Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
70
42%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
39
23%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
54
33%
 
Vots totals: 166
Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Re: Seguiment de les obres de la L9

Entrada Autor: uriol108 » Dijous 23/05/2013 14:33

L'alcaldessa de l'Hospitalet demana al Govern evitar retards A la L9 i Al nou túnel de Rodalies

Imatge

Demana cooperació: "Barcelona és Messi, l'Hospitalet és Jordi Alba" i fan un equip guanyador

L'alcaldessa de L'Hospitalet de Llobregat (Barcelona), Núria Marín (PSC) ha demanat aquest dijous a la Generalitat que no hi hagi retards en dues infraestructures ferroviàries que estan en projecte i transcorren per la ciutat: el nou túnel de Rodalies i la Línia 9 de metro que ha d'unir la capital catalana amb l'Aeroport del Prat.

"La Línia 9 no pot esperar al 2016, i menys al 2017. No hi ha cap aeroport europeu de primer nivell que no estigui connectat amb la seva ciutat de referència per via ferroviària", ha afirmat en una conferència aquest dijous.

Marín ha advertit que els retards en les dues obres suposarien "frenar el desenvolupament econòmic de l'Hospitalet i l'Àrea Metropolitana", un territori que ha d'aspirar a ser un referent econòmic i social de l'Europa del sud.

Ha advocat perquè la capital i la resta de municipis metropolitans cooperin com si fossin jugadors d'un mateix equip de futbol en comptes de competir: "Barcelona és Messi, i l'Hospitalet és Jordi Alba" i al costat de la resta de la plantilla fan un equip guanyador.

"No és època de competir entre nosaltres. El nostre competidor no és Esplugues de Llobregat ni de bon tros Barcelona, sinó els mercats internacionals", ha explicat l'alcaldessa, que ha presentat al seu municipi per un lloc estratègic.

MÉS COMPETITIVITAT

Ha destacat les potencialitats de l'Hospitalet, tant per la seva ubicació --prop del Port de Barcelona i de l'Aeroport, i ben connectats amb la capital-- com per les facilitats que es donen a les empreses perquè puguin instal·lar-se.

A més, durant una conferència del Fòrum Europa, l'alcaldessa socialista ha defensat que la seva ciutat sigui més competitiva en sectors com el comerç de proximitat i el turisme.

NO CENTRAR-SE EN AUTODETERMINACIÓ

Núria Marín considera que "no és adequat" centrar el debat polític únicament al voltant del dret a decidir, i s'ha inclinat per prioritzar qüestions com l'ocupació, les llistes d'espera, l'educació de qualitat, les prestacions socials i l'atenció a les persones amb dependència.

Ha presentat el seu partit, el PSC, com una formació no independentista i que rebutja anteposar l'"agenda nacional" a la social, i ha demanat al Govern actitud de lideratge davant dels problemes reals que pateixen els catalans.

Pel que fa al debat sobre l'autodeterminació, ha dit: "Mai donaré suport a una posició independentista, i el que es produeix ara mateix és que es confon el dret a decidir amb la independència".

Per a ella, el Govern ha d'aprovar els Pressupostos, perquè no fer-ho significa prorrogar les retallades sense haver fet el debat parlamentari, i ha dit que, malgrat la crisi, el seu ajuntament posa tot el seu afany a garantir els serveis essencials als seus ciutadans: "No podem permetre que hi hagi gent passant gana".

Ha instat la Generalitat i l'Estat a deixar de presentar els municipis "com a culpables de tots els mals" quan, segons les dades oficials, són l'única administració sense dèficit, malgrat que moltes vegades han de prestar competències que no els són pròpies pel seu compromís amb la cohesió social.

El president del consell d'administració de Fira de Barcelona, Josep Lluís Bonet, ha presentat la conferència de l'alcaldessa al Fòrum Europa destacant que la ciutat ha aconseguit consolidar-se com "un dels pols d'atracció d'empreses i creació de llocs de treball més importants" de Catalunya, el que proven projectes com la Plaça d'Europa, on hi ha activitat residencial, turística i empresarial.

BARCELONA, 23 (EUROPA PRESS)
12:4223.05.2013
[FIN]http://www.vilaweb.cat/ep/ultima-hora/4 ... alies.html
Font: Vilaweb
uriol108 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 23/05/2013 14:56, en total s’ha editat 1 vegada.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dijous 23/05/2013 14:49

Es el que sol passar, tothom i fot cullerada i al final queda un nyap.
Sort que no l'han allargat fins a Mataró-Granollers i Castelldefels-Sant Boi, jejejeje


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dijous 23/05/2013 15:44

¿Que nuevo tunel de Rodalies? ¿Y que historias de que pasará por L'Hospitalet? ¿Me he perdido algo? Lo último que supe es que hacía falta un tunel de Rodalies en Barcelona, no en Hospitalet, y que no había proyecto definitivo. Y si lo que quiere esta señora es un soterramiento pues que proceda a explicar en que ese soterramiento beneficia la movilidad de su ciudad....



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dijous 23/05/2013 16:25

No, me vuelvo a corregir, acabo de enterarme que quieren soterrar la R2 al voltante de Bellvitge. Genial, las prioridades son hacer tuneles y no ampliar el servicio. Lo peor es que seguramente le den lo que quiere, es de esperar que cuando hagan el cruce de Torrassa de paso hagan este inútil soterramiento para que parezca que no se pasan el servicio de trenes por los santísimos. :nono



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dijous 23/05/2013 16:53

No et preocupis, quan no quedin vies de tren per a soterrar, començaran amb l'aeroport, imagina la de pisos que es podrien fer-hi allí!!!!! jejejejeje


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
vr
N6
N6
Entrades: 220

Entrada Autor: vr » Divendres 21/06/2013 13:55

Dos curiosidades sobre la L9.

Curiosidad 1: el otro día pasé por Europa|Fira de FGC y pude comprobar como el acceso a la L9/10 está acabado, aunque muy sucio. Se podían ver 3 máquinas de autoventa de billetes instaladas, una de las cuales estaba encendida. También se podía ver la caseta de atención al cliente con luz encendida (imagino que lo usarán para la seguridad).

Curiosidad 2: estoy ahora mismo en la biblioteca del Prat y desde mi mesa puedo ver la Pl. Catalunya y las obras de la estación de la L9/10. El ascesor está totalmente acabado y con los logos de Metro y TMB puestos. Ahora mismo veo trabajando una grúa que está moviendo lo que parecen armarios de conexiones eléctricas (no sé si para bajarlos o subirlos).

Vamos, que parece que esté a puntito de caramelo.

Saludos

VR



xevi
N7
N7
Entrades: 608

Entrada Autor: xevi » Dissabte 22/06/2013 11:49

El que haurien de fer és onbrir la L9 posant en servei només, les estacions amb correspondència + la de la Fira.

Ha arribat el moment de prendre decisions pel bé de tots i de l'economia, i deixar de fer "la pilota" a poblacions del cinturó de Barcelona, com va ser per exemple, la decisió de prioritzar les línies L9/L10 per Santa Coloma i Badalona, total, perquè hi viatgin per 4 gats.

Obrir la L9 a l'aeroport sense tantes parades seria més barat (menys trens, menys estacions...), ràpid i eficaç, passariem de 18 estacions a 7, per mi fins i tot, hauria de ser la solució definitiva, seria una manera de solucionar el nyap de la L9 camí de l'aeroport:

T1
T2
El Prat - Rodalies
Fira (en servei en cas de Fira o Congrés)
Europa - FGC
Torrassa L1
Collblanc L5
Z. Universitària L3

Decisions valentes, pel bé de tots!!!



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dissabte 22/06/2013 12:45

xevi ha escrit:El que haurien de fer és onbrir la L9 posant en servei només, les estacions amb correspondència + la de la Fira.

Ha arribat el moment de prendre decisions pel bé de tots i de l'economia, i deixar de fer "la pilota" a poblacions del cinturó de Barcelona, com va ser per exemple, la decisió de prioritzar les línies L9/L10 per Santa Coloma i Badalona, total, perquè hi viatgin per 4 gats.

Obrir la L9 a l'aeroport sense tantes parades seria més barat (menys trens, menys estacions...), ràpid i eficaç, passariem de 18 estacions a 7, per mi fins i tot, hauria de ser la solució definitiva, seria una manera de solucionar el nyap de la L9 camí de l'aeroport:

T1
T2
El Prat - Rodalies
Fira (en servei en cas de Fira o Congrés)
Europa - FGC
Torrassa L1
Collblanc L5
Z. Universitària L3

Decisions valentes, pel bé de tots!!!
Se ha dicho ya un trillón de veces.... se esta trabajando únicamente en el ramal del Aeropuerto para poder ponderlo en funcionamiento, el problema siendo el acceso al depósito que tiene que completarse para poder poner en servicio la línea. Algunas (si no todas) estaciones de ese tramo estan terminadas, no se trata de no terminar las demás, se trata de acabar los tuneles.
Es posible que se ponga en servicio sin abrir todas las estaciones, Santi Vila ya ha afirmado que la ve como una línea pésimamente planificada. Sacarle unas cuantas paradas tampoco cambiará el hecho de que entre Sarrià y el Aeropuerto fue diseñada por un borracho y vaya dando eses.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dissabte 22/06/2013 12:59

L'excavació del túnel en aquest tram ja està finalitzada.
Ara el que es deu estar fent es posar la base de formigó per a la via, la via pròpiament dita, catenària, instal·lacions diverses...
Les estacions com que van pel seu compte, n'hi ha d'acabades i d'altres a mig fer.

Com diu en Alf, el tram de la L9 a l'aeroport no podrà començar si no està finalitzat el tram de la Zona Franca tant pel tema de cotxeres com de la centraleta elèctrica.
Així que primer de tot ha de funcioan el tram de al Zona Franca i llavors, gairebé al mateix temps podrà començar a funcionar el tram de l'aeroport.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

xevi
N7
N7
Entrades: 608

Entrada Autor: xevi » Dissabte 22/06/2013 14:42

Un dels problemes és acabar l'obra i també, els costos d'explotació de la línia quan entri en funcionament, amb aquesta proposta l'explotació de la línia seria bastant més barata, repeteixo, menys trens i només 7 estacions a mantenir amb el personal, neteja...



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dissabte 22/06/2013 14:58

Ara per ara aquesta línia s'anirà executant per trams, per motius econòmics.
Quan s'obri el ramal de la Zona Franca i l'aeroport, que em sembla que acaba a l'estació de Europa-Fira i Gornal d'FGC, absorvirà bona part del moviment de persones de l'aeroport a aprt de la gent que vagi a la Zona Franca, permetent un bona font d'ingressos i poder, així, començar a reduir els deutes.
Respecte al tema de les estacions, que s'obrin les que calguin.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Divendres 05/07/2013 22:36

Fitxers adjunts
L9.jpg
L9.jpg (172.63 KiB) Visualitzat 6362 cops



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2377
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Divendres 05/07/2013 23:30

El plànol aquest de la L9 és antic... Surten la L5 a Cornellà, la L1 a Feixa Llarga, i la L3 encara acabava a Canyelles.

Curiositats a part, dues coses:
  • Els de la PTP diuen que es pot operar la línia sense necessitat de tenir el ramal de ZF obert.
  • Aquí al FTC dieu que no és possible donat que la sotscentral elèctrica i les cotxeres depenen del ramal ZF.
Aquí al FTC els arguments són bastant bons:
1) No hi ha energia per fer funcionar els metros (la sotscentral s'ubica al ramal ZF)
2) On s'aparcarien els trens fora de servei i els trens de nit?

I a més, si algun tren té alguna incidència, com s'arregla si no hi ha cotxeres? Desplaçant els mecànics i les eines als llocs on estigui el metro aparcat?

Com solucionarien els de la PTP això?


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Divendres 05/07/2013 23:34

Adolescent barceloní ha escrit:El plànol aquest de la L9 és antic... Surten la L5 a Cornellà, la L1 a Feixa Llarga, i la L3 encara acabava a Canyelles.

Curiositats a part, dues coses:
  • Els de la PTP diuen que es pot operar la línia sense necessitat de tenir el ramal de ZF obert.
  • Aquí al FTC dieu que no és possible donat que la sotscentral elèctrica i les cotxeres depenen del ramal ZF.
Aquí al FTC els arguments són bastant bons:
1) No hi ha energia per fer funcionar els metros (la sotscentral s'ubica al ramal ZF)
2) On s'aparcarien els trens fora de servei i els trens de nit?

I a més, si algun tren té alguna incidència, com s'arregla si no hi ha cotxeres? Desplaçant els mecànics i les eines als llocs on estigui el metro aparcat?

Com solucionarien els de la PTP això?
La pregunta más bien será ¿como lo solucionaron en Berlín?



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Divendres 05/07/2013 23:57

Com diu en Alf, si a Berlin funciona, aquí també podria ser.
Abans de criticar, cal dir que es una bona pensada.
Ens agrda massa criticar-ho tot.
Si pensem en tota la línia això es un nyap, però tal com s'ha plantejat, es una bona pensada i cal dir-ho.

Tema elèctric? No cal catenaria per fer arribar el corrent de la Zona Franca a l'aeroport, cal la portadora (o com en diguin els tècnics).
Potser, no ho se, hagin fet una derivació en algun punt i posat un transformador per donar el voltatge correcte.

En fi, bona pensada.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 852
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dissabte 06/07/2013 3:39

Quan es va inaugurar la L4 entre Jaume I i Joanic als anys 70, la linia va funcionar alguns anys sense tenir cotxera.
En unes conferències que va fer el Sr. Bruguera (EPD) a Acema, ens va explicar com s'ho havien fet per fer el manteniment dels trens: Es tractava de fer un fossar al tunel al tram adelantat de nova construcció, o sigui, que si el tram que funcionava era de Jaume I a Joanic, el fossar es situava entre Joanic i Guinardó. Quan es va inaugurar fins a Guinardó, el fossar es va trasladar entre Guinardó i Maragall, i aixi sucesivament fins que va arribar a Via Julia, on ja si hi havia cotxeres.
Tampoc tenia cotxera el tram de la línia 3B entre Paral.lel i Zona Universitària, i també es va habilitar un fossar a aquesta última estació, i la mateixa situació quan es va inaugurat Diagonal-Sant Ramón (avui Collblanc) de la L5.
O sigui, que el que no hi hagi cotxera, no crec que sigui un punt imprescindible per el funcionament de una línia, o al menys aixi ha sigut en diverses ocasions, a no ser que l'alta tecnologia del funcionament sense motorista ho impedeixi.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 07/07/2013 12:00

Una cosa és que una línia funcioni sense tenir cotxeres (però tenint accés ferroviari a les cotxeres d´una altra línia), i una altra cosa és que una línia funcioni sense cotxeres i sense accés ferroviari a les cotxeres d´una altra línia (que és el cas de la pota sud de la L9).



WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Diumenge 07/07/2013 12:15

foronda 141 ha escrit:Quan es va inaugurar la L4 entre Jaume I i Joanic als anys 70, la linia va funcionar alguns anys sense tenir cotxera.
En unes conferències que va fer el Sr. Bruguera (EPD) a Acema, ens va explicar com s'ho havien fet per fer el manteniment dels trens: Es tractava de fer un fossar al tunel al tram adelantat de nova construcció, o sigui, que si el tram que funcionava era de Jaume I a Joanic, el fossar es situava entre Joanic i Guinardó. Quan es va inaugurar fins a Guinardó, el fossar es va trasladar entre Guinardó i Maragall, i aixi sucesivament fins que va arribar a Via Julia, on ja si hi havia cotxeres.
Tampoc tenia cotxera el tram de la línia 3B entre Paral.lel i Zona Universitària, i també es va habilitar un fossar a aquesta última estació, i la mateixa situació quan es va inaugurat Diagonal-Sant Ramón (avui Collblanc) de la L5.
O sigui, que el que no hi hagi cotxera, no crec que sigui un punt imprescindible per el funcionament de una línia, o al menys aixi ha sigut en diverses ocasions, a no ser que l'alta tecnologia del funcionament sense motorista ho impedeixi.
Sí, però no oblidem un petit detall: Efectivament, es van fer uns fossats a Zona Universitària i també a Joanic per fer el manteniment diari, però això no substitueix les grans reparacions, que cal fer en un taller . I la L3bis tenia (encara hi és) el túnel d'enllaç a Sants-Estació, que permetia anar a Vilapicina, i la L4 també estava (i està) connectada directament amb l'L3 a Passeig de Gràcia, la qual cosa permetia fer transvassaments de material i moure els trens per a grans reparacions (tinc dubtes de si encara hi va haver algun altre enllaç més amunt). I el mateix es pot dir de les subcentrals. Només amb fossats (d'altra banda, amb un espai molt reduït) no es pot posar en marxa una línia de metro. De tota manera, no veig problema en que, provisionalment, s'habilités només per a servei de taller el brancal de ZF (sempre i quan el taller de ZF estigui acabat i en funcionament, és clar).



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dimarts 09/07/2013 23:14

Tinc seriosos dubtes de que Rodalies + L9 (transbordament al Prat) sigui més ràpid que Rodalies + autobus (transbordament a la T2). No crec que les dificultats (i el cost estratrofèricament superior) que implica l´obertura del túnel de la L9 compensi.... i caldria veure quines son les instal.lacions provisionals que calen per posar en servei el troç de la L9... que no crec que estiguin per fer coses provisionals..... La L9 és la pifia més gran de l´últim segle... ens ha arruïnat a tots i no servirà per res... bravo!!!!. Algú sap quina va ser la ment brillant (per fer-li un monument) que va dir que a l´aeroport havia d´anar la L9 en lloc de perllongar la L2 (que hagués portat als ciutadans de l´aeroport a on volen anar, al centre de la ciutat, i no a fer excursions per Collserola)?.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 09/07/2013 23:29

Toni ha escrit:Algú sap quina va ser la ment brillant (per fer-li un monument) que va dir que a l´aeroport havia d´anar la L9 en lloc de perllongar la L2 (que hagués portat als ciutadans de l´aeroport a on volen anar, al centre de la ciutat, i no a fer excursions per Collserola)?.
Ningú. Està previst que l'L2 també hi arribi, compartint tram comú a partir del Polígon Pedrosa.

Més aviat podem agrair al reietó de la taifa d'Al-Prat-al-Llobregat la volta de tirabuixó supinament estúpida que obligarà a fer al metro pel seu municipi, amb l'aquiescència "per raons d'estat" de qui va prendre la decisió final a la Generalitat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”