Iberia, en contra de l'aeroport de Barcelona

Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
Respon
UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Re: Iberia, en contra de l'aeroport de Barcelona

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 27/10/2009 0:57

foronda 141 ha escrit:Una empresa de transport te que donar servei tan a las línias rentables com a las deficitarias.
¿Que pasaría si TMB decidis tancar las línias 16, 31, 35, 141, 185 i els busos de barri perque no son rentables i quedarse nomes amb la 7, 56, 57, 74, turistic, etc. Aixo no els hi dexarien fer perque tenen l'obligació de donar servei a tota la comunitat, i els beneficis que donan unas línias, son tapar las pérduas d'altres.
Doncs miri, això ho han fet unes quantes empreses d'autobús catalanes: Sarbus, Sagalés... i l'exemple més clar el tenim en les línies anuals, a part d'això fora de les línies principals, és a dir, les deficitàries molts cops el servei és penòs: horaris totalment inútils, material mòbil totalment antiquat i desfassat, heretat o bé de les línies principals o de 2ª mà de Barcelona...

O sigui, hem d'expulsar a Ibèria de Barcelona per abandonar rutes però no hem de retirar concessions a companyies d'autobús que abandonen línies d'autobús que donen servei a pobles sense cap altre mitjà de transport. Amb l'agravant que les rutes d'Ibèria les operen altres companyies, i per tant, el servei de transport queda garantit, a diferència de les línies d'autobús esmentades que no tenen alternativa.

Ho sento, però això per mi és hipocresia.



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 848
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dimarts 27/10/2009 22:23

Jo també crec que s'hauria de rescatar quansevol conccessió que no tingui com a minim una expedició setmanal, i treure a concurs novament la línia.

Ara bé, no es el mateix una empresa privada que ofereix un servei públic, que una empresa pública que fa un servei públic.

En el primer cas prima el seu compte de resultats, en el segon es un servei que paguem tots els ciutadans.



Avatar de l’usuari
javi82
N6
N6
Entrades: 278
Ubicació: L'Hospitalet

Entrada Autor: javi82 » Diumenge 01/11/2009 17:27

No sé q és això de q Iberia ha abandonat el Prat, si al final Iberia està com estava al principi, pq Vueling=Iberia... el q van fer primer amb Clickair i després menjant-se Vueling va ser nomès això, una estratègia per tal de passar tots els vols a una filial amb menys costos operatius.

I tan bé els ha sortit q ja estan preparant el mateix per a Madrid, pq l'estructura del grup Iberia sigui al final:
Iberia: nomès llarg radi
Nova filial: curt radi a Madrid
Vueling: curt radi a Barcelona i resta d'aeroports q no siguin Madrid
Air Nostrum: curt radi 'regional' a on Vueling no li surti rendible operar



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 24/03/2010 11:34

http://www.avui.cat/cat/notices/2010/03 ... _92495.php

Iberia: "El nostre objectiu és alimentar el 'hub' de Madrid"

La companyia vol crear la nova 'low cost' només per portar passatgers a Barajas que omplin les rutes de llarg recorregut. L'aerolínia ha invertit 18 milions en el nou hangar de 13.200 metres quadrats al Prat

Josep Ferrer
Aeroport del Prat-Barcelona
Ult. Act. 24/03/2010 08:16


Iberia continua d'esquenes a Barcelona. El seu únic objectiu és poder portar el màxim nombre de passatgers a l'aeroport de Madrid-Barajas i d'allà distribuir-los cap a tot el món. Aquesta és l'única finalitat que té la creació d'una filial de baix cost "perquè necessitem un alimentador de xarxa al hub de Madrid" que els permeti "resoldre un problema estructural que existeix en el curt i mitjà radi" segons va dir el seu president, Antonio Vázquez.

Aquesta nova línia aèria "serà un vehicle competitiu que ens permetrà funcionar amb garanties d'èxit en el futur" i que no ha de fer la competència a la seva altra filial, Vueling. Vázquez va fugir d'estudi quan se li va demanar si des de Barcelona operaria alguna altra ruta a part del pont aeri. "Sempre ens plantegem rutes i quan hi hagi oportunitats les establirem", va dir.

El president d'Iberia, acompanyat de l'alcalde de Barcelona i president del Consorci de la Zona Franca (CZFB), Jordi Hereu, va assistir ahir a l'aixecament de la coberta del modern hangar de manteniment que s'està construint a l'aeroport del Prat, amb una inversió de 24 milions d'euros, 18 aportats per l'aerolínia i 6 pel CZFB. L'hangar, de 13.200 metres quadrats de superfície i amb una alçada lliure de 25 metres, té capacitat per allotjar l'avió més gran del món, l'Airbus A380.

El que sembla cada cop més clar és que pocs avions d'Iberia faran servir aquestes instal·lacions i sí els de la resta de companyies, sobretot Vueling, que ha renunciat a construir el seu propi taller. Per aquest motiu Vázquez es pren aquesta infraestructura com un negoci per a la seva empresa i no es va estar de recordar, per activa i per passiva, que "Iberia Mantenimiento és la novena companyia del món". Hereu, que va elogiar el projecte, va aprofitar l'oportunitat per recordar a Vázquez que "hem de parlar del futur d'Iberia a Barcelona".


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 12/04/2012 20:25

http://www.ara.cat/economia/Iberia-reve ... 32082.html

Iberia revela que Barcelona no s'ha convertit en el seu segon 'hub' per culpa de Ryanair

Segons el director d'Estratègia d'Iberia, José Bolorinos, el procés es va veure interromput a causa del creixement del trànsit de la companyia irlandesa a l'aeroport de Girona

EFE
Madrid | Actualitzada el 12/04/2012 17:46

El director d'Estratègia d'Iberia, José Bolorinos, ha revelat avui que l'intent de la companyia de convertir l'aeroport del Prat en el seu segon 'hub' –centre de connexions– després del de Madrid-Barajas es va frustrar per l'entrada massiva de l'aerolínia de baix cost irlandesa Ryanair a Girona.

Iberia va començar a desenvolupar aquest projecte a començaments de l'anterior dècada, al mateix temps que la companyia alemanya Lufthansa va iniciar la conversió de l'aeroport de Munic en el seu segon 'hub' a Alemanya després del de Frankfurt, ha explicat Bolorinos en una taula rodona sobre la liberalització i competència en el sector aeri i aeroportuari, organitzada a Madrid per la Comissió Nacional de la Competència (CNC).

Segons el directiu d'Iberia, el procés es va veure interromput a causa del creixement del trànsit de Ryanair a l'aeroport de Girona, denominat per la companyia irlandesa "Barcelona Nord".

Bolorinos ha assegurat que, si no s'hagués produït aquesta circumstància, Iberia hauria desenvolupat el seu 'hub' al Prat en paral·lel al de Lufthansa a Munic.

No obstant això, segons l'opinió del professor de Política Econòmica de la Universitat de Barcelona Xavier Fageda, que també ha intervingut en el debat, no es pot culpar Ryanair de l'abandonament per part d'Iberia del Prat, ja que l'aerolínia de baix cost irlandesa va generar a Girona trànsits nous i no de substitució.

Segons el parer de Fageda, malgrat les pretensions del Prat de convertir-se en un 'hub' per a vols de llarg recorregut, mai podrà ser-ho, a causa de l'espai deixat per Iberia.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Henry 030
N4
N4
Entrades: 68
Ubicació: Barcelona (Verdaguer L4-L5)

Entrada Autor: Henry 030 » Dilluns 02/07/2012 16:55

Hola,

Barcelona no s'ha convertit mai en HUB d'Iberia perque per Iberia nomes existeix Madrid i prou, és una companyia centralista i anticatalanista i per això mai tindrà HUB al Prat.


Volem un museu del transport a Barcelona!!!

Respon

Torna a “Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros”