Logotip de "Rodalies de Catalunya"

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Us agrada el nou logo de Rodalies?

Si
34
45%
No
34
45%
No m'agrada cap dels dos
5
7%
Altres (especifiqueu)
2
3%
 
Vots totals: 75
Avatar de l’usuari
Alex_C4
N6
N6
Entrades: 317
Ubicació: Sant Sadurní d'Anoia
Contacta:

Re: Logotip de "Rodalies de Catalunya"

Entrada Autor: Alex_C4 » Dilluns 01/03/2010 22:12

amb el vostre permís, poso el link a un video que he grabat avui, en que m'he trobat els nous civies, i si, me fixat en la linia morada, que en els videos casi no es veu, no entenc perque... http://www.youtube.com/watch?v=ej3Q1_1xAmk



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dilluns 01/03/2010 22:34

Benvingut Designalis. Moltes gràcies per les aclaracions oficials, i et puc dir que l'alternativa que més m'agrada és el logotip de Rodalies de Catalunya amb les lletres dins el quadrat. No l'havia vist em sembla que pot quedar molt millor que els altres. Com diu un company, però, jo també sóc més de logotip-imatge, per exemple el d'FGC que ve a ser la barreja d'antics logotips amb el concepte de xarxa i encreuament de dues fletxes, o com el d'Aeroports de Catalunya: no hauria estat malament un pantògraf, per exemple, però bé, aquí no entraré, vosaltres sou els dissenyadors i jo ja he opinat al respecte al llarg d'aquest fil, i possiblement m'hagi excedit amb la conya.
Tanmateix dic que, i en això critico als requisits de la Generalitat, el quadrat pot quedar bé segons què, però no sempre, i això és el que ha suscitat les crítiques. Amés, veig innecessari això de canviar les imatges corporatives cada any, el problema no és que sigui confús, no crec que ningú s'equivoqui per això, el problema és que tot es pagat per la ciutadania, i encara ens diuen que apujaran el preu del transport les tenir més línies de metro. :?


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
jordij
N3
N3
Entrades: 24
Ubicació: R4 Sud

Entrada Autor: jordij » Dimarts 02/03/2010 1:19

rogermelcior ha escrit:Doncs no sé si algú s'ha adonat d'un petit gran detall! :nose

Els trens no han estat pintats amb aquest nou esquema de Rodalies de Catalunya. :cari

El que han fet és agafar el tren amb els colors pantone roses de renfe i li han posat uns aeronfixos o adhesius per sobre de les franges lila i vermella. També a la part de dalt, on hi hi havien les "c". :martell2

Si us fixeu detalladament veureu que el logotip de Rodalies de Catalunya està partit en dos trossos. El quadrat té un 75% ubicat en una tira d'adhesiu que tapa les dues franges inferiors vermella i lila i un qudrat petit independent que acaba de fer que el logo sigui proporcional. El que no sé si ve de planxa és el morro i les portes...

Si us acosteu veureu clarament tot això! Jo la veritat ho trobo indignant gastar diners etiquetant un tren que acaba de sortir de planxat... Potser és que Renfe no els volia deixar pintar i ha deixat posar els adhesius. Potser Nadal tenia pressa amb la foto com va fer amb les tuneladores de la la L9 que les va fer tornar enrere.

D'aquí dos dies amb la neteja, la pluja, el sol... ho destaparan tot!
Tenies raó, encara que no han estat dos dies, sinó dotze. >:( Avui a Molins de Rei n'hi havia un d'aparcat a la via morta. L'he pogut mirar de prop, i he pogut veure com la R grossa d'un dels logos, ja estava mig caiguda, també una mica la R negra i tota l'enganxina que han posat per tapar el vermell renfe està passada o alguna cosa per l'estil (ho dic pel color groc que tenia). És ben trist que estant com estem sense un duro es gastin els diners en posar enganxines sobre trens acabats de pintar d'un altre color només perquè falta poc per les eleccions i s'ha de palpar algun canvi que no sigui només que la megafonia és primer en català. I el que trobo que és més indignant és que en menys de dues setmanes ja comencin a caure aquestes enganxines.


He fet fotos, són amb el mòbil i no es veu gaire bé, no sé si s'intueix el "desastre"
ImatgeImatge

Salut!



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimarts 02/03/2010 9:13

Una pregunta sobre el logotip oficial: la font és Helvetica però quin subtipus és exactament? Ho dic perquè d'Helvetica n'hi ha moltes. I el color taronja quin Pantone és, perquè el logo oficial que ens heu adjuntat al fòrum sembla més fosc que el "real". Potser és un efecte òptic. A mi potser ja per costum m'agrada força ja el nou logo, tot i que sí que en els Civia la R frontal podria ser millorable.



Avatar de l’usuari
Designalis
N1
N1
Entrades: 5
Ubicació: Vallcarca

Entrada Autor: Designalis » Dimarts 02/03/2010 9:50

Bé gràcies a tots per acollir-me, començo a respondre en la mesura de les meves possibilitats les vostres questions:
Guigui ha escrit:Per començar, benvingut al Fòrum i gràcies per donar el punt de vista "oficial", que sempre és benvingut per encaminar el debat!
Designalis ha escrit:- Per què el "ditxós" quadrat? i l'Helvètica?; doncs per què (com algú ha comentat molt encertadament) calia mantenir-se dins les normes que marca el programa d'identificació visual de la Generalitat (el PIV).
Sobre això tinc un comentari. Com he dit en un missatge anterior, trobo que la R al morro dels Civies no queda massa estètica, i m'hi agradaria més un grafisme estilitzat al seu lloc. Segur que alguna cosa es trobaria d'acord amb les directrius marcades.

Dit d'altra manera, queda molt més bé el logotip d'FGC al frontal d'una 112 que el de "Rodalies de Catalunya" en un Civia (o en un 447, si s'arriben a repintar mai).
Algunes proves es van fer al respecte però no van cuallar, i el què veieu és el què seguirà endavant amb alguns ajustos, però l'estil és aquest.
viscaelcat ha escrit:Ostres, molt bona aparició Designalis. Has aparegut, no pas aparescut.
No has comentat sobre el fet que s'assembla al símbol de recerca i innovació, que algú ha comparat aquí. Qui el va dissenyar? I per preguntar, no es podia crear algún símbol com el que tota la vida ha tingut FGC? A mi m'agraden més els símbols i no el que hi ha ara, que no sé com definir-ho. Renfe també ha perdut el seu símbols per substituir-lo pel nom. Jo sóc més de símbols, logos.
A si, i la R al frontal dels civies és també idea vostra? No és lleig, però és estrany.
En disseny sempre t'arrisques a les coincidències (tot i que a vegades semblen plagis) sobretot quan treballes amb formes bàsiques i lletres, el logo que comentes de recerca no l'havia vist, i no sé de qui és. Respecte a que Renfe ha perdut els seus símbols, és cert, els ha integrat en els noms de producte (Branding en diuen), a l'estil de Telefònica que tampoc té símbol, el nom és el símbol.

Tal com algú ha dit en aquest Fòrum al principi els canvis sobten, però el temps posa les coses al seu lloc i els bons dissenys s'aguanten, com la marca d'FGC que encara funciona i pel que estic veient també encara agrada. Espero que aquesta segueixi el mateix camí. Tingueu en compte que quan es parla d'imatge corporativa no només es fa referència al logotip, si no també a les diferents aplicacions que defineixen aquesta imatge: Papereria, vehicles, horaris, plànols, senyalització, bitllets, anuncis, etc. i que defineixen tot un estil que identifica l'empresa i la diferencia de la resta.
victorcasta ha escrit:Gràcies per l'aportació.

Un dubte... hi ha alguna aplicació del logotip amb "Rodalia Barcelona" o sempre serà "Rodalies de Catalunya"?

D'altra banda, es pot consultar per internet el manual d'imatge de Rodalies?

Gràcies.
De moment Rodalia de Barcelona és un concepte que ha desaparegut i que existia a Renfe per distingir les rodalies de Barcelona, les de Madrid, etc. Suposo que si mai es creen p.e. rodalies a Girona, reapareixerà la denominació.

Respecte al què comentes del manual, encara no es pot consultar per internet, suposo que tan aviat com el tinguem enllestit es podra consultar al PIV com el d'altres empreses de la Generalitat.
Trenscat ha escrit:Una pregunta sobre el logotip oficial: la font és Helvetica però quin subtipus és exactament? Ho dic perquè d'Helvetica n'hi ha moltes. I el color taronja quin Pantone és, perquè el logo oficial que ens heu adjuntat al fòrum sembla més fosc que el "real". Potser és un efecte òptic. A mi potser ja per costum m'agrada força ja el nou logo, tot i que sí que en els Civia la R frontal podria ser millorable.
La R és una Helvètica 95 o Black, Rodalies és una Helvètica 75 o Bold i de Catalunya és una Helvètica 55 o Normal.

El Pantone és el 152, que no és un taronja net però que segueixi sent igual quan s'imprimeix amb quadricromia (p.e. fullets publicitaris) i que ha de ser equivalent al RAL 2011 de pintura per als trens. Es tracta que el color escollit tingui mínimes variacions segons el suport on s'apliqui.

Gràcies per la vostra atenció.


Recuperem el tren Caldes-Mollet "El Calderí"

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6994
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 02/03/2010 12:03

Designalis ha escrit:Bé gràcies a tots per acollir-me, començo a respondre en la mesura de les meves possibilitats les vostres questions:
Personalment també tinc una sèrie de qüestions i apreciacions.

Per començar, dir que m'agraden els logos simbòlics de les companyies, i odio quan els substitueixen simplement pel nom (cas de Renfe, per exemple) i una tipografia estranya agafada d'un repositori. És tornar enrera en el temps, quan les empreses col·locaven un avorrit i impersonal nom sense gràcia en totes les seves comunicacions.

Igualment, en el cas de la última remodelació del logo de FGC, trobo que ha estat un canvi simplement per canviar, ja que moure el logo al costat d'un quadrat no aporta res i a més és antiestètic. El logo que tenia FGC fins ara era dels millors que s'han fet en el món ferroviari, i potser per això no s'ha sabut com canviar-lo. Si no es pot millorar una cosa, aleshores per què canviar-la? Per justificar una feina? Potser s'hagués tingut que ser valent i acceptar que el logo ja era correcte, i treballar únicmaent en la seva aplicació.

Pel que fa a la R dins d'un rectangle, em sembla que és un dels logos més "sosos" que he vist mai, a part d'excessivament evident. Agafar un rectangle i posar-li una R de rodalies a dins, ni es pot qualificar d'innovador ni crec que guanyi cap concurs de disseny precisament :roll:

Per tot plegat, si pot ser, m'agradaria saber:
  • En el cas de FGC (però també el nou de Rodalies), quina és la justificació formal pel desplaçament de la marca a un costat del rectangle principal?
  • En el cas de rodalies, quina és la justificació formal d'escollir un rectangle com a fons? La imatge que ha estat estenent la Generalitat els últims temps és la de "Transports de Catalunya", la qual incorpora triangles com a base el qual s'inspira en la forma de Catalunya al mapa. En canvi, no s'ha unificat la imatge com sembla lògic i en canvi s'ha optat per un rectangle. Per què?
  • Si es volia la diferenciació de Renfe, per què s'ha escollit el taronja que coincideix amb Regionals Renfe els quals, per més "inri", comparteixen les mateixes vies?
Sento ser una mica destructiu, però és que la nova imatge em sembla molt pobre, encara que molt en la línia d'una part del disseny gràfic actual: pobre, sense imaginació, el justet per complir l'expedient. ;)



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimarts 02/03/2010 14:06

Hola,

Aprovechando la aparición de este nuevo forista, "Designalis", y en el buen entendido de que como administrador del foro me podría permitir alguna "licencia" como por ejemplo hacer lo que voy a hacer, me gustaría, y creo que hablo en nombre de todos realizar el siguiente comentario.

No sé qué lugar ni qué cargo ocuparás en el grupo de trabajo que se encarga de este tipo de tareas que nos has comentado y por tanto no sé si estarás en disposición de contestarme a la pregunta-sugerencia-ofrecimiento que te voy a realizar. Quizá seas tú quien decida, quizá no... pero como co-administrador del FTC y opinemos cada uno lo que opinemos individualmente sobre el logo, los colores, los tipos de letra me gustaría realizarte el ofrecimiento de poder colaborar contigo y con ese grupo de trabajo a la hora de crear no solamente el logo, sino del resto de la señalética y marcas varias, planos y demás.

Evidentemente el grupo lo componeis vosotros y de allí saldrán los diseños y el resultado de todo, pero pienso que si nuestra colaboración fuese aceptada, la misma podría ser muy provechosa pues se estaría hablando directamente con el usuario y en concreto con un usuario que además de serlo, estaría opinando desde el peldaño también de aficionado ferroviario y en el contexto de mejorar la red y los actuales servicios de la misma en pos de conseguir eliminar los defectos y las taras que en dicha red pudiese haber. Creo sinceramente que el simple hecho de leer una cadena de mensajes como esta y tener en cuenta alguna cosa de las que aquí comentemos a la hora de realizar un diseño o plano definitivo sería muy beneficiosa.

No sería el único contacto del usuario con un foro, ya que como debes saber, tras el horrendo y nefasto plano del metro de Madrid aparecido hace un tiempo, el foro Andén 2 de aficionados de la capital preparó un plano integrado muchísimo más sencillo y fácil de entender, del cual imprimieron una enorme tirada que entre los usuarios ha tenido un éxito sin precedentes por su claridad. Es por tanto que por muchas extravagancias que alguien diseñe, al final lo que primará será el sentido común y el usuario se decantará por ello. ¿Qué mejor que una colaboración a favor de algo así?

Desde el FTC os ofrecemos nuestras humildes opiniones, consejo, experiencia como usuarios y propuestas para el futuro, a ese grupo en el que estais trabajando tanto para el presente como en un próximo futuro de la señalética de la red de cercanías en Cataluña.

Saludos,
Sergio

:twisted: PD: Por cierto, deberíamos diseñar un logo así con un cuadradito y una letra "C" bien visible para que todos podamos ver y distinguir los "coches oficiales" que pagamos a nuestros queridos políticos. Así, lo podríamos poner en las puertas de sus Audis y ver en qué utilitarios se gastan nuestro dinero. Una gran pegatina que pusiese "Cotxes Oficials de Catalunya" con una "C" bien gorda estaría bien ¿no? ¿o eso ya no entraría en el Plan de Visualización de la Generalitat?


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 02/03/2010 14:43

Santfeliuenc ha escrit: :twisted: PD: Por cierto, deberíamos diseñar un logo así con un cuadradito y una letra "C" bien visible para que todos podamos ver y distinguir los "coches oficiales" que pagamos a nuestros queridos políticos. Así, lo podríamos poner en las puertas de sus Audis y ver en qué utilitarios se gastan nuestro dinero. Una gran pegatina que pusiese "Cotxes Oficials de Catalunya" con una "C" bien gorda estaría bien ¿no? ¿o eso ya no entraría en el Plan de Visualización de la Generalitat?
Sergio, m'acabes de donar la clau de tot. No és que siguin addictes al cotxe oficial, sinó als "Cotxes Oficials de Catalunya", és dir, la "COCA".

"¿Comprende?" (Barragán dixit)


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Designalis
N1
N1
Entrades: 5
Ubicació: Vallcarca

Entrada Autor: Designalis » Dimarts 02/03/2010 15:18

wefer ha escrit:Per tot plegat, si pot ser, m'agradaria saber:
  • En el cas de FGC (però també el nou de Rodalies), quina és la justificació formal pel desplaçament de la marca a un costat del rectangle principal?
El desplaçament cap a la dreta vé justificat pel fet de donar dinamisme a una marca que que centrada en un quadrat, perd dinamisme i el recuperem donat-li aquest moviment d'avançar cap a la dreta, que es mou...
wefer ha escrit:[*]En el cas de rodalies, quina és la justificació formal d'escollir un rectangle com a fons? La imatge que ha estat estenent la Generalitat els últims temps és la de "Transports de Catalunya", la qual incorpora triangles com a base el qual s'inspira en la forma de Catalunya al mapa. En canvi, no s'ha unificat la imatge com sembla lògic i en canvi s'ha optat per un rectangle. Per què?[/list]
La justificació de l'utilització del quadrat de fons ja l'he explicat més amunt, i respecte al logo que comentes de Transports Públics de Catalunya també formava part de la remodelació i la versió actual és la que adjunto al final de la resposta (encara no sé com inserir imatges dins del text)
wefer ha escrit:[*]Si es volia la diferenciació de Renfe, per què s'ha escollit el taronja que coincideix amb Regionals Renfe els quals, per més "inri", comparteixen les mateixes vies?[/list]

Sento ser una mica destructiu, però és que la nova imatge em sembla molt pobre, encara que molt en la línia d'una part del disseny gràfic actual: pobre, sense imaginació, el justet per complir l'expedient. ;)
Pel què tinc entès "Regionales" va passar a dir-se "Media distancia" y el color taronja gairebé és simbòlic, per tant crec que en el moment en que la nova marca de Rodalies es faci un lloc no hi haurà confusió al respecte.

Respecte al teu darrer comentari del resultat de la nostra feina, insisteixo un cop més que no et limitis a la marca o símbol en si, a mida que aniran sortint les diferents peces de la imatge corporativa es podrà jutjar millor. Una mostra la comenceu a tenir a l'estació de Montcada i Reixac-Sta. Maria.
Fitxers adjunts
TPC.png
(10.75 KiB) S’ha baixat 618 vegades


Recuperem el tren Caldes-Mollet "El Calderí"

Avatar de l’usuari
Designalis
N1
N1
Entrades: 5
Ubicació: Vallcarca

Entrada Autor: Designalis » Dimarts 02/03/2010 15:42

Santfeliuenc ha escrit:Desde el FTC os ofrecemos nuestras humildes opiniones, consejo, experiencia como usuarios y propuestas para el futuro, a ese grupo en el que estais trabajando tanto para el presente como en un próximo futuro de la señalética de la red de cercanías en Cataluña.
Sergio, gràcies pel teu oferiment, si m'he decidit a participar en el vostre Fòrum ha estat precisament per què entenc que els que hi participeu esteu per uns transports públics de qualitat a tots els nivells i que per tant les vostres idees i opinions poden servir per millorar la nostra feina i posar-hi el nostre granet de sorra.

No estic exactament en un lloc decisori tot i que les meves opinions es tenen en compte, però ara mateix no estic en disposició d'oferir-vos una col·laboració oberta ja que en la feina que estem desenvolupant hi intervenen molts factors que no depenen només de nosaltres. Però si que si no us importa puc recollir suggeriments, idees, que un cop valorats potser poden acabar reflectits en els resultats.

Amb això no pretenc que em feu la feina ;) només pretenc tenir en compte la veu de l'usuari de la nostra feina, per què aquesta li serveixi per millorar la seva qualitat de vida, almenys en l'ús diari, i a vegades obligatori, dels transports públics i en concret els ferrocarrils.

Respecte al que comentes del plànol del Metro de Madrid, sabia que l'havien canviat però no sabia que hi havia hagut la contraproposta d'Andén 2, t'agrairia si em poguessis passar un enllaç a aquest tema per poder-lo veure.

Salutacions cordials


Recuperem el tren Caldes-Mollet "El Calderí"

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimarts 02/03/2010 17:17

Hola,

Hay un hilo de mensajes en el foro, pero te doy un enlace directo al PDF:
http://metroanden1.googlepages.com/PlanoRFI.pdf

La idea sería el que pudieras recoger las inquietudes que podamos tener en el FTC y tratar de realizar propuestas teniendo en cuenta algunas de ellas, siempre que sean razonables, etc.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dimecres 03/03/2010 8:55

Tinc un petit dubte amb el logotip i el frontal dels trens. En el cas del Civia, s'ha col·locat tan sols la R, sense el quadrat (que seria el logo complert). En canvi, a FGC, al frontal dels trens el logo també incorpora el quadrat (amb lo maco que quedava abans...).

Com és que en el cas de del Civia no s'ha fet igual? O el que és el mateix, com és que en FGC no s'ha mantingut el logo "antic" (sense quadrat) en el frontal?


Instagram: Ferrocarril | Aviació

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimecres 03/03/2010 12:25

Hola,

Veamos también una cosa, si lo que pretendemos es ordenar, clarificar y poner cada cosa en su sitio, hay algo que es clarísimo y es que hay que diferenciar entre el logo de cada empresa particular y el servicio de cercanías propiamente dicho, independientemente de la empresa que lo preste en la actualidad o la/s empresa/s que lo pueda/n prestar en el futuro.

Por lo tanto, si se ha optado por esa "R" que particularmente no me gusta nada, pero bueno, si se ha optado por ese logo, es de suponer que todos los trenes del servicio de cercanías han de llevarla. Sean de Renfe, de FGC o de la empresa que sean. Y es de recibo entender que los servicios "S" de FGC también son cercanías, porque no tienen nada de particular ni de diferente respecto a los servicios de Renfe que omiten estaciones como El Papiol, Castellbisbal, Lavern Subirats o La Granada en el caso de la actual línea 4 de cercanías. Y tampoco tienen nada de diferente con los servicios que en lugar de finalizar en Comarruga, lo hacen en Molins de Rei o Martorell. Si en su momento se optó por un sistema extranjero de nomenclatura y se utilizó la letra "S" para las líneas me parece muy bien, pero eso son servicios estrictos de cercanías, con lo cual, y por lógica, que se renombren las líneas y que desaparezcan esas "S" y que aparezcan "R's" además de pintarse en todos los trenes el nuevo logo.

Y luego, por lógica, si no queremos ver símbolos de Renfe en los trenes como el de la "C" esa del revés que no es realmente una "C" ni tampoco el símbolo de Renfe de toda la vida de las flechas esas cruzadas, que me parece perfecto, el símbolo o logo específico de la empresa FGC es exactamente igual de innecesario, tanto en la cartelería exterior de las estaciones, donde solamente tendría que figurar el nuevo logo de cercanías, como en lugares destacados de los trenes. Solamente debería colocarse en los trenes y en lugares donde no destacasen más que una pegatina cualquiera (tanto el logo de la empresa Renfe particular como el de la empresa FGC particular).

De tal manera que un usuario cuando llegase a una estación de cercanías lo único que debería ver en el exterior sería el nombre de la estación, el logo que se escogiese del servicio de cercanías y yo aconsejaría un reloj bien visible e información sobre el tren que está en el andén en ese momento, más que nada para evitar carreras infructuosas. Y en el interior de la estación y con la cartelería de líneas, planos y demás lo mismo, a mi no me interesa qué empresa da el servicio, a mi me interesa que me clarifiquen bien el citado servicio. Con lo cual y si han optado por las "R's", pues que me pongan que por allí pasan la R2, la R5 y la R11 con sus colorines correspondientes y punto. Yo le quitaría la "R" antepuesta al número, pero bueno, se escoja lo que se escoja, hay que tener un criterio. ¿A quién le importa luego que sea FGC quien tiene la explotación o que sea Renfe o cualquier otra empresa? en Londres el metro y los trenes lo llevan numerosas empresas diferentes y tú en los planos de eso ni te enteras. Ni falta que hace.

