Retards, avaries i deficiències a TMB

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Entrada Autor: El LLOP » Dimarts 31/08/2010 9:29

hugobcn ha escrit:
El LLOP ha escrit:
wefer ha escrit:
  1. Com pot ser que s'obrin les portes de tots els cotxes menys un? No és la primera vegada que ho veig, per cert.
  2. Ja que han reformat els 4000, no hagués estat bo reformar aquest sistema també?
  3. El motorista d'un 4000 no té cap manera de veure que un dels cotxes té problema amb les portes? En cas negatiu, tornem al punt 2
  4. Quan es dóna un problema com aquest, no seria més lògic desallotjar passatge ja que, suposo, el problema es pot donar també a les següents estacions?
1. avaria de contacte elèctric. No es una avaria estranya.
2. un mal contacte el tenen fins i tot els trens mes nous.
3. la manera de veure-ho es que no baixi ningú d'aquell cotxe, però si per exemple es el quart, es difícil de veure. La pantalla de portes també t'ho indica però es pot donar el cas que de veritat no baixi ningú. En tot cas, en la primera estació potser no, però a la segona sempre et dones conte.
4. a veure, en un tren comunicat, com es el cas, desallotjar passatge mentre encara poden sortir per un altre porta trobo que es contraproduent. Normalment aquestes incidències es sol.lucionen quan el tren es belluga i amb els sotracs torna a fer contacte. Si pel contrari l'avaria persisteix, si es convenient desallotjar.
Senyor Llop, li recordo que a la pantalla dels trens de la série 4000 que és a la que wefer es refereix, no es mostra l'estat de les portes de cada cotxe, sinó si d'un cotxe en concret hi ha mínim una porta oberta, no són com les del 5000.
També dir, que l'alarma està destinada a casos d'emergència.Dubto que no poder baixar a una estació sigui un cas d'emergéncia, en tot cas el que provoca és endarrerir la freqüència i empitjorar la qualitat del servei.
Senyor Hugobcn, si es rellegeix el meu post veurà que en cap cas dic que la pantalla indiqui quina porta no funciona, sinó que dic que a la pantalla de portes es pot veure que no baixa ningú d'aquell COTXE, cosa perfectament possible en un tren de la sèrie 4000.



jsantos233
N5
N5
Entrades: 116

Entrada Autor: jsantos233 » Dilluns 06/09/2010 14:56

wefer ha escrit:Aquesta avaria es podria donar en un 5000 / 6000 ? No l'he vist mai en un d'aquests trens.
Ho he vist avui en un 5000. A la seguent estacio ja funcionava.



Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 07/09/2010 21:00

Avui he agafat a Canyelles el 3037-3040, que venia en mode Manual sense ATP (mode especial ?).
Fins a Mundet a anat així, llavors ha posat l'ATP i a Montbau ha posat l'ATO.


El metro de Barcelona amb motoristes!

pau5321
N7
N7
Entrades: 448
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: pau5321 » Dimarts 07/09/2010 23:20

Miquel ha escrit:Avui he agafat a Canyelles el 3037-3040, que venia en mode Manual sense ATP (mode especial ?).
Fins a Mundet a anat així, llavors ha posat l'ATP i a Montbau ha posat l'ATO.
Si no m'equivoco de Montbau a Z.Universitària funciona amb ATO, i el tram de Montbau a Trinitat Nova encara no ho té. Encara que no es molt bona senyal que aixo avançi, ja que aixo implica que el lloc de conductor de metro desapareixerá :(


http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.

Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 08/09/2010 15:30

pau5321 ha escrit:
Miquel ha escrit:Avui he agafat a Canyelles el 3037-3040, que venia en mode Manual sense ATP (mode especial ?).
Fins a Mundet a anat així, llavors ha posat l'ATP i a Montbau ha posat l'ATO.
Si no m'equivoco de Montbau a Z.Universitària funciona amb ATO, i el tram de Montbau a Trinitat Nova encara no ho té. Encara que no es molt bona senyal que aixo avançi, ja que aixo implica que el lloc de conductor de metro desapareixerá :(
El Tram Canyelles - Montbau té ATO desde el 2006-2007 crec recordar.
I ATP desde uns mesos avans que l'ATO.

El Tram Canyelles - Trinitat Nova te ATP desde l'inauguració (Octubre 2008) , i ATO uns mesos més tard.

Per tant, tota la L3, està dotada d'ATP i ATO.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimecres 15/09/2010 20:55

Aquesta tarda en un panell de la L1 a l'andana direcció Fondo de la parada de Urgell posava alguna cosa d'una incidència a L2(anava en el metro i no he tingut temps a llegir-lo)Quan arribo a Universitat,ja deien per megafonia que el servei s'havia restablert.

