Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
70
42%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
39
23%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
54
33%
 
Vots totals: 166
Toni
N8
N8
Entrades: 766

Què fort....

Entrada Autor: Toni » Divendres 23/12/2011 23:02

És bestial la cagada de la Generalitat amb aquest tema, bestial. Deuen més de 1.000.000.000 € del que ja està fet..... brutal, una estupenda gestió, fantàstica. Fem més traspasos, que la gestió de la Generalitat és fantàstica i sempre serà millor...



Avatar de l’usuari
bitxofo
N7
N7
Entrades: 381
Ubicació: BCN
Contacta:

Entrada Autor: bitxofo » Dissabte 24/12/2011 16:08

16.000 milions d'euros i pujant el presupost cada vegada més... Serà la línia de metro més cara d'Europa per quilòmetre?
:x


Visca el metro!!

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dissabte 24/12/2011 20:26

bitxofo ha escrit:16.000 milions d'euros i pujant el presupost cada vegada més... Serà la línia de metro més cara d'Europa per quilòmetre?
:x
Si dividim els 16.000 M€ entre els 2.280.359 d'habitants dels cinc municipis per on passarà la línia, tenim una "inversió" de 7.000 euros per càpita.

Fent els càlculs d'una altra manera, si suposem que la L9/L10 tindrà 100 milions d'usuaris anuals i prenem un període d'amortització de la "inversió" de 50 anys, això són 3,20 € per viatge.

M'estalvio els comentaris...



RodalinesCatalanes
N4
N4
Entrades: 59

Entrada Autor: RodalinesCatalanes » Diumenge 25/12/2011 12:10

Sagrerenc ha escrit:
bitxofo ha escrit:16.000 milions d'euros i pujant el presupost cada vegada més... Serà la línia de metro més cara d'Europa per quilòmetre?
:x
Si dividim els 16.000 M€ entre els 2.280.359 d'habitants dels cinc municipis per on passarà la línia, tenim una "inversió" de 7.000 euros per càpita.

Fent els càlculs d'una altra manera, si suposem que la L9/L10 tindrà 100 milions d'usuaris anuals i prenem un període d'amortització de la "inversió" de 50 anys, això són 3,20 € per viatge.

M'estalvio els comentaris...
No hem de mirar les inversions en transport públic amb aquesta perspectiva d'amortització, ja que si vols fer-ho be i posar-te les mans al cap de debò, agafa les inversions que el Gobierno de España ha fet en AVE. Ja sense entrar en inversions de molt dubtosa utilitat (AVE Huesca i d'altres), agafa la inversió de l'AVE Madrid-Màlaga i fes els mateixos números, inclús el Madrid-Barcelona (un dels pocs justificables). El que s'ha de mirar no és la inversió inicial, sinó que el posterior manteniment de la línia no sigui un llast enorme per a les finances públiques. I en aquest sentit l'AVE radial i centralista, excepte en les casos mes útils (Sevilla, València, Barcelona), si que serà un problema financer en el futur i no ens estranyem si s'acaben tancant algunes linies d'AVE en pocs anys ...

A banda d'això, estic d'acord que el cost final de la línia L9/L10 estarà molt per sobre del que hauria d'haver sigut (un factor aproximadament d'entre 2 i 3 vegades més) si haguéssim tingut polítics amb més seny.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Diumenge 25/12/2011 23:16

Efectivament, la gestió és exactament de nefasta per part del Gobierno de España que per part de la Generalitat de Catalunya, exactament igual de nefasta. Ho dic per contradir l´axioma segons el qual cal traspasar tot per que la gestió de la Generalitat és molt millor... bé aquí tenim un exemple més de que això és radicalment fals. La gestió serà o no millor depenent de quins siguin els gestors, i de moment son bastant semblants els de una i altre banda.

La inversió a l´AVE és descabellada, igual que a la L9, l´aeroport de Lleida... i tants i tants altres casos. Jo estaria d´acord en que les inversions en obra pública no s´han de valorar només en rendabilitat econòmica, pero crec que SI s´ha de fer un estudi de viabilitat SEMPRE. S´estudien els beneficis econòmics, medioambientals, socials, estratègics... i al final s´obté una "nota" per a aquesta inversió. En funció dels diners que tinguem, es prioritza i es fan les obres amb millor nota. No s´han de fer les obres que més vots en donen (com ara) sino les que més interesen. Algú creu que és normal que amb una ministra malaguenya es faci el AVE a Malaga i amb un ministre gallec es faci a Galicia?. Sort que no em tingut un ministre canari per que l´AVE ens hagués sortit encara més car.... I amb la L9 igual, una obra faraònica, mal disenyada de principi en el seu traçat i en la seva concepció, disenyada per guanyar vots al cinturó industrial de Barcelona.... tot un fracàs.. fracàs que haurem de pagar ara nosaltres.... Proposo que els polítics hagin d´explicar el perquè de totes les inversions que volen fer, abans de gastar ni un euro. Cal que diferenciem les paraules "invertir" i "gastar".



RodalinesCatalanes
N4
N4
Entrades: 59

Entrada Autor: RodalinesCatalanes » Dilluns 26/12/2011 10:25

OFftopic
Toni ha escrit:Efectivament, la gestió és exactament de nefasta per part del Gobierno de España que per part de la Generalitat de Catalunya, exactament igual de nefasta. Ho dic per contradir l´axioma segons el qual cal traspasar tot per que la gestió de la Generalitat és molt millor... bé aquí tenim un exemple més de que això és radicalment fals. La gestió serà o no millor depenent de quins siguin els gestors, i de moment son bastant sembar".
Aquí t'equivoques. La Generalitat, o els seus consellers poden fer la feina més o menys mal feta (a banda de la mala gestió de la L9, i amb els pocs diners que fins fa 6 o 7 anys tenia la Generalitat), ha fet una gestió de vertebrar el país (amb peatges, en alguns casos). El Gobierno de España crònicament menysté Catalunya, el dèficit fiscal s'ha de notar i es nota en temes d'infraestructures és curió que Barcelona - VAlència no tingui AVE amb els milers de km radials ja construïts?? Es curiós que s'hagin fet autovies gratis a dojo a les Espanyes autèntiques i València - BArcelona estiguin connectades sols amb una autopista caríssima? És lògic que el G.E. aconseguís diners d'Europa per construir el metro de MAdrid a l'aeroport i a qui se'ls va negar per la arribar el metro) a una de les zones mes necessitades (StColoma-Badalona)? i Del pla de Rodalies? A Madrid si que s'ha fet molta inversió en ampliar rodalies (3er tunel, ampliacions, etc) i a Barcelona els pocs diners han anat a posar al dia una infraestructura que s'havia deixat de mantenir el que tocava) ...

I ho sento així serà fins que un dia despertem tots plegats i digue'm prou i adéu



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dimarts 27/12/2011 0:52

Que s´ha invertit menys del que tocava a Catalunya no hi ha cap dubte. Que la política d´inversió en AVE és nefasta i que s´ha fet abans el Cordoba - Málaga que el Barcelona - València no hi ha cap dubte. Ara bé, igual que tot això és cert també hi és que la Generalitat de Catalunya ha dilapidat els diners d´una forma vergonyosa en obre inútils o faraòniques en molts casos. La meva tesi no és precisament aquesta, que tant el Gobierno de España com la Generatitat de Catalunya han gastat igual de malament. Traspasem tot i fen trens inútils a La Pobla, construïm aeroports inútils a Lleida, fen L9´s amb estacions de disseny que no podem pagar i que donin més voltes que un ventilador, fen traçats de l´AVE que donin 50 km de volta per anar a una estació inítil al mig del camp.... lamentable, lamentable i lamentable, i si, lamentable també la Generalitat, també.



