Retards, avaries i deficiències a TMB

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Granolleri

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Entrada Autor: Granolleri » Dijous 21/05/2015 23:25

Miquel ha escrit:Segueixo pensant que és un error que la línia s'aturi quan l'ATC peta, s'hauria de poder prestar el mateix servei de manera manual en aquests casos. Tant anar de pijets amb la línia que al final per llestos passen aquestes coses. :nono
Jo tampoc ho entenc. La setmana santa vaig estar a Londres i vaig fer servir el Docklands Light Railway, que és automàtic i sense mampares a les estacions, però vaig observar que tots els trens tenen una persona que sol donar al tren l'ordre de tancar les portes molt a l'estil dels antics caps de tren, a més quan el vaig fer servir a l'hora punta de la tarda inclús si ho consideraven convenient en alguns trams agafen la conducció manual del tren sense cap tipus de mania, tot i que no sé si és habitual però els viatgers no posaven cara de sorpresa en cap moment.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2183

Entrada Autor: albert28 » Dijous 21/05/2015 23:40

Granolleri ha escrit:
Miquel ha escrit:Segueixo pensant que és un error que la línia s'aturi quan l'ATC peta, s'hauria de poder prestar el mateix servei de manera manual en aquests casos. Tant anar de pijets amb la línia que al final per llestos passen aquestes coses. :nono
Jo tampoc ho entenc. La setmana santa vaig estar a Londres i vaig fer servir el Docklands Light Railway, que és automàtic i sense mampares a les estacions, però vaig observar que tots els trens tenen una persona que sol donar al tren l'ordre de tancar les portes molt a l'estil dels antics caps de tren, a més quan el vaig fer servir a l'hora punta de la tarda inclús si ho consideraven convenient en alguns trams agafen la conducció manual del tren sense cap tipus de mania, tot i que no sé si és habitual però els viatgers no posaven cara de sorpresa en cap moment.
Aleshores com fan la resta de línies de metro on el motorista nomès controla lobertura i tancament de portes, és això cert?



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Divendres 22/05/2015 0:01

albert28 ha escrit:
Granolleri ha escrit:
Miquel ha escrit:Segueixo pensant que és un error que la línia s'aturi quan l'ATC peta, s'hauria de poder prestar el mateix servei de manera manual en aquests casos. Tant anar de pijets amb la línia que al final per llestos passen aquestes coses. :nono
Jo tampoc ho entenc. La setmana santa vaig estar a Londres i vaig fer servir el Docklands Light Railway, que és automàtic i sense mampares a les estacions, però vaig observar que tots els trens tenen una persona que sol donar al tren l'ordre de tancar les portes molt a l'estil dels antics caps de tren, a més quan el vaig fer servir a l'hora punta de la tarda inclús si ho consideraven convenient en alguns trams agafen la conducció manual del tren sense cap tipus de mania, tot i que no sé si és habitual però els viatgers no posaven cara de sorpresa en cap moment.
Aleshores com fan la resta de línies de metro on el motorista nomès controla lobertura i tancament de portes, és això cert?
Directament, l'Underground funciona en mode manual en les hores punta. La conducció sempre és manual, però qui dóna l'ordre de sortida dels trens i qui avisa per megafonia del següent tren que ve és un operari que està al mig de l'andana. És per això que a l'hora punta sentireu tot el rato que algú xerra per megafonia mentre els trens van entrant. Bàsicament diu la direcció del següent tren i que la gent deixi passar i no es situi a la part de l'andana més a prop de les vies.

En aquest video es pot observar perfectament el tema de la megafonia:
https://www.youtube.com/watch?v=nbV7CESh6pI


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 22/05/2015 0:03

albert28 ha escrit:
Granolleri ha escrit:
Miquel ha escrit:Segueixo pensant que és un error que la línia s'aturi quan l'ATC peta, s'hauria de poder prestar el mateix servei de manera manual en aquests casos. Tant anar de pijets amb la línia que al final per llestos passen aquestes coses. :nono
Jo tampoc ho entenc. La setmana santa vaig estar a Londres i vaig fer servir el Docklands Light Railway, que és automàtic i sense mampares a les estacions, però vaig observar que tots els trens tenen una persona que sol donar al tren l'ordre de tancar les portes molt a l'estil dels antics caps de tren, a més quan el vaig fer servir a l'hora punta de la tarda inclús si ho consideraven convenient en alguns trams agafen la conducció manual del tren sense cap tipus de mania, tot i que no sé si és habitual però els viatgers no posaven cara de sorpresa en cap moment.
Aleshores com fan la resta de línies de metro on el motorista nomès controla lobertura i tancament de portes, és això cert?
Jo tinc entès que això no és el nivell d'automatització total, si no que se segueix operant amb ATO o un altre sistema de circulació automàtica.
De fet, a Barcelona pot operar-se d'aquesta manera la L11, els trens de la sèrie 500 disposen a la zona de passatge d'unes botoneres per obrir i tancar portes i donar l'ordre d'arrancada de l'ATO sense tenir la necessitat d'estar a la cabina. A més, fa uns anys van incloure com un commutador, que si no recordo malament és per a canviar el mode de conducció automàtica. Aquest detallet no ha perdurat en les següents sèries de trens destinades a línies automàtiques (5000, 6000 i 9000), suposo que al no haver-se usat mai a L11 es deuria descartar.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Divendres 22/05/2015 0:04

raulitinbcn ha escrit: Imatge
"Do not entry" ... es en serio? :nono


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 22/05/2015 10:00

Don Ramón ha escrit:"Do not entry" ... es en serio? :nono
Sí, és seriós... el problema de l'ensenyament en aquest país, particularment de llengües estrangeres.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

nestor
N4
N4
Entrades: 61
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: nestor » Divendres 22/05/2015 11:12

Desprès de restablir l'averia m'he passat per la L9 a veure com anava el servei. Segons comentava un TOLA que anava parlant amb una companya no hi havia tensió a la catenària, per tant, ni ATC, ni ATO, ni manual, ni interfons ni res de res :cop :cop . Es queixava del protocol, ja que aplicant tot els protocols, etc han tardat un munt de temps i que s'hauria d'haver procedit més ràpidament ja que nos es podria restablir el sistema segons el protocols.

Per cert, els trens m'ha semblat que anaven més lents a la zona de Sagrera y cada tren hi havia un tècnic, suposo, que per si tornès a fallar el sistema poder solucinar-ho in situ.


Hasta siempre serie 1000

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 22/05/2015 14:03

Imatge



Ayerbe-Zuera
N6
N6
Entrades: 299

Entrada Autor: Ayerbe-Zuera » Divendres 22/05/2015 14:18

Don Ramón ha escrit:
raulitinbcn ha escrit: Imatge
"Do not entry" ... es en serio? :nono
Pues claro que es en serio. SOTP DIFAMACIÓN :D

Imatge



xabuca
N4
N4
Entrades: 50

Entrada Autor: xabuca » Divendres 22/05/2015 17:11

Miquel ha escrit:Segueixo pensant que és un error que la línia s'aturi quan l'ATC peta, s'hauria de poder prestar el mateix servei de manera manual en aquests casos. Tant anar de pijets amb la línia que al final per llestos passen aquestes coses. :nono
En la línia 9 i 10 l'equip que supervisa les circulacions i l'equip que controla les circulacions és el mateix. Si falla el sistema no hi ha res que et protegeixi de no xocar contra un altre tren.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Divendres 22/05/2015 17:23

xabuca ha escrit:
Miquel ha escrit:Segueixo pensant que és un error que la línia s'aturi quan l'ATC peta, s'hauria de poder prestar el mateix servei de manera manual en aquests casos. Tant anar de pijets amb la línia que al final per llestos passen aquestes coses. :nono
En la línia 9 i 10 l'equip que supervisa les circulacions i l'equip que controla les circulacions és el mateix. Si falla el sistema no hi ha res que et protegeixi de no xocar contra un altre tren.
Doncs això s'hauria d'haver previst i tenir-ho en dos equips diferents per, en cas de fallada d'un, poder utilitzar l'equip de socors....


Salutacions,

Oriol

Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 22/05/2015 22:08

xabuca ha escrit:
Miquel ha escrit:Segueixo pensant que és un error que la línia s'aturi quan l'ATC peta, s'hauria de poder prestar el mateix servei de manera manual en aquests casos. Tant anar de pijets amb la línia que al final per llestos passen aquestes coses. :nono
En la línia 9 i 10 l'equip que supervisa les circulacions i l'equip que controla les circulacions és el mateix. Si falla el sistema no hi ha res que et protegeixi de no xocar contra un altre tren.
Esclar, ja que bàsicament la línia no disposa de cantons fixes i senyals lluminosos en cas que sigui necessari (incomprensible). Ara bé, que no hi hagi res que protegeixi de xocar un contra l'altre de manera informàtica no vol dir que no es pugui oferir un servei de mínims amb Blocatge Telefònic per exemple. Sempre serà millor que oferir el servei de bus alternatiu d'ahir...

De vegades oblidem que fins fa no gaire s'operava la xarxa amb uns elements de seguretat informàtics minsos o inexistents. I no per això s'ha estat circulant en perill de mort (exageració) quan no hi ha l'ATP o eventualment no funcionen els senyals com alguns intenten fer veure.


El metro de Barcelona amb motoristes!

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 23/05/2015 1:02

nestor ha escrit:Desprès de restablir l'averia m'he passat per la L9 a veure com anava el servei. Segons comentava un TOLA que anava parlant amb una companya no hi havia tensió a la catenària, per tant, ni ATC, ni ATO, ni manual, ni interfons ni res de res :cop :cop . Es queixava del protocol, ja que aplicant tot els protocols, etc han tardat un munt de temps i que s'hauria d'haver procedit més ràpidament ja que nos es podria restablir el sistema segons el protocols.

Per cert, els trens m'ha semblat que anaven més lents a la zona de Sagrera y cada tren hi havia un tècnic, suposo, que per si tornès a fallar el sistema poder solucinar-ho in situ.
Ara que hi penso, estava programat un tall per obres de la L9/L10 per d'aquí a no massa.
Només seria per infrastructura, o també per superestructura?

I sí que és cert, que cada cop que hi ha una incidència grossa a la L9/L10, és més grossa que a les altres línies.
Desavantatges de l'automatització...

Això, amb la L9/L10 a mig gas, passi (que tampoc, però ara mateix dóna un servei que no és troncal del tot)...

Però quan el febrer la L9 obri entre Zona Universitària i Aeroport T1, si es munta un cacau d'aquests, la cosa ja pot ser important, perquè el sistema es controla tot des de Can Zam, tant a la pota nord, com a la pota sud.

I no vull ni pensar la que es muntarà quan obrin entre Zona Universitària i Sagrera... :x



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Diumenge 24/05/2015 22:06



Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6994
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 28/05/2015 12:31

Termòmetre d'un 400 a Pl. Catalunya:
termometre-l1-avariat.jpg
Termòmetre L1 avariat
termometre-l1-avariat.jpg (105.64 KiB) Visualitzat 6849 cops
El que més m'ha agradat ha estat el led a sota de l'indicador L1.
A la següent estació ha tornat a funcionar normalment com si res.



Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 28/05/2015 14:08

wefer ha escrit:Termòmetre d'un 400 a Pl. Catalunya:
termometre-l1-avariat.jpg
El que més m'ha agradat ha estat el led a sota de l'indicador L1.
A la següent estació ha tornat a funcionar normalment com si res.
Home, no demanis molt que la tecnologia dels 400 és la que és!! :D


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6994
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 28/05/2015 14:38

Miquel ha escrit:Home, no demanis molt que la tecnologia dels 400 és la que és!! :D
Tothom sap que els zeros no serveixen per a res, no vindrà d'un.
Tiquismiquis!!! :)



davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dijous 28/05/2015 15:29

Pero si es un 6000. Ens esteu prenent el pel? :D


Salut!
#volemL9

Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 28/05/2015 16:07

davroca5 ha escrit:Pero si es un 6000. Ens esteu prenent el pel? :D
:)
Segur que és una prova d'en Wefer per veure si estàvem atents :P


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6994
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 29/05/2015 12:24

Miquel ha escrit:Segur que és una prova d'en Wefer per veure si estàvem atents :P
És que un no es pot despistar ni un moment, eh? :llengua
:D



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”