Per tant,la L2 ha pattit alguna incidència cap allà les 15:00-15:30.



pau5321
N7
N7
Entrades: 448
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: pau5321 » Dimecres 15/09/2010 23:12

Mako448 ha escrit:Aquesta tarda en un panell de la L1 a l'andana direcció Fondo de la parada de Urgell posava alguna cosa d'una incidència a L2(anava en el metro i no he tingut temps a llegir-lo)Quan arribo a Universitat,ja deien per megafonia que el servei s'havia restablert.

Per tant,la L2 ha pattit alguna incidència cap allà les 15:00-15:30.
Jo he sigut dels afectats, he arribat a l'estació de Clot a les 15:17, anava bé de temps i han dit que estava parat per un acte incívic a La Pau. El servei s'ha restablert sobre les 15:35 i ha arribat la primera llauna de sardines a punt per agafar la millonada de passatgers que hi havia a Clot (agobiant, gent fins a les escales)

Salutacions


http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.

MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Dimarts 21/09/2010 19:46

Aquest matí sobre les 7.50 a la L2 es feia una cosa ben curiosa: els trens circulaven fins Pep Ventura normalment i de Pep Ventura a Badalona Pompeu Fabra havia un 9000 llançadora. Desconec quan s'ha solventat el problema.



Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 21/09/2010 19:56

MZA_1600 ha escrit:Aquest matí sobre les 7.50 a la L2 es feia una cosa ben curiosa: els trens circulaven fins Pep Ventura normalment i de Pep Ventura a Badalona Pompeu Fabra havia un 9000 llançadora. Desconec quan s'ha solventat el problema.
S'haurà escanyat l'agulla de Pompeu Fabra? :cop :cop


El metro de Barcelona amb motoristes!

fredebcnteatre
N7
N7
Entrades: 323
Ubicació: R1

Entrada Autor: fredebcnteatre » Dimarts 21/09/2010 19:58

A les 11h i pico encara en parlaven del tema per megafonia de que per incidencia tecnica els trens de la L2 anaven de Pep Ventura a Paral-lel y un tren en una via anava de Pep Ventura - Badalona Pompeu FAbra sent un sol tren qui feia aquest recorregut. Una paranoia rara.



MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Dimarts 21/09/2010 20:05

Em comenta el meu pare que acaba d'arribar i segueixen fent aquesta operativa, deu ser un problema molt aparatós doncs ja fa més de 12h que dura :?



twipsy
N6
N6
Entrades: 173
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: twipsy » Dimarts 21/09/2010 22:29

una de les coses que no entenc es perque quan hi ha una averia han d'aturar tota la linia



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 21/09/2010 22:35

twipsy ha escrit:una de les coses que no entenc es perque quan hi ha una averia han d'aturar tota la linia
Això és durant una estona, després es fan llançadores.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5705
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 21/09/2010 23:34

A les 22:30 h. continuava el problema.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 22/09/2010 0:02

I què diuen a la web de TMB, d'una avaria de 17 hores?? RES.

Per tenir la web així, per molta revista en format digital super-fashion o realitats augmentades que tinguin, millor plegar, perquè no serveix.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimecres 22/09/2010 7:10

falsa ocupació a la bretelle d'entrada a la estació de Pompeu Fabra.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 22/09/2010 8:40

El LLOP ha escrit:falsa ocupació a la bretelle d'entrada a la estació de Pompeu Fabra.
Per a la gent no entesa, què significa?



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 22/09/2010 9:07

Doncs que el sistema deia que un tram estava ocupat per un tren quan realitat no ho estava, provocant que el sistema protegís aquest tram "ocupat" amb discos vermells, fent impossible la circulació.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5705
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 22/09/2010 11:03

I, després del temps que costi verificar i certificar que realment el tram no està ocupat -posem 30 minuts, 60 minuts, tirant llarg no sé a quant obligarà el protocol, però no crec que sigui gaire més-, no hi ha cap protocol per inhibir aquell sistema en aquell tram, i que es pugui continuar circulant de manera normal -aplicant "mode manual" o com es sigui en cada cas-, fins que s'arregli el sistema automatitzat?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5705
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 22/09/2010 11:08

Em responc jo mateix dient que d'aquesta possibilitat es parlava el 25 de novembre del 2009, a l'actual pàgina 70 d'aquest tema (només cito la resposta del LLOP, però si hi mireu hi ha més aportacions):
El LLOP ha escrit:una cosa es que vagin en manual per una avaria en l'equip d'ATP embarcat al tren i un altre és que un circuit de via deixi de tenir codis o una falsa ocupació. El reglament de circulació del FCMB diu que devant d'una senyal en vermell/circuit de via sense codis s'ha de fer bloqueig telefònic i circular pel tram en "marxa a la vista". Vols arrivar aviat, o vols que torni a passar el que va passar a Vall d'Hebron per culpa de les presses.

http://www.transport.cat/wiki/index.php ... 000xoc.jpg
Potser estaria bé crear un tema, a partir d'aquells missatges i dels que se'n puguin derivar, de l'avaria d'ahir, anomenat "Falsa ocupació d'un tram i protocol d'actuació", o quelcom així?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”