Así que aquí si vamos a hacer las cosas bien, hagámoslo correctamente y tengamos un mínimo de coherencia y de lógica. Una cosa es el logo de cercanías y otra el de cada compañía privada que pueda o no operar en él. Si nos gusta el logo de la "R", de acuerdo (a mi no me parece nada acertado), pero con coherencia. Una vez escogido "eso", que se le ponga a todos los trenes de cercanías y que se numeren las líneas con la nueva denominación escogida. Pero TODAS las líneas, no solamente las de Renfe mientras se mantienen las "S" de FGC cuando son claramente "R". Que la red sea pequeñita y que la línea no dé para más no es problema de nadie y no la convierte en nada que se pueda llamar "S" , "Q", "W", "T" o "V". O son líneas del servicio de metro, o son líneas del servicio de cercanías, o son líneas de los servicios regionales, o líneas de tranvía, ¿pero líneas "S"? por favor, coherencia y si estamos actuando para unificar los sistemas de nomenclatura y clarificar, hagámoslo pero de verdad.

Mantener el sistema de FGC tal cual sin tocarlo y cambiar todo lo demás para que se le parezca no es unificar nada ni clarificar nada. Para eso que dejen la "C" del revés esa de Renfe, que la metan en un cuadradito anaranjado y la desplacen abajo y a la derecha y ya está. ¿A que sigue siendo incongruente también? claro, no clarifica nada, seguimos con el galimatías de cien mil logos, cien mil cosas distintas y total, para tener al final las mismas líneas de siempre que no nos llevan a ninguna parte y cuyo trazado por el interior de Barcelona es irreal y está colapsado.

¿Queremos cercanías unificadas y con "R's"? de acuerdo...

R1 > Molins de Rei - Maçanet
R2 > Comarruga - Maçanet
R3 > Vic - L' Hospitalet
R4 > Comarruga - Manresa
R5 > Pl. Espanaya - Manresa
R6 > Pl. Espanya - Igualada
R7 > L' Hospitalet - Martorell
R8 > Pl. Espanya - Martorell Enllaç
R9 > Pl. Espanya - Olesa de Montserrat
R10 > Pl. Espanya - Can Ros (yo lo metería ya en la L8)
R11 > Pl. Catalunya - Terrassa Rambla
R12 > Pl. Catalunya - Sabadell Rambla
R13 > Pl. Catalunya - Rubí (absorvería ya el tramo de Sant Cugat a Rubí)
R14 > Pl. Catalunya - Universitat Autònoma

Y ya está, todo clarito, todo unificado, sencillo, fácil, con las "R's" que no me parece bien a título personal, pero bueno, ha de haber una coherencia. Y los logos de FGC, de Renfe, el especificar de qué empresa es cada tren, etc. me parecen temas innecesarios. Es como si en las señales de tráfico de las carreteras y autopistas, pusiera qué administración tiene esa vía en propiedad y encima en letras bien gordas y a la misma altura y al mismo nivel que lo que se indica en la señal. Sería un caos. Imagináos en una rotonda que hubiese varias direcciones, con enlaces a una autopista de titularidad de la Generalitat, a otra de titularidad estatal, a un camino rural que va a un pueblo titularidad del ayuntamiento, a otro camino vecinal titularidad de la diputación... ¡joder, no tendríamos cartel suficiente para indicar todos los logos y escudos de toda esa gente y luego ni se verían los nombres de los destinos a los pueblos y ciudades!

¿Por qué en un plano ferroviario tenemos que especificar de qué empresa es la L1 del metro, la R2 de cercanías, la R6 de cercanías, etc? ¿es realmente necesario hacer eso? ¿por qué?

