Queixa per una sanció

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Queixa per una sanció

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 27/09/2009 18:43

http://paper.avui.cat/article/dialeg/175442/bustia.html

Sancionada injustament

Vaig ser sancionada per viatjar sense bitllet. Això seria correcte si no fos perquè a l'estació del meu poble, Sant Esteve Sesrovires, en aquell moment no disposàvem de finestra on comprar els bitllets, ni hi havia màquines expenedores que acceptessin bitllets, només monedes. Aquell dia jo no portava prou monedes per comprar el bitllet i vaig pujar al tren amb la intenció de comprar-lo al revisor, com es feia fins aleshores. No va passar el revisor i no el vaig poder comprar. En arribar a final de trajecte, després d'explicar la meva història, em van sancionar. Allà mateix vaig fer una reclamació amb les pertinents explicacions i ara n'he rebut la contesta, que es limita a dir que per viatjar cal portar un bitllet vàlid i que la Generalitat ens informa de tots els títols disponibles, tarifes i zona tarifària mitjançant les vitrines i màquines expenedores.

Jo els demanaria que, ja que a l'estació no hi ha ningú per atendre el públic, potser que les màquines acceptessin bitllets o targetes per pagar, i no haver de passar per aquesta situació desagradable.

Isabel Pascual Calero
Sant Esteve Sesrovires

Notícia publicada al diari AVUI, pàgina 30. Diumenge, 27 de setembre del 2009


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Diumenge 27/09/2009 18:49

El personal va actuar d'acord amb el procediment que li pertoca, però la viatgera té raó en tant que FGC no va posar mitjans de pagament suficients en aquella estació, avui en dia la situació no és així.

Per cert també es sancionarà els que pugin ara a la Beguda i Can Parellada?

Guigui ha escrit:http://paper.avui.cat/article/dialeg/175442/bustia.html

Sancionada injustament

Vaig ser sancionada per viatjar sense bitllet. Això seria correcte si no fos perquè a l'estació del meu poble, Sant Esteve Sesrovires, en aquell moment no disposàvem de finestra on comprar els bitllets, ni hi havia màquines expenedores que acceptessin bitllets, només monedes. Aquell dia jo no portava prou monedes per comprar el bitllet i vaig pujar al tren amb la intenció de comprar-lo al revisor, com es feia fins aleshores. No va passar el revisor i no el vaig poder comprar. En arribar a final de trajecte, després d'explicar la meva història, em van sancionar. Allà mateix vaig fer una reclamació amb les pertinents explicacions i ara n'he rebut la contesta, que es limita a dir que per viatjar cal portar un bitllet vàlid i que la Generalitat ens informa de tots els títols disponibles, tarifes i zona tarifària mitjançant les vitrines i màquines expenedores.

Jo els demanaria que, ja que a l'estació no hi ha ningú per atendre el públic, potser que les màquines acceptessin bitllets o targetes per pagar, i no haver de passar per aquesta situació desagradable.

Isabel Pascual Calero
Sant Esteve Sesrovires

Notícia publicada al diari AVUI, pàgina 30. Diumenge, 27 de setembre del 2009


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
davidbarna
N5
N5
Entrades: 110
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: davidbarna » Diumenge 27/09/2009 21:50

La senyora té tota la raó del món: no és el seu problema de què FGC no tingui màquines expenedores que acceptin moneda de curs legal. Ela mateix es pot aplicar a la Renfe i a les seves cancel·ladores que no funcionen.



Avatar de l’usuari
Tony M. Nyphot
N6
N6
Entrades: 221

Entrada Autor: Tony M. Nyphot » Diumenge 27/09/2009 23:42

josep_serre ha escrit:Per cert també es sancionarà els que pugin ara a la Beguda i Can Parellada?
Se'ls sanciona igualment, l'argument és que els abonaments multiviatge es poden comprar a l'ajuntament, argument que cau pel seu propi pes pels viatgers esporàdics que no tenen per què comprar 10 viatges si només en volen fer un i els bitllets senzills no es venen per aquests canals, i també si es té en compte que fora de l'horari d'atenció al ciutadà, inclosos diumenges, és impossible d'adquirir-los.

El cas, pel que tinc notícia, ha arribat al Síndic de Greuges.


And now for something completely different...

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dilluns 28/09/2009 8:01

És que la resposta que li han donat segons explica és per apretar a córrer.
Tony M. Nyphot ha escrit:
josep_serre ha escrit:Per cert també es sancionarà els que pugin ara a la Beguda i Can Parellada?
Se'ls sanciona igualment, l'argument és que els abonaments multiviatge es poden comprar a l'ajuntament, argument que cau pel seu propi pes pels viatgers esporàdics que no tenen per què comprar 10 viatges si només en volen fer un i els bitllets senzills no es venen per aquests canals, i també si es té en compte que fora de l'horari d'atenció al ciutadà, inclosos diumenges, és impossible d'adquirir-los.

El cas, pel que tinc notícia, ha arribat al Síndic de Greuges.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 28/09/2009 9:04

josep_serre ha escrit:És que la resposta que li han donat segons explica és per apretar a córrer.
La típica d'un funcionari (o de tota una administració sencera) que creu fer un gran servei a la ciutadania si copia i enganxa qualsevol cosa que hi tingui remotament a veure.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Albert
N7
N7
Entrades: 480
Ubicació: Martorell

Entrada Autor: Albert » Dilluns 28/09/2009 19:23

Aquest cas em porta a preguntar-me un parell de coses. La primera té a veure amb els FGC. El cas d'aquesta dona és el d'una d'estació que no està tancada, però jo penso en una estació que si estigui tancada, com totes, només tingui servei de venda automàtica de bitllets. Penso en la meva, Martorell-Central. Una estació habitualment deserta, on si tens cap problema t'has d'espavilar. Què passa si la màquina no funciona? Crec que hi ha un polsador per demanar ajuda i potser em solucionarien el problema, però mentre això passa (si és que passa), ja he perdut el tren.

D'altra banda, hi ha el servei de venda automàtica complementat amb els lamentables bar-taquilla (que sembla que acabaran estant a totes les estacions de Rodalies Renfe de fora de la ciutat de BCN). Aquest fantàstic sistema és ideal per atendre usuaris amb devolució express o justificants de retard en una xarxa tant fiable com la de Barcelona. Em pregunto si aquest sistema serà una característica identitària més de Catalunya o si el concepte de bar-taquilla ja l'han extès als altres nuclis de Rodalies.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimarts 29/09/2009 8:15

La gestió integral d'estacions és a dir contractació d'una empresa que s'encarrega de gestionar tota l'estació, espais comercials (normalment el bar), venda de bitllets, neteja està estesa a tota Espanya a uns llocs més que altres.
Albert ha escrit:Aquest cas em porta a preguntar-me un parell de coses. La primera té a veure amb els FGC. El cas d'aquesta dona és el d'una d'estació que no està tancada, però jo penso en una estació que si estigui tancada, com totes, només tingui servei de venda automàtica de bitllets. Penso en la meva, Martorell-Central. Una estació habitualment deserta, on si tens cap problema t'has d'espavilar. Què passa si la màquina no funciona? Crec que hi ha un polsador per demanar ajuda i potser em solucionarien el problema, però mentre això passa (si és que passa), ja he perdut el tren.

D'altra banda, hi ha el servei de venda automàtica complementat amb els lamentables bar-taquilla (que sembla que acabaran estant a totes les estacions de Rodalies Renfe de fora de la ciutat de BCN). Aquest fantàstic sistema és ideal per atendre usuaris amb devolució express o justificants de retard en una xarxa tant fiable com la de Barcelona. Em pregunto si aquest sistema serà una característica identitària més de Catalunya o si el concepte de bar-taquilla ja l'han extès als altres nuclis de Rodalies.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Albert
N7
N7
Entrades: 480
Ubicació: Martorell

Entrada Autor: Albert » Dimarts 29/09/2009 9:58

Ja sé que me n'he anat una mica del tema original ....

Això de "gestió integral d'estacions" és un eufemisme brutal! És una gestió integral de bar i venda de bitellets/reclamacions. Tota la resta ho fan empreses externes! Per exemple, tot el que té a veure amb les màquines autovenda no ho fa la mateixa empresa que porta el bar, tampoc s'encarreguen d'obrir i tancar l'estació, ja que obren i tanquen molt abans que el bar, la seguretat la porta la mateixa empresa a tota la xarxa, la neteja de tot el que no siguin els dominis interns de la barra del bar la fa la mateixa empresa que neteja totes les andanes i vestíbuls ... Gestió "integral"?



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimarts 29/09/2009 14:37

El que té a veure amb les màquines ho fa l'empresa que porta el bar, el que té a veure amb l'obertura i tancament de l'estació depén del cas .

La neteja de l'estació la fa la mateixa emrpesaque porta la gestió integral de vegades la mateixa persona de vegades no, depén del volum de treball i depén de com s'organitzi aquesta empresa, altra cosa és que en les primeres passes d'un contracte no sigui així però això és degut a que s'havia de complir el contracte existent amb l'empresa de la neteja.
Albert ha escrit:Ja sé que me n'he anat una mica del tema original ....

Això de "gestió integral d'estacions" és un eufemisme brutal! És una gestió integral de bar i venda de bitellets/reclamacions. Tota la resta ho fan empreses externes! Per exemple, tot el que té a veure amb les màquines autovenda no ho fa la mateixa empresa que porta el bar, tampoc s'encarreguen d'obrir i tancar l'estació, ja que obren i tanquen molt abans que el bar, la seguretat la porta la mateixa empresa a tota la xarxa, la neteja de tot el que no siguin els dominis interns de la barra del bar la fa la mateixa empresa que neteja totes les andanes i vestíbuls ... Gestió "integral"?


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”