Arc de Triomf, portes obertes
- wefer
- Administrador
- Entrades: 6994
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Arc de Triomf, portes obertes
He passat per l'estació d'Arc de Triomf i m'ha sorprès veure una curiosa manera de no pagar.
Resulta que encara que no ho sembli algunes de les portes de les andanes que comuniquen directament TMB i Renfe estan obertes. He vist que alguns que ho saben, ho fan servir per passar entre una companyia i l'altra sense pagar. Com és habitual, tampoc hi ha cap mena de personal de seguretat que controli absolutament res.
Per l'actitud que he vist de la gent que ho feia la cosa deu venir de lluny perquè ho feien amb tota naturalitat i sabien on anaven.
En sabíeu alguna cosa?
Resulta que encara que no ho sembli algunes de les portes de les andanes que comuniquen directament TMB i Renfe estan obertes. He vist que alguns que ho saben, ho fan servir per passar entre una companyia i l'altra sense pagar. Com és habitual, tampoc hi ha cap mena de personal de seguretat que controli absolutament res.
Per l'actitud que he vist de la gent que ho feia la cosa deu venir de lluny perquè ho feien amb tota naturalitat i sabien on anaven.
En sabíeu alguna cosa?
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N4
- Entrades: 44
- Ubicació: Sabadell
És estrany, però les portes aquestes d'intercomunicació són només d'emergència? Ho dic perquè tenen un interfon al costat.
Aquelles portes son d'emergència, esta clar que han d'estar obertes però el que m'extranya és que no soni cap alarma ni res d'això. Val a dir que jo he treballat en aquesta estació i moltes vegades els únics que estem allà som el que esta a la taquilla i l'auxiliar informador que esta en el vestívol de Nàpols. De personal del metro n'hi ha en el vestívol d'Arc de Triomf, però a vegades no hi és. Tema vigilants de seguretat, per part de renfe abans n'hi havia fixes 24h, ara amb la nova política els vigilants ténen una estació asignada que utilitzen de base i van fent rotacions entre les estacions cosa que fa que a vegades no hi hagi ningú de seguretat a l'estació. Per la nit el vigilant entrant te també rotació però a partir de certa hora es queda fixe a l'estació fins el matí.
Jo sóc usuari habitual d'aquestes portes. Em sembla un insult la volta que s'ha de donar ara per a fer l'enllaç entre els dos transports, quan les andanes estan separades només per una porta. No els costaria res posar validadores en aquí, encara que servissin només als passatgers que porten un títol integrat.
Consti, però, que no ho aprofito per a no pagar. Si faig l'enllaç Renfe->Metro és que ja he pagat a Renfe, i viceversa.
Consti, però, que no ho aprofito per a no pagar. Si faig l'enllaç Renfe->Metro és que ja he pagat a Renfe, i viceversa.
- Adolescent barceloní
- N9
- Entrades: 2377
- Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
- Contacta:
De quines portes parleu? Buscant fotos a Trenscat, no he vist cap porta...
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
És que abans aquesta estació tenia un accés directe entre les andanes del Metro i la RENFE, que estaven ubicats als extrems de les andanes (de Metro, les de RENFE potser no perquè la llargària de les andanes suposo que serà més gran). No sé qui va ser l'**cil que va suprimir aquest accés per fer-hi una caqueta.Adolescent barceloní ha escrit:De quines portes parleu? Buscant fotos a Trenscat, no he vist cap porta...
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- wefer
- Administrador
- Entrades: 6994
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Definitivament, es veu que TMB i Renfe han decidit que les portes d'Arc de Triomf quedin obertes de bat a bat. Ja fa dies (setmanes?) que es pot passar lliurement d'una andana a l'altra (com a mínim en sentit Pl. Catalunya) sense haver de pujar al vestíbul... i sense haver de pagar. Suposo que es deuen haver cansat de que la gent rebentés les portes dia sí i dia també per colar-se.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Ah coi, pensava que ara era obligatori pujar al vestíbul per canviar de FMB <--> Rodalies, pensava que s'havien carregat el pas per l'andana ja que no el recordo obert els cops que hi he estatwefer ha escrit:Definitivament, es veu que TMB i Renfe han decidit que les portes d'Arc de Triomf quedin obertes de bat a bat. Ja fa dies (setmanes?) que es pot passar lliurement d'una andana a l'altra (com a mínim en sentit Pl. Catalunya) sense haver de pujar al vestíbul... i sense haver de pagar. Suposo que es deuen haver cansat de que la gent rebentés les portes dia sí i dia també per colar-se.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- raulitinbcn
- N8
- Entrades: 1172
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Ubicació: Barcelina
Jo ho porto veient fa força temps, i fins i tot he vist la porta completament oberta.
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
Des d'un principi, Renfe i TMB haurien d'haver habilitat validadores per tal de poder fer el transbordament sense haver de canviar de nivell, en comptes d'haver intentat lluitar contra el sentit comú dels milers de passatgers que allà hi fan transbordament.
Sort que desenes de portes rebentades més tard, sembla que aplicaran allò de "si no pots contra el teu enemic, suma-t'hi".
Sort que desenes de portes rebentades més tard, sembla que aplicaran allò de "si no pots contra el teu enemic, suma-t'hi".
-
- N2
- Entrades: 12
Cony,Jo pensava que aixo de las "Portes Giratorias"solament passava amb els politics i ex-ministres.
Voleu dir que hi ha gent que passa de la andana de Renfe a Metro o viceversa sense tenir que pujar al vestibul simplement creuant una porta de res????
ai carai!,pues si que estam millorant el servei,si si.....
Voleu dir que hi ha gent que passa de la andana de Renfe a Metro o viceversa sense tenir que pujar al vestibul simplement creuant una porta de res????
ai carai!,pues si que estam millorant el servei,si si.....
Jo hi baixo cada dia a Arc de Triomf i les portes no estan obertes, almenys les que hi ha més a prop de la sortida de Nàpols. Suposo que ja no tanquen de les puntades de peu que han rebut però obertes no crec que estiguin. Sobre el tema transbord, és un insult haver de pujar i tornar a baixar podent creuar una simple porta. Haurien de tornar a la configuració anterior.
Això no passaria si hi hagués sistemes de validació més àgils. Però el fetitxisme de les màquines i l'aversió a la mà d'obra humana s'imposen al sentit comú.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
+1.000Javi M ha escrit:Des d'un principi, Renfe i TMB haurien d'haver habilitat validadores per tal de poder fer el transbordament sense haver de canviar de nivell, en comptes d'haver intentat lluitar contra el sentit comú dels milers de passatgers que allà hi fan transbordament.
Sort que desenes de portes rebentades més tard, sembla que aplicaran allò de "si no pots contra el teu enemic, suma-t'hi".
Com ja vaig dir fa més d'un any, aquestes portes sempre estan obertes, no és que ningú les hagi rebentat, és que són portes d'emergència i ho han d'estar. Quan algú obre una d'aquestes portes hi ha un cartell a l'andana de color verd, que s'encén indicant que la porta esta oberta per facilitar l'evacuació en cas de mala visibilitat, però no sona cap alarma ni hi ha cap càmera que vigili l'accés.
Si aquestes portes es convertissin en un accés normal, caldria posar barreres tarifàries, aleshores no servirien per sortida d'emergència i caldria fer-ne unes altres.
Si aquestes portes es convertissin en un accés normal, caldria posar barreres tarifàries, aleshores no servirien per sortida d'emergència i caldria fer-ne unes altres.
Tan fàcil com que les validadores s'obrissin en cas d'emergència i deixessin lliure el pas.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 6994
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Fa uns anys recordo haver-ho provat i estaven tancades.MZA_1600 ha escrit:Com ja vaig dir fa més d'un any, aquestes portes sempre estan obertes, no és que ningú les hagi rebentat,
Ara no és només que estiguin sense tancar, sinó que n'hi ha que estan físicament (visualment) obertes.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Entrades: 6994
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Com que alguns no em creieu, fa uns dies vaig fer una foto de l'estat habitual de les portes d'Arc de Triomf. La foto està feta des de can TMB (sentit Bellvitge) i s'hi veu passar un Rodalies de Renfe:
En els dos minuts que vaig estar al costat de la porta, van ser diverses les persones que la van utilitzar per entrar al metro sense pagar, amb l'agravant que els que volen entrar legalment han de donar un passeig de diversos minuts fins a dalt del vestíbul per tornar a baixar per l'altre costat, sentint-se així doblement babaus.
En els dos minuts que vaig estar al costat de la porta, van ser diverses les persones que la van utilitzar per entrar al metro sense pagar, amb l'agravant que els que volen entrar legalment han de donar un passeig de diversos minuts fins a dalt del vestíbul per tornar a baixar per l'altre costat, sentint-se així doblement babaus.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Ara serà jugar al "ping pong"
De qui serà responsabilitat, de TMB o d'ADIF?
De qui serà responsabilitat, de TMB o d'ADIF?
Doncs bé serà que o es tiren la pilota uns als altres o bé directament a ambdos "se la suda". A día d'avui segueixen les portes obertes.
Bé. Ara m'estic fixant en els vostres posts anteriors. Doncs vol dir que directament les companyies ho tenen decidit que estiguin obertes les portes. Doncs res, si així ho volen, que així sigui doncs.
Bé. Ara m'estic fixant en els vostres posts anteriors. Doncs vol dir que directament les companyies ho tenen decidit que estiguin obertes les portes. Doncs res, si així ho volen, que així sigui doncs.