França451
N9
N9
Entrades: 2265
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimarts 27/12/2011 11:08

Toni ha escrit:Que s´ha invertit menys del que tocava a Catalunya no hi ha cap dubte. Que la política d´inversió en AVE és nefasta i que s´ha fet abans el Cordoba - Málaga que el Barcelona - València no hi ha cap dubte. Ara bé, igual que tot això és cert també hi és que la Generalitat de Catalunya ha dilapidat els diners d´una forma vergonyosa en obre inútils o faraòniques en molts casos. La meva tesi no és precisament aquesta, que tant el Gobierno de España com la Generatitat de Catalunya han gastat igual de malament. Traspasem tot i fen trens inútils a La Pobla, construïm aeroports inútils a Lleida, fen L9´s amb estacions de disseny que no podem pagar i que donin més voltes que un ventilador, fen traçats de l´AVE que donin 50 km de volta per anar a una estació inítil al mig del camp.... lamentable, lamentable i lamentable, i si, lamentable també la Generalitat, també.
Apoyo la vergüenza que supone el despilfarro avestrucero, así como que la L9 es un poco cara, haciendo esos números...

Sinceramente, lo que verdaderamente me sorprende de este foro es la manía que le tenéis algunos al tren de la Pobla de Segur, me parece una línea convencional útil, que se debería de usar más, pero que no se hace por diversas causas y porque como la gente se empeña en llevar el cochecito a todas partes y montar el atascazo padre en las grandes ciudades (en eso también influye una mala red de transporte a precio que sube y sube cada vez más), no están concienciados del uso del ferrocarril. Pero sincermanete, viendo lo que ha pasado con las líneas Chamartìn-Aranda de Duero-burgos, Alcoy-Xàtiva y otras líneas, me parece acertado que se haya mantenido la línea Lleida-La Pobla, y que se haya gastado un dinero en arreglar su trazado para evitar accidentes y en mantenerla en buen estado. Que ahora se usa poco? Ya se usará más, lo importante es que está ahí y que no se ha dejado que se la carguen como tantas otras (Tenemos un caso muy cercano en la línea de Canfranc) y casos semejantes. El avestruz se está llevando muchos euros necesarios para mantener líneas de toda la vida, líneas útiles, en mayor o menor grado que en muchos casos tienen un mantenimiento más que deficitario. Por ello, creo que basándome en la frase "o todas iguales o la ops! al río", la línea convencional de la Pobla debería de estar en este taco de líneas y apostar por un mantenimiento más decente. No en vano, una de las previsiones de la Generalitat era la de meter el tramo Lleida-Balaguer como línea de Rodalies. Como tenga un mantenimiento como el de Sants-clot vía Gràcia, no van a poder meter minibuques a 140. :riure

Como sigamos así algún día se nos viene el túnel de Aragò encima. Y por cierto... Ya es hora de que en Passeig de Gràcia nos pongan ascensorcito, no??? Que el acceso a PMR creo que todavía no existe para esta estación.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 27/12/2011 11:18

Us cansaré de tant dir-ho, però en una ocasió com aquesta, en que no es poden continuar les obres per manca de finançament, ho repetiré:

Feu servir presidiaris, com gent que ha estafat, i doneu-los un pic i una pala, i que acabin la L9!!!!!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 27/12/2011 12:33

I pel que fa a la resta:

Back to topic!


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

vilafranca
N4
N4
Entrades: 72
Ubicació: Vilafranca del Penedès

Entrada Autor: vilafranca » Dimarts 17/01/2012 23:08

up! com va el tema? Ultimament no veig res als diaris ni per aqui...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 17/01/2012 23:17

vilafranca ha escrit:up! com va el tema? Ultimament no veig res als diaris ni per aqui...
Normal, està tot aturat...!



dvdhrd
N3
N3
Entrades: 29

Entrada Autor: dvdhrd » Dijous 19/01/2012 22:44

Com diu metring, esta tot aturant, pero resumint:

TRAM I (Aeroport - Europa | Fira)
Túnel: Executat al 100%
Via i Catenària: Al Juliol estava vora un 70%, imagino que havent passat més de mig any, ja deu estar al 100%
Estacions: Totes acabades d'obra civil (estructura) i arquitectònicament també acabades, exceptuant dues o tres (Aeroport | Terminal de Càrrega, La Ribera (que són les dues que estan aturades); així com Les Moreres (Antiga Verge de Montserrat) i el Prat Estació, que estan executades vora el 80-90%)
Pous de Ventilació: Acabats al 100%

TRAM II (Zona Franca - Zona Universitària)
Túnel: Executat al 90% aprox. (Falten aproximadament els 900 m. fins al pou de bifurcació de Gornal)
Via i Catenària: Al Viaducte està executada al 100%, a la resta falta per instalar, imagino que fins que no s'acabi el túnel no la instalaran.
Estacions:
Les del viaducte estan executades al 100% d'obra civil i vora el 40% arquitectònicament.
Motors (No està començada), però s'hi estan fent obres a nivell de carrer.
Foc Cisell, Foneria, Cerdà i Provençana estan executades al 100% d'obra civil i estan començant a construirles arquitectònicament, vora el 5%.
Gornal, Torrassa i Collblanc, acabades al 100% d'obra civil i vora el 50% arquitectònicament, al igual que l'intercambiador de Torrassa que va avançant.
Camp Nou i Zona Universitària son les més endarrerides, no s'han començat arquitectònicament i estan executades, al 70% Camp Nou i al 95% Zona Universitària. Cal a dir que Camp Nou, no pot avançar, ja que és on es troba la sortida de terres de la tuneladora que està parada entre Campus Nord i Manuel Girona.

TRAM III (Zona Universitària - Sagrera)
Aturat, amb les estacions a mig fer o sense començar i amb les obres a nivell carrer urbanitzant-se...

Tuneladores:
1 - Aturada a l'alçada de l'estació de Lesseps, sense perspectiva de posada en marxa.
2 - Aturada entre les estaciones de Campus Nord i Manuel Girona, sense perspectiva de posada en marxa.
3 - Aturada entre les estacions de Ildefons Cerdà i Provençana. Oficialment està en marxa, pero passo a sovint per la sortida de terres de la tuneladora a Can Tunis i la cinta sempre es troba parada.

Salutacions!



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dimecres 25/01/2012 5:43

http://www.lavanguardia.com/vida/201201 ... -2014.html

El ramal de la Zona Franca de la L9 no se abrirá en el 2014


Será vía de servicio (acceso a cocheras y alimentación eléctrica) del tramo del aeropuerto, que mantiene el calendario



La línea 9 del metro se ha convertido en una pesadilla para los responsables de la Conselleria de Territori i Sostenibilitat, que dirige Lluís Recoder. A falta de recursos económicos suficientes para acabarla, la decisión, tomada el año pasado, fue paralizar las obras del tramo central (La Sagrera-Collblanc) y centrarse en la finalización de los dos del Llobregat (Collblanc-aeropuerto y el ramal de la Zona Franca), que debían ponerse en funcionamiento a lo largo del 2014. Ahora, las dificultades de financiación han hecho caer este último brazo del calendario. Las nuevas previsiones son usarlo en una primera fase en vía única, para el acceso a las cocheras, que están al final de la calle A, y para la alimentación eléctrica. El servicio de viajeros se deja para más adelante, aunque aún no se sabe cuándo.

A pesar de que en el 2014 no vaya a ponerse en servicio, este tramo, que discurre bajo el paseo de la Zona Franca y, en un viaducto elevado, por la calle A, debe estar preparado para la circulación de trenes. No harán falta, sin embargo, las estaciones, que se encuentran –la mayor parte– en un avanzado estado de ejecución. Lo más urgente es asegurar la finalización del túnel que debe conectar este brazo con el principal en l'Hospitalet. La tuneladora que lo perfora –la que más averías ha sufrido de toda la línea– está parada, en fase de mantenimiento, a 800 metros de la meta, el pozo de bifurcación, por donde se extraerá, situado entre las estaciones de Provençana y Gornal.

Mientras tanto, los trabajos avanzan en el ramal del aeropuerto, para ponerlo en servicio, este sí, en el 2014. Finalizado el túnel, en él han trabajado tres perforadoras, ahora se trabaja en las estaciones –muchas ya están listas– y en las instalaciones. En cambio, el tramo central de la línea sigue inactivo. Y no hay previsión para la reanudación de los trabajos, por lo que se van a adecentar algunas zonas afectadas en superficie. A la tuneladora que perfora de Lesseps en sentido Llobregat le quedan 1,6 kilómetros para llegar al pozo de Mandri. Y a la que horada en sentido inverso, desde Manuel Girona, le faltan 2,6 km. La Generalitat negocia con las constructoras cómo reducir los costes de mantenimiento de estas dos máquinas, que van a quedarse donde están por un tiempo indeterminado. Hasta que haya financiación para este tramo.

En cualquier caso, los costes de esta gran obra pesan como una losa en las cuentas de Territori i Sostenibilitat. El conseller Recoder se referirá a ello esta mañana en el Parlament, donde tiene previsto presentar los presupuestos del departamento para este 2012. Las últimas estimaciones sitúan el coste total del proyecto en nada más y nada menos que 16.000 millones de euros. La factura de la obra es de 6.927 millones, pero la cantidad se dispara por los distintos créditos y métodos de financiación diferidos. De este total, únicamente se han pagado 2.500 millones. Así las cosas, queda todavía la friolera de 13.500 millones.

Pero hay más. La factura del transporte público incluye, además de las obras de ampliación y mejora, el coste de tenerlo en funcionamiento. Y cuantos más kilómetros de metro o líneas de autobús hay en servicio, más debe pagarse para asegurar la prestación del servicio. La L9 es la que concentra más recursos en su construcción y también va a ser la que encarezca más la explotación de todo el sistema. La previsión de la Generalitat es que la puesta en marcha del ramal del aeropuerto, el comprendido entre Collblanc y la terminal T1, previsto para el 2014, obligue a poner 20 millones de euros cada año. Y lo que más preocupa es que la parte de este tramo que se cubrirá con los billetes será pequeña porque muchos viajeros, en vez de ser nuevos, procederán de otros medios de transporte público, principalmente de líneas de autobús que ahora cubren esa zona. Los costes de explotación del ramal de la Zona Franca, que se ha descartado abrir en el 2014, ascenderían a otros 13 millones anuales.



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1183
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dimecres 25/01/2012 7:47

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... 12-1352807
PROJECTE DE PRESSUPOST DE LA CONSELLERIA DE TERRITORI
La L-9 es queda amb 47 milions el 2012
El tram del Prat i Zona Franca avançarà al ralentí i el central seguirà paralitzat

Dimecres, 25 de gener del 2012 RAMON COMORERA BARCELONA
En els temps que corren i després de mesos i més mesos de pànic escènic pel dèficit i un dels seus fills, el deute i el seu cost, poc és molt en les inversions públiques reals en infraestructures. El projecte de pressupost de la Generalitat per al 2012 que tramita el Parlament i que avui explica en el que el competeix el conseller de Territori, Lluís Recoder, preveu 47 milions per continuar, encara que sigui al ralentí, les obres de la llarguíssima (48 quilòmetres) i caríssima (6.500 milions sense costos financers a 30 anys) L-9 del metro. Aquesta xifra, però, es gastarà majoritàriament en els trams del Prat i la Zona Franca que el Govern de CiU preveu obrir el 2014, ja que el sector central pel nord de Barcelona seguirà parat indefinidament.

A aquesta llarga ruta que ha d'unir Zona Universitària i La Sagrera, on hi ha dues tuneladores dormint, a Manuel Girona i a Lesseps, momés s'hi destinen de forma directa 1,2 milions. Possiblement els recursos mínims per custodiar treballs ja fets. Els 47 milions citats es completen amb 13,4 per a obres pendents al sector de La Sagrera. A Meridiana-Hondures es construeix l'única estació per acabar, a prop de la terminal de l'AVE al pont del Treball Digne, dels trams de la L-9 de Santa Coloma i Badalona en funcionament des del 2010.

