadesús, el president de la Diputació Enric Vilert i el president de la Cambra de Comerç Domènec Espadalé ja aposten obertament per reivindicar un canvi en la gestió de l'aeroport i aconseguir-ne el traspàs, donant gairebé per acabat el model actual de subvencions.

I el director general de Transports i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, explicava dilluns en una entrevista a aquest diari que el model actual d'Aena “ja sabem on ens porta: xàrters i poca cosa més”. Finalment, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona es va mostrar preocupat i va demanar ahir que no es redueixin vols i es tingui en compte la importància de l'aeroport per a l'economia gironina.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 16/02/2011 11:44

http://www.vilaweb.cat/noticia/3849033/ ... irona.html

Dimecres 16.02.2011 11:24

Ryanair anul·la divuit rutes a l'aeroport de Girona

No s'ha posat d'acord amb la Generalitat per a la renovació del conveni · Suposarà l'acomiadament de 1.700 treballadors

Ryanair anul·larà divuit de les rutes que ofereix des de l'aeroport de Girona perquè no s'ha posat d'acord amb la renovació del conveni amb la Generalitat; de les seixanta-quatre connexions actuals es passarà a quaranta-sis. Així ho ha explicat el vice-president de la companyia, Michael Cawley. La reducció de vols suposarà que hi hagi 1,7 milions de passatgers menys a l'any i la reducció de 1.700 llocs de treball, directes i indirectes.

Cawley ha explicat que, tot i obrir la nova base a l'aeroport del Prat, tenien la intenció de continuar potenciar l'aeroport de Girona, però que la decisió decisió de la Generalitat de no renovar el conveni signat amb l'anterior govern els ha fet reduir d'una manera important la seva presència a Girona. Segons l'acord que tenien subscrit, Ryanair rebia set milions i mig d'euros anuals a canvi del compromís de transportar cada any quatre milions de passatgers a Girona.

Ryanair ha criticat també les últimes ajudes que el govern ha donat a Spanair, una aerolínia que, segons Cawley, no és rendible.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimecres 16/02/2011 11:49

És de lògica que s'hagi de subvencionar a Spanair i no a Ryanair. Part dels beneficis de la primera van a la Generalitat, que en té una bona part de les accions, i és catalana, és fer país. Estaria molt equivocada l'administració di subvencionés una companyia estrangera, amb beneficis, i que no beneficia (ni malmet) pas Catalunya.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 16/02/2011 17:22

http://www.avui.cat/noticia/article/4-e ... irona.html

La Generalitat admet que les 18 rutes cancel·lades per Ryanair són una “amenaça” per a Girona

El director general de Transports i Mobilitat afirma que Ryanair no ha volgut negociar
Ricard Font matisa que el govern no es nega a pagar la suma que va acordar l'anterior govern tripartit però ha apuntat que abans cal conèixer el pressupost


16/02/11 14:10 - barcelona - Europa Press

El director general de Transports i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, ha admès que la cancel·lació de 18 rutes per part de Ryanair a les instal·lacions de Vilobí d'Onyar suposen una “amenaça greu” per a la capacitat de l'aeroport de Girona.

En declaracions a ComRàdio, Font ha explicat que Ryanair no ha volgut negociar i que divendres passat va enviar un fax a la Generalitat advertint que si no es concretava una suma dinerària respondria a través de la premsa.

En aquest sentit, Font ha remarcat que “amb el govern no es parla així” i ha sostingut que si la Generalitat està parlant amb empreses catalanes per fer front a obligacions concretes, no donarà prioritat a una empresa irlandesa.

Ha matisat que el govern no es nega a pagar la suma que va acordar l'anterior govern tripartit --xifrada en 7,5 milions d'euros--, però ha apuntat que abans cal conèixer el pressupost que es tindrà per a aeroports i negociar en funció.

Preguntat per la possibilitat que la Generalitat assumeixi també la gestió de la infraestructures de Rodalies i Regionals, ha explicat que és una qüestió de negociació política i de gestió.

Els empresaris gironins asseguren que l'eliminació farà “molt de mal”

El secretari general de la patronal Federació d'Organitzacions Empresarials de Girona afirma que farà mal, sobretot, al sector turístic


16/02/11 14:24 - barcelona - Europa Press

El secretari general de la patronal Federació d'Organitzacions Empresarials de Girona (Foeg), David Hugas, ha assegurat que la pèrdua de 18 vols de Ryanair a l'aeroport de Vilobí d'Onyar farà “molt de mal” a les comarques gironines i, sobretot, al sector turístic, ja que suposarà un descens important del nombre de viatgers que hi arribaran.

Hugas ha apuntat que potser aquesta decisió de Ryanair sigui una “mesura de pressió” per intentar desencallar la negociació del conveni amb les institucions catalanes.

“Les negociacions amb Ryanair són molt complicades i no crec que li surti a compte fer aquest pas enrere”, ha exposat. “Moltes de les rutes eliminades són rendibles i no entenc què vol aconseguir ni la política que utilitza”, ha reconegut.

Davant de l'anunci d'aquest dimecres de l'aerolínia irlandesa, Hugas ha demanat a Ryanair que negociï un altre cop però deixant-li clar que no pot actuar tal com ho està fent fins ara, “amb constants pressions”.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Dr. T
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Entre les Guilleries i el Ter
Contacta:

Entrada Autor: Dr. T » Dimecres 16/02/2011 17:57

Se sap quines són les rutes suprimides? I a partir de quina data?

S'ha de reconèixer que Ryanair va fer "renèixer" l'Aeroport de Girona, però tampoc poden anar amb aquestes exigències. Jo el que faria és buscar altres companyies que suplissin les rutes de Ryanair, buscant ofertes a la baixa. Vilobí és la manera "barata" d'arribar en avió a Barcelona (tot i què el bus directe fins a BCN fa pujar el preu...), i això les companyies ho han d'explotar.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 16/02/2011 18:19

Pel que he llegit, una és la de Madrid.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 16/02/2011 18:43

La rèplica oficial a Ryanair.

Comunicat de l’AGi en resposta a les declaracions de Ryanair

Davant les declaracions de la companyia Ryanair, les institucions territorials que composen l’Associació per la promoció i el desenvolupament de les comarques gironines (AGi) volem manifestar el següent:

- Els acords amb Ryanair finalitzen el 31 de desembre d’aquest 2011. Per tant, AGi té uns acords signats amb Ryanair plenament vàlids per aquest any.
- S’efectuarà un seguiment dels drets dels consumidors afectats per la possible cancel•lació de vols, com sempre s’ha fet a través de l’Agència Catalana de Consum.
- AGi continuarà treballant per la diversificació de companyies que operin amb vols regulars a l’aeroport de Girona, tal i com està fent en aquests moments amb destins que ha abandonat Ryanair i amb noves connexions.
- Independentment de les declaracions de Ryanair, entra dins la normalitat que la companyia decideixi els destins que més s’adeqüin a la seva estratègia de mercat.

Conseqüentment, tal i com estableixen els acords actuals amb Ryanair, s’adequaran i es revisaran les condicions econòmiques pactades en funció del nombre de passatgers, avions en base, rutes i freqüències.

- AGi vol reiterar que la situació actual ve originada pel fet que en els darrers mesos del 2010 Ryanair va exigir un nou acord amb canvis radicals: el nou conveni proposat reduiria el nombre anual de passatgers un 20% (de 5 a 4 milions), i l’aportació econòmica per a la promoció de les comarques gironines passaria de 3,85 MEUR a 11,5 MEUR (7,5 + 4). A més, aquesta declaració d’intencions conté clàusules obertes de difícil valoració que creen dubtes jurídics. El document, a petició dels representants territorials, va incloure finalment una fórmula d’aprovació del seu possible finançament tot esperant el nou Govern, que ara s’exerceix.
- La Generalitat de Catalunya, membre de l’AGi, ha demanat a Ryanair un marge de temps per determinar la seva posició exacta en la possible negociació final dels acords. El motiu que porta a aquesta demora és el procés d’elaboració del pressupost de la Generalitat de Catalunya del 2011 que s’està fent en aquests moments.
- AGi va demanar la setmana passada una reunió amb Ryanair per tal d’avançar en la negociació final, però aquesta petició no va ser acceptada per la companyia.

