Segons aquesta notícia del 2017, les obres de renovació del funicular han de començar d’aquí un parell de setmanes. És molt estrany que no hagin dit res.
En sabeu alguna cosa?
Hora i data actual: 13 juny 2026, 04:28
Entrada Autor: SrYeri » 04 set. 2018, 01:26
Entrada Autor: premixero » 04 set. 2018, 10:00
Entrada Autor: metring » 27 oct. 2018, 11:10
Entrada Autor: m.h.t. » 27 oct. 2018, 13:43
Entrada Autor: Solella » 27 oct. 2018, 13:46
Entrada Autor: Aeduh » 27 oct. 2018, 16:00

Entrada Autor: Ganz » 27 oct. 2018, 20:16
No però, si mal no recordo, són vehicles de l'any 1958. Tenen, per tant, els seus 60 anys de servei actiu ja. Almenys una de les caixes "deuria" ser preservada perquè no deixa de ser valuós patrimoni, però no he vist enlloc senyals que indiquin que això es farà... per tant, el desguàs sembla, desgraciadament, la via més probable pels vehicles 1 i 2.Solella ha escrit:Els vehicles actuals del Funicular estan fets pols i plens de pintades... Jo els hagués mantingut però renovant-los completament (canviant la disposició dels bancs, obrint les cabines, afegint-li llum, i fins i tot automatitzant els trens). Tampoc em sembla un cas comparable amb el Tramvia Blau, he de dir.
Entrada Autor: Solella » 28 oct. 2018, 13:39
Sóc un usuari molt habitual al Funicular, i us puc assegurar que està en un estat força penós. Ja no parlo de l'aspecte: L'accessibilitat és molt complexa, les cabines no tenen cap funció en concret, la capacitat és limitada i està força antiquat. A mi tampoc m'agrada que es retirin els vehicles actuals, però tampoc tenen res d'especial o que ara mateix s'estigui explotant. També m'hagués agradat, he de dir, un disseny més "vintage" i menys futurista, encara que no em sembli una tria errònia.Ganz ha escrit:No però, si mal no recordo, són vehicles de l'any 1958. Tenen, per tant, els seus 60 anys de servei actiu ja. Almenys una de les caixes "deuria" ser preservada perquè no deixa de ser valuós patrimoni, però no he vist enlloc senyals que indiquin que això es farà... per tant, el desguàs sembla, desgraciadament, la via més probable pels vehicles 1 i 2.Solella ha escrit:Els vehicles actuals del Funicular estan fets pols i plens de pintades... Jo els hagués mantingut però renovant-los completament (canviant la disposició dels bancs, obrint les cabines, afegint-li llum, i fins i tot automatitzant els trens). Tampoc em sembla un cas comparable amb el Tramvia Blau, he de dir.
Entrada Autor: ortegote » 28 oct. 2018, 14:04
Por lo que van a pagar saldria mas rentable darles un lavado de cara y puesta a punto a los actuales.Solella ha escrit:Els vehicles actuals del Funicular estan fets pols i plens de pintades... Jo els hagués mantingut però renovant-los completament (canviant la disposició dels bancs, obrint les cabines, afegint-li llum, i fins i tot automatitzant els trens). Tampoc em sembla un cas comparable amb el Tramvia Blau, he de dir.
Entrada Autor: Solella » 28 oct. 2018, 15:19
Si es precisamente lo que había dicho en mi primer mensajeortegote ha escrit:Por lo que van a pagar saldria mas rentable darles un lavado de cara y puesta a punto a los actuales.

Entrada Autor: Ganz » 28 oct. 2018, 22:06
Crec que, en el meu missatge precedent, no m'he explicat massa bé.Solella ha escrit:Sóc un usuari molt habitual al Funicular, i us puc assegurar que està en un estat força penós. Ja no parlo de l'aspecte: L'accessibilitat és molt complexa, les cabines no tenen cap funció en concret, la capacitat és limitada i està força antiquat. A mi tampoc m'agrada que es retirin els vehicles actuals, però tampoc tenen res d'especial o que ara mateix s'estigui explotant. També m'hagués agradat, he de dir, un disseny més "vintage" i menys futurista, encara que no em sembli una tria errònia.Ganz ha escrit:No però, si mal no recordo, són vehicles de l'any 1958. Tenen, per tant, els seus 60 anys de servei actiu ja. Almenys una de les caixes "deuria" ser preservada perquè no deixa de ser valuós patrimoni, però no he vist enlloc senyals que indiquin que això es farà... per tant, el desguàs sembla, desgraciadament, la via més probable pels vehicles 1 i 2.Solella ha escrit:Els vehicles actuals del Funicular estan fets pols i plens de pintades... Jo els hagués mantingut però renovant-los completament (canviant la disposició dels bancs, obrint les cabines, afegint-li llum, i fins i tot automatitzant els trens). Tampoc em sembla un cas comparable amb el Tramvia Blau, he de dir.
Entrada Autor: ortegote » 28 oct. 2018, 22:25
Si, es que en eso coincidimos, me repito en lo ultimo que si los actuales estan pintados con grafitis los nuevos no creo que tarden mucho en estarlo.Solella ha escrit:Si es precisamente lo que había dicho en mi primer mensajeortegote ha escrit:Por lo que van a pagar saldria mas rentable darles un lavado de cara y puesta a punto a los actuales.
Entrada Autor: Solella » 29 oct. 2018, 00:22
Des del meu punt de vista, s'hauria d'haver tingut en compte un aspecte menys futurista. No ho dic perquè estèticament no m'agradi, si no perquè no té res a veure amb la imatge de parc d'atraccions tradicional i històric que té el Tibidabo. I menys anomenant-lo "Cuca de Llum". Entenc que les cabines d'operació fan nosa, i que la gent que puja en Funicular al parc vol gaudir de les vistes. Per això em sembla correcte tenir el sostre i el morro amb vidre. Ara bé, el disseny interior podria evocar o homenatjar d'alguna manera el passat (encara que siguin detallets, quedaria bé i dotaria de sentit la relació amb el parc d'atraccions i la zona).Ganz ha escrit:Em sembla una bona idea el disseny perquè harmonitza bé amb el parc i, posant-nos en la pell de les criatures, no deixa de ser un atractiu més.
Entrada Autor: ortegote » 29 oct. 2018, 19:21
Eso tiene arreglo, metes a un trabajador vestido de duende dentro del Funicular y que revise el pasaje haciendo el gracioso para que los niños suban mas contentos al parque.Solella ha escrit:Coincideixo gairebé en tot, excepte en aquest petit aspecte:
Des del meu punt de vista, s'hauria d'haver tingut en compte un aspecte menys futurista. No ho dic perquè estèticament no m'agradi, si no perquè no té res a veure amb la imatge de parc d'atraccions tradicional i històric que té el Tibidabo. I menys anomenant-lo "Cuca de Llum". Entenc que les cabines d'operació fan nosa, i que la gent que puja en Funicular al parc vol gaudir de les vistes. Per això em sembla correcte tenir el sostre i el morro amb vidre. Ara bé, el disseny interior podria evocar o homenatjar d'alguna manera el passat (encara que siguin detallets, quedaria bé i dotaria de sentit la relació amb el parc d'atraccions i la zona).Ganz ha escrit:Em sembla una bona idea el disseny perquè harmonitza bé amb el parc i, posant-nos en la pell de les criatures, no deixa de ser un atractiu més.
Entrada Autor: oriolp13 » 16 abr. 2019, 19:16

Entrada Autor: m.h.t. » 30 maig 2019, 22:01
Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”
Same vibes https://t.co/IvIc4Bcpg2 pic.twitter.com/4b7JNNNvto
— transport.cat (@transportcat) January 22, 2026
Sr. alcalde, no estem arribant a l’última estació. No hi ha més estació construïda que el Palau de Comunicacions i Transports. La Sra. Bonet ens vol vendre un “balcó des dels peus de Collserola a la ciutat”. Fum, fum, fum, (i el Nadal ja s’ha acabat) pic.twitter.com/eVLmDDm4me
— Coordinadora Pro Museu Transport de Barcelona (@MuseuTransport) January 22, 2026