El futuro del aeropuerto del Prat...

Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
Respon
jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1176
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Entrada Autor: jaezcurra » Dissabte 17/12/2016 11:55

El Prat explora els seus límits
Els experts creuen que les terminals aguantaran l’augment de trànsit, però caldrà repensar les pistes
PAULA SOLANAS Barcelona ACTUALITZADA EL 17/12/2016 00:00
http://www.ara.cat/economia/Prat-explor ... 29434.html



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dissabte 17/12/2016 14:23

Era evident. Ja ho comentava uns missatges enrrere...

De res serveix la satèl·lit si les pistes no tenen capacitat per a tantes operacions...



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dissabte 17/12/2016 16:02

Encara estem lluny del límit d'operacions per pista. Altres aeroports com Heatrhow en tene una barabaritat més, tant de passatgers com de cargo i funcionen amb 2 pistes. El que s'ha de fer és contractar nous controladors, i més fingers per wide-bodies, que fan que es puguin moure més passatgers en menys operacions.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 307

Entrada Autor: Oriolix » Dimecres 11/01/2017 23:03

En l'article de l'Ara enllaçat més amunt es diu que el Prat està preparat per atendre 55 milions, i que amb la terminal satèl·lit podrà absorbir-ne fins 70. Doncs bé, a la llum del resultat final de 2016, amb 44.154.693 passatgers i un 11,2% d'increment sobre el 2015, resulta que aquests límits no estan tan lluny, i que caldria començar a pensar ja en ampliar la instal·lació.

Així, amb un increment anual de 10% s'arriba als 55 milions el 2019 i als 70 el 2021. Amb un increment anual de la meitat, el 5%, s'arriba als 55 el 2021 i als 70 el 2026. O sigui que caldrà tenir construïda la T-Satèl·lit en 3-5 anys, i pensar alguna cosa més (més pistes...? ) en 5 -10 anys. Tal com van les obres i les planificacions, potser que s'hi posin ja.
aeroport_2016_2026.png
aeroport_2016_2026.png (36.26 KiB) Visualitzat 12457 cops



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dijous 12/01/2017 0:50

Oriolix ha escrit:En l'article de l'Ara enllaçat més amunt es diu que el Prat està preparat per atendre 55 milions, i que amb la terminal satèl·lit podrà absorbir-ne fins 70. Doncs bé, a la llum del resultat final de 2016, amb 44.154.693 passatgers i un 11,2% d'increment sobre el 2015, resulta que aquests límits no estan tan lluny, i que caldria començar a pensar ja en ampliar la instal·lació.

Així, amb un increment anual de 10% s'arriba als 55 milions el 2019 i als 70 el 2021. Amb un increment anual de la meitat, el 5%, s'arriba als 55 el 2021 i als 70 el 2026. O sigui que caldrà tenir construïda la T-Satèl·lit en 3-5 anys, i pensar alguna cosa més (més pistes...? ) en 5 -10 anys. Tal com van les obres i les planificacions, potser que s'hi posin ja.
aeroport_2016_2026.png
La primera i més fàcil: habilitar el PAET de Vilobí d'Onyar com a estació d'AV de l'Aeroport de Girona, i utilitzar-lo per a alguns vols low-cost (seguint l'estil que es fa per exemple a Londres).
Ampliar l'Aeroport del Prat ho veig molt, molt difícil.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 12/01/2017 12:03

Fa molts anys que els tres aeroports principals de Catalunya (i, a la llarga el d'Alguaire, també) haurien d'estar connectats ferroviàriament entre ells i amb les ciutats que serveixen (Reus-Tarragona, Barcelona i Girona).

De la terminal de l'aeroport de Reus a la traça de la variant Tarragona-Vandellòs del CM hi ha un quilòmetre. De la terminal de l'aeroport de Reus a la traça de la via convencional Tarragona-Reus hi ha uns 2600 metres.

