Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 2941
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 10/05/2023 9:56

3/24, 9 de maig de 2023 ha escrit: Una catenària s'incendia a Manlleu i els passatgers surten a correcuita del tren
La incidència, que va generar moments de pànic entre els usuaris, s'ha resolt de matinada i la circulació de l'R3 ja està restablerta amb alguns retards
[...]
Ahir dimarts a primera hora també hi va haver una incidència a la senyalització de la R4 entre Manresa i Sant Vicenç de Castellet que provocà retards fins a mig matí.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 2941
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 10/05/2023 11:44

Parlant de la caiguda de catenària de Manlleu, no sé si el més segur és romandre a l'interior del tren, mentre no hi hagi foc o fum a dins. El tren és una estructura metàl·lica connectada elèctricament a terra a través de les rodes i les vies i actua com una gàbia de Faraday.

Què en penseu?

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.

jgomezs
N5
N5
Entrades: 85

Entrada Autor: jgomezs » Dimecres 10/05/2023 15:55

genissimon ha escrit:
Dimecres 10/05/2023 11:44
Parlant de la caiguda de catenària de Manlleu, no sé si el més segur és romandre a l'interior del tren, mentre no hi hagi foc o fum a dins. El tren és una estructura metàl·lica connectada elèctricament a terra a través de les rodes i les vies i actua com una gàbia de Faraday.

Què en penseu?

Salut !!
M'imagino un maquinista havent d'explicar a algú que no sap què és una gàbia de Faraday, que al sostre del tren està passant de tot i ell ha de mantenir les portes tancades.
M'imagino a l'usuari que no sap que és la gàbia de Faraday, en pànic perquè sent explosions a sobre del tren, veu lluminàries que creu que son foc, i aquest maquinista vol que ens matem tots i no obre les portes.
M'imagino el maquinista sopesant entre la probabilitat que li passi algo a l'usuari, o la probabilitat que l'usuari li foti una pallissa a ell.

En un cas d'aquests, la electrònica del tren pateix gaire? Pot funcionar la megafonia?



Miquel
Administrador
Entrades: 4356
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 10/05/2023 18:00

jgomezs ha escrit:
Dimecres 10/05/2023 15:55
genissimon ha escrit:
Dimecres 10/05/2023 11:44
Parlant de la caiguda de catenària de Manlleu, no sé si el més segur és romandre a l'interior del tren, mentre no hi hagi foc o fum a dins. El tren és una estructura metàl·lica connectada elèctricament a terra a través de les rodes i les vies i actua com una gàbia de Faraday.

Què en penseu?

Salut !!
M'imagino un maquinista havent d'explicar a algú que no sap què és una gàbia de Faraday, que al sostre del tren està passant de tot i ell ha de mantenir les portes tancades.
M'imagino a l'usuari que no sap que és la gàbia de Faraday, en pànic perquè sent explosions a sobre del tren, veu lluminàries que creu que son foc, i aquest maquinista vol que ens matem tots i no obre les portes.
M'imagino el maquinista sopesant entre la probabilitat que li passi algo a l'usuari, o la probabilitat que l'usuari li foti una pallissa a ell.

En un cas d'aquests, la electrònica del tren pateix gaire? Pot funcionar la megafonia?
Sempre que passi això, i fins no rebre una orde de desallotjar, cal esperar-se dins el tren a que s'acabi el perill. Baixant del tren t'exposes a que en el moment en que es trenqui la catenària, et caigui al damunt, o puguis rebre una descàrrega elèctrica. Quan passen aquestes coses com sol ser a plena via la gent no sol baixar mentre succeeix, però aquí el tren estava estacionat i la gent s'ha espantat.

Mentre el tren estava encès, suposo que podia fer servir la megafonia, però un cop es trenca la catenària ja no se.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 2941
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 12/05/2023 12:09

3/24, 12 de maig de 2023 ha escrit: Raquel Sánchez diu que l'R2 Sud de Rodalies estarà normalitzada el 21 de maig
La ministra de Transports acusa ERC de fer "electoralisme"
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23628
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 25/05/2023 22:24

Nova incidència a Rodalies: set hores sense trens a l'R4 entre Castellbisbal i Martorell
Una falta de tensió ha fet que un tren de mercaderies quedés aturat
https://www.ccma.cat/324/tallada-lr4-en ... a/3231187/


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2076

Entrada Autor: albert28 » Dijous 25/05/2023 22:32

I a la tarda els panells de Rodalies, al menys a Pl. Cat no funcionaven.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”