Seguiment del traspàs de Rodalies

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Com creieu que està anant el traspàs?

Molt millor!
3
3%
Millor, a seques
8
8%
Es nota alguna millora, com d'informació
32
31%
No trobo la diferència
19
18%
Les enganxines dels Civia, molt mones
31
30%
Un desastre
9
9%
Altres (expliqueu)
2
2%
 
Vots totals: 104
Avatar de l’usuari
Alex_C4
N6
N6
Entrades: 317
Ubicació: Sant Sadurní d'Anoia
Contacta:

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Entrada Autor: Alex_C4 » Divendres 29/01/2010 0:07

Res. Ara al tornar m'he trobat amb el ja clasic destino martorell etc etc C7



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 29/01/2010 0:09

Sigui com sigui, és increïble que siguin incapaços de dotar tots els trens d'una companyia de la mateixa megafonia. I val tant a rodalia com a TMB.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
rogermelcior
N5
N5
Entrades: 147
Ubicació: Badalona
Contacta:

Entrada Autor: rogermelcior » Dissabte 30/01/2010 1:54

Doncs a la web de Renfe s'han dedicat a complir les ordres de l'amo! XD

Imatge



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dissabte 30/01/2010 4:21

Lluita1714 ha escrit:No pot portar els seus trens, company, allà hi ha ample de via internacional i aquí Ibèric.
Amb tota probabilitat la cosa anirà per on has dit, però no seria la primera vegada que circulen trens francesos per vies d'ample ibèric.

Sigui com sigui, en cas que la Generalitat acabi prescindint de la Renfe, no s'ha d'oblidar que aquí tenim la FGC que si d'una cosa s'ha caracteritzat al llarg de la seva trajectòria és per potenciar i fer rendibles la major part de les línies que ha absorvit, sent en el seu moment, deficitaries.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 30/01/2010 20:15

Jordi Freixas ha escrit:Sigui com sigui, en cas que la Generalitat acabi prescindint de la Renfe, no s'ha d'oblidar que aquí tenim la FGC que si d'una cosa s'ha caracteritzat al llarg de la seva trajectòria és per potenciar i fer rendibles la major part de les línies que ha absorvit, sent en el seu moment, deficitaries.
Però FGC està explotant el servei com a titular de la infraestructura i el material mòbil, cosa que no serà el cas de rodalia.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dissabte 30/01/2010 20:21

Guigui ha escrit:Però FGC està explotant el servei com a titular de la infraestructura i el material mòbil, cosa que no serà el cas de rodalia.
Però FGC està demostrant la seva eficàcia amb la línia de La Pobla de Segur malgrat no ser propietari de res, només operador amb trens llogats.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 30/01/2010 20:56

Al contrari: FGC és propietari de la via i les estacions i porta la gestió de la línia i lloga els trens i el personal a Renfe i Adif, respectivament.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dissabte 30/01/2010 21:02

victorcasta ha escrit:Al contrari: FGC és propietari de la via i les estacions i porta la gestió de la línia i lloga els trens i el personal a Renfe i Adif, respectivament.
Això no va contra la normativa europea?


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 30/01/2010 21:25

I les línies Barcelona-Vallès i Llobregat-Anoia, i tota la xarxa de Feve, també. El que es va fer és no incloure aquesta línia en la REFIG (Xarxa Ferroviària d'Interès General) i per tant no li era d'aplicació la Llei Ferroviària espanyola, que seguia les directrius europees.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dissabte 30/01/2010 22:16

Jo em pensava que la línia del Vallès i la LA eren classificades com a metropolitanes, aïllades o passarien a ser d'Ifercat. No tenia ni idea al respecte.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
593Dromedario
N6
N6
Entrades: 225
Ubicació: BCN Sant Andreu

Entrada Autor: 593Dromedario » Dissabte 30/01/2010 22:25

Alex_C4 ha escrit:Redacto textualment el LED de dins el tren on estic

PROPERA PARADA: MARTORELL CORRESPONDENCIA AMB: R7 PROXIMA PARADA: MARTORELL CORRESPONDENCIA: R7
Això em va, com a mínim, sorprendre de trobar-m'ho ahir: No se us fa estrany sentir primer "Tren amb destinació... Propera parada" i després "Tren con destino... Próxima parada"?