De la terminal de l'aeroport de Girona a la traça de l'AVE Barcelona-Figueres hi ha uns 550 metres. De la terminal de l'aeroport de Girona a la traça de la via convencional Barcelona-Portbou hi ha menys de quatre quilòmetres.

Posar una estació a les dues terminals connectada a alguna línia ferroviària i establir un servei cadenciat entre Girona-Aeroport de Girona-Barcelona-Aeroport de Barcelona-Tarragona-Aeroport de Reus-Reus no crec que sigui una inversió ni un cost d'explotació inassumible per al país. I posaria el centre de Barcelona a una hora dels dos aeroports «perifèrics» i amb una gran capacitat de creixement de trànsit.

Amb Lleida (Alguaire) és més complicat, ja que de la terminal de l'aeroport a la traça comuna de la via convencional i AVE entre Lleida i Montagut hi ha uns 11,5 Km.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 12/01/2017 12:42

M'empipa autocitar-me però en una data tan «llunyana» com el gener de 2007 ja vaig proposar la unió ferroviària dels tres aeroports catalans i el seu hinterland.

enllaç al post

De tota manera crec recordar que quan es debatia la construcció de la tercera pista al Prat (oberta el 2004) ja pensava que s'havien de connectar ferroviàriament els tres aeroports que llavors hi havia a Catalunya.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1176
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dijous 12/01/2017 14:06

Òscar Oliver: ‘S’haurà d’esforçar més Ibèria que no Norwegian per a competir a Barcelona’
Entrevista al director comecial d'Aeroports de Catalunya sobre el creixement i el potencial de l'aeroport del Prat
Per: Josep Casulleras Nualart | 12.01.2017 02:00
http://www.vilaweb.cat/noticies/oscar-o ... barcelona/



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dijous 12/01/2017 14:56

Diari Ara ha escrit:Més bones notícies per a l'Aeroport del Prat:

Barcelona tindrà vol directe a Hong Kong a partir del juliol
L'aerolínia Cathay Pacific unirà la capital catalana amb un dels principals centres financers del món

L'aerolínia Cathay Pacific unirà Barcelona amb Hong Kong amb un vol directe a partir del 2 de juliol i fins al 27 d'octubre, un projecte que encara està subjecte a l'aprovació del Govern espanyol. La companyia operarà aquesta ruta, amb quatre freqüències setmanals, els dilluns, dimecres, divendres i diumenges.

Aquesta nova connexió complementarà el servei des de Madrid, de manera que Cathay Pacific oferirà més vols directes a l'Àsia des d'Espanya que qualsevol altra aerolínia, amb vuit vols a la setmana, segons ha destacat la companyia aèria a través d'un comunicat aquest dijous. L'empresa també ha ressaltat que la nova ruta també serà l'única operada sense escales que uneix la capital catalana amb Hong Kong, un dels principals centres financers del món.

El director general de Cathay Pacific per a Espanya, Jansen Stafford, ha afirmat que el 2016 ha estat un any molt important amb l'obertura d'oficines a Espanya, la incorporació del nou equip i el llançament de l'únic vol directe entre Madrid i Hong Kong al juny.

"Per al 2017, esperem consolidar a Espanya la posició de Cathay Pacific com una aerolínia prèmium i augmentar el nostre volum de negoci amb el nou vol directe de Barcelona a Hong Kong", ha sostingut Stafford. L' Àsia és un dels mercats amb menys oferta de rutes sense escales a l'aeroport del Prat. Tot i això, aquesta oferta se sumarà als anuncis de nous vols directes a Xangai amb Air China i a Seül amb l'aerolínia Korean Air.
http://www.ara.cat/economia/Barcelona-v ... 27841.html

Veurem ara l'actitud del Govern Espanyol i si a l'estiu estarà llesta i Cathay haurà rebut l'autorització del Ministeri.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dijous 12/01/2017 23:35

Oriolix ha escrit:En l'article de l'Ara enllaçat més amunt es diu que el Prat està preparat per atendre 55 milions, i que amb la terminal satèl·lit podrà absorbir-ne fins 70. Doncs bé, a la llum del resultat final de 2016, amb 44.154.693 passatgers i un 11,2% d'increment sobre el 2015, resulta que aquests límits no estan tan lluny, i que caldria començar a pensar ja en ampliar la instal·lació.