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dimecres 03/03/2010 15:06

Santfeliuenc ha escrit:Y es de recibo entender que los servicios "S" de FGC también son cercanías, porque no tienen nada de particular ni de diferente respecto a los servicios de Renfe que omiten estaciones como El Papiol, Castellbisbal, Lavern Subirats o La Granada en el caso de la actual línea 4 de cercanías.
A lo mejor me equivoco... pero diría que estas paradas que Renfe omitía ya no las omite y desde hace una buena temporada... o es que yo he cogido todos los servicios ampliados XD porque todos los trenes que he cogido hacia Vilafranca, desde hace dos-tres años han efectuado parada en todas estas estaciones.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 03/03/2010 15:14

A Castellbisbal i El Papiol ara hi paren tots els trens; a Lavern-Subirats i La Granada, no tots hi paren.



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dimecres 03/03/2010 15:22

victorcasta ha escrit:A Castellbisbal i El Papiol ara hi paren tots els trens; a Lavern-Subirats i La Granada, no tots hi paren.
Doncs jo dec tenir la mala sort de pillar tots els que paren a tota arreu... tot i que per dos parades no se si es notaria gran cosa. Quan si es notava la diferència de temps era quan no feia cap d'aquestes 4 parades.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

twipsy
N6
N6
Entrades: 173
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: twipsy » Dimecres 03/03/2010 15:29

Maquetrack ha escrit:Recuperant el fil inicial, jo trobo que el logo està prou bé.

El que passa que jo faria alguns canvis en el nom de la nova 'marca' per un altre que potser s'adequa més a la realitat del servei, de manera que els usuaris ens poguem sentir més identificats :D

Logo "oficial" de la nova marca:
Imatge

Logo alternatiu dels usuaris:
Imatge

Creieu que encara som a temps d'enviar-ho al DPTOP? :)
jo gairebe aplicava lo de "rula a dies" a tots els organismes



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 03/03/2010 15:37

Estic d'acord amb Santfeliuenc en que s'ha d'unificar la nomenclatura: o bé que tota la línia sigui una única línia R (estil Renfe), o bé utilitzar l'R pels semidirectes que van als extrems de la línia i l'S pels serveis que paren a totes les estacions i amb final en un punt intermig de la línia.

És a dir, per exemple, que els trens que van a Mataró tinguin una nomenclatura, i els que van més amunt en tinguin una altra. Per això també caldria racionalitzar una miqueta els serveis de Rodalia.

I també caldria numerar les futures línies de Rodalia a Lleida, Girona, Tarragona i la Catalunya Central (TrenTram del Bages) a partir del R31, R41, R51 i R61, respectivament, per unificar tota la xarxa de "Rodalies de Catalunya".



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 03/03/2010 17:45

Fins ara, ja teníem els logotips de les ATM (la de Barcelona s'hi va adaptar) i de Transports Públics de Catalunya, tots ells d'organismes o marques que compten amb una participació si més no significativa del DPTOP. Ara s'hi ha sumat "Rodalies de Catalunya", que hauria pogut adoptar perfectament la marca de TPC. Que potser no es tracta d'un transport públic de Catalunya, gestionat pels mateixos que gestionen "Transports Públics de Catalunya"?

Tot plegat, és un fidel reflex de les batzegades que fa aquest país en matèria transportil, sense cap mena de visió de conjunt ni de noció de la intermodalitat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dimecres 03/03/2010 18:11

Sagrerenc ha escrit:I també caldria numerar les futures línies de Rodalia a Lleida, Girona, Tarragona i la Catalunya Central (TrenTram del Bages) a partir del R31, R41, R51 i R61, respectivament, per unificar tota la xarxa de "Rodalies de Catalunya".
En el cas de Lleida, utilitzar R1, R2 i R3... no passaria res ja que no hi hauria solapament amb cap altre servei de rodalies. Això si, hi ha el R43 (o 42, no recordo mai) de MD... no se si utilitzen aquesta nomenclatura o simplement posen regional a Saragossa.

Pel que fa a TramBages, tampoc cal cap tipus de nomenclatura... TramBages direcció X o direcció Y... no té cap misteri.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”