Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
un Ànec
N4
N4
Entrades: 65
Ubicació: Sant Vicenç dels Horts

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Entrada Autor: un Ànec » Dilluns 16/12/2024 8:50

Trenofílic ha escrit: Dilluns 16/12/2024 8:07 Crec que seria prioritari prolongar la L3 fins Trinitat Vella L1, ja que allà hi ha molt mala combinació, només quasi només hi ha bus de barri i igualment et toca caminar una mica més que la distancia que fas en bus. No té molt sentit fer transbord a plaça Catalunya per arribar a Santa Coloma que tardes més que caminant de Trinitat Nova a Vella :x . Després, unir d'una vegada la L9/L10 ja que fa anys que quasi no avança. Després la connexió L4 a la Sagrera Meridiana aniria molt bé per anar a Fòrum des de la part de Horta i Nou Barris, de moment només tens algun bus V o combinació V + tram però el viatge es fa llarg, el túnel de la Sagrera TAV ja esta fet només fa falta el de Sagrera TAV a la Pau. Ja després el que queda de la L2 a l'aeroport. I de la L5, per dir una prolongació, diria que com a molt allargar-la fins a dalt de tot de Sant Genís però diria que no és tant urgent.
el perllongament l3 a trinitat vella fa anys que es reclama i no entenc perquè no ho fan si sembla una obra senzilla, a més el PSC és un partit molt representat a aquella zona i la millora és incontestable...
La l9 ja fa uns mesos que la han reengegat i s'hauria de connectar d'aquí pocs anys passi el que passi, diuen que al 2028, jo estic segur que serà al voltant d'aquesta data perque a finals del 2028 o principis del 2029 queden les properes eleccions
El perllongament L4 a sagrera meridiana jo de veritat que no l'entenc, crec que hii ha alternatives millors per a perllongar la L4 (arreglarla) i dubto que horta-fòrum sigui un recorregut habitual de ningú



Avatar de l’usuari
Elefant
N7
N7
Entrades: 346

Entrada Autor: Elefant » Dilluns 16/12/2024 11:30

un Ànec ha escrit: Diumenge 15/12/2024 15:03
Elefant ha escrit: Divendres 13/12/2024 19:21
un Ànec ha escrit: Divendres 13/12/2024 9:40 T'has mirat la programació del Palau Sant Jordi?, i tots els museis i activitats que s'hi poden fer a la muntanya.
l'L2 perllonga per al trasbordament amb les L9 i 10, i de passada montjuïc que ja va bé, en la meva opinió
Sigues una mica menys arrogant, sobre tot si parles sense coneixement de causa. El Palau Sant Jordi i els Museus ja tal, quanta demanda hi ha regularment a la zona? Doncs això.
no ho dic amb arrogància ho dic sincerament. Segurament tingui més viatjers que que estacions com el baró de viver o verneda que no son interessants pel que connecten sino perque s'hi passa per allà i rasques 1000 viatjers diaris de mitjana. Montjuïc a més ajudaria a descongestionar l'estació d'Espanya.
Parles d'estacions intermitjes en línies que van a Santa Coloma i Badalona respectivament. Evidentment aquestes no generaran molta demanda, pèro al final no son la principal utilitat d'aquells trams de Metro, sino ho son els extrems, ergo Santa Coloma i Badalona. Tu en canvi estàs intentant justificar el perllongament de l'L2 amb les estacions a Montjuïc. Pèro fins i tot mirant el perllongament sencer, a on porta? A l'Aeroport que ja te l'L9 i tindrà el nou accés de Rodalies que és més ràpid.
Realment no entenc que hagi de respondre a les teves tergiversacions amb explicacions tan òbvies. Arriba el punt que si un no vol posar una mica de llògica jo no puc fer res :nose


un Ànec ha escrit: Dilluns 16/12/2024 8:50 El perllongament L4 a sagrera meridiana jo de veritat que no l'entenc, crec que hii ha alternatives millors per a perllongar la L4 (arreglarla) i dubto que horta-fòrum sigui un recorregut habitual de ningú
Sagrera-Meridiana es un dels intercanviadors més importants de tota Barcelona, el perllongament de l'L4 té el sentit d'apropar tot lo que es la zona de Poblenou, Fòrum, Besòs i voltants a l'intercanvi sobre tot amb Rodalies, i en menor medida també amb l'L5 i L1. És una mentalitat molt provinciana aquella de només mirar el metro o el moviment dins de Barcelona, quan ja des-de fa molts anys hi ha una demanda enorma de moviment entre ciutat i rodalies. Tot i això els enllaços amb Rodalies han estat històricament poc valorats. Si mires altres ciutats, sovint les estacions de tren son centres neuràlgics del transport urbà, per facilitar el moviment de la gent que hi arriba des-de les rodalies cap a la ciutat. A Barcelona això no és del tot el cas. A Sants conflueixen "només" dues línies de Metro i un punyat de línies de bus, Pl. Catalunya es el gran intercanviador que va neixer quasi per accident, Estació de França ni en parlem (tot i que a nivell de demanda també es cert que és irrellevant), Arc de Triomf quasi es podria suprimir com a parada de Rodalies si no fos per l'estació de busos interurbans (i encara així...), Pg. de Gràcia es un desastre l'enllaç amb L4 i L2, Clot-Aragó té L2 i L1. Llavors que queda? A on tens realment bones connexions entre trens de Rodalies i Metro/bus/tram? Sagrera-Meridiana es el primer intercanviador entre Rodalies i Metro que s'ha fet bé.
Precisament aquest perllongament és un cas a on un projecte de Metro segueix una llògica no de fer de bus de barri i comprar els vots de la gent prometent portar-lis el Metro al seu barri, sino per aconseguir un efecte xarxa connectant sobre tod amb els transports de diferents tipus de cobertura (en aquest cas Rodalies i bus interurbà).



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4271
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 16/12/2024 12:06

un Ànec ha escrit: Dilluns 16/12/2024 8:50 El perllongament L4 a sagrera meridiana jo de veritat que no l'entenc, crec que hii ha alternatives millors per a perllongar la L4 (arreglarla) i dubto que horta-fòrum sigui un recorregut habitual de ningú
Te’n faries creus. Agafa la V25, V27, V29 i veuràs lo plenes que van.



Avatar de l’usuari
LeoMetropol
N4
N4
Entrades: 66
Ubicació: Santa Coloma (L1 L9) / Cardedeu (R2)
Contacta:

Entrada Autor: LeoMetropol » Dilluns 16/12/2024 15:02

victorcasta ha escrit:
un Ànec ha escrit: Dilluns 16/12/2024 8:50 El perllongament L4 a sagrera meridiana jo de veritat que no l'entenc, crec que hii ha alternatives millors per a perllongar la L4 (arreglarla) i dubto que horta-fòrum sigui un recorregut habitual de ningú
Te’n faries creus. Agafa la V25, V27, V29 i veuràs lo plenes que van.
A la vertical NouBarris-Guinardó-Clot-Poblenou una línia vertical (ara fora de pressupostos i tota la pesca, no és que formuli una demanda) no la tenim i realment la mobilitat de gran capacitat és super feixuga.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5809
Ubicació: La Gran Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 23/12/2024 9:19

pukyxd ha escrit: Dilluns 25/11/2024 22:43 Territori adjudica la redacció del projecte per culminar el perllongament de l’L4 fins a la Sagrera

Queden pendents d'executar només 320 metres de túnel i la construcció de la futura estació de Santander; la resta d'infraestructura per fer possible el perllongament des de la Pau ja està feta


El Departament de Territori ha adjudicat aquest dilluns la redacció del projecte constructiu de l’últim tram pendent del perllongament de l’L4 del metro, entre la Pau i la Sagrera. La Generalitat ha desemborsat 2 M € per definir tècnicament quines actuacions caldrà fer per culminar la infraestructura; la redacció del projecte estarà enllestida el primer trimestre del 2026.

(...)

[Notícia completa]
Avui TMB publica a Instagram (i altres xxss, suposo) un petit vídeo de la Laia Bonet sobre el perllongament La Pau-Sagrera.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
LeoMetropol
N4
N4
Entrades: 66
Ubicació: Santa Coloma (L1 L9) / Cardedeu (R2)
Contacta:

Entrada Autor: LeoMetropol » Dilluns 23/12/2024 11:38

Fran-Ikarus ha escrit:
pukyxd ha escrit: Dilluns 25/11/2024 22:43 Territori adjudica la redacció del projecte per culminar el perllongament de l’L4 fins a la Sagrera

Queden pendents d'executar només 320 metres de túnel i la construcció de la futura estació de Santander; la resta d'infraestructura per fer possible el perllongament des de la Pau ja està feta


El Departament de Territori ha adjudicat aquest dilluns la redacció del projecte constructiu de l’últim tram pendent del perllongament de l’L4 del metro, entre la Pau i la Sagrera. La Generalitat ha desemborsat 2 M € per definir tècnicament quines actuacions caldrà fer per culminar la infraestructura; la redacció del projecte estarà enllestida el primer trimestre del 2026.

(...)

[Notícia completa]
Avui TMB publica a Instagram (i altres xxss, suposo) un petit vídeo de la Laia Bonet sobre el perllongament La Pau-Sagrera.
Un altre? Fa una setmana ja en van publicar un.



davida
N9
N9
Entrades: 1839
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dilluns 23/12/2024 14:01

Recordo que el 80% del tunel de La Pau a La Sagrera ja esta construit i en servei. Nomes falten el 300m de la estació de Santander. La resta ja esta en servei com acces a les cotxeres del Triangle desde la L4-L2 i L9-L10. La inversió es minima.



Avatar de l’usuari
LeoMetropol
N4
N4
Entrades: 66
Ubicació: Santa Coloma (L1 L9) / Cardedeu (R2)
Contacta:

Entrada Autor: LeoMetropol » Dilluns 23/12/2024 14:28

davida ha escrit:Recordo que el 80% del tunel de La Pau a La Sagrera ja esta construit i en servei. Nomes falten el 300m de la estació de Santander. La resta ja esta en servei com acces a les cotxeres del Triangle desde la L4-L2 i L9-L10. La inversió es minima.
Doncs dos anys pel projecte xD



Avatar de l’usuari
LeoMetropol
N4
N4
Entrades: 66
Ubicació: Santa Coloma (L1 L9) / Cardedeu (R2)
Contacta:

Entrada Autor: LeoMetropol » Dijous 30/01/2025 11:44

https://amp.elperiodico.cat/ca/barcelon ... -113831316

La Generalitat i Albiol desencallen l’arribada de la línia 1 a Badalona

L’acord preveu reduir l’impacte irreversible al parc de Montigalà, però encara queda per concretar com seran les cotxeres soterrades de Transports Metropolitans de Barcelona.



Avatar de l’usuari
LeoMetropol
N4
N4
Entrades: 66
Ubicació: Santa Coloma (L1 L9) / Cardedeu (R2)
Contacta:

Entrada Autor: LeoMetropol » Divendres 14/03/2025 18:09

Bones!

Ara buscava en quin estat estaven els perllongaments que s'han anunciat recentment. Entenc que:

L1 Badalona - S'està acabant de negociar el tema cotxeres. Això implica una reformulació del projecte.

L2 Montjuïc - S'està reformulant el projecte després de treure'l del calaix.

L4 Sagrera - Ni idea. Estan redactant el projecte?

Quins serien els següents passos en cada cas?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23570
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 26/05/2025 14:00

A un fragment de la notícia:

https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... -barcelona

L’actualització del perllongament de l’L3 del metro, endavant

La comissió mixta també ha informat de l’avenç d’un projecte molt rellevant pel que fa a la mobilitat del futur campus. El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha licitat aquest mateix dilluns l’actualització del projecte de perllongament de l’L3 de metro des de Zona Universitària, a Barcelona, fins a Esplugues Centre per donar cobertura al nou campus a l’entorn de l’avinguda Diagonal. La redacció del projecte es licita per un import de 4,5 milions d’euros i amb un termini de redacció de 12 mesos.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23823
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 08/06/2025 16:02

Més d’un centenar de veïns tallen la Meridiana per a reclamar la unió del metro entre les dues Trinitats
Demanen d'unir la parada de Trinitat Nova amb la de Trinitat Vella

Més d’un centenar de veïns han tallat la Meridiana de Barcelona per reclamar de nou la unió del metro entre les dues Trinitats: la parada de Trinitat Nova (L3 i L4) amb la de Trinitat Vella (L1). L’objectiu és poder anar d’un barri a l’altre sense haver de fer transbordaments.

És una reivindicació que ja ve de lluny. De fet, ho reclamen des que es va inaugurar l’estació de Trinitat Nova, l’any 2008. Ara just fa un any, van fer una cadena humana amb la mateixa reivindicació, i ara el veïnat ha exigit que el projecte es tregui del calaix d’una vegada per totes.

Així ho ha explicat un dels membres de la plataforma Trinitat per la Mateixa Via, Paco Flórez: “Ni l’Ajuntament de Barcelona ni la Generalitat han fet cap declaració ni cap concessió, ni tan sols una reunió per parlar”, ha afirmat. I ha advertit: “Tenim clar que no pararem aquí, potser la pròxima vegada ens concentrem un dia que no sigui festiu.”

Al seu torn, el president de l’Associació Andana Central, Ramon Carbó, ha defensat que unir les dues Trinitats és un projecte relativament fàcil: “El cost seria mínim, perquè el túnel arriba fins a la Meridiana i amb una tuneladora amb un parell d’anys podria estar fet l’enllaç entre l’L3 i l’L1”, ha apuntat.

En concret, els veïns volen l’ampliació de la línia 3 del metro, la verda, fins a Trinitat Vella, on hi ha la línia 1, la vermella, per tal que puguin anar d’un barri a l’altre sense haver de fer transbordaments.

Durant el tall de la Meridiana, diversos veïns portaven samarretes en funció del barri on residien: els de Trinitat Nova de verd com l’L3 i els de la Vella de vermell com l’L1, simbolitzant així els colors de les respectives parades

https://www.vilaweb.cat/noticies/centen ... trinitats/


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”