El tren i el cinema

Simuladors de transport i conducció, col·leccionisme, modelisme, sèries de bitllets, jocs, etc.
Simuladores de transporte y conducción, coleccionismo, modelismo, series de billetes, juegos, etc.
Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Re: El tren i el cinema

Entrada Autor: Don Ramón » Dijous 18/08/2016 16:31

En "Perros Callejeros" hay un planazo de la estación de cercanías.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 18/08/2016 18:56

No se puede meter el fotograma en cuestión?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 16/05/2018 19:44

Avui, mentre era a la feina, he descobert un curtmetratge del 1995 anomenat "Metro", d'Achero Mañas, que va guanyar el 1er premi del Festival Internacional de Montecatini, Termi 1996, i el premi al Millor Curtmetratge Festival de Cinema de Girona 1996. Ambientat a Sant Adrià del Besòs, una colla de nens surten dels voltants de les xemeneies i de les vies de Renfe, per baixar al metro colant-se, i agafar... Una granota de FGC!!!!



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Divendres 18/05/2018 22:15

Doncs veiem-ho:



I.... Ondia!! Sorpresa!! El meu institut!! La meva classe!! :o

L'escola que veiem a l'inici i final del film és l'INS Manuel Vázquez Montalbán (MVM) davant l'estació de St. Adrià, en aquella época IES Sant Adrià. I la classe que surt fou la meva durant 1er i 2n d'ESO. :D

També podem veure al film "les ruïnes" de l'estació de mercaderies del Gorg. I la zona abans de la demolició total de les fàbriques tancades. El dipòsit des del que parla el nen no es trobava a la mateixa estació, com fan veure, sino diria que és el dipòsit de Can Badrinas, derribat l'any passat per fer l'escola BDN Port. :'( Fou antiga refineria de petroli i actual fàbrica d'adhesius, traslladada a St. Just Desvern.

També, davant les xemeneies, i més properes a l'estació del Gorg, les centrals BDN I i II de FECSA, fora de servei des de fa dècades, però demolides fa 3 anys :'( També les podem veure a una de les fotos de portada del fòrum a la pàgina d'inici, a una foto del Tram.

Consti que no he acabat d'entendre el curt. :|


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimecres 19/12/2018 17:37

Guaita el que han fet a la sèrie "Memories of the Alhambra", una de les ficcions més existoses de la televisió sud-koreana, ambientada a Espanya:


Salvem l'Estació de França!

Metropondikas
N5
N5
Entrades: 108

Entrada Autor: Metropondikas » Dijous 04/08/2022 23:05

Bona nit,

Aquesta tarda he anat al cinema i he vist aquesta pel-li, coproducció belgo-franco-hispana, amb l'Antonio de la Torre com a protagonista.
La vaig triar pel seu argument transportil doncs el Leo Castañeda (Antonio de la Torre), és un conductor de metro a Brussel-les on presencia el suïcidi del seu fill. Em semblava una oportunitat de veure, en pantalla gran, imatges del metro de la capital europea. Però...oh, sorpresa! Què em trobo? Que les escenes del suposat metro de Brussel-les estan enregistrades al de Barcelona i hi apareix a les primeres imatges un 4000, l'estació de La Sagrera rebatejada Atomium, l'estació Torras i Bages rebatejada Porte d'Anvers i d'altres instal-lacions que no he sabut identificar...
Veient els títols de crèdit al final, em va cridar l'atenció el fet de què van ser enregistrades a Barcelona perquè no els van permetre la gravació en altres metros.
Per cert, la pel-li és un thriller policíac prou solvent de poc més d'hora i mitja, amb unes bones actuacions i ideal per aquests dies d'estiu.
Com a curiositat, a les últimes escenes, l'agent de policia que fa d'antagonista (Marine Vatch), juga amb el nom del Leo Castañeda dient que ells (Bèlgica) van tenir un porter amb el mateix cognom, als anys 80. Es referia a Jean Castañeda i va jugar a la selecció francesa. Potser algun aficionat el recordarà...

Salutacions,

MANEL



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Divendres 05/08/2022 9:25

Metropondikas ha escrit:
Dijous 04/08/2022 23:05
Què em trobo? Que les escenes del suposat metro de Brussel-les estan enregistrades al de Barcelona i hi apareix a les primeres imatges un 4000
Precisament fa pocs dies, anant a veure una altra pel·lícula, vaig veure el cartell i li vaig dir a la meva xicota: "qué curiós, una peli francesa ambientada al metro de Barcelona"... peque es veu clarament que el tren que surt és un 4000!


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 07/08/2022 20:54

Ha ha, c'est magnifique!

M'estic deixant la vista per descifrar el que "resen" les pantalles a la vista de l'andana d' "Atomium". La segona línia pot ser que sigui "L1 HOPITAL DE LIEGE"?

Llàstima que ja és fora de cartellera (duren tan poc ara, les pel·lis...). Vejam si d'aquí uns mesos hi torna, de reestrena, al Maldà



Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
M1171-M1172-M1169...
N6
N6
Entrades: 269
Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Entrada Autor: M1171-M1172-M1169... » Dilluns 08/08/2022 0:43

Boníssima trobada, més encara amb la retirada dels 3000, 4000 i 2000 a prop.
M'atreveixo encara més havent vist només el trailer, crec que és el 4085-4088 acabat de vinilar, va ser l'últim 4000 a rebre el tractament, i a més és l'únic que no té logo als testers. (no és el 4057 ja que es veien restes de logo quan li faltava, abans de vinilar el 4085)
Sandy


Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows

jgomezs
N5
N5
Entrades: 153

Entrada Autor: jgomezs » Dissabte 13/01/2024 0:12

He vist una película fa poc que m'ha fet pensar en aquest thread. Més enllà d'unes vistes molt maques del cremallera de Núria, hi ha una escena en que es veuen dos trens de la FGC creuant-se, que sembla un vídeo de trainspotting. És el director és un friki dels trens?
Película: Contratiempo
Minut 52 d'aquest vídeo al youtube, no sé si el link és gaire oficial i si durarà:
https://youtu.be/gQ0vnWRC8l8?si=6tEXC9whg3o31UXK
Per cert, peli molt recomanable per als que ens hi agradin els bons guions. Comença lenta però val la pena veure-la fins al final



Respon

Torna a “Oci i divertiments / Ocio y divertimentos”