Així, amb un increment anual de 10% s'arriba als 55 milions el 2019 i als 70 el 2021. Amb un increment anual de la meitat, el 5%, s'arriba als 55 el 2021 i als 70 el 2026. O sigui que caldrà tenir construïda la T-Satèl·lit en 3-5 anys, i pensar alguna cosa més (més pistes...? ) en 5 -10 anys. Tal com van les obres i les planificacions, potser que s'hi posin ja.
aeroport_2016_2026.png
Les terminals acutals poden aguantar fins a 65 milions segur, la T2 sola en va aguantar 35 just abans de que obrís la T1, així que per simples mates, tenim aeroport fins a 65 milions de passatgers.

Segon, tenim Reus i Girona cobrint-se de pols. Encarim les taxes de BCN i baixem un pèl les de Reus i Girona, habilitem simples estacions d'AVE, algun regional i busos, i tenim aeroports pels pròxims 50 anys.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1176
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Divendres 13/01/2017 9:44

El gráfico que muestra que El Prat sale de la crisis mejor que Barajas
El aeropuerto barcelonés marca máximos históricos, mientras que el madrileño aún no se acerca a su récord previo a la gran recesión
REDACCIÓN, Barcelona | 13/01/2017 00:04 | Actualizado a 13/01/2017 09:03
http://www.lavanguardia.com/economia/20 ... risis.html



Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Diumenge 15/01/2017 17:05

bigcoaster ha escrit:
Oriolix ha escrit:En l'article de l'Ara enllaçat més amunt es diu que el Prat està preparat per atendre 55 milions, i que amb la terminal satèl·lit podrà absorbir-ne fins 70. Doncs bé, a la llum del resultat final de 2016, amb 44.154.693 passatgers i un 11,2% d'increment sobre el 2015, resulta que aquests límits no estan tan lluny, i que caldria començar a pensar ja en ampliar la instal·lació.

Així, amb un increment anual de 10% s'arriba als 55 milions el 2019 i als 70 el 2021. Amb un increment anual de la meitat, el 5%, s'arriba als 55 el 2021 i als 70 el 2026. O sigui que caldrà tenir construïda la T-Satèl·lit en 3-5 anys, i pensar alguna cosa més (més pistes...? ) en 5 -10 anys. Tal com van les obres i les planificacions, potser que s'hi posin ja.
aeroport_2016_2026.png
Les terminals acutals poden aguantar fins a 65 milions segur, la T2 sola en va aguantar 35 just abans de que obrís la T1, així que per simples mates, tenim aeroport fins a 65 milions de passatgers.

Segon, tenim Reus i Girona cobrint-se de pols. Encarim les taxes de BCN i baixem un pèl les de Reus i Girona, habilitem simples estacions d'AVE, algun regional i busos, i tenim aeroports pels pròxims 50 anys.
Per assolir de nou 35m pax a la T2 caldria que una de les 3 grans aliances passes de la T1 a la T2 (Sky Team, per exemple). A banda de reobrir la T2A.


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

adriaesc
N7
N7
Entrades: 489
Ubicació: Llucmajor (L4)

Entrada Autor: adriaesc » Diumenge 15/01/2017 18:38

Vox ha escrit:A banda de reobrir la T2A.
El desembre del 2015 vaig venir amb Ryanair des de Dublín i vam aterrar a la T2A. D'arribades està oberta, què costaria obrir-la per sortides?
D'altra banda la T2B està bastant infrautilitzada. Els taulells de facturació estan fora de servei en gran part -exceptuant Ryanair, EasyJet i Norwegian-. Personalment crec que primer s'hauria de fer utilitzar tots els mostradors possibles de la T2B mentre es reobre la T2A (les T2A/B/C estan comunicades per l'interior -portes d'embarcament-). També s'hauria de derivar, com diu en Vox, una de les aliances, per molt que potser estaria millor fer sortides nacionals i part d'Europa a la T2 i la resta a la T1. Així els avions grans anirien a la T1 i els petits a la T2, però hi ha més vols a Europa que a la resta.