Bloc de TES



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 17/02/2011 9:07

Mapa de les rutes que es mantenen, redueixen i cancel·len:
http://www.avui.cat/imatge.php?i=aHR0cD ... 5qcGc=&j=1


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Dr. T
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Entre les Guilleries i el Ter
Contacta:

Entrada Autor: Dr. T » Dijous 17/02/2011 11:13

I tota aquesta "pataleta" només perquè la Gene vol revisar (i arribat el moment) renegociar un conveni (crec que massa afavoridor) amb Ryanair...

Si arriben a retallar directament, que haguessin fet? :avall



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 17/02/2011 11:20

Sempre he cregut que fer un pacte amb el diable és un mal negoci. Amb el Sr. O'Leary, mentre li riguin les gracietes i es pleguin a tots els seus desigs, tot són flors i violes. Ara, així que l'altra part també comença a reclamar quelcom, ni que sigui una part ínfima de Ryanair, es gira la truita.

Amb gent com aquesta, millor no tenir-hi tractes.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 18/02/2011 21:52

http://www.avui.cat/noticia/article/1-t ... irona.html

Spanair estudia substituir Ryanair a l'aeroport de Girona

La Generalitat negocia amb diverses companyies el buit de Ryanair
El govern veuria bé que Spanair posés una base a Vilobí


18/02/11 02:00 - vilobí d'onyar - Oriol Mas / Marta Sardà

Spanair podria ser el substitut per cobrir en part el buit que deixarà Ryanair a Girona. La Generalitat ja ha començat els contactes amb diverses companyies perquè comencin a operar a l'aeroport de Girona, i l'opció de Spanair sembla ara mateix una de les més ben situades. De fet, ja està estudiant la viabilitat de posar fins i tot una base a les instal·lacions de Vilobí i oferir diverses rutes.

Des de dimecres s'estan celebrant a Fuerteventura les sisenes jornades d'aeroports regionals, amb la presència de càrrecs polítics i directius de diverses companyies, entre les quals hi ha Spanair, Ryanair, Vueling, Air Nostrum, Air Europa o Iberia. El director general de Transport i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, reconeixia ahir que està aprofitant aquestes jornades per reunir-se amb totes aquestes companyies, i oferir-los la possibilitat de reprendre algunes de les rutes: “Els hem mostrat la condició en què està l'aeroport de Girona, perquè estudiïn la viabilitat per fer-hi algunes de les rutes. Totes han mostrat la predisposició a estudiar-ho, i ara n'hem de continuar parlant”. La Generalitat, doncs, no ha perdut el temps per buscar alternatives a Ryanair, només un dia més tard de l'anunci de la companyia i de la seva negativa a reunir-se amb el govern per negociar el conveni. Font, de fet, ja explicava ahir que ara l'objectiu és reconduir la situació amb Ryanair, però buscar també noves companyies que operin a Girona. Per la seva banda, el conseller d'Empresa i Ocupació, Francesc Xavier Mena, ja va advertir que no pensa “combregar amb rodes de molí”. Enmig d'aquesta estratègia, a ningú no se li escapa que el govern català veuria amb molt bons ulls que fos la catalana Spanair la que establís una segona base a l'aeròdrom de Vilobí d'Onyar.

Fonts de Spanair van confirmar a aquest diari l'interès del govern català i de la Diputació de Girona que la línia aèria catalana estudiï la viabilitat d'obrir rutes des de l'aeroport de Vilobí d'Onyar, qüestió que “estudiem amb molt d'afecte”. Aquestes fonts afegeixen: “Nosaltres ja volàvem des de Girona a Madrid –un vol que ja sabem que és rendible–, Maó, Mallorca i Eivissa, però ens vam retirar quan va entrar Ryanair. A hores d'ara ja sabem que la ruta a Madrid és rendible, però estudiarem l'operativitat que podríem fer des de l'aeroport de Girona”.

El precedent

Si s'acaba confirmant l'aterratge de Spanair a Girona, serà la segona vegada que la companyia opera des de les instal·lacions de Vilobí. La primera va ser el 2007, quan el 29 de gener inaugurava la ruta amb Madrid, la més demanada pels agents locals. Amb dues freqüències diàries d'anada i tornada, una a primera hora del matí i una altra al vespre, la ruta va ser un èxit de bon principi, amb percentatges d'ocupació superiors al 70%. Això va permetre sumar-hi una freqüència més al cap d'un mes i mig, a la tarda. A més, va començar a oferir, l'estiu d'aquell mateix any, connexions amb les Illes Balears, amb un vol diari a Palma, quatre vols setmanals a Maó i tres vols a Eivissa. Tot i que s'havia anunciat que les mantindria tot l'any, no van tenir el comportament esperat i, amb percentatges d'ocupació de menys del 50% a l'hivern, es van deixar de programar.

En canvi, es van ampliar a quatre les freqüències diàries a Madrid. Aquest quart vol va saturar la ruta, i el juliol del 2008 la companyia va anunciar la supressió de la connexió amb Madrid enmig d'una gran retallada de la companyia a causa de la crisi. Les administracions gironines van lamentar la decisió, però Ryanair –que ja operava aleshores un vol diari– va agafar ràpidament el relleu i va programar tres freqüències diàries. Actualment, Ryanair transportava 300.000 viatgers l'any entre Girona i Madrid, que era la segona destinació d'èxit només superada per Londres. Per això ha sorprès la decisió de la companyia irlandesa de suprimir la ruta, si bé en tot moment s'ha confiat que sortiria un substitut perquè s'ha demostrat que és un vol rendible.

Més taxes per al Prat

“L'aeroport del Prat haurà d'apujar les seves taxes aeroportuàries quan es privatitzi”, advertia Ricard Font, director general de Transports i Mobilitat, durant les jornades d'ahir a Fuerteventura. La gestió dels aeroports catalans, segons ell, es farà de manera individualitzada, “perquè puguin competir entre si”, va afirmar Font, que també va qualificar d'“insuficient” la proposta presentada ahir per Táboas. Gairebé al mateix temps, el secretari de Territori i Mobilitat, Damià Calvet, reclamava el traspàs dels aeroports de Girona i de Reus perquè, segons ell, això podria evitar casos com el de Ryanair, en què suprimirà divuit rutes, segons va anunciar dimecres passat. El motiu és que la política de Ryanair, centrada en tarifes molt baixes, difícilment podria continuar sent competitiva en un aeroport amb tarifes més altes. De fet, a tot Europa Ryanair només vola en els principals aeroports a Barcelona i Madrid, ja que les taxes públiques marcades per Aena són gairebé iguals que les que les companyies paguen en els aeroports secundaris.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 23/02/2011 10:22

http://www.avui.cat/noticia/article/1-t ... oport.html

Front comú gironí per assolir el traspàs de l'aeroport

Patronals, sindicats i administracions faran un seguiment conjunt per aconseguir la titularitat de la infraestructura
Demanen a Ryanair que negociï amb la Generalitat i a Aena que col·labori en els contractes


23/02/11 02:00 - girona - Oriol Mas

El traspàs de l'aeroport de Girona s'ha convertit, definitivament, en una de les principals reivindicacions de les comarques gironines. I més després de l'anunci de Ryanair, la setmana passada, de suprimir divuit rutes i reduir les freqüències en disset a causa de la falta d'acord econòmic amb la Generalitat. Entre els principals actors econòmics gironins creix la sensació que la potencialitat de la infraestructura està minvada pel model de gestió actual, i que amb una gestió individualitzada i propera al territori situacions com la de Ryanair es podrien haver evitat. Aconseguir el traspàs de l'aeroport s'ha convertit, doncs, en prioritari.

Per això dilluns al vespre es van reunir a la Cambra de Comerç de Girona els presidents de les cambres de comerç Girona, Palamós i Sant Feliu de Guíxols, el de la FOEG i el de la PIMEC de Girona; els secretaris generals d'UGT i CCOO de la demarcació; el president de la Diputació; el del Fòrum Carlemany; el delegat del govern de la Generalitat i el director general de Transports i Mobilitat del Departament de Territori i Sostenibilitat. Es va acordar un document de cinc punts que comença amb la constitució d'una taula estratègica per l'impuls i el seguiment del traspàs a la Generalitat de l'aeroport, amb representants de tots aquests organismes. El delegat del govern, Eudald Casadesús, explicava ahir que “la clau per a l'aeroport de Girona és que es traspassi i es pugui gestionar des del territori”, i afegia que ara “és un bon moment perquè s'està modificant el model aeroportuari estatal”. Tot i que tot just s'està iniciant el procés d'aquest canvi, el model que s'està discutint a les Corts espanyoles preveu la possibilitat d'una gestió individualitzada dels aeroports, i també l'entrada de capital privat. “Per això ara cal que ens ajuntem tots plegats i empenyem per aconseguir l'objectiu”, explicava Casadesús. De fet, amb la creació d'aquesta taula l'objectiu és crear un moviment de pressió en aquest sentit.

Conveni amb Ryanair

Respecte al conveni amb Ryanair, l'acord fet públic ahir demana a la companyia que negociï amb la Generalitat el finançament de l'acord d'intencions que va signar l'anterior govern català. A més, li demana que reconsideri la seva decisió “unilateral” d'eliminar avions de la base de Girona i reduir-hi els vols. Casadesús va insistir ahir que “fins que la Generalitat no tingui el pressupost tancat no es podran prendre decisions, i és per això que es demana temps a Ryanair per arribar a un acord”. El delegat va recordar que el conveni vigent no acaba fins a finals del 2011, i va apostar també per canviar algun dels criteris pactats entre Ryanair i l'anterior govern. Entre aquests, creu que un bon mètode seria vincular els acords amb la companyia al nombre de viatgers que aquesta portés a l'aeroport de Girona.

Tot i que Ryanair continua sent una prioritat, les institucions reunides dilluns van instar també a continuar el treball per assolir noves companyies. I també van demanar a Aena que participi en el finançament del contractes de promoció firmats amb les companyies, que contribueixen a generar-hi activitat i fer que l'aeroport tingui beneficis, que el 2010 van ser de 24,3 milions d'euros. “Fa 10 anys Aena perdia diners a Girona, i ara en guanya. Això és perquè des de les institucions gironines hem fet de comercial per a Aena, però ara que la situació és complicada, doncs estaria bé que ens ajudessin en això”, ha dit el delegat.

Més passos d'Aena cap al nou model aeroportuari

A finals d'aquesta setmana el Consell de Ministres del govern espanyol hauria d'aprovar l'autorització per a la creació de la nova societat Aena Aeropuertos. Aquest organisme, que tindrà un 51% de capital públic i un 49% de privat, serà el marc a través del qual es modificarà la gestió dels aeroports que ara formen part de la xarxa d'Aena. La creació d'aquest nou model aeroportuari encara està pendent que es perfilin diversos detalls del que serà la gestió de les infraestructures, però aquesta setmana ja s'han fet diversos passos per avançar en aquest sentit. Dilluns, Aena iniciava el concurs públic per seleccionar un consultor estratègic en el desenvolupament i implantació d'aquest nou model de gestió. El consultor haurà d'assessorar Aena en el disseny i execució del procés de venda de l'organisme, o en el de contractació de concessions aeroportuàries, que és el camí que hauran de seguir els aeroports del Prat i Barajas. També assessorarà Aena en la creació de societats filials per a la gestió dels aeroports més petits, dins dels quals entraria el de Girona. En aquest sentit, es vol definir quin model hauran de seguir aquestes societats i quins objectius hauran de tenir. A més, Aena va anunciar ahir un altre concurs públic, en aquest cas per iniciar la contractació d'un servei d'assessoria jurídica per al desenvolupament d'aquest nou model aeroportuari, en cadascuna de les variants en què desembocarà.

Jet2 reconeix haver visitat Girona

El president de la Diputació, Enric Vilert, avançava a finals de la setmana passada mantenien negociacions amb dues companyies perquè comencessin a operar a l'aeroport de Girona. Una era una companyia sèrbia, i l'altra era l'anglesa Jet2, una companyia de baix cost amb base sobretot a ciutats del nord d'Anglaterra. De fet, Jet2 va néixer el 2002 a Leeds, i la seva activitat es concentra en vols a destinacions turístiques, sobretot a les Canàries i al Mediterrani, amb rutes a l'Estat espanyol, Itàlia, Croàcia i Turquia. A Catalunya, opera un vol tot l'any entre Barcelona i Leeds i un a l'estiu entre Reus i Manchester. Fonts de la companyia han admès que recentment alguns dels seus directius van ser a Vilobí visitant les instal·lacions de l'aeroport, però que no hi ha a hores d'ara cap compromís ni acord per operar-hi. Sí que van reconèixer, però, que Jet2 és una companyia en creixement, i que cada any anuncia destinacions noves.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 23/02/2011 18:49

http://www.ara.cat/economia/Spanair-Gen ... 57704.html

L'oferta està sotmesa a condicions
Spanair envia a la Generalitat la proposta per volar des de Girona a Madrid

La companyia substituiria a Ryanair en aquesta ruta, que ja va operar entre el 2007 i el 2008

IGNASI PUJOL
Barcelona | Actualitzada el 23/02/2011 18:17


Spanair ha enviat avui a la Generalitat una proposta per operar diàriament la ruta Girona-Madrid, segons han confirmat a l'ARA fonts de la companyia.

El Govern i les institucions locals van demanar a Spanair la setmana passada que operés alguna ruta a Girona davant l'anunci de l'aerolínia irlandesa Ryanair de retallar a la meitat la seva activitat a Girona a partir de la temporada d'estiu.

La companyia aèria catalana també planteja que podria assumir altres rutes de forma puntual durant la temporada d'estiu, tot i que aquestes no es detallen a la proposta.

El que sí inclou l'oferta són les quatre condicions a què està sotmès l'oferiment de Spanair: al resultat de les converses entre Ryanair i el Govern sobre les compensacions que rep l'empresa a Girona, la disponibilitat d'avions de Spanair (ja que els vols de la temporada d'estiu ja estan programats), la disponibilitats d'slots (permisos d'enlairament i aterratge) a l'aeroport de Madrid i la concreció de les subvencions que rebria Spanair per operar la ruta.

Spanair ja va operar la ruta Girona-Madrid entre 2007 i 2008 però va deixar de fer-ho quan va començar a oferir el vol Ryanair. La companyia catalana també havia volat des de Girona a Maó, Eivissa i Palma de Mallorca.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 27/02/2011 16:56

http://www.avui.cat/noticia/article/1-t ... -2012.html

L'Estat apujarà les taxes de l'aeroport de Girona el 2012

La llei de creació de la societat d'aeroports d'Aena fa pujar altra vegada de categoria l'aeroport, si bé congela la decisió fins al 2012
L'Estat ha aprovat la creació de societats filials per gestionar aeroports secundaris


27/02/11 02:00 - girona - Oriol Mas

El Consell de Ministres va aprovar divendres l'acord per a la creació de la societat mercantil Aena Aeropuertos, que haurà de gestionar el canvi de model aeroportuari de l'Estat espanyol durant els mesos vinents. S'hi incorporen novetats destacades, com ara la privatització d'un 49% d'aquesta societat, la futura concessió a empreses privades dels aeroports de Barcelona i Madrid, i la creació de societats filials per a la gestió de la resta d'aeroports. És en aquest darrer punt on l'aeroport de Girona es juga el futur. De fet, la llei preveu “la gestió individualitzada d'aeroports, sigui mitjançant la concessió del servei o bé a través de la creació de filials amb el mateix règim que Aena Aeropuertos SA”. Aquesta gestió individualitzada és una de les grans reclamacions no només de Girona sinó també de molts altres aeroports, que veuen així la possibilitat de competir per atraure companyies i millorar les xifres de viatgers. Tot i això, encara no és clar com es resoldrà a la pràctica la creació d'aquestes societats, ni quin pes hi acabarà tenint el territori, que hi podria ser present a través d'administracions públiques però també d'organismes com ara cambres de comerç.

Un dels grans atractius de la gestió individualitzada és la definició de taxes. En aquest sentit, el nou model deixa clar que la prioritat és que els aeroports siguin autosuficients, i que les taxes seran públiques. Tot i això, s'obre la porta a rebaixes i augments d'un 30% respecte a la tarifa oficial, sempre que ho autoritzi un ens regulador. En taxes, Girona queda ara mateix enquadrada en el grup III, en els aeroports d'entre dos i sis milions de viatgers. Això vol dir que mantindria la taxa d'aterratge tal com es va aprovar per al 2011 –en 5,29 euros per tona d'avió–, que no representa cap millora respecte a les taxes que es pagaven el 2009. En la taxa per a ús d'instal·lacions, en canvi, pagarà 4,87 euros en els vols dins l'espai econòmic europeu i 7,30 en els internacionals, més dels 3,57 i 5,36 que estava previst per al 2011. L'augment es començarà a aplicar el 2012, gràcies a una esmena que ha permès congelar-lo juntament amb tres aeroports més: Gran Canària, Tenerife Sud i Palma.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros”