Notícies de Ryanair

Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
Respon

Ara que arriba a El Prat, agafaràs Ryanair?

Si, més opcions per vola econòmic i potenciar la pobra T2
12
32%
No, perquè jo sóc de Girona/Reus i ja l'agafo/ava allà
1
3%
No, ni que me'l regalin!!
22
58%
Altres (expliqueu)
3
8%
 
Vots totals: 38
buertu
N7
N7
Entrades: 384
Ubicació: Sant Joan Despí

Re: Notícies de Ryanair

Entrada Autor: buertu » Divendres 20/11/2009 1:00

metring ha escrit:Ryanair entra a l'aeroport del Prat
Bueno, era questió de temps que Ryanair entrés al Prat, igual que ho va fer el seu dia a Barajas. Si només se centra en el pont aeri, Iberia, Vueling, Air Europa i Spanair haurien d'estar ja preocupades de què passarà en aquesta ruta. Fa poc que l'AVE va passar l'avió en nombre de passatgers, així que veurem com es torna a repartir el pastís.



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Divendres 20/11/2009 17:17

buertu ha escrit:Bueno, era questió de temps que Ryanair entrés al Prat, igual que ho va fer el seu dia a Barajas. Si només se centra en el pont aeri, Iberia, Vueling, Air Europa i Spanair haurien d'estar ja preocupades de què passarà en aquesta ruta. Fa poc que l'AVE va passar l'avió en nombre de passatgers, així que veurem com es torna a repartir el pastís.
mentre hi hagi gent cutre que no li importi viatjar com animals...


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23726
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 20/11/2009 21:30

http://www.avui.cat/cat/notices/2009/11 ... _78835.php

Ryanair vol assegurar-se 25 milions de negoci l'any per operar al Prat

La 'low cost' irlandesa assegura que no ha demanat cap subvenció a la Generalitat ni a l'Ajuntament de Barcelona

ACN
Aeroport del Prat-Barcelona
Ult. Act. 20/11/2009 16:57


Ryanair ja està negociant amb l'aeroport del Prat i Aena per volar aviat a Barcelona. Així ho ha confirmat per primer cop, el director general de la low cost irlandesa, Michael O'Leary, que adverteix, però, que les converses avencen "lentament". "Ens agradaria molt volar a El Prat, però necessitem que l'aeroport ens garanteixi eficiència econòmica, volem un negoci de 25 milions d'euros anuals", ha avançat. Així, està discutint com abaratir el cost dels serveis de terra i agilitzar-los: es vol estalviar, per exemple, els autobusos llançadora i les passarel·les si Barcelona permet que els passatgers caminin per la pista fins a l'avió.

O'Leary assegura que no demana cap ajuda pública a la Generalitat ni a l'Ajuntament de Barcelona i preveu mantenir els vols de l'aerolínia als aeroports de Girona i Reus.

Si l'acord no es tanca abans que acabi l'any, Ryanair no podrà demanar els drets de vol per operar a l'aeroport del Prat aquest estiu, en la temporada del 28 de març al 31 d'octubre del 2010.

O'Leary no s'ha marcat "cap data límit" per tancar un "acord raonable" i avisa que està negociant "alhora amb 40 o 50 aeroports europeus més".


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23726
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 21/11/2009 18:27

http://www.avui.cat/cat/notices/2009/11 ... _78889.php

Ryanair no rebrà cap ajut d’Aena ni de la Generalitat per instal·lar-se a Barcelona

S’apel·la al lliure mercat davant l’arribada de la ‘low cost’ extrem irlandesa

Marta Sardà
Aeroport del Prat-Barcelona
Ult. Act. 21/11/2009 02:43


Ho deia ahir al matí Michael O’Leary al nostre corresponsal a Brussel·les i hores després ho confirmava el secretari per a la Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, a Barcelona: el director executiu de Ryanair no ha demanat cap subvenció a la Generalitat per instal·lar la seva companyia al Prat. Des d’Aena també es ratificaven un cop més ahir en la seva negativa a accedir a les condicions que O’Leary havia demanat per entrar a l’aeroport de Barcelona. “Ni abaixarem tarifes ni els passatgers aniran caminant a través de les pistes fins als avions”, asseguraven fonts d’Aena. El cert és que tothom, institucions públiques i empresa privada, coincideix que no es pot apostar per les companyies de low cost al Prat si es vol un hub –nus de connexions– internacional.

Amb total claredat ho expressava ahir Nadal quan va afirmar a l’AVUI que “no donarem cap facilitat perquè Ryanair vingui al Prat. No és el model que ens agrada. No l’afavorirem perquè per a l’aeroport de Barcelona volem companyies que facin connexions. A aquestes aerolínies sí que les estimularem perquè s’acostin”. Tanmateix, el secretari per a la Mobilitat va admetre que “tard o d’hora, Ryanair volarà des de Barcelona. Estem en el lliure mercat, no en el lliure ajut”. Segons ell, “el cert és que tenim una terminal gairebé buida i el que volem per a Barcelona és una massa crítica que ompli l’aeroport i connexions, perquè pugui esdevenir un hub”.

Clar i ras
Nadal va expressar amb fermesa que “la nostra política és clara i contundent i, en aquest sentit, l’entrada de Ryanair al Prat es farà en condicions d’igualtat”. I puntualitza que “estem ajudant a Reus, Girona i Lleida, però no ho farem a Barcelona. No podem subvencionar Ryanair quan no subvencionem ningú al Prat”. Nadal també va insistir en el fet que si una companyia com Vueling, que ara vola punt a punt, “vol connectar els seus vols, posarem tots els mecanismes necessaris a l’aeroport”, i va concretar que si aquesta low cost decideix no prendre aquesta decisió “estan morts”.

En aquest sentit, fonts pròximes a la companyia de baix cost participada per Iberia asseguren que l’aerolínia no pateix en absolut per l’entrada de Ryanair al Prat, perquè “el model de negoci no és equiparable i no comparteixen segments de passatgers”. El posicionament de Vueling al mercat augmenta mes a mes i l’octubre passat va obtenir una quota de mercat del 26%, mentre que l’acumulada de gener a setembre es va situar en el 12%. D’altra banda, tot i ser una low cost, té codis compartits amb Iberia i està associada a l’aliança d’aerolínies Oneworld.

El secretari per a la Mobilitat sí que va incidir en la importància de la continuïtat de l’aerolínia irlandesa als aeroports de Girona i Reus, “basant-se en una política d’equilibri territorial”. En aquest sentit, va explicar que les negociacions amb diverses companyies, entre les quals Ryanair, per entrar a l’aeroport lleidatà d’Alguaire “estan molt avançades”, tot i que cap conversa “està supeditada al que finalment succeeixi al Prat. Cada aeroport és una lluita particular”, puntualitza.

I el Prat ara és, segons assegurava a l’AVUI un expert en aeronàutica, “un bombonet i està a punt de caramel perquè vinguin moltes companyies”. Barcelona pot desenvolupar 90 operacions per hora i, ara per ara, la xifra no arriba ni al 50%. “La T1 està infrautilitzada i les pistes estan a punt per operar a plena capacitat, així com també té un espai aeri obert a oferir més servei”, explica l’expert.

I per això les companyies que vulguin iniciar operacions a Barcelona han de dirigir-se a Brussel·les per demanar slots, un espai de temps per aterrar i enlairar-se els avions. Allà, regits per una normativa europea, l’estament anomenat Eurocontrol atorgarà o negarà els que les companyies sol·licitin. Tanmateix, segons l’expert, “no es negaran slots per a Barcelona, perquè s’atorguen per capacitat i Barcelona la té. A més, Eurocontrol cobra per cada operació aèria”.

Un cop atorgats els slots, s’informa els aeroports corresponents, “que poden acceptar-los o no”. En aquest sentit, fonts de l’aeroport de Barcelona asseguraven ahir que, fins al moment, no han estat informats de cap demanda de slots de Ryanair, alhora que negaven haver-se reunit amb el seu propietari des de fa un any.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23726
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 29/11/2009 17:32

http://www.avui.cat/cat/notices/2009/11 ... _79746.php

Soriano creu que l'arribada de Ryanair a Barcelona restarà trànsit i vols a Girona i Reus

ACN / Abel Sierra / Jordi Font
Barcelona
Ult. Act. 29/11/2009 10:11


El president de Spanair, Ferran Soriano, ha dit en una entrevista a l'ACN que la imminent arribada de Ryanair a Barcelona acabarà perjudicant Girona i Reus, aeroports que en els últims anys han experimentat gran part del seu creixement en els vols explotats per la línia aèria irlandesa de baix cost. Soriano ha vaticinat que l'inici de les operacions de Ryanair a Barcelona 'restarà transit i vols' a Girona i Reus, ja que gran part dels usuaris d'aquests aeroports són en realitat persones que venen o es desplacen a la capital catalana.

Soriano ha donat per fet que Ryanair començarà a operar des de la Terminal 2 de l'Aeroport del Prat. A més, ha dit que no està preocupat per la política agressiva de preus que pot marcar Ryanair, i ha distingit entre el model de negoci i la prestació de serveis d'aquesta línia, de baix cost i de vols punt a punt, amb el de Spanair, una línia en xarxa' que connecta al passatger a qualsevol lloc del mon gràcies als acords amb l'aliança Star Alliance.El president de Spanair ha dit que accepten l'arribada de Ryanair a Barcelona sempre i quan no rebi un tracte de favor, i pagui les mateixes taxes que la resta de les línies aèries per utilitzar els serveis de l'aeroport, tal com passa, per exemple, a Madrid-Barajas. Malgrat tot, considera que és un error 'estratègic' per Barcelona que Ryanair obri una base, ja que allunya Barcelona de convertir-se en un intercanviador internacional de vols.Soriano ha manifestat que el de Barcelona és ja un dels aeroports amb més percentatge de vols de baix cost, motiu pel qual ha apostat per l'arribada de més línies aèries que operin 'en xarxa'. 'Si jo fos el gestor de l'aeroport de Barcelona voldria més companyies com Spanair Lufthansa o Iberia i menys com Ryanair o Vueling', ha dit.Sobre el paper que pot desenvolupar Spanair als aeroports catalans, Soriano ha afirmat que ara mateix la direcció està molt centrada en aixecar la companyia i aconseguir el repte de convertir Barcelona en un intercanviador de vols, i ha afirmat que en el moment que la línia aèria entri en beneficis, s'estudiaran les oportunitats de negoci a Girona, Reus o Lleida-Alguaire.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23726
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 01/12/2009 18:17

http://www.avui.cat/cat/notices/2009/12 ... _79987.php

Ryanair veu compatible operar a Barcelona amb les bases de Girona i Reus

La companyia vol eliminar dos lavabos a cada avió per guanyar sis seients i reduir les tarifes un 4%

Efe
Madrid
Ult. Act. 01/12/2009 17:46


Ryanair espera comptar abans de gener de 2010 amb tres noves bases aèries a l'Estat espanyol, a les quals s'uniria la del Prat de Barcelona, ja que continuen les negociacions amb aquest aeroport, segons ha assegurat avui el president de l'aerolínia irlandesa, Michael O'Leary, que ha estat a Madrid i hi ha fet una compareixença de premsa. Malgrat que se'ls ha avisat que no rebran ajuts per operar al Prat, el president de la companyia manté que hi treballaran i que es continua negociant.

O'Leary considera "factible" operar en tres aeroports a prop de Barcelona. Segons el seu punt de vista, poden treballar al Prat i continuar-ho fent a les bases que ja tenen, a Reus i Girona, a més de Madrid i Alacant. Com a exemple, O'Leary ha esmentat els tres aeroports en els quals opera a Londres: Stansted, Luton i Gatwick.

A més, ha manifestat que l'aerolínia estudia reduir els tres lavabos de què disposa cada un dels seus avions a un, amb la pretensió de guanyar sis seients, cosa que permetria reduir les tarifes el 4%.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23726
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 10/12/2009 9:43

http://www.avui.cat/cat/notices/2009/12 ... _80895.php

Idees extremes de Ryanair per reduir un 4% el preu dels vols

La companyia irlandesa reduirà els lavabos, cobrarà per utilitzar-los i vendrà 100 places per aparell per viatjar dret. Alguna de les propostes de Michael O'Leary és ara comuna a totes les aerolínies

Marta Sardà
Barcelona
Ult. Act. 10/12/2009 08:01


Cobrar pel menjar que es serveix a l'avió o pagar per l'equipatge és una cosa que ja fan la gran majoria d'aerolínies del món, tot i que va ser una de les propostes que va engegar Michael O'Leary, el president de la low cost per excel·lència, Ryanair, i que van provocar no poca sorpresa i estupor.

D'idees considerades extremes, per no dir delirants, no n'hi falten, a O'Leary. El 28 de febrer passat ja va anunciar la possibilitat de cobrar una lliura (1,12 euros) als passatgers irlandesos que fessin servir els lavabos de l'avió.

Ahir va afegir que la idea permetria rebaixar un 4% el preu dels bitllets. A més, va assegurar que s'està plantejant seriosament reduir de 3 a 1 els lavabos dels avions per encabir sis seients més per aparell. I ho va dir amb el convenciment que ho podrà aplicar ben aviat. "Segurament els 200 nous Boeing que té emparaulats la companyia ja sortiran amb un sol lavabo", expliquen fonts pròximes al director de Ryanair.

Tanmateix, aquests nous avions arribaran si se solucionen les discrepàncies contractuals amb la constructora en la reunió que es fa avui mateix. En tot cas, segons assegurava el president de Ryanair en una entrevista que publicava ahir el diari nord-americà The Wall Street Journal, "si no ens posem d'acord, no encarregarem més avions fins al 2013. Llavors tornarem a parlar amb Airbus o amb Boeing".

Potser els nous avions que rebrà Ryanair també sortiran, com va explicar O'Leary, "amb les últimes deu fileres de seients anul·lades i substituïdes per una barra per agafar-se. I es guanyarien 100 places per avió". Així, segons O'Leary, "si vols un seient, hauràs de pagar 30 euros, però si vas dret, el preu serà d'1 euro".

Malgrat haver tret a l'experiència de volar gairebé tot el glamur que tenia, el que sí que ha aconseguit O'Leary és convertir Ryanair en una de les poques companyies del món que han generat més beneficis en els últims deu anys. Malgrat la crisi, Ryanair ha augmentat un 15% el seu negoci, "abaixant tarifes i reduint despeses".


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23726
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 18/12/2009 10:39

http://www.elpunt.cat/noticia/article/4 ... anair.html

Les agències de viatges critiquen l'ACC perquè no actua contra Ryanair

18/12/09 02:00 - Barcelona - IMMA BOSCH

La Unió Catalana d'Agències de Viatges Emissores (Ucave) va lamentar ahir les crítiques de l'Agència Catalana de Consum (ACC) cap a les agències per la utilització de clàusules abusives, en considerar que aquestes acusacions «danyen la imatge del sector», malgrat reconèixer que en el seu estudi «només s'han investigat 9 agències davant les 19 companyies aèries». Segons un estudi publicat recentment pel director de l'ACC, Jordi Anguera, el 95% dels webs relacionats amb serveis turístics contenen clàusules abusives per als consumidors, encara que, en el cas de les companyies aèries, els portals de viatges i les agències, aquestes infraccions arriben al 100%. En l'estudi s'han investigat, a més, les firmes de lloguer de vehicles, hotels, companyies de transports marítim i companyies aèries.

En un comunicat, Ucave es pregunta com és possible que la Generalitat hagi garantit 14 milions d'euros pel període 2009-2011 en concepte de promoció turística de les destinacions Girona-Costa Brava i Reus-Costa Daurada, i al mateix temps l'ACC no hagi advertit de les pràctiques de la companyia. «A més de l'alarmant acumulació de denúncies davant l'ACC, recentment s'ha conegut que s'ha disparat el nombre d'agressions físiques i verbals als treballadors de Ryanair a Girona, ja que són els seus treballadors els qui donen la cara pels suposats abusos que comet la companyia amb els usuaris», diu.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 19/12/2009 11:15

http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1050

Ryanair volará desde Lleida a Fráncfort y a Milán-Bérgamo

ROSA MATAS
LLEIDA

La aerolínea irlandesa de bajo coste Ryanair vende hoy por internet los primeros billetes para volar desde el aeropuerto de Lleida-Alguaire a Fráncfort-Hahn y Milán-Bérgamo. Los vuelos comenzarán el 2 de abril y los billetes, sin suplementos, costarán 15 euros.
El director de nuevas rutas de la compañía, Ken O’Toole, se desplazó ayer a Lleida para desvelar el destino de los dos vuelos semanales, viernes y domingo. Espera alcanzar los 50.000 viajeros en el 2010 y crear 50 empleos.
En el aeropuerto, que se inaugurará el 17 de enero, operará también Vueling, con dos frecuencias a París, y una tercera compañía que hará públicos sus vuelos la semana que viene.
La elección de Fráncfort y Milán ha caído «como anillo al dedo» entre algunos empresarios, como manifestó ayer Ramon Ciria, exportador de carne que se desplaza cada mes Bérgamo.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23726
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 14/01/2010 15:57

http://www.avui.cat/cat/notices/2010/01 ... _84368.php

Topada entre dos avions de Ryanair a l'aeroport de Girona

El xoc, que no ha provocat ferits, s'ha produït quan els dos aparells preparaveb l'enlairament

ACN
Aeroport de Girona-Costa Brava
Ult. Act. 14/01/2010 15:16


Dos avions de la companyia Ryanair han topat aquest dijous a l'aeroport de Girona-Costa Brava mentre iniciaven les maniobres d'enlairament. Un dels aparells havia de volar cap a Torí i l'altre anava a Las Palmas de Gran Canària.

Tot i que no hi ha hagut ferits, s'han desallotjat els dos avions, que anaven plens de passatgers. La topada ha estat entre l'ala d'un dels avions i la cua de l'altre. Segons ha informat Aena, els dos vols han quedat cancel·lats fins que els tècnics analitzin els desperfectes. L'incident ha passat cap a les onze del matí i no ha afectat la resta d'operacions de l'aeroport.

A les 11 del matí, quan els dos avions estaven a la zona d'espera per iniciar la maniobra d'enlairament, la primera de les aeronaus ha "fregat lleument" amb l'ala esquerra la cua de l'altre avió, que en aquells moments estava aturat. Segons informa Aena, els danys han estat "imperceptibles" però han desallotjat els dos avions i han cancel·lat els vols seguint els protocols de seguretat. Les dues aeronaus han tornat a la zona d'aparcament i han desembarcat els passatgers.

No hi ha hagut ferits, però han cancel·lat els dos vols: el 9727 amb destinació a Las Palmas de Gran Canària i el 9111 que havia d'anar a Torí. Segons Aena, la companyia Ryanair ha reubicat els passatgers en dos vols que sortiran aquesta tarda; a les quatre el que va cap a Torí i a les sis el que va a Las Palmas. Els tècnics seran els encarregats de revisar els avions per verificar que no tenen desperfectes i que són aptes per continuar volant.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23726
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 14/01/2010 18:09

http://www.avui.cat/cat/notices/2010/01 ... _84386.php

Nervis i indignació per l'espera entre els passatgers dels dos avions que han topat a l'aeroport de Girona

ACN / Mireia Recasens, Tania Tapia
Vilobí d'Onyar
Ult. Act. 14/01/2010 17:01


Nervis i indignació per les hores d'espera acumulada. Aquest era l'estat d'ànim que es respirava entre els passatgers que viatjaven en els dos avions que aquest matí han topat a l'aeroport de Girona mentre esperaven per enlairar-se. L'accident, que no ha provocat ferits, sí ha obligat a activar un protocol per evacuar els viatgers que han hagut de tornar a la terminal. Els vols, programats per les 10 i les 11 del matí, no sortiran fins a la tarda, segons les previsions d'Aena. Per això, molts passatgers han reclamat a la companyia Ryanair que els compensi per les hores de retard. A resultes de la col·lisió, els dos avions han patit danys lleus en la part superior de les ales.

A les 11 del matí, quan els dos avions estaven a la zona d'espera per iniciar la maniobra d'enlairament, la primera de les aeronaus que es dirigia a Turí ha fregat, amb l'ala esquerra, la cua de l'altre avió, que estava esperant per enlairar-se rumb a la illa de Gran Canària. Els passatgers que estaven dins l'avió relaten que han notat 'una forta sotragada' i que la gent s'ha posat nerviosa. 'Ja portàvem una hora de retard i a sobre amb el xoc la gent encara s'ha posat més nerviosa', relata en Fabio, un italià que volava cap a Turí.'Jo estava llegint perquè tinc por a volar i he vist el que havia passat perquè teníem un avió al costat', explica la Benedicta que reconeix que la companyia no els ha donat massa informació. Tot i que Aena ha garantit la recol·locació dels passatgers aquesta mateixa tarda, molts dels usuaris afectats no tenien tan clar que poguessin volar en les pròximes hores. 'Ens han dit que a les quatre ens posaven un altre vol però ara diuen que no està confirmat i els vols alternatius ja han sortit', explica preocupada la Benedicta, una passatgera que ocupava el vol a Turí.Un cop els passatgers han abandonat els avions, la companyia Ryanair els ha facilitat uns fulls de reclamacions que molts han volgut aprofitar. Per això, s'han format cues davant les oficines de Lesma -encarregada dels serveis de terra de Ryanair- per demanar compensacions pel retard. 'Estem reclamant que ens paguin les despeses del viatge o que compensin la gent que ha perdut altres vols o nits d'hotel', explica full en mà en José Luís, que es dirigia a Gran Canària. En José Luís relata com han notat una 'sotragada' i que, en un primer moment, es pensaven que l'avió havia trepitjat alguna cosa o havia relliscat. Però després, mirant per la finestreta, s'han adonat que una part de l'ala s'havia desprès. L'accident, que no ha alterat el funcionament de l'aeroport, ha obligat a situar les dues aeronaus a un extrem de la pista on uns operaris han treballat per retirar les parts danyades de les ales. A una aeronau, han retirat la part superior de l'ala esquerra i, a l'altra, han tapat els danys amb un material protector. Resignats, els passatgers han anat passant per la finestreta a presentar la reclamació i, armats de paciència, s'han esperat a què la companyia els confirmi un nou vol per poder arribar a les seves destinacions.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23726
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 12/02/2010 16:27

http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... -prat.html

Ryanair, més a prop del Prat

La reducció d'un 15% de les taxes de navegació facilita l'objectiu de la companyia d'operar a Barcelona

12/02/10 02:00 - Barcelona - xavier miró

La companyia aèria irlandesa de baix cost Ryanair admet que cada cop és més a prop la possibilitat de volar des de l'aeroport de Barcelona. El nou decret llei espanyol que regula el trànsit aeri permetrà un abaratiment del 15% de les tarifes de navegació aèria que les companyies aèries paguen a l'organisme aeroportuari AENA. La reducció de les tarifes és una de les reivindicacions més repetides per Ryanair en la seva estratègia pública per entrar al mercat de l'aeroport del Prat. A Barcelona, el percentatge d'abaratiment anunciat pel ministre José Blanco representaria per a les companyies estalviar-se uns 40 euros per vol, sigui d'arribada o de sortida.

Ryanair ha començat el darrer any una estratègia pública de pressió a l'organisme aeroportuari espanyol AENA per preparar la seva arribada a l'aeroport de Barcelona. Amb l'inici de les operacions a Madrid, la companyia va trencar l'estratègia de no volar als grans aeroports europeus, on les tarifes i la logística encareixen molt més els costos que en aeroports secundaris. A Frankfurt, Londres, París i Roma, la companyia aèria continua volant en aeroports secundaris, molts dels quals situats a un centenar o més de quilòmetres de la capital. A Barcelona fins ara ha fet el mateix, concentrant els vols a Girona i Reus. Però a Barcelona hi ha un negoci local atraient. El pont aeri diari entre la capital catalana i Madrid continua sent una de les rutes amb més trànsit del món. Algunes informacions recents han apuntat que aquest mercat és l'objectiu principal de Ryanair, on faria la competència directa a Iberia, Spanair o Air Europa. La companyia aèria irlandesa de baix cost va anunciar l'any passat la seva intenció de volar des del Prat, però va denunciar que si no ho havia fet encara era perquè les tarifes aeroportuàries espanyoles estaven entre les més cares d'Europa i perquè la companyia requeria facilitats pel que fa a l'embarcament i desembarcament de passatgers. Una de les claus del negoci de les companyies de baix cost és l'estada a terra dels avions el mínim temps possible, una opció que es fa molt més difícil als grans aeroports, més massificats. Però el darrer mig any algunes coses han canviat a Barcelona. Per començar, el trasllat de les grans companyies aèries a la terminal T1 ha alliberat molts espais i temps d'embarcament a la T2, que s'ha destinat sobretot a les companyies de baix cost. Però, a més, ahir el Congrés va aprovar el decret llei que regula el trànsit aeri i que, segons el ministre de Foment, permetrà abaratir un 15% les tarifes de navegació aèria. A Barcelona, enguany, aquestes tarifes costen 255,33 euros per vol, sigui d'arribada o de sortida. Amb la rebaixa progressiva, en dos anys es podrien situar en 217 euros. Ryanair hauria reservat drets d'aterratge i enlairament per aquest estiu a l'aeroport de Barcelona, però fonts del sector apunten que la companyia podria retardar l'estrena fins a la temporada d'hivern, a pocs mesos de l'inici de la rebaixa de tarifes.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23726
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 26/02/2010 10:12

http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... -prat.html

Ryanair preveu transportar tres milions de passatgers en dos anys des del Prat

El govern assegura que la companyia de baix cost no rebrà ajuts econòmics com els que rep per operar des de Girona, Reus i Lleida

26/02/10 02:00 - Barcelona - Agències

El director de desenvolupament de noves rutes de Ryanair, Ken O'Toole, va assegurar ahir que la companyia de baix cost preveu transportar tres milions de passatgers en dos anys des de l'aeroport del Prat. Les intencions de Ryanair són oferir uns preus tan competitius des de Barcelona com ho fa des d'altres aeroports com el de Reus. El secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, va advertir a O'Toole que el govern no donaria cap ajut econòmic a la companyia, com els que rep per operar des dels altres aeroports. «Si finalment Ryanair vola des del Prat ho ha de fer al seu risc i aventura», va afegir Nadal. La companyia de baix cost emprendrà aquest repte comercial perquè amb ajuts o sense ja han demanat a Aena els torns de vol per operar des del Prat.

En el marc de les V Jornades d'Aeroports Regionals que es van celebrar ahir a Girona, el director de desenvolupament de noves rutes de Ryanair, Ken O'Toole, va reiterar la voluntat de la companyia de baix cost d'operar des de Barcelona. Les intencions de Ryanair són d'obrir-se mercat amb força, preveu transportar tres milions de passatgers en dos anys des del Prat. La voluntat d'O'Toole és oferir preus tan competitius des de Barcelona com actualment ho fa des de Girona o Reus. De moment, Ryanair ja ha fet una petició de drets d'operació aeroportuària i els estant negociant amb Aena per concretar l'inici dels vols.

Ryanair, però, s'endinsarà en aquest nou repte comercial tota sola. El secretari per a la Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, va advertir que no ajudarien econòmicament la companyia de baix cost com ho fan perquè operi des dels aeroports de Girona, Reus i Lleida. Nadal va ser clar: «Si finalment Ryanair vola des del Prat ho ha de fer al seu risc i ventura.» «La decisió és estrictament comercial, el govern no hi té res a dir», va afegir. Malgrat que la legislació comunitària és molt restrictiva en el cas de les subvencions a companyies aèries que pot donar l'administració pública als aeroports que superen els 5 milions de passatgers anuals; el govern sí que podria donar a Ryanair ajudes indirectes, assumint, per exemple, part del cost del servei de transbordament de les maletes.

Sense repercussió

O'Toole va assegurar ahir que «volar des de Barcelona no generarà un impacte negatiu a Girona, sinó que serà una suma ja que s'afegiran tres milions més de passatgers a Catalunya». La voluntat de la companyia de baix cost és sumar aquests tres milions de passatgers nous i mantenir els cinc milions de viatgers que ha aconseguit el darrer any a Girona, aeroport que està entre el tercer i quart lloc en el rànquing dels aeroport on opera Ryanair.

Nadal té una altra perspectiva pel que fa a la repercussió que tindrà per Girona el fet que Ryanair voli des de Barcelona. El secretari per a la Mobilitat va augurar que la posada en marxa de vols des del Prat restarà passatge a Girona i també a Reus. Es tractaria d'aquells passatgers que, fins ara, s'han des traslladar des de Barcelona fins a Girona o Reus. Tanmateix, Nadal es mostrava esperançat amb el fet que «globalment, Catalunya guanyi passatgers».

El paper de l'Estat
oriol mas

La ja gairebé segura arribada de Ryanair a Barcelona provocarà una sacsejada en el mapa del transport aeri a Catalunya i amenaça de reduir el nombre de viatgers dels aeroports de Girona i Reus. Per això, el secretari per a la Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, va demanar a Aena que reinverteixi part dels beneficis que treu de l'aeroport de Girona –un dels pocs de la xarxa que no té pèrdues– a promocionar rutes i companyies aèries. Nadal va defensar que el nou model que proposa Foment de gestió aeroportuària és una millora respecte a l'actual, i que hi ha escletxes que afavoreixen una gestió individualitzada dels aeroports, fins i tot amb llibertat per decidir les taxes. Nadal va posar l'exemple de l'aeroport de Girona, on l'impuls en la promoció que han dut a terme les institucions gironines i el sector privat han permès superar els 5 milions de viatgers. Manel Nadal, però, va insistir que el govern continuarà reclamant el traspàs a la Generalitat d'aquest aeroport.

Model i taxes, en el debat
o. m

El model de gestió aeroportuària de l'Estat espanyol i les taxes que aplica el govern van centrar bona part dels debats. Tant els representants de companyies concretes com de les patronals del transport aeri van coincidir que en l'actualitat els aeroports competeixen entre ells per aconseguir viatgers i atraure companyies, un fet que no es dóna a l'Estat espanyol pel model de gestió centralitzat i únic d'Aena. Si bé es va reconèixer que els canvis que ha proposat recentment el govern són un pas endavant, l'Estat continuarà tenint la majoria en el moment de prendre decisions. Per tant, es considera que tan sols es tracta d'una reforma d'un model de gestió antic, i no d'un de nou. Una conseqüència de tot plegat són les taxes de navegació aèria, que són les més altes d'Europa, i que ara es volen reduir un 15% a través dels sous dels controladors aeris.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23726
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 30/03/2010 0:34

http://www.avui.cat/cat/notices/2010/03 ... _93195.php

Una maniobra d'avançament va provocar l'accident dels dos avions de Ryanair a l'aeroport de Girona

ACN
Vilobí d'Onyar
Ult. Act. 29/03/2010 19:03


Una maniobra d'avançament va ser la causant de la topada entre dos avions de la companyia Ryanair a l'aeroport de Girona el mes de gener passat. El sinistre no va provocar ferits però sí danys lleus a les aeronaus. Segons els resultats provisionals de la Comissió d'Investigació, la topada va tenir lloc quan els dos avions s'esperaven per enlairar-se i el segon, per ordre de la torre de control, estava avançant el primer. Va ser aleshores quan l'aeronau va donar un cop amb l'ala esquerra a la cua de l'altre avió. Els dos avions, amb 75 passatgers a bord, ja es trobaven a la pista d'enlairament i van haver de tornar a l'aparcament de l'aeroport.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23726
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 07/04/2010 1:16

Pel que he llegit a la premsa estrangera, Ryanair pujarà la taxa de 15€ a 20€ per maleta facturada durant els mesos de juliol i agost per tal d'"animar" la gent a anar lleugera d'equipatge.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23726
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 15/05/2010 22:23

Ryanair ha sigut multat per l'ens italià de navegació aèria Enac amb 3 milions d'euros per desatendre 178 passatgers a l'aeroport de Ciampino a causa del primer núvol de cendra volcànica.

http://www.repubblica.it/cronaca/2010/0 ... r-4084222/


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23726
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 26/05/2010 19:15

http://www.avui.cat/cat/notices/2010/05 ... _99686.php

Ryanair volarà a 20 destinacions des del Prat a partir del setembre

L'aerolínia irlandesa invertirà 284 milions d'euros per establir a Barcelona una base amb cinc avions

Efe
Aeroport El Prat
Ult. Act. 26/05/2010 14:21


Ryanair començarà a volar des de l'aeroport del Prat el pròxim 1 de setembre, on establirà una base amb cinc avions que cobriran un total de 20 rutes. L'aerolínia irlandesa invertirà 284 milions d'euros i donarà feina a 350 persones.

Ryanair connectarà l'aeroport del Prat amb 10 ciutats europees: Brussel·les (Charleroi), Càller (a Sardenya), Dublín, Düsseldorf (Weeze), Edimburg, Oslo (Rygge), París (Beauvais), Roma (Ciampino), Venècia (Treviso) i Milà (Bèrgam).

Els aeroports de l'Estat espanyol que Ryanair connectarà amb Barcelona són Palma, Gran Canària, Eivissa, Lanzarote, Màlaga, Santander, Santiago, Sevilla, Tenerife i València.

El vicepresident de la companyia, Michael Cawley, ha presentat aquest dimecres el projecte de la futura base de l'aerolínia al Prat, on es preveu que operaran 270 vols setmanals, entre els quals no s'inclou la connexió amb Madrid.

Segons Cawley, Ryanair arribarà al Prat amb l'objectiu de solucionar la forta caiguda del trànsit que s'ha produiït a l'aeroport barceloní des de la inauguració de la T-1. A més, ha afegit que la presència de l'aerolínia irlandesa suposarà l'arribada real d'una companyia de baix cost al Prat.

Tot i que la companyia no ha demanat ni ha rebut cap ajuda de la Generalitat per operar a l'aeroport, Cawley ha assegurat que el govern català estarà "encantat perquè volen ajudar a remuntar la caiguda de l'aeroport de Barcelona".

El vicepresident de la companyia ha explicat que, de moment, no veu cap problema a seguir operant a Girona i a Reus perquè Catalunya "està mal servida".

Per celebrar l'anunci de la seva base al Prat, Ryanair ha posat a la venda més d'un milió de bitllets des de 5 euros per viatjar a més de 500 destinacions d'Europa.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23726
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 19/08/2010 23:47

http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... -reus.html

Ryanair porta al Prat 8 vols que no farà a Girona i Reus

Estrenarà les rutes a València i Fuerteventura, que no oferia a Catalunya
Concentrarà els vols de Leeds, Edimburg, Santander, Porto, Màlaga i Eivissa, que suprimeix a Girona i Reus


19/08/10 02:00 - barcelona - Xavier Miró

L'aerolínia irlandesa de baix cost Ryanair operarà des de l'aeroport del Prat vuit rutes que no oferirà des dels aeroports de Girona i Reus, sigui perquè les hi ha eliminades, sigui perquè no les hi ha fet mai. Són els vols a Leeds, Edimburg, Santander, Porto, Màlaga, Eivissa, València i Fuerteventura. La companyia vola aquest estiu des de l'aeroport de Girona a Leeds, Edimburg, Porto, Màlaga i Eivissa, però ho deixarà de fer aquest hivern. Des de Reus vola a Santander, una ruta que també es perdrà a l'aeroport del Baix Camp en benefici del Prat. Pel que fa a València i Fuerteventura, es tracta de dues destinacions que la firma estrena amb motiu de la seva arribada a l'aeroport de Barcelona a partir de l'1 de setembre i l'1 de novembre.

Encara que Ryanair no ha presentat les temporades d'hivern a Girona i Reus, aquests vols ja no es poden reservar avui des d'aquests dos aeroports a la plana digital de la companyia. L'aerolínia ja eliminava a l'hivern alguna d'aquestes destinacions que operava a l'estiu als dos aeroports, però no és el cas de Leeds, Màlaga, Porto o Edimburg, on volava tot l'any des de Girona. Caldrà veure si aquests vols tornaran l'estiu vinent a Girona i Reus o ja es concentraran, exclusivament, al Prat i, el més important, si aquest procés de centralització a Barcelona anirà més enllà.

Conveni acabat el 2011

La Costa Brava i la Costa Daurada són destinacions turístiques que Ryanair explota com a tals i, precisament, rep subvencions de la Generalitat, les Diputacions i les Cambres de Comerç per assegurar-hi els vols. Per exemple, als estius, la companyia fa un munt de vols a Girona i Reus des de ciutats de la Gran Bretanya o l'Europa central per portar turistes a les platges catalanes, vols que no fa a Barcelona, de moment. Però a Girona i al Camp de Tarragona hi ha preocupació. La Cambra de Comerç de Girona recorda que el conveni amb Ryanair acaba el 2011 i es tem que la companyia pugui fer un replegament important cap a Barcelona en poc més d'un any.

El president de la institució, Domènec Espadalé, ha dit en declaracions a l'agència Europa Press que està convençut que Ryanair reduirà vols el 2011 i que, difícilment, l'aeroport de Girona podrà arribar un altre cop als 5,5 milions de passatgers de l'any 2008. Espadalé confia sobretot en l'avantatge competitiu que li suposa operar a Girona i Reus, on només necessita mitja hora per aterrar, descarregar, tornar a carregar i enlairar un avió, un temps que li serà impossible d'assolir a Barcelona, on els avions han d'utilitzar obligatòriament les passarel·les d'embarcament que es connecten als avions i aquests tenen un temps molt superior de rodatge a la pista des de la T2 fins a l'enlairament.

En qualsevol cas, de moment la companyia aterrarà a l'aeroport de Barcelona mantenint Girona com a seva base principal aquest hivern. A l'aeroport gironí mantindrà 44 rutes mentre que a Barcelona s'estrenarà amb 23. En una situació força més fràgil queda l'aeroport del Camp de Tarragona, que serà la tercera base, amb només 9 vols a l'hivern. Ryanair volarà a algunes destinacions tant des de Barcelona com des de Girona –Oslo, Dublín, Tenerife, Gran Canària, Lanzarote, Càller, Roma, Venècia i Milà–. O, fins i tot, utilitzarà els tres aeroports per volar a la mateixa destinació, com Düsseldorf, Brussel·les, París, Sevilla i Mallorca. En el cas de Santiago de Compostel·la, Ryanair operarà la ruta des del Prat i des de Reus.

LA XIFRA
23
vols des del Prat farà Ryanair en la seva arribada a l'aeroport de Barcelona. L'1 de setembre en comencen molts.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 01/09/2010 9:52

He afegit enquesta per valorar les vostres opinions sobre que arribi a El Prat.

http://www.lamalla.cat/infolocal/area_b ... ?id=400011

Ryanair aterra a l'aeroport del Prat

A partir d'avui oferirà una vintena de destinacions

MARI CARME GALLEGO | El Prat

La companyia aèria de baix cost Ryanair operarà a partir d'aquest dimecres a l’aeroport del Prat. D’aquesta manera el de Barcelona es converteix en un dels primers aeroports principals on s’instal•la Ryanair, que sempre opera a aeroports secundaris. Brusel•les, París, Venècia o Lanzarote, Gran Canària i Santander són algunes de les destinacions a les que a partir d'aquest dimecres es podrà volar des de Barcelona a baix cost.

Ryanair oferirà una vintena de destinacions i uns 200 vols setmanals. La companyia confia arribar als dos milions i mig de passatgers en un any, una xifra que la convertiria en la tercera més important de les que operen a l’aeroport del Prat, després de Vueling i Spanair.

El director de l’aeroport del Prat, Fernando Echegaray, ha recordat que Ryanair ha demanat 20 slots (drets i espais per operar) al dia per arribades i sortides. "Això significa que la companyia operarà uns 40 vols cada dia entre arribades i sortides" ha dit Echegaray, que ha recordat que "a l’aeroport del Prat es mouen uns 850 vols cada dia".

L’arribada de la companyia de baix cost a Barcelona fa preveure una disminució de la seva activitat als aeroports de Girona i Reus, on tenia la seva base a Catalunya fins ara. Es calcula que el nombre de vols i la freqüència es reduirà entre un 35 i un 40% a aquests aeroports secundaris.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23726
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 02/09/2010 12:30

http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... lemes.html

Primers vols, primers problemes

Remenar maletes per eliminar pes es convertirà en un fet habitual per no haver de pagar una taxa extra
Els viatgers elogien la comoditat de sortir directament de Barcelona i el baix preu dels bitllets

02/09/10 02:00 - EL PRAT DE LLOBREGAT - JOSEP FERRER

“Sóc imbècil i no m'assabento de res, i com que ells ho expliquen tan bé, doncs jo sóc l'imbècil i no em queda més remei que pagar i pagar”, es queixava Dani Benach després de desemborsar 190 euros per no haver-se imprès a casa la targeta d'embarcament i per portar més quilos d'equipatge dels permesos.

El cost dels bitllets d'anada i tornada a Santiago de Compostel·la, que havia adquirit per a ell i la seva parella per 146 euros, s'havia convertit en un tres i no res en 336 euros. “Només em queden 100 euros per gastar-me en les vacances”, deia amb un somriure nerviós.

El primer dia d'operacions de Ryanair a l'aeroport de Barcelona va permetre comprovar el que serà habitual a partir d'ara a la T2. Gent ajupida a terra obrint les maletes per treure llast i ficar-lo a les bosses de mà –una per persona i amb un pes inferior a 10 quilos cadascuna– i a les butxaques per evitar pagar 20 euros per cada quilo de més; i viatges entre els mostradors de facturació i el de pagament de qualsevol de les taxes que s'han de satisfer si es detecta alguna anomalia.

“És la primera vegada i l'última que viatjo amb ells”, deia una jove mallorquina després d'haver pagat 40 euros més l'IVA perquè li donessin la targeta d'embarcament.

Alguns viatgers, ja escarmentats d'altres viatges amb aquesta companyia, anaven del tot preparats: “He pesat la maleta a casa i he imprès el bitllet d'anada en un DIN A4 i el de tornada en un altre DIN A4 perquè si ho fas en un altre tipus de paper o bé imprimeixes l'anada i tornada en un mateix full et diuen que no et serveix i et fan pagar”, explicava Alícia Domínguez, que reconeixia, però, que “és una companyia molt econòmica, encara que t'has de llegir molt bé la lletra petita i no badar gens perquè qualsevol error et costa caríssim”.

Hi va haver molts viatgers que estaven encantats de la vida. “Anem i tornem de Palma per 20 euros. Veurem, però, si tenim alguna sorpresa”, deien incrèduls un matrimoni barceloní després d'haver superat ja la zona de facturació. “És una companyia que ens dóna molta confiança perquè tot ho fas des de casa i aquí tots els processos són molt ràpids” explicava Álvaro Cubillo. La majoria elogiaven els baixos preus i sobretot la comoditat de poder agafar l'avió des de Barcelona i no pas des de Reus o Girona. “Ara és molt més còmode”; “Mai havíem viatjat amb ells perquè els altres aeroports ens quedaven molt lluny de casa i hi havíem d'afegir una hora de viatge”, van ser alguns dels comentaris escoltats.

Els funcionaris, també
En temps de crisi fins i tot la Generalitat s'ha apuntat a volar amb Ryanair. És el cas d'una expedició d'una quinzena de persones finançada pel Departament de Cultura que anaven a la Vall d'Aosta a un congrés internacional sobre cultura tradicional i popular de pobles sense estat. “En època de restricció de la despesa pública s'ha d'optar per buscar vols econòmics”, deia Daniel Soler, un dels expedicionaris, abans d'agafar l'avió cap a Bèrgam.

http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... -reus.html

Ryanair posa condicions per mantenir-se a Girona i Reus

El grup reclama a Aena que rebaixi les tarifes de les terminals secundàries
Troba il·lògic que els costos siguin pràcticament iguals als de Barcelona
Si no hi ha acord, l'oferta baixarà entre un 5 i un 10 per cent anual


02/09/10 02:00 - BARCELONA - LAIA BRUGUERA

La pilota és a la teulada d'Aena i la Generalitat, va assegurar ahir Ryanair. Només si la companyia irlandesa aconsegueix reduir els seus costos a Girona i Reus continuarà apostant per aquests aeroports. Així de contundent es va mostrar ahir el president del grup, Michael O'Leary, que va criticar que les taxes que han de pagar les aerolínies per operar en aquestes terminals siguin pràcticament iguals que les que s'apliquen al Prat. “L'estructura de preus d'Aena no té cap sentit. Entenem que les tarifes siguin altes a Barcelona perquè és el primer aeroport i atreu molts passatgers, però a Girona i Reus han de baixar perquè el cost s'ha d'ajustar a la situació de cada aeroport i s'ha de relacionar amb la qualitat de cada infraestructura”.

L'inici d'activitat de Ryanair al Prat, que va començar ahir, ha encès els llums d'alarma a Girona i Reus, que ja han vist disminuir el nombre de vols de la temporada d'hivern. O'Leary va confirmar els temors: “Ja vam intentar incrementar l'oferta, però les converses per aconseguir aquesta rebaixa de costos no han fructificat i la retallada seguirà si no hi ha avenços”, va assegurar ahir. Tot i això, va voler deixar clar que les negociacions continuen. Si fracassen, el creixement de passatgers “es concentrarà al Prat”, però Ryanair no abandonarà els altres aeroports catalans. Segons el president del grup irlandès, la caiguda a Girona i Reus “no serà dràstica”: un 5-10 per cent anual.

El govern, a favor
Fonts de l'aeroport de Barcelona van recordar ahir que la competència de modificar les taxes aeroportuàries que es cobren per conceptes com l'ús dels taulells de facturació, l'enlairament o l'aterratge [vegeu gràfic] és del govern central. “És el consell de ministres qui dicta les tarifes”. Les mateixes fonts van recordar que Ryanair ha aconseguit importants rèdits de Girona i Reus, ja que en els últims anys s'han fet importants inversions públiques per millorar les infraestructures. Només a Girona, Aena hi ha destinat 120 milions entre el 2004 i el 2010.

Manel Nadal, secretari de Mobilitat de la Generalitat, considera que la demanda de Ryanair és lògica. “Que els preus de Girona i Reus siguin pràcticament iguals és ridícul, la Generalitat està a favor de la flexibilitat en les tarifes”. Com va apuntar Nadal, els canvis serien positius per a la resta d'aerolínies i afavoririen els aeroports secundaris, que actualment depenen massa d'una sola companyia, Ryanair.

LA XIFRA
2,5
milions de passatgers espera captar Ryanair al Prat el primer any d'activitat, xifra que confia haver doblat el 2013.

Fins als 5 milions de passatgers

Ryanair inicia la seva activitat al Prat amb 23 rutes, onze de les quals domèstiques. El president del grup, Michael O'Leary, va assegurar ahir que la seva companyia no està interessada en la ruta Barcelona-Madrid, sinó en els enllaços amb “grans ciutats europees” i en els vols interiors, sobretot cap a les illes Balears i Canàries. O'Leary va lamentar el “pessimisme” que segons ells ha imperat en els mitjans de comunicació a l'hora de parlar de la seva arribada a Barcelona, ja que Ryanair ajudarà a pal·liar la caiguda de passatgers, obligarà la resta de companyies a abaixar preus i generarà un impacte econòmic positiu a la ciutat.
“S'ha parlat molt de l'efecte negatiu que pot tenir l'aposta pel Prat als aeroports de Girona i Reus, però el que és important és que el tràfic total a Catalunya pujarà”, va assegurar. Ryanair espera captar al Prat 2,5 milions de passatgers el primer any, xifra que confia que doblarà en tres anys més.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros”