L3 del metro de Barcelona per a OpenBVE

Simuladors de transport i conducció, col·leccionisme, modelisme, sèries de bitllets, jocs, etc.
Simuladores de transporte y conducción, coleccionismo, modelismo, series de billetes, juegos, etc.
Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: L3 del metro de Barcelona per OpenBVE

Entrada Autor: Renfe451 » Diumenge 27/12/2015 15:45

Una obra d'art... no es pot posar cap pega, la recreació és brutal. Enhorabona, t'estàs superant!! :reve :plas



Markitus
N4
N4
Entrades: 48
Ubicació: Sant Andreu de Palomar

Entrada Autor: Markitus » Dimecres 06/01/2016 1:19

Sembla que els Reis també coneixen el FTC! :)

Imatge

Us porto la demo de la L3 que us vaig prometre. La descàrrega inclou la ruta de Lesseps a Fontana i el tren de la sèrie 3000.

https://bvebarcelona.cat/ca/baixades/rutes/linia-3/

Tingueu en compte que és una versió de prova, inacabada, i que hi ha coses que segur que fallen (especialment de la 3000, si algú n'ha portat mai una que m'ajudi!). Si trobeu cap error aviseu-me, em fareu un gran favor! ;)

La descàrrega inclou un petit manual de conducció del tren (tranquils que és més fàcil del que sembla), i al mateix manual hi ha un enllaç de descàrrega de l'última versió del simulador.

Moltes gràcies a tots pel suport i els ànims! :amor
Markitus l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 25/01/2022 9:51, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dijous 07/01/2016 16:41

L'espera té la seva recompensa... a jugar sigui dit!! :D



MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Divendres 08/01/2016 0:31

Hola,

Sabeu si el BVE funciona per android?



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 08/01/2016 0:53

MZA_1600 ha escrit:Hola,

Sabeu si el BVE funciona per android?
https://play.google.com/store/apps/deta ... msim&hl=es



MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Dijous 14/01/2016 0:07

L'Hmmsim es pel BVE2 o 4, per l'Open BVE crec que no serveix...

De totes formes m'he descarregat el simulador i he provat la ruta i m'ha agradat molt. :plas :plas , però hi he trobat uns quants inconvenients:

- Una vegada he parat el tren, ja no puc tornar a arrencar :oops: També em passa quan em salta l'home mort, no es possible arrencar.
- El ATO imagino que no esta implementat, perquè a mi no em funciona. En teoria arrenca i para a la següent estació, en el meu cas va passar fontana sense parar xd
- És possible fer la ruta en sentit Fontana - Lesseps?



Markitus
N4
N4
Entrades: 48
Ubicació: Sant Andreu de Palomar

Entrada Autor: Markitus » Dijous 14/01/2016 0:20

MZA_1600 ha escrit:L'Hmmsim es pel BVE2 o 4, per l'Open BVE crec que no serveix...

De totes formes m'he descarregat el simulador i he provat la ruta i m'ha agradat molt. :plas :plas , però hi he trobat uns quants inconvenients:

- Una vegada he parat el tren, ja no puc tornar a arrencar :oops: També em passa quan em salta l'home mort, no es possible arrencar.
- El ATO imagino que no esta implementat, perquè a mi no em funciona. En teoria arrenca i para a la següent estació, en el meu cas va passar fontana sense parar xd
- És possible fer la ruta en sentit Fontana - Lesseps?
Moltes gràcies, m'alegro que t'hagi agradat!

Sobre els inconvenients que dius:

-Si el tren s'ha aturat i no arrenca, pot ser que sigui perquè està en pendent i s'ha d'utilitzar el "fre de retenció". Prova a mantenir premuda la tecla "7" a l'hora d'arrencar, en teoria ho hauria de fer. Sé que és complicat, però el tren real sembla que funciona així.

-L'ATO està acabat i hauria de funcionar correctament (al meu ordinador ho fa). Prem la tecla "4" per passar a mode ATO i posa el manipulador a "N" (ni fre ni tracció). Després de tancar portes, prem alhora les tecles "8" i "0" durant dos segons i hauria d'arrencar, anar sol fins a Fontana i aturar-se sense que hagis de tocar el fre. Revisaré el codi igualment per si hi ha errors.

-Serà possible a la propera versió. Ja he fet els objectes pensant en això, només queda escriure la ruta a l'inrevés.



Adampitch
N1
N1
Entrades: 7

Entrada Autor: Adampitch » Dijous 14/01/2016 11:10

Moltes felicitats per la feinada.
Soc apassionat dels trens i em dedico al disseny d'interiors. Faig molts 3D i se la feinada que porta el modelar i texturar, si a més li sumem el moviment i el so ho converteix en una meravella.
Gràcies per compartir-ho.



jsantos233
N5
N5
Entrades: 116

Entrada Autor: jsantos233 » Dijous 14/01/2016 19:37

Molt bo!

Confirmo que l'ATO no sembla funcionar...es passa Fontana sense parar.



Markitus
N4
N4
Entrades: 48
Ubicació: Sant Andreu de Palomar

Entrada Autor: Markitus » Dijous 14/01/2016 23:47

Efectivament, l'ATO estava mal configurat. He estat revisant el codi del tren i m'he adonat que si s'activa primer l'ATP i després l'ATO, ignora els codis de parada de la via (i evidentment no frena). Gràcies per avisar!

He pujat una nova versió amb l'error corregit, ja que era prou important. Podeu utilitzar el mateix enllaç de descàrrega que ja teniu.

Aprofito per dir que he afegit dos enllaços a l'entrada principal del fil: un per la ruta i l'altre pel simulador. Millor així! ;)



Markitus
N4
N4
Entrades: 48
Ubicació: Sant Andreu de Palomar

Entrada Autor: Markitus » Divendres 29/01/2016 12:15

Us porto un munt de notícies, algunes molt molt interessants:

Primer de tot, resultat completament inesperat de publicar aquest projecte (gràcies metring per passar-me l'avís): des de TMB ens han llegit, els ha agradat i ens han contactat! Els he explicat una mica com s'ha fet tot i com funciona, i properament publicaran un article a TMB Notícies sobre el tema. Quina il·lusió!

Com que he vist que hi ha interès pel tema i potser queda una mica amagat aquí al fòrum, he decidit crear una petita web sobre el Metro de Barcelona per a OpenBVE. Ara mateix acabo de tallar la cinta, hehe. Encara queda molta feina per fer, però ja hi podeu trobar la demo de la L3. Publicaré les novetats tant aquí com a la web, però a la web he creat una subscripció RSS per si voleu saber-ho tot en tot moment. Aviat també us podreu baixar des d'allà la L2 d'en Rodalíes, i uns trens que he estat preparant...

Us seguiré informant aquí i a https://bvebarcelona.cat ;)

Sèrie 4000 (el tren és més ample encara que a la foto no ho sembli tant)
Imatge

Sèrie 2000 (falta refer el tema seients)
Imatge
Markitus l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 07/10/2017 23:49, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 29/01/2016 13:16

Enhorabona per tot! Frisem per llegir l'article!!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 29/01/2016 17:13

Markitus ha escrit:Sèrie 2000 (falta refer el tema seients)
Imatge
Al pas que van a TMB amb els seients al metro, més que una imatge inacabada, és un render del futur.

Quant a l'obra en si, felicitats!


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

ManuFerrandiz_126
N4
N4
Entrades: 51

Entrada Autor: ManuFerrandiz_126 » Diumenge 31/01/2016 18:46

Hola,bona tarda! Primer de tot,he de dir que hem sembla un projecte molt bo i que t'esta quedant excel•lent :) ,t'animo a continuar amb aquesta i altres linies,de TMB ,FGG,RdC...endevant amb el projecte!!!Has sentit parlar del simulador openbve pero a dispositius android?es diu Hmmsim y tambe es compatible amb aquesta ruta pero no se com es fa,ja que es necesita un programa per a passar-les,pero no se com es fa,el programa es diu openbve to hmmsim.Si coneguessis a algu que sap com fer-ho o si tu saps hem podries enviar el link convertit en zip,(que es com es necesita per a poder afegir-la a l'hmmsim)Gracies primer de tot!! Estaria molt agrait amb tu si poguessis ajudar-me,esque hem moro de ganes de probar aquest petit tram pero no tinc ordinador :'( Salutacions



ManuFerrandiz_126
N4
N4
Entrades: 51

Entrada Autor: ManuFerrandiz_126 » Diumenge 31/01/2016 18:52

Se m'ha oblidat dir-ho tinc l'hmmsim 2 es com la versio avançada del primer,tens mes suport i vista del tren exterior



Rodalíes
N6
N6
Entrades: 293
Ubicació: A Coruña

Entrada Autor: Rodalíes » Dimecres 03/02/2016 18:45

ManuFerrandiz_126 ha escrit:Se m'ha oblidat dir-ho tinc l'hmmsim 2 es com la versio avançada del primer,tens mes suport i vista del tren exterior
De hecho, el tramito de linea 2 que hice es jugable en Hmmsim. El problema radica en que no "traga" la señalización que está específicamente preparada para OpenBVE.


"La locura nunca tuvo maestro" (1995)

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 05/02/2016 11:12

Ja ha sortit l'article! :D :reve

https://noticies.tmb.cat/transport/viat ... ce=Twitter

Viatgem per la línia 3 de metro en un simulador ferroviari molt realista

marcriera_openbve.jpg
Visió des de la cabina de conducció en la simulació de la línia 3 en OpenBVE / Foto: Marc Riera

Si alguna vegada has somiat a posar-te darrere els comandaments d'un tren del metro, no et pots perdre la simulació de conducció en què està treballant el barceloní Marc Riera.

Coneixedor del simulador de trens de codi obert OpenBVE des de fa més de 10 anys i aficionat al ferrocarril des de ben petit, Marc Riera està creant una ruta per la línia 3 de metro, un treball tan curós que sobrepassa l’aparença i intersecciona directament amb la realitat.

"Sempre he trobat fascinant que ciutats com Londres tinguin la major part de la xarxa de metro en versió 3D per a jocs de simulació ferroviària. De Barcelona, en canvi, no hi havia res. Com que em feia il·lusió, tenia les eines i els coneixements, vaig decidir crear jo mateix els continguts”, explica Riera.

De moment aquest estudiant de Traducció i Interpretació s’ha centrat a fer el traçat corresponent al Gran Metro, embrió de l'actual línia 3, entre les estacions de Lesseps i Catalunya, i després d'un any de treball, ha aconseguit recrear al detall el tram entre Lesseps i Fontana. Les vies fins a Catalunya estan fetes i, segons Riera, li queda la part més complexa, que és modelar les estacions.
La sèrie 3000, la protagonista del joc

El tren que es pot veure a la ruta recrea un comboi de la sèrie 3000 original, sense reformar. La cabina és completament en 3D i té animacions (botons lluminosos, miralls, manipulador, selector de marxa, home mort, etc.). Ha treballat el tren, especialment, perquè funcioni com en la vida real. Es pot conduir en mode manual, manual ATP i ATO, és a dir el tècnic d'operació actua sobre els comandaments de conducció en un cas i en l'altre el tren circula de manera automàtica.

Els sons són 100% reals, ja que els ha enregistrat ell mateix mentre viatjava en metro. Aquesta recreació del tren ha estat el que més feina li ha portat fins ara. Es va estar documentant sobre el seu funcionament i els sistemes de seguretat per internet, i després va escriure un petit programa d'ordinador que funciona en paral·lel al joc.“És el cervell del tren”, descriu.

Un altre aspecte que li està costant força recrear és el mosaic de les rajoles de ceràmica del Gran Metro que es pot veure encara avui, 90 anys després, a Fontana, i afirma que d'allò que està més satisfet és de l'aspecte general de les estacions. “Els models en 3D són molt simples, però vaig utilitzar fotografies de les estacions reals per crear les textures i han donat molt bons resultats”.

Com a futures fites, a Riera li agradaria aprofitar el tren de la sèrie 3000 com a base per fer un tren de la sèrie 4000, i potser també un de la sèrie 2000, ja que “són molt semblants i no seria especialment difícil, però sempre dependrà del temps i la motivació”. A més, en un futur té previst de crear una pàgina web per donar més visibilitat al projecte.

De moment, hi ha disponible una versió de prova, que tot i que com ens explica el Marc està en fase experimental, la veritat és que el llindar entre realitat i ficció és tan estret que ens ha deixat impressionats. La demo inclou un petit manual de conducció del tren i al mateix manual hi ha un enllaç de descàrrega de l'última versió del simulador.

En el fòrum del transport català el creador del simulador intercanvia impressions amb els seguidors per polir el treball i detectar errades.

Gràcies al Marc la cabina d'un motorista de tren ja és a tocar de la mà. Preparats per ocupar-la?



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 05/02/2016 11:39

Enhorabona por la publicació! (i, no cal dir-ho, molt especialment per la feina, feinada!)

Si se'm permet, i, com que és tan realista... está actualitzat a la ultimíssima versió? (és a dir, inclou botó per a "vaga de zel"?) :D


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Markitus
N4
N4
Entrades: 48
Ubicació: Sant Andreu de Palomar

Entrada Autor: Markitus » Divendres 05/02/2016 11:54

Us heu avançat amb això de l'article, haha! Sóc el primer que està molt content, publicaré una notícia a BVE Barcelona sobre això (ho trobo prou important).
ManuFerrandiz_126 ha escrit:Hola,bona tarda! Primer de tot,he de dir que hem sembla un projecte molt bo i que t'esta quedant excel•lent :) ,t'animo a continuar amb aquesta i altres linies,de TMB ,FGG,RdC...endevant amb el projecte!!!Has sentit parlar del simulador openbve pero a dispositius android?es diu Hmmsim y tambe es compatible amb aquesta ruta pero no se com es fa,ja que es necesita un programa per a passar-les,pero no se com es fa,el programa es diu openbve to hmmsim.Si coneguessis a algu que sap com fer-ho o si tu saps hem podries enviar el link convertit en zip,(que es com es necesita per a poder afegir-la a l'hmmsim)Gracies primer de tot!! Estaria molt agrait amb tu si poguessis ajudar-me,esque hem moro de ganes de probar aquest petit tram pero no tinc ordinador :'( Salutacions
He estat mirant això del Hmmsim, que tinc instal·lat al meu mòbil també, i tinc un problema. Hi ha el convertidor de rutes que dius, perquè utilitza els mateixos formats que el BVE, però no funciona amb la L3. Ho he intentat moltes vegades, i em sembla que és per les funcions específiques de l'OpenBVE que comenta en Rodalíes més amunt. Miraré d'arreglar-ho, però hauré de reescriure més de la meitat de la ruta perquè funcioni tot a la perfecció.
Fran-Ikarus ha escrit:Enhorabona por la publicació! (i, no cal dir-ho, molt especialment per la feina, feinada!)

Si se'm permet, i, com que és tan realista... está actualitzat a la ultimíssima versió? (és a dir, inclou botó per a "vaga de zel"?) :D
Ara que dius això, fa uns dies pensava afegir els panells de compte enrere del carrussel, potser ho miraré (i després en feu cas o no). ;)



jsantos233
N5
N5
Entrades: 116

Entrada Autor: jsantos233 » Dissabte 30/04/2016 17:12

Volem mes!!!



Respon

Torna a “Oci i divertiments / Ocio y divertimentos”