La ruta de l'Hospitalet a l'aeroport i a la Zona Franca està avançada. Al túnel fins a la bifurcació del Gornal li falten uns centenars de metres que la tuneladora, ara parada a prop de la Ciutat de la Justícia, podria reduir o completar amb part dels 22 milions destinats al sector. Les estacions previstes aquí, al pagar-les les constructores que tenen una concessió a 30 anys, en alguns casos estan acabades i en altres van a bon ritme. El viaducte de la Zona Franca fa temps que està acabat i les parades a l'aire lliure, també en concessió, estan en la recta final. Però falta col·locar quilòmetres de vies, catenàries, senyals i altres instal·lacions, que paga directament Infraestructures Ferroviàries de Catalunya (Ifercat), entitat financera del Govern. I és aquesta inversió la que es farà al ralentí fins al 2014.

PAGAMENTS DIFERITS / Territori destina molts més diners a la L-9 amb pagaments diferits fins a tres dècades a les constructores. El seu projecte de pressupost és de 1.563,5 milions, dels quals 400 són inversions reals, però 591, el finançament ajornat. A pagar a terminis obres del metro van 266,6 milions i a carreteres amb igual fórmula, 384,4. En total 591, un 37,7% que encara que sigui obra feta lamenta molt sovint Recoder.

La partida ferroviària més gran de Territori per a inversió real són els 162 milions de FGC per completar l'avui paralitzada prolongació de la línia Barcelona-Terrassa. L'obra bessona de Sabadell no hi apareix.
jaezcurra l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 25/01/2012 11:58, en total s’ha editat 1 vegada.



sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Dimecres 25/01/2012 8:42

" A Meridiana-Hondures es construeix l'única estació per acabar, a prop de la terminal de l'AVE al pont del Treball Digne, dels trams de la L-9 de Santa Coloma i Badalona en funcionament des del 2010."

Incorrecto.Quedan DOS estaciones por acabar:

-La Sagrera "Meridiana" L9 definitiva (o sea,la de Honduras).Recordemos que la actual se supone que pasará a la L4.

-La Sagrera "AVE" propiamente dicha.

Y a esto habría que sumar las otra estación de La Sagrera AVE y la de Santander,del ramal de la L-4 ahora utilizado por la L-9 mientras duren las obras.



Avatar de l’usuari
LeoMetropol
N3
N3
Entrades: 31
Ubicació: Santa Coloma (L1 L9) / Cardedeu (R2)
Contacta:

Entrada Autor: LeoMetropol » Dilluns 30/01/2012 2:11

Però la de Meridiana-Hondures no cal que la facin ara per ara, no? Si no han d'obrir el tram central ni perllongar la L4, que la deixin tal qual, la única que s'ha de fer "ràpid" al tram IV és la de Sagrera TGV, després el ramal d'Aeroport, Zona Franca fins Collblanc i ja quan diguin que ja hi ha peles, fem Collblanc - La Sagrera i el tram de veritat de l'L9 entre La Sagrera i el Macropou, i la L4...



Avatar de l’usuari
iluro
N5
N5
Entrades: 119
Ubicació: El Clot, Barcelona

Entrada Autor: iluro » Dilluns 30/01/2012 19:39

Hola, El pou de Hondures / St Antoni Marià Claret ja fa uns messos que s' ha tapat, i ara es treballa, i a bon ritme a l' acces des del carrer Hondures al megavestíbul de La Sagrera. Crec que aquesta estació si que la van arribar a deixar acabada.



dvdhrd
N3
N3
Entrades: 29

Entrada Autor: dvdhrd » Dilluns 20/02/2012 22:20

Hola a tots,

aqui us deixo unes fotos que he fet avuí mateix de les estacions de Plaça Catalunya i Parc Nou.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge


Salutacions!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 21/02/2012 8:56

Gràcies per les fotos! La llàstima és que, per força temps, seran estacions fantasmes :|



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”