Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
68
43%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
37
24%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
49
31%
 
Vots totals: 157
Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4066
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Re: Seguiment de les obres de la L9

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 13/01/2021 15:49

Si us plau que al moment d'arrencar la tuneladora no l'hagin de parar després de foradar un centímetre perquè cal replantejar-se l'estudi del sòl.



davida
N9
N9
Entrades: 1705
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimecres 13/01/2021 16:20

Una pregunta. Si una tuneladora esta estava entre Manuel Girona y Mandri i l'altre passa't Lesseps. Quin era era el cost de acabar el túnel comparat en tenir 10 anys parats la tuneladora?



TECliège
N3
N3
Entrades: 30

Entrada Autor: TECliège » Dimecres 13/01/2021 21:12

No és un tema de cost, sino de liquiditat.

El cost de aturar-ho és evidentment més car, perquè pagues l'aturada, el manteniment i després has de tunelar-ho igual més tard.

Però quan no hi ha un ral i no pots pagar... has d'esperar a tenir-ne. No estic defensant el que es va fer, sinó explicant que no és un tema de cost.



Avatar de l’usuari
davroca5
N7
N7
Entrades: 552
Ubicació: Pròxima estació: Can Boixeres
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dijous 14/01/2021 12:19

Aturar la tuneladora ha estat un error garrafal. Tot i que es pot entendre la decisió al 2011 per falta de liquiditat, s'hauria d'haver pensat que l'aturada no seria precisament temporal (de pocs anys) sinó que en els pitjors dels casos s'allargaria bastant. El fet de que cada mes rebi un manteniment de 30.000€ (dada confirmada per l'exconseller Rull a una entrevista als Matins) dona que durant tots aquests anys s'han gastat més de 3 milions només en manteniment, quan amb aquest cost estic segur que es podria haver avançat o directament acabat el túnel a un ritme més lent. Ara, després de 10 anys i 3 milions d'euros gastats, ningú garanteix que la tuneladora segueixi funcionant quan es torni a engegar. Si no hi havien diners la priorització de recursos hauria d'haver anat a acabar l'excavació del túnel aturant les obres a la resta d'estacions, però el túnel s'hauria d'haver acabat per a treure les tuneladores i acabar així amb un dels majors maldecaps del projecte.


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3536
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dissabte 06/02/2021 14:19

La setmana passada van reprendre les obres a l'estació Mandri:




jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1064
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dilluns 01/03/2021 17:49

Les estacions de la L10 Port Comercial, Ecoparc i ZAL entraran en funcionament després de Setmana Santa
Calvet entrega l’obra a TMB, que a partir de finals de març començarà la fase de proves
Ara
https://www.ara.cat/societat/estacions- ... 86937.html



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1429
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dissabte 10/04/2021 19:49

......del Fòrum skyscraper city
Barcelona Metro, pag 55, informació d'avui mateix.

El proper dissabte dia 17 d'abril, inauguració de les tres noves estacions del viaducte del carrer A

Next opening of the three remaining stations on the viaduct of L10 south (Collblanc-Zona Franca).
As this post confirms (inner source)...

DavidVazGuijarro said:
Confirmo, sábado 17 inauguración de las tres nuevas estaciones del viaducto.
...they will open next Saturday, on April 17, 2021.
The stations are (in order from the current terminus Zona Franca), Port Comercial-La Factoria, Ecoparc, and ZAL-Riu Vell.
So L10 south will run from Collblanc to ZAL-Riu Vell.



França451
N9
N9
Entrades: 1837
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,15,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Diumenge 11/04/2021 14:44

Perdonad mi ignorancia, pero... Riu Vell debe hacer referencia a una calle, del Prat. Deduzco que si las calles de los ríos están próximas, habría alguna forma de... hacer llevar la continuación de la línea a Parc Nou, por ejemplo? Así cerramos un círculo entre Hospi y el Prat, de modo que L9 y L10 Sud puedan conectar en algún punto por ambos extremos.

Y no, no me refiero a llevar la L10 al aeroport, sino hacerla acabar en Sant Cosme trasbordando a la L9, sólo con idea de crear un enlace a la L9 por el otro extremo.
¿es posible o me he fumado tempura en polvo?


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

437.001
N10
N10
Entrades: 4909
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 11/04/2021 16:45

França451 ha escrit:
Diumenge 11/04/2021 14:44
Perdonad mi ignorancia, pero... Riu Vell debe hacer referencia a una calle, del Prat.
Creo que hace referencia al antiguo cauce del Llobregat, que está al lado.
França451 ha escrit:
Diumenge 11/04/2021 14:44
Deduzco que si las calles de los ríos están próximas, habría alguna forma de... hacer llevar la continuación de la línea a Parc Nou, por ejemplo?
Antes que eso está la prolongación al Polígon Pratenc, que se hará más adelante (si se hace).

Aunque llevar la L10 a Parc Nou (esa parada que debería llamarse "Sant Cosme"), o a Les Moreres, podría no ser tan mala idea como eso.

Aunque sin duda, no puede ser prioritaria por delante de otras extensiones del metro como:

-L9/L10 Zona Universitària-Sagrera
-L4 La Pau-Sagrera
-L3 Trinitat Nova-Trinitat Vella
-L1 Fondo-Badalona Pompeu Fabra
-L2 Sant Antoni-Parc Logístic



Miquel
Administrador
Entrades: 4184
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 11/04/2021 16:56

França451 ha escrit:
Diumenge 11/04/2021 14:44
Perdonad mi ignorancia, pero... Riu Vell debe hacer referencia a una calle, del Prat. Deduzco que si las calles de los ríos están próximas, habría alguna forma de... hacer llevar la continuación de la línea a Parc Nou, por ejemplo? Así cerramos un círculo entre Hospi y el Prat, de modo que L9 y L10 Sud puedan conectar en algún punto por ambos extremos.

Y no, no me refiero a llevar la L10 al aeroport, sino hacerla acabar en Sant Cosme trasbordando a la L9, sólo con idea de crear un enlace a la L9 por el otro extremo.
¿es posible o me he fumado tempura en polvo?
Riu Vell fa referència a l'antic traçat del riu, que fins a principis d'aquest segle passava per davant de l'actual final del viaducte. El riu va desviar-se en el tram final cap a més al sud i va permetre crear l'actual polígon pratenc (dins el terme municipal del Prat, a l'estar a l'altre costat de la riba antiga, que és la frontera entre els dos municipis), en l'espai entre la nova llera del riu i l'antiga. Pots veure-ho bé amb els mapes en línia.

La línia, algun dia, que te pinta que serà molt llunyà o quedarà desada al calaix per sempre, ha de prolongar-se precisament al Polígon Pratenc, però a diferència del tram Barceloní, no s'ha arribat a construir mai. Esperem que si la línia te una bona rebuda ara que s'inaugurarà ja en tota la seva extensió, potser s'animen a completar el que per cert, si no m'equivoco, estem pagant també.


El metro de Barcelona amb motoristes!


TECliège
N3
N3
Entrades: 30

Entrada Autor: TECliège » Dilluns 12/04/2021 21:35

Miquel ha escrit:
Diumenge 11/04/2021 16:56

Riu Vell fa referència a l'antic traçat del riu, que fins a principis d'aquest segle passava per davant de l'actual final del viaducte. El riu va desviar-se en el tram final cap a més al sud i va permetre crear l'actual polígon pratenc (dins el terme municipal del Prat, a l'estar a l'altre costat de la riba antiga, que és la frontera entre els dos municipis), en l'espai entre la nova llera del riu i l'antiga. Pots veure-ho bé amb els mapes en línia.
Petita Correcció: El Polígon Pratenc ja existia abans de desviar el riu, de fet estava al costat "correcte" del Riu, al costat Prat. Si bé quan es va fer el polígon suposo que ja hi havia la reserva d'espai per a la nova desembocadura, ja que el Pla Delta té molts molts anys.

El que va permetre el desviament del riu és l'ampliacio del Port, on es situa la nova terminal de contenidors Tercat i perllongar el port (Dic sud, etc..). També es posterior (o almenys contemporani) a les obres de la nova desembocadura és la dessalinitzadora i la depuradora, que estan dins el Polígon Pratenc a mode d'ampliació, tocant a la nova desembocadura.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1429
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 15/04/2021 13:25

Acabo de veure això al twitter:

transport.cat ha retuitat
Volem Línia 9 @volemL9

🔴ATENCIÓ: possible anul·lació de la inauguració de dissabte #L10Sud

‼️ @territoricat @TMB_Barcelona haurien posposat la inauguració sense motiu aparent ❌

‼️ Exigim una rectificació IMMEDIATA i la posada en servei de les 3 estacions, amb o sense acte institucional #volemL10



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1659
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 16/04/2021 23:50

De moment no he vist cap comunicat oficial sobre si ho tenien pensat inaugurar demà el 17 d'abril o bé eren pures especulacions... Però diria que per la poca informació suposo que ho posposen per la setmana vinent o acabant ja l'abril... Algú sap amb certessa si inauguraran o no les estacions del viaducte aviat?


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Camel - I Can See Your House From Here

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8


Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1429
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 19/04/2021 12:20

Crec que ha estat per motius polítics. Fa diues es va informar als treballadors de TMB de la inauguració pel dissabte dia 17 d'abril; és va iniciar el compte enrera amb la introducció de la marxa en blanc, més trens dins del carrusel, i així va ser durant els dies previs a la inauguració; però, ai las, de cop i volta tot s'atura sense cap explicació. L'explicació es que encara no hi ha nou Govern, i cal posar-se medalles, o sigui, la política, per sobre de la ciutadania. Sí algú te una millor informació, serà d'agraïr!. Salut!



adriaesc
N7
N7
Entrades: 445
Ubicació: Llucmajor (L4)

Entrada Autor: adriaesc » Dilluns 19/04/2021 12:42

Sembla que no és per motius polítics, sinó que per unes pluges.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1429
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 19/04/2021 15:12

Gràcies pels aclariments, tot i que les pluges de la setmana passada van ser quatre gotes. Salut!



França451
N9
N9
Entrades: 1837
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,15,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dilluns 19/04/2021 17:30

122-042-132 ha escrit:
Dilluns 19/04/2021 15:12
Gràcies pels aclariments, tot i que les pluges de la setmana passada van ser quatre gotes. Salut!
:riure :riure :riure
En efecto, fueron 4 gotas... Por las lluvias... De verdad, lo que hay que leer.

Me parece mucho más creible la argumentación de motivos políticos dada por el compañero 122. Y Si mal no recuerdo el primer aviso de la cancelación comenzásteis a ponerlo el jueves 15. Las lluvias comenzaron el viernes 16. Por favor, un poco de cordura, ¿no? Que somos tontos, pero no tanto.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

adriaesc
N7
N7
Entrades: 445
Ubicació: Llucmajor (L4)

Entrada Autor: adriaesc » Dilluns 19/04/2021 19:02

SER Catalunya ha escrit:Un problema en la frenada dels trens retarda l'estrena de les estacions de la L10

Durant les proves preliminars, un dels combois, que van sense conductor, no es va aturar en el punt que tocava i s'està treballant per identificar i solucionar el problema

Link



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”