Per si encara no us hi heu trobat (desconec si ja s'aplica a tots els trens) això m'ho vaig trobar en un Manresa-St. Vicenç, a més del canvi de C a R ja comentat.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 30/01/2010 22:54

Lluita1714 ha escrit:Jo em pensava que la línia del Vallès i la LA eren classificades com a metropolitanes, aïllades o passarien a ser d'Ifercat. No tenia ni idea al respecte.
No, el cas de les les línies del Vallès, LA i de Feve, no recordo en quina excepció les van incloure. Però en quant a línia de La Pobla, la transferència de la infraestructura es va portar a terme el 31 de desembre de 2004 i l'entrada en vigor de la Llei Ferroviària (i la separació d'Adif i Renfe) l'1 de gener de 2005, per tant ja no entrava dins de la REFIG. Tot i així, sempre es pot fer la separació d'operació i infraestructura per voluntat pròpia, com va fer Euskotren, creant ETS.



pokeroms
N6
N6
Entrades: 239
Ubicació: <M> Ciutat Meridiana

Entrada Autor: pokeroms » Diumenge 31/01/2010 14:32

593Dromedario ha escrit:
Alex_C4 ha escrit:Redacto textualment el LED de dins el tren on estic

PROPERA PARADA: MARTORELL CORRESPONDENCIA AMB: R7 PROXIMA PARADA: MARTORELL CORRESPONDENCIA: R7
Això em va, com a mínim, sorprendre de trobar-m'ho ahir: No se us fa estrany sentir primer "Tren amb destinació... Propera parada" i després "Tren con destino... Próxima parada"?

Per si encara no us hi heu trobat (desconec si ja s'aplica a tots els trens) això m'ho vaig trobar en un Manresa-St. Vicenç, a més del canvi de C a R ja comentat.
Hola!

Jo m'ho vaig trobar també ahir a la R2 amb una 451 amb destinació Estació de França. Als teleindicadors primer sortia en català i les línies amb la R. A la megafonia el mateix.

Salutacions!!!!! ;)


Vagis on vagis,
Gaudeix del trajecte ;)

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 31/01/2010 22:49

http://quotidianitats.blogspot.com/

Neteja als trens

:aaa

Imatge


Fa poques setmanes, tot just estrenat el traspàs dels serveis de Rodalies, el conseller Nadal afirmava que l'acció de la Generalitat es començaria a notar en la puntualitat, l'atenció a l'usuari i la neteja. Fa temps que no agafo amb una certa asiduïtat els trens de la Renfe, però per les paraules del conseller sospito que deuen estar força més bruts que el que apareix a la foto, i que pertany a la línia del Vallès dels Ferrocarrils de la Generalitat.

O potser el que ha passat és que hem igualat, però a la baixa. No fa massa anys aquests trens anaven immaculats i era molt inhabitual veure-hi una pintada, ampolles pel terra, o la cartelleria arrancada. Certament els únics responsables de què un tren vagi brut no són les autoritats, sinó els ciutadans que els embruten. Però no és menys cert que un tren brut i deixat no convida precisament al civisme...



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 01/02/2010 10:26

Guigui ha escrit:
Jordi Freixas ha escrit:Sigui com sigui, en cas que la Generalitat acabi prescindint de la Renfe, no s'ha d'oblidar que aquí tenim la FGC que si d'una cosa s'ha caracteritzat al llarg de la seva trajectòria és per potenciar i fer rendibles la major part de les línies que ha absorvit, sent en el seu moment, deficitaries.
Però FGC està explotant el servei com a titular de la infraestructura i el material mòbil, cosa que no serà el cas de rodalia.
Al final, aquest material ambé haurà d'acabar sent propietat de FGC.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 01/02/2010 10:34

Jordi Freixas ha escrit:Al final, aquest material ambé haurà d'acabar sent propietat de FGC.
FGC, com a empresa que explota al mateix temps infraestructura i material mòbil, no podrà gestionar el servei de rodalia que actualment presta Renfe, a no ser que la gestió de les línies del Vallès i el Llobregat passin a dividir-se, per exemple, entre Ifercat i "FGC Operadora".


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 01/02/2010 11:53

Home... és que ja tarden en fer aquest ajustament pel que fa a les línies del Vallès i el Llobregat.

Caldria traspassar també a Ifercat les infraestructures del Cremallera de Núria i el Cremallera de Montserrat?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 01/02/2010 12:02

Si no ho fan, probablement sigui perquè d'aquesta manera, la gestió és més fàcil, vista les poques ganes que hi ha en general d'interconnectar les tres xarxes de rodalia que hi ha actualment a Barcelona i que hi ha un gestor d'infraestructures i un operador que presenten uns nivells de servei deplorables.

D'altra banda, també s'havia dit (tot i que també és probable que no s'acabi fent) que si la Generalitat optava a impulsar un operador ferroviari propi per circular per les vies d'Adif, aquest no es diria FGC.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 01/02/2010 12:23

Que no seria FGC? Llavors quin hauria de ser si no?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 01/02/2010 12:25

Ja ho he dit. Una empresa diferent.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”