Viatge en tren per Europa

Simuladors de transport i conducció, col·leccionisme, modelisme, sèries de bitllets, jocs, etc.
Simuladores de transporte y conducción, coleccionismo, modelismo, series de billetes, juegos, etc.
Respon
Sanato
N6
N6
Entrades: 181

Viatge en tren per Europa

Entrada Autor: Sanato » Dilluns 27/06/2022 20:43

Bones,

Estic rumiant un viatge en tren per tot Europa de cara al setembre.

Voldria preguntar-vos si coneixeu alguna línia de tren que valgui la pena de recórrer pel seu interès paisatgístic, cultural o històric

De la informació que he anat reunint, he trobat les següents línies que poden ser ben maques, no crec que me les pugui fer totes:
(si el tema us pot semblar intererssant, aniré anotant les vostres suggerències de cara a futures consultes)

França:

- Costa Blava entre Saint Raphael - Valescure i Ventimiglia (frontera italiana)
- Train des Merveilles Nice - Tende
- St. Gervais les Bains - Vallorcine - Chamonix
- Annecy - St. Gervais les Bains - Bellevue
- Train des Hirondelles Dole - Saint Claude
- Tren Groc La Tour de Carol-Enveitg - Vilafranca de Conflent

Suissa:

- Tirano - Pontresina - Muottas Miralgi
- Scuol - St. Moritz - Corviglia
- Furka - Zermatt
- Treno Gottardo Zuric - Basilea o Lucerna - Locarno.

Itàlia:

- Rovereto - Trento - Borgo - Valsugana

Alemanya:

- Friburg . Titsee - Donaueschingen
- Tramvia de Karlsruhe a Bad Herrenalb

Polònia:

- Breslavia - Walbrzych - Szklarska Poreba (Pol)
- Tren de vapor entre Poznan - Wolsztyn.

Eslovènia:

- Sezana - Nova Gorica - Jecenize
- Sezana - Ljubjlana

Bòsnia i Hercegovina:

- Sarajevo - Mostar - Ploce (Croàcia)

Sèrbia / Montenegro:

- Belgrad - Pogdorica - Bar


Alguna suggerència?
Moltes gràcies,
Sanato l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 30/06/2022 17:54, en total s’ha editat 1 vegada.


Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 27/06/2022 23:32

a França el tren groc... a Alemanya et recomano el tramvia que et porta a Bad Herrenalb des de Karlsruhe, la porta de la Selva Negra.



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dimarts 28/06/2022 8:42

A Polònia, tren de vapor entre Poznan i Wolsztyn.


Instagram: Ferrocarril | Aviació

Avatar de l’usuari
Elefant
N6
N6
Entrades: 200

Entrada Autor: Elefant » Dimarts 28/06/2022 11:40

A Suïssa et puc dir algunes. Vols només línies "regulars" o també trens de muntanya (es a dir que només tenen utilitat turística)? D'aquestes algunes molt interessants son el tren del Pilatus, que es el tren cremallera més inclinat del món, el cremallera Brienz-Rothorn que funciona quasi exclusivament amb locomotores de vapor, o el tren cremallera del Jungrau, que puja a l'estació de tren més alta d'Europa, al mig d'un glaciar.

De línies regulars sobre tot es interessant la línia antiga del Gotard, que s'ha mantingut amb un servei regional regular anomenat "treno Gottardo" entre Zuric, Basilea o Lucerna i Locarno.



Sanato
N6
N6
Entrades: 181

Entrada Autor: Sanato » Dijous 30/06/2022 17:48

:plas Gràcies a tothom
Renfe445 ha escrit:
Dilluns 27/06/2022 23:32
a França el tren groc... a Alemanya et recomano el tramvia que et porta a Bad Herrenalb des de Karlsruhe, la porta de la Selva Negra.
Òbivament inclouria el Tren Groc, una de les línies més boniques d'Europa... Passa que ja l'he fet :D
M'apunto el Tramvia de Karlsruhe a Bad Herrenalb! :ok
aim ha escrit:
Dimarts 28/06/2022 8:42
A Polònia, tren de vapor entre Poznan i Wolsztyn.
Em cau una miqueta lluny pels meus plans, però gràcies igualment; me l'apunto per si de cas :ok
Elefant ha escrit:
Dimarts 28/06/2022 11:40
A Suïssa et puc dir algunes. Vols només línies "regulars" o també trens de muntanya (es a dir que només tenen utilitat turística)? D'aquestes algunes molt interessants son el tren del Pilatus, que es el tren cremallera més inclinat del món, el cremallera Brienz-Rothorn que funciona quasi exclusivament amb locomotores de vapor, o el tren cremallera del Jungrau, que puja a l'estació de tren més alta d'Europa, al mig d'un glaciar.

De línies regulars sobre tot es interessant la línia antiga del Gotard, que s'ha mantingut amb un servei regional regular anomenat "treno Gottardo" entre Zuric, Basilea o Lucerna i Locarno.
Doncs en principi només pensava en línies regulars, però em va bé qualsevol suggerència per si em sobra temps :ok


Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor

Respon

Torna a “Oci i divertiments / Ocio y divertimentos”