marc_valldo
N3
N3
Entrades: 35
Ubicació: Sabadell

Entrada Autor: marc_valldo » Diumenge 15/01/2017 19:16

Jo no veig la T2 tan infrautilitzada.
Si que és veritat que durant els mesos d'hivern està una mica més abandonada. És a l'estiu quan totes aquestes aerolínes de baix cost i xarter programen més vols, ja que molts dels vols de Ryanair o easyJet són estacionals. Jo vaig anar-hi el juliol de 2015 i estava més plena, crec que gràcies a la ampliació de la zona comericial li ha donat més "vida".

Un problema que veig que té és que a la T2B hi havia pocs taulells de control de passaports i durant el juliol i agost s'hi formen llargues cues, nosaltres ens vam estar esperant 45 minuts, imaginat si vas tard... Però bueno, crec que també passa a la T1.



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Diumenge 15/01/2017 23:02

La T2 està perfectament dimensionada, el que passa és que no està oberta al 100%. Obrir T2A, tots els taulells, tots els fingers i apa, ja tornema tenir terminal fins als 35 milions de passatgers. Ara, que segons va dir en Bitxofo la T2A està més malament del que ens pensem i necessitat obres.

I passar una aliança ho haurien de fer ja, però ja vol dir ja, abans de l'estiu, perquè amb tant vol intercontinental i wide-bodies la T1 petarà.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1176
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dilluns 16/01/2017 10:33

GRANDES EXPECTATIVAS
La robusta salud de las principales rutas de El Prat y las que se esperan en 2017
El aeropuerto barcelonés deja un 2016 de récord y pone rumbo en el crecimiento de los vuelos intercontinentales, los más deseados
JAVIER ORTEGA FIGUEIRAL, Barcelona 16/01/2017 00:07 | Actualizado a 16/01/2017 09:43
http://www.lavanguardia.com/economia/20 ... -2017.html



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 16/01/2017 12:38

Segons el Diari de Girona, L'Estat no fixa cap data per construir la parada del TAV a l'aeroport de Girona.

Enllaç al Fil Notícies de l'Aeroport de Girona on hi ha els enllaços al diari.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

marc_valldo
N3
N3
Entrades: 35
Ubicació: Sabadell

Entrada Autor: marc_valldo » Dilluns 16/01/2017 16:24

bigcoaster ha escrit: I passar una aliança ho haurien de fer ja, però ja vol dir ja, abans de l'estiu, perquè amb tant vol intercontinental i wide-bodies la T1 petarà.
Actualment els 777 i 767 d'American ja els desvien, a l'estiu al final de la T1 ja que no hi ha prous fingers a la zona de no-Schengen, tot i que ara a l'hivern ja hi ha dies que ho fan...



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1176
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Diumenge 22/01/2017 11:16

El Prat, més a prop del ‘hub’ Barcelona, per les noves connexions
El rècord de passatgers i la nova connectivitat de les companyies de baix costmultipliquen l’atractiu de l’aeroport per a les rutes de llarg radi
AINTZANE GASTESI, Barcelona | 22/01/2017 00:02
http://www.lavanguardia.com/encatala/20 ... xions.html



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1176
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Diumenge 29/01/2017 14:27

La conexión Barcelona El Prat-China, asignatura aérea pendiente
Junto a Japón, los pasajeros que salen y llegan desde y a El Prat a las terminales chinas son los que más usan ‘hubs’ intermedios
JAVIER ORTEGA FIGUEIRAL, Barcelona | 29/01/2017 00:05 | Actualizado a 29/01/2017 10:43
http://www.lavanguardia.com/economia/20 ... iente.html



Respon

Torna a “Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros”