Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
70
42%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
39
23%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
54
33%
 
Vots totals: 166
Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Re: Seguiment de les obres de la L9

Entrada Autor: bigcoaster » Dilluns 25/05/2015 19:04

gatvell ha escrit:També treure-la en acabar el seu tram i vendre-la de segona mà.
Tal com està?? Has vist les fotos de la gent aquella que hi va entrar? Sembla una màquina d'una mina clausurada fa 50 anys més que una tuneladora de fa 10, una de les més grans del món en tamany, crec.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dilluns 25/05/2015 20:29

Així és. És única, i així gaudim d'ella. Tot i què recordo que aquesta tuneladora està amortitzada.


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dilluns 25/05/2015 22:35

davroca5 ha escrit:Així és. És única, i així gaudim d'ella. Tot i què recordo que aquesta tuneladora està amortitzada.
Sort en tenim... Ja et dic, de les "restes" que en queden d'aquesta espectacular màquina el millor que en podriem fer és exposar-la en algun lloc, ja que un capçal de 12 metres no es veu a tota arreu! :o


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dimarts 26/05/2015 18:14

bigcoaster ha escrit:
davroca5 ha escrit:Així és. És única, i així gaudim d'ella. Tot i què recordo que aquesta tuneladora està amortitzada.
Sort en tenim... Ja et dic, de les "restes" que en queden d'aquesta espectacular màquina el millor que en podriem fer és exposar-la en algun lloc, ja que un capçal de 12 metres no es veu a tota arreu! :o
Al mateix vestíbul Lesseps, si no m'quivoco, hi ha una gran paret/passadís tancat amb una foto del capçal de la tuneladora. Podriem ficar la real per ensenyar com i quan s'ha tardat en fer la L9 :x


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
local
N5
N5
Entrades: 85
Ubicació: ÀMB

Entrada Autor: local » Dimecres 27/05/2015 9:59

raulitinbcn ha escrit: Al mateix vestíbul Lesseps, si no m'quivoco, hi ha una gran paret/passadís tancat amb una foto del capçal de la tuneladora. Podriem ficar la real per ensenyar com i quan s'ha tardat en fer la L9 :x
Trobo que és una molt bona idea!!! :plas Tan de bo sentíssin a Can TMB propostes d'aquest tipus.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dimecres 27/05/2015 13:41

A mi no sé si me gusta demasiado la idea de exponer ahí la tuneladora, parecería un monumento bastante cínico a una línea de Metro que se tardó 20 años o más en terminarse...


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 29/05/2015 19:10

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... sitaria.do

Restriccions al trànsit en un lateral de l'avinguda Diagonal per obres a l'estació de l'L3 de Zona Universitària

A partir de diumenge 31 de maig es tancarà el tram del lateral de l’avinguda Diagonal entre l’avinguda Albert Bastardas i l’avinguda del Doctor Marañón, fins al setembre



Les obres, amb un pressupost d’1,4 MEUR, consisteixen en la millora de l’accessibilitat a l’estació, amb l’execució d’un nou ascensor de vestíbul a andanes



L’actuació es completarà amb la construcció d’un nou ascensor des del carrer al vestíbul, en el marc de les obres de l’L9



Les obres de millora de l’accessibilitat a les persones amb mobilitat reduïda a l’estació de l’L3 de Zona Universitària comportarà el tancament d’un tram del lateral de l’avinguda Diagonal, a partir de diumenge 31 de maig, fins al setembre. El tram del lateral que es tancarà al trànsit correspon al comprès entre les avingudes d’Albert Bastardas i del Doctor Marañón.

Actualment, la instal·lació compta amb un ascensor des del nivell vestíbul fins a l’andana costa muntanya. Els treballs que es duran a terme ara a l’estació consisteixen principalment en l’execució d’un ascensor que comuniqui el vestíbul amb l’andana sentit Trinitat Nova. Les obres compten amb un pressupost d’1,4 MEUR.

L’estació de Zona Universitària de la línia L3 quedarà adaptada completament a persones amb mobilitat reduïda el febrer de 2016, coincidint amb l’entrada en servei del tram de la línia L9 entre aquesta estació i l’Aeroport de Barcelona-el Prat. En el marc d’aquestes obres, es construirà l’ascensor que comunicarà el carrer amb el vestíbul i que donarà servei a totes dues línies.

A més del desviament de trànsit, els treballs comportaran, d’aquí a unes setmanes, el tancament dels accessos actuals de l’estació de Zona Universitària de l’L3. Com alternativa, els usuaris accediran provisionalment des d’un accés que se situarà a la cruïlla de l’avinguda de Doctor Marañón i l’avinguda Diagonal, al costat de l’accés actual.

Imatge



davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dilluns 01/06/2015 21:50

Visita de l'Institut Cartogràfic i Geològic al tram entre Zona Universitària i Manuel Girona. Possible reactivació de les obres? Val, ara m'he flipat :D

Imatge

http://www.igc.cat/web/ca/igc_actualitat_10831.html


Salut!
#volemL9

davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dimecres 03/06/2015 20:14

Novetats, i no gaire bones.

La primera: el tall del lateral a la Diagonal està portant molts problemes de trànsit. Avui s'han registrat 11 kilòmetres de cua per entrar a Barcelona :x
La segona: aquests renders son gairebé segur de Zona Universitària de la L9. A Skyscrapercity ja ens estem preparant per les aglomeracions que hi haurà al vestíbul superior. A qui se li acut posar ascensors com si l'estació tingués poca demanda, com les del tram Nord? :cop

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

La "quasi-confirmació" de que els plànols son Zona Universitària:

Imatge

Imatge


Salut!
#volemL9

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimecres 03/06/2015 20:58

Suposo que ho deus dir irònicament, perquè 9 (NOU!!!) ascensors per a baixar, en una estació, que si no s'obre el tram central tindrà demanda, però no excessiva, em sembla més que suficient (i més tenint en compte que aquests ascensors també costen uns € de manteniment...)


Salutacions,

Oriol

davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dimecres 03/06/2015 21:04

Doncs no, no ho dic irònicament.
Els ascensors de gran capacitat són útils per estacions amb poca demanda (com les del tram Nord, com he dit) ja què el passatge només genera trànsit quan surt del tren, i ni això, ja que com dic son estacions amb poca demanda.
Però en canvi, a estacions del tram comú, estacions amb correspondència i estacions terminals, es molt més útil posar escales mecàniques acompanyada d'un parell d'ascensors PMR, ja què les escales mecàniques permeten absorbir el flux constant de passatgers que té l'estació. I el cas més clar es La Sagrera (i Collblanc, que si que en tindrà).
Pensa que d'aquests nou ascensors, es evident que la meitat o gairebé la meitat estaran a baix i que la pujada i baixada serà lenta (ja que el pou de Zona Universitària es de 60 metres, igual que el de Singuerlín).
Crec rotundament què aquest disseny es recent, i que s'ha dissenyat amb retallades pressupostàries, ja que recordo també que l'estació de Zona Universitària s'està fent amb molt pocs recursos, per lo tant s'havia d'estalviar on sigui.
Lamentablement ja es inevitable, al pou ja han posat l'estructura dels ascensors. Ara haurem de veure com es comporten. :nose


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dimecres 03/06/2015 21:21

I quantes persones hi caben a dins d'estos ascensors?


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dimecres 03/06/2015 22:19

davroca5 ha escrit:Doncs no, no ho dic irònicament.
Els ascensors de gran capacitat són útils per estacions amb poca demanda (com les del tram Nord, com he dit) ja què el passatge només genera trànsit quan surt del tren, i ni això, ja que com dic son estacions amb poca demanda.
Però en canvi, a estacions del tram comú, estacions amb correspondència i estacions terminals, es molt més útil posar escales mecàniques acompanyada d'un parell d'ascensors PMR, ja què les escales mecàniques permeten absorbir el flux constant de passatgers que té l'estació. I el cas més clar es La Sagrera (i Collblanc, que si que en tindrà).
Pensa que d'aquests nou ascensors, es evident que la meitat o gairebé la meitat estaran a baix i que la pujada i baixada serà lenta (ja que el pou de Zona Universitària es de 60 metres, igual que el de Singuerlín).
Crec rotundament què aquest disseny es recent, i que s'ha dissenyat amb retallades pressupostàries, ja que recordo també que l'estació de Zona Universitària s'està fent amb molt pocs recursos, per lo tant s'havia d'estalviar on sigui.
Lamentablement ja es inevitable, al pou ja han posat l'estructura dels ascensors. Ara haurem de veure com es comporten. :nose
No te das cuenta del sinsentido que dices sugiriendo que las estaciones del tramo norte se han hecho para "poca demanda". Una estación con una BATERÍA de ocho o nueve ascensores de tamaño de hospital donde han de caber camillas (creo que son como 20 personas sin exagerar) te parece "poca demanda"? Siento romper la burbuja en la que vives, pero el "problema" del tramo norte es que justamente se ha hecho a una escala completamente sobredimensionada.
Si usaran escaleras mecánicas hablaríamos de seis o siete tramos, ¿tu has pasado por Vall D'Hebron L5? Ahí han hecho justo lo que tu dices, hay dos ascensores, y escaleras mecánicas, y lo que pasa es que hay carreras para llegar a los ascensores, y casi nadie usa las escaleras mecánicas porque son como cinco tramos y tardas la vida. Y eso siendo una estación poco demandada por ser la terminal de la L5.

No tiene nada que ver tener unos pocos ascensores de tamaño normal como en La Sagrera (o Av. Tibidabo L7 por eso), que no tener tropecientos macroascensores como aquí. ¿Hay algo en el agua que todo este país esta delusional?


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimecres 03/06/2015 22:51

El ascensors són més ràpids i millors en estacions de gran profunditat ja que requereixen menys obres (només un pou). Tot i això, jo sóc partidari de que si es poden posar
  • escales mecàniques d'un sol tram
les posaria, ni que costés un pèl més, ja que la continuïtat de flux que permeten no ho té cap ascensor o escales per trams. Us asseguro que les escales mecàniques, ni que siguin de fins a 35 metres de profunditat si són d'un tram són més ràpides (a no ser que tinguis l'ascensor esperant-te), i personalment més còmodes i m'agraden més. A més, la capacitat de transport que tenen una escala de baixada i una de pujada és difícil d'igualar per els ascensors.

Després d'aquesta reflexió, crec que per Zona Universitària estan bé 8 o 9 ascensors, però jo hagués apostat per escales d'un tram en totes les estacions, però bé, és més difícil de construir, i suposo que més car. Tot i això, en aquesta no crec que es pugui per que és mooolt fonda.

PD: les escacles d'un sol tram molt llargues poden donar peu a això:
https://www.youtube.com/watch?v=fFqQOlYE4EE
Per cert és a "Angel" a la Northern line de Londres. Aquestes escales tenen 60 metres de llarg i 27 d'alçada.
:riure :riure :riure
bigcoaster l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 03/06/2015 22:56, en total s’ha editat 1 vegada.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 03/06/2015 22:52

Te equivocas. Está comprobado que mediante escaleras mecánicas cabe más gente y son más eficaces.



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimecres 03/06/2015 22:57

fgc113 ha escrit:I quantes persones hi caben a dins d'estos ascensors?
Diria que 20 per ascensor.
victorcasta ha escrit:Te equivocas. Está comprobado que mediante escaleras mecánicas cabe más gente y son más eficaces.
Li deies a en Don Ramón o a mi? Bé, igualment comparteixo aquesta opinió. :)


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dimecres 03/06/2015 23:29

victorcasta ha escrit:Te equivocas. Está comprobado que mediante escaleras mecánicas cabe más gente y son más eficaces.
Nadie dice que no, pero eficaz no es lo mismo que conveniente, y un desnivel de 40-50 metros con escaleras mecánicas no es muy conveniente. Me remito al ejemplo de Vall d'Hebron.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
TramviaBlau
N6
N6
Entrades: 238

Entrada Autor: TramviaBlau » Dijous 04/06/2015 10:40

A mi m´han agradat les imatges de l interior del vestíbul, si és que queda així. La veritat es que una estació tan important i per la imatge de la ciutat com es la de Europa/Fira estigui tot el formigó a la vista, .......sembla inacabada, no se si tots els visitants de la Fira entendran que ha estat un efecte buscat per l arquitecte....



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Divendres 05/06/2015 13:33

Algú n'està segur de què als ascensors hi caben només 20 persones? Perquè a mi em sona que la capacitat era força més elevada.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4442
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 05/06/2015 14:54

20 personas en un ascensoraco ya son demasiadas.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”