Fil permanent: bitllets de transport

Simuladors de transport i conducció, col·leccionisme, modelisme, sèries de bitllets, jocs, etc.
Simuladores de transporte y conducción, coleccionismo, modelismo, series de billetes, juegos, etc.
Respon
Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Re: Fil permanent: bitllets de transport

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 11/01/2014 16:19

Henry 030 ha escrit:Fa dos diumenges al mercat de Sant Antoni vaig trobar una targeta T3 del 1981. 25 euros que costava :emprenyat
Amb tots els anys que fa que col·lecciono els títols multiviatge (des dels primers anys 80) mai no vaig aconseguir ni una T3 ni una T5 de cap any; i, veient això, diria que mai no m'acabaré de decidir a fer-ho...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dilluns 13/01/2014 16:38

Fran-Ikarus ha escrit:
Henry 030 ha escrit:Fa dos diumenges al mercat de Sant Antoni vaig trobar una targeta T3 del 1981. 25 euros que costava :emprenyat
Amb tots els anys que fa que col·lecciono els títols multiviatge (des dels primers anys 80) mai no vaig aconseguir ni una T3 ni una T5 de cap any; i, veient això, diria que mai no m'acabaré de decidir a fer-ho...
Jo en tinc una T-3 :) :) :) :) :) :) :) que feia servir de forma "alegal"

Al bus es validava normalment a les maquines de les linies on era valdia (11, 12, etc...) i al metro tenies que anar a taquilla on les validaba manualment, sense posar dia ni hora.
Jo agafaba 1-2 cops la setmana el 11 o 12, i el metro esporadicament.
El truc era fer un viatge en metro, i despres un de bus. No el mateix dia, no consecutivament, tal com deien les condicions d'utilització, pero era imposible comprobar-ho. Una T3 era sensiblement mes barata que una T1 + T2. Si es feia bus + metro si era validable, perque sortia el dia de la validació del bus.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dilluns 13/01/2014 17:29

Caram! No sabia que el Tramvia Blau havia format part del sistema tarifari integrat!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 13/01/2014 23:55

No era integrat, perquè per a cada línia de cada mode (excepte metro) calia validar un nou viatge.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimarts 14/01/2014 0:05

Guigui ha escrit:No era integrat, perquè per a cada línia de cada mode (excepte metro) calia validar un nou viatge.
M'he expressat malament. Més aviat em referia a què, pel que veig, aleshores el Tramvia Blau es tarificava com a mitjà de transport públic i no com a tramvia turístic.

Ara que ho dius, pensava que sí es podia fer transbordament entre busos de la mateixa companyia sense haver de pagar de nou el bitllet.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 14/01/2014 0:15

No, només els títols especials (T3 i T5) per a viatges combinats metro-bus en certes línies, amb el mecanisme que ha explicat en davida, permetien trasbordaments (a banda dels que es feien entre les diferentes línies del metro) sense tornar a validar. La resta sempre requerien tornar a pagar.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
voltrega
N5
N5
Entrades: 93
Ubicació: SANT HIPOLIT DE VOLTREGA

Entrada Autor: voltrega » Divendres 24/01/2014 10:05

Uns bitllets de Paris:
Imatge



Avatar de l’usuari
voltrega
N5
N5
Entrades: 93
Ubicació: SANT HIPOLIT DE VOLTREGA

Entrada Autor: voltrega » Divendres 24/01/2014 10:21

Data sense determinar, possiblement pels volts de 1985
Imatge



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 24/01/2014 21:02

Imatge
El bitllet que abans vaig dir per aquí, de la temporada 86/87.

Imatge
I el seu revers.

Està fet amb un ipod, o sigui que la qualitat és una caqueta. :(



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 09/02/2014 17:24

Molt curiosos aquests bitllets del twitter de l'Enric Ticó:

Imatge



Avatar de l’usuari
Albert Llauger
N5
N5
Entrades: 129
Ubicació: Barcelona (Joanic L4)

Entrada Autor: Albert Llauger » Dilluns 06/10/2014 19:55

Ahir a casa d'un conegut que col·lecciona bitllets antics dels transports de Barcelona vaig trobar una curiosa targeta multiviatge de color blau molt similar al primer model de T1 de l'any 1981 però sense anomenar-se T1 i només vàlida per a autobús, ja que només hi apareix el logo de TB, també és curiós que tingués un viatge validat tenint en compte que era de mostra. Probablement es tracti d'un model de transició entre les targetes multiviatge que hi havia entre els anys 1978 i 1980 i la T1 apareguda el 1981 juntament amb la T3, tot i que no n'havia vist mai abans d'aquestes. Diu que la va aconseguir en una parada de pl. Massadas cap al 2009. Malauradament no li vaig poder fer fotos per falta de llum.

Algú n'ha vist d'aquestes que descric?



Avatar de l’usuari
Henry 030
N4
N4
Entrades: 68
Ubicació: Barcelona (Verdaguer L4-L5)

Entrada Autor: Henry 030 » Dilluns 06/10/2014 20:24

Hola Albert,

No conec la targeta que menciones pero de resistives tinc una T3 del 81 i diverses T1 i T2 dels anys 80 i 90. Saps si el teu amic o conegut disposa d'altres models de resistives?


Volem un museu del transport a Barcelona!!!

Avatar de l’usuari
Albert Llauger
N5
N5
Entrades: 129
Ubicació: Barcelona (Joanic L4)

Entrada Autor: Albert Llauger » Dilluns 06/10/2014 20:46

Henry 030 ha escrit:Hola Albert,

No conec la targeta que menciones pero de resistives tinc una T3 del 81 i diverses T1 i T2 dels anys 80 i 90. Saps si el teu amic o conegut disposa d'altres models de resistives?

Si com a resistives et refereixes a aquestes que tallava el número, la veritat és que el meu conegut en té poques: la que he mencionat en l'anterior missatge, una T3 del 1989 i unes 7 o 8 T1 i T2. La seva col·leció de bitllets exclusivament de Barcelona ciutat es compon principalment de targetes magnètiques de la segona meitat dels anys 90 i tot tipus de targetes ATM d'1 zona des del 2001 fins l'actualitat. De fet, la targeta "rara" és la més antiga que té i la major part de la seva col·lecció són bitllets posteriors al 1995.



Avatar de l’usuari
Henry 030
N4
N4
Entrades: 68
Ubicació: Barcelona (Verdaguer L4-L5)

Entrada Autor: Henry 030 » Dilluns 06/10/2014 22:59

Per cert els que teniu targetes d'aquest tipus (T1, T2, T3...) en teniu alguna amb els viatges sense validar?


Volem un museu del transport a Barcelona!!!

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 07/10/2014 8:59

Jo en tinc algunes amb 1 viatge sense validar, i, si no recordo malament, una amb 9 dels 10 viatges sense validar, perquè es devia quedar oblidada en un calaix fins que ja havia caducat (que maleïda la gràcia, en el seu moment)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Albert Llauger
N5
N5
Entrades: 129
Ubicació: Barcelona (Joanic L4)

Entrada Autor: Albert Llauger » Dimarts 07/10/2014 13:38

Totes les T1 i T2 que tinc (una dotzena) tenen tots els viatges validats, i d'altres col·leccions que conec no recordo cap sense circular, tot i que la "rara" de la col·lecció del conegut que vaig mencionar ahir té 8 dels 9 viatges sense picar (curiós que sent de mostra tingui un viatge validat). D'altres models de fora de Barcelona en tinc una dels autobusos de Huelva EMTUSA amb 6 dels 10 viatges, i una general (color groc) dels Autobusos de Lleida amb els 10 viatges intactes que vaig comprar com a record a finals del 2006 poc abans de la implantació de les targetes sense contacte.



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimarts 07/10/2014 17:22

Albert Llauger ha escrit:Totes les T1 i T2 que tinc (una dotzena) tenen tots els viatges validats, i d'altres col·leccions que conec no recordo cap sense circular, tot i que la "rara" de la col·lecció del conegut que vaig mencionar ahir té 8 dels 9 viatges sense picar (curiós que sent de mostra tingui un viatge validat). D'altres models de fora de Barcelona en tinc una dels autobusos de Huelva EMTUSA amb 6 dels 10 viatges, i una general (color groc) dels Autobusos de Lleida amb els 10 viatges intactes que vaig comprar com a record a finals del 2006 poc abans de la implantació de les targetes sense contacte.
Queda algun lloc on es faci servir aquest tipus de targetes? Potser Lleida fou un dels darrers...

Personalment no les trobo a faltar. La seva mida feia difícil portar-les a la cartera o a la butxaca sense doblegar-les, cosa que no volies que passés perquè la màquina no l'acceptava.



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dimarts 07/10/2014 19:14

Sky ha escrit:
Albert Llauger ha escrit:Totes les T1 i T2 que tinc (una dotzena) tenen tots els viatges validats, i d'altres col·leccions que conec no recordo cap sense circular, tot i que la "rara" de la col·lecció del conegut que vaig mencionar ahir té 8 dels 9 viatges sense picar (curiós que sent de mostra tingui un viatge validat). D'altres models de fora de Barcelona en tinc una dels autobusos de Huelva EMTUSA amb 6 dels 10 viatges, i una general (color groc) dels Autobusos de Lleida amb els 10 viatges intactes que vaig comprar com a record a finals del 2006 poc abans de la implantació de les targetes sense contacte.
Queda algun lloc on es faci servir aquest tipus de targetes? Potser Lleida fou un dels darrers...

Personalment no les trobo a faltar. La seva mida feia difícil portar-les a la cartera o a la butxaca sense doblegar-les, cosa que no volies que passés perquè la màquina no l'acceptava.
Martorell encara fa servir?
Autobuses BCN, vía Facebook. El 20/09/2014 ha escrit: Imatge
Martorell: la única población, creo?, que mantiene las tarjetas multiviajes. Foto de hoy mismo


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

jordibros
N2
N2
Entrades: 17
Ubicació: La Marina de Sants

Entrada Autor: jordibros » Divendres 17/10/2014 0:15

Albert Llauger ha escrit:Ahir a casa d'un conegut que col·lecciona bitllets antics dels transports de Barcelona vaig trobar una curiosa targeta multiviatge de color blau molt similar al primer model de T1 de l'any 1981 però sense anomenar-se T1 i només vàlida per a autobús, ja que només hi apareix el logo de TB, també és curiós que tingués un viatge validat tenint en compte que era de mostra. Probablement es tracti d'un model de transició entre les targetes multiviatge que hi havia entre els anys 1978 i 1980 i la T1 apareguda el 1981 juntament amb la T3, tot i que no n'havia vist mai abans d'aquestes. Diu que la va aconseguir en una parada de pl. Massadas cap al 2009. Malauradament no li vaig poder fer fotos per falta de llum.

Algú n'ha vist d'aquestes que descric?

Bona nit a tots. No conec la de color blau que dieu, pero en tinc de color carabassa de dos models diferents. No m'en surto per penjar fotos.....algu em pot dir com fer'ho i així les podeu veure???

Gracies



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 17/10/2014 2:45

Benvingut al fòrum Jordibros!

Jo també recordo fa temps haver vist una tipus T1 només amb el logo de TMB, diria haver sentit que al principi no es deia T1, simplement era Targeta multiviatge, i que després li van posar "nom". A la desapareguda web de'n José Mora hi havia un apartat de títols, alguna vegada hi havia donat una ullada.



Respon

Torna a “Oci i divertiments / Ocio y divertimentos”