Remodelació d'estacions de metro
Re: Remodelació d'estacions de metro
El document sencer és aquí, 4490 pàgines i 617 MB de PDF. No es pot dir que no es dissenyen bé els projectes aquí:
https://ftp.infraestructures.cat/?u=nNN ... %27FMB.pdf
https://ftp.infraestructures.cat/?u=nNN ... %27FMB.pdf
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1825
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Gràcies per la informació.
Esperem que facin una bona intervenció.
Urquinaona ho necessita. La dotació del pressupost és de 45 milions d'€, amb aquests diners és pot fer una actuació prou decent. Tenim feina per anys. Salut
Esperem que facin una bona intervenció.
Urquinaona ho necessita. La dotació del pressupost és de 45 milions d'€, amb aquests diners és pot fer una actuació prou decent. Tenim feina per anys. Salut
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1825
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Les obres per fer accessible l'estació de metro de plaça de Sants de l'L5 començaran aquest any
L'ascensor s'ubicarà a tocar del carrer Joan Güell i hi haurà escales mecàniques només de pujada, alhora que es generarà un nou vestíbul més ample que faciliti l'intercanvi amb la línia 1.
https://www.el3.cat/noticia/101620/les- ... an-aquest-
L'ascensor s'ubicarà a tocar del carrer Joan Güell i hi haurà escales mecàniques només de pujada, alhora que es generarà un nou vestíbul més ample que faciliti l'intercanvi amb la línia 1.
https://www.el3.cat/noticia/101620/les- ... an-aquest-
Per si no ho heu vist o no ho sabeu, estan restaurant i enrajolant amb rajola blanca, la volta de l'estació d'Urquinaona L4 i comença a presentar un molt bon aspecte.
- M1171-M1172-M1169...
- N7
- Entrades: 372
- Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Això sona bé, com pot ser que no ho veiés fa dos dies.
Sandy
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... -catalunya
La Generalitat millora l'accessibilitat als intercanviadors de Sants i de Catalunya
Finalitzen obres per valor de 2,4 MEUR per a facilitar els recorreguts a persones amb mobilitat reduïda entre les línies de metro i de Rodalies
El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha finalitzat les obres per a millorar l’accessibilitat a l’intercanviador de Sants (L3 i L5 de Metro i xarxa de Rodalies) i de Catalunya (L1 i L3 de Metro i xarxa de Rodalies). Amb una inversió conjunta de 2,4 MEUR, aquestes actuacions permeten millorar els moviments interns entre les diverses línies de transport a persones amb mobilitat reduïda, sense haver de fer transbordaments en superfície.
Les obres que han finalitzat s’emmarquen en les polítiques del Govern per a promoure l’ús del transport públic i fer-lo més accessible i s’afegeixen a les obres d’adaptació de la xarxa que du a terme. Aquestes actuacions corresponen a millores en l’accessibilitat en estacions que ja estan adaptades.
En l’intercanviador de Sants, els treballs han comportat la instal·lació de dos ascensors:
Un primer ascensor comunica els vestíbuls d’ambdues estacions (ADIF i Metro L5).
Un segon ascensor estableix la connexió entre el vestíbul de l’L5 i l’andana via 2 de l’L5.
L’obra ha comptat amb un pressupost de 2 MEUR.
A Catalunya, les obres han permès adaptar a persones amb mobilitat reduïda els itineraris de correspondència entre estacions i resoldre la connectivitat L1 i Renfe amb L3 i FGC. Els treballs han consistit en la substitució de l’escala existent al passadís de connexió entre l’L1 i l’L3 per una successió de rampes per a garantir l’accessibilitat de tots els itineraris de correspondència entre aquestes estacions i la d’Adif, que ja estan adaptades. Les obres han comptat amb un pressupost de 400.000 euros.
Obres en execució a Passeig de Gràcia
El Departament, d’altra banda, té en execució les obres per a millorar l’accessibilitat a persones amb mobilitat reduïda a l’intercanviador de Passeig de Gràcia (L2, L3 i L4 i xarxa de Rodalies). Les obres, que inclouen com actuacions principals la instal·lació de quatre ascensors, tenen un pressupost de més de 5,2 MEUR.
Dades clau
Estan adaptades a persones amb mobilitat reduïda el 95% de les estacions de metro de l'àrea de Barcelona i estan en fase d'obres o projecte les actuacions per assolir el 100%

La Generalitat millora l'accessibilitat als intercanviadors de Sants i de Catalunya
Finalitzen obres per valor de 2,4 MEUR per a facilitar els recorreguts a persones amb mobilitat reduïda entre les línies de metro i de Rodalies
El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha finalitzat les obres per a millorar l’accessibilitat a l’intercanviador de Sants (L3 i L5 de Metro i xarxa de Rodalies) i de Catalunya (L1 i L3 de Metro i xarxa de Rodalies). Amb una inversió conjunta de 2,4 MEUR, aquestes actuacions permeten millorar els moviments interns entre les diverses línies de transport a persones amb mobilitat reduïda, sense haver de fer transbordaments en superfície.
Les obres que han finalitzat s’emmarquen en les polítiques del Govern per a promoure l’ús del transport públic i fer-lo més accessible i s’afegeixen a les obres d’adaptació de la xarxa que du a terme. Aquestes actuacions corresponen a millores en l’accessibilitat en estacions que ja estan adaptades.
En l’intercanviador de Sants, els treballs han comportat la instal·lació de dos ascensors:
Un primer ascensor comunica els vestíbuls d’ambdues estacions (ADIF i Metro L5).
Un segon ascensor estableix la connexió entre el vestíbul de l’L5 i l’andana via 2 de l’L5.
L’obra ha comptat amb un pressupost de 2 MEUR.
A Catalunya, les obres han permès adaptar a persones amb mobilitat reduïda els itineraris de correspondència entre estacions i resoldre la connectivitat L1 i Renfe amb L3 i FGC. Els treballs han consistit en la substitució de l’escala existent al passadís de connexió entre l’L1 i l’L3 per una successió de rampes per a garantir l’accessibilitat de tots els itineraris de correspondència entre aquestes estacions i la d’Adif, que ja estan adaptades. Les obres han comptat amb un pressupost de 400.000 euros.
Obres en execució a Passeig de Gràcia
El Departament, d’altra banda, té en execució les obres per a millorar l’accessibilitat a persones amb mobilitat reduïda a l’intercanviador de Passeig de Gràcia (L2, L3 i L4 i xarxa de Rodalies). Les obres, que inclouen com actuacions principals la instal·lació de quatre ascensors, tenen un pressupost de més de 5,2 MEUR.
Dades clau
Estan adaptades a persones amb mobilitat reduïda el 95% de les estacions de metro de l'àrea de Barcelona i estan en fase d'obres o projecte les actuacions per assolir el 100%

- M1171-M1172-M1169...
- N7
- Entrades: 372
- Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
A veure si aquestes també es recuperen. Tenen bona pinta, i no seria gens difícil.
Sandy
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
Pel tipus de passadís que és, quedaria molt bé recuperar la rajola blanca
https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... -verdaguer
Afectacions al trànsit al passeig de Sant Joan per obres d'adaptació a l'intercanviador de metro de Verdaguer

Afectacions a partir del 14 de juliol
La part central de la calçada al seu pas pel carrer de Provença quedarà tallada a partir del 14 de juliol, fins a la tardor de 2026
Els treballs d’adaptació de l’estació de l’L4 compten amb un pressupost de 8,6 MEUR
Les obres que el Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica està duent a terme per adaptar a persones amb mobilitat reduïda l’estació de l’L4 de l’intercanviador de metro de Verdaguer (L4 i L5), a Barcelona, comportaran afectacions addicionals a l’entorn del carrer de Provença i el passeig de Sant Joan, a partir de dilluns vinent, 14 de juliol.
En concret, els treballs requereixen el tancament a la circulació de la part central de la calçada del passeig de Sant Joan al seu pas pel carrer de Provença, fins a la tardor de 2026. En conseqüència, els vehicles es desviaran per l’itinerari format pel passeig de Sant Joan, el carrer Còrsega i el carrer de Bailèn.
El carril bici del carrer Provença estarà tallat entre els carrer de Girona i el passeig de Sant Joan; el desviament en sentit Besòs serà avinguda de Diagonal – passeig de Sant Joan i l’itinerari recomanat en sentit Llobregat serà carrer Nàpols – carrer Sicília.
Addicionalment, el cap de setmana vinent, del 19 al 20 de juliol, es restringirà la circulació al passeig Sant Joan, entre el carrer del Rosselló i el carrer de Provença. Els vehicles que circulin sentit mar pel passeig de Sant Joan, seran desviats per el carrer del Rosselló.
Verdaguer accessibilitat metro mobilitat reduïda afectacions
Afectacions cap de setmana 19-20 juliol
El carril bici mantindrà la seva circulació. S’habilitarà un pas segur per a les bicicletes que arribin al punt del tall.

Afectacions cap de setmana 19-20 juliol
Aquestes afectacions s’afegeixen a l’existent al carrer de Provença entre el passeig de Sant Joan i el carrer de Bailèn, que també finalitzaran la tardor de 2026.
Obres en marxa
L’intercanviador de Verdaguer, ubicat al carrer de Provença i al passeig de Sant Joan de Barcelona, està integrat per una estació de l’L4 i una altra de l’L5, i rep anualment 19,8 milions de viatges. Des del gener passat, el Departament té en execució les obres corresponents a la primera fase de l’adaptació de l’intercanviador, que abasten l’estació de l’L4 i compten amb un pressupost de 8,6 MEUR. Aquesta actuació compta amb finançament procedent dels fons europeus FEDER.
Els treballs consisteixen principalment en instal·lar un ascensor que connecti el carrer amb el vestíbul de l’L5 i els ascensors que connectin el vestíbul de l’L4 amb les andanes de l’L4, així com el recrescut de les andanes de l’L4 (direcció la Pau i direcció Trinitat Nova) i la substitució de les escales existents al passadís d’intercanvi per rampes.
L’adaptació de l’intercanviador es completarà amb una segona fase, que inclourà l’execució dels nous vestíbuls de l’L4 i l’L5, la connexió amb les andanes de l’L5 i el recrescut de les andanes de l’L5. El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica té en redacció el projecte constructiu corresponent, amb actuacions valorades en 19 MEUR.
La xarxa de metro compta amb 155 estacions adaptades d’un total de 163, el 95%, i el Departament està treballant per assolir-ne el 100%.
Afectacions al trànsit al passeig de Sant Joan per obres d'adaptació a l'intercanviador de metro de Verdaguer

Afectacions a partir del 14 de juliol
La part central de la calçada al seu pas pel carrer de Provença quedarà tallada a partir del 14 de juliol, fins a la tardor de 2026
Els treballs d’adaptació de l’estació de l’L4 compten amb un pressupost de 8,6 MEUR
Les obres que el Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica està duent a terme per adaptar a persones amb mobilitat reduïda l’estació de l’L4 de l’intercanviador de metro de Verdaguer (L4 i L5), a Barcelona, comportaran afectacions addicionals a l’entorn del carrer de Provença i el passeig de Sant Joan, a partir de dilluns vinent, 14 de juliol.
En concret, els treballs requereixen el tancament a la circulació de la part central de la calçada del passeig de Sant Joan al seu pas pel carrer de Provença, fins a la tardor de 2026. En conseqüència, els vehicles es desviaran per l’itinerari format pel passeig de Sant Joan, el carrer Còrsega i el carrer de Bailèn.
El carril bici del carrer Provença estarà tallat entre els carrer de Girona i el passeig de Sant Joan; el desviament en sentit Besòs serà avinguda de Diagonal – passeig de Sant Joan i l’itinerari recomanat en sentit Llobregat serà carrer Nàpols – carrer Sicília.
Addicionalment, el cap de setmana vinent, del 19 al 20 de juliol, es restringirà la circulació al passeig Sant Joan, entre el carrer del Rosselló i el carrer de Provença. Els vehicles que circulin sentit mar pel passeig de Sant Joan, seran desviats per el carrer del Rosselló.
Verdaguer accessibilitat metro mobilitat reduïda afectacions
Afectacions cap de setmana 19-20 juliol
El carril bici mantindrà la seva circulació. S’habilitarà un pas segur per a les bicicletes que arribin al punt del tall.

Afectacions cap de setmana 19-20 juliol
Aquestes afectacions s’afegeixen a l’existent al carrer de Provença entre el passeig de Sant Joan i el carrer de Bailèn, que també finalitzaran la tardor de 2026.
Obres en marxa
L’intercanviador de Verdaguer, ubicat al carrer de Provença i al passeig de Sant Joan de Barcelona, està integrat per una estació de l’L4 i una altra de l’L5, i rep anualment 19,8 milions de viatges. Des del gener passat, el Departament té en execució les obres corresponents a la primera fase de l’adaptació de l’intercanviador, que abasten l’estació de l’L4 i compten amb un pressupost de 8,6 MEUR. Aquesta actuació compta amb finançament procedent dels fons europeus FEDER.
Els treballs consisteixen principalment en instal·lar un ascensor que connecti el carrer amb el vestíbul de l’L5 i els ascensors que connectin el vestíbul de l’L4 amb les andanes de l’L4, així com el recrescut de les andanes de l’L4 (direcció la Pau i direcció Trinitat Nova) i la substitució de les escales existents al passadís d’intercanvi per rampes.
L’adaptació de l’intercanviador es completarà amb una segona fase, que inclourà l’execució dels nous vestíbuls de l’L4 i l’L5, la connexió amb les andanes de l’L5 i el recrescut de les andanes de l’L5. El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica té en redacció el projecte constructiu corresponent, amb actuacions valorades en 19 MEUR.
La xarxa de metro compta amb 155 estacions adaptades d’un total de 163, el 95%, i el Departament està treballant per assolir-ne el 100%.
https://ajuntament.barcelona.cat/premsa ... -del-dhub/
Laia Bonet presenta el projecte del nou vestíbul de metro que connectarà amb l’interior del DHub
Dimecres 23 de juliol, a les 12.15 hores (DHub, accés per c. Irena Sendler), la primera tinenta d’alcaldia, de l’àrea d’Urbanisme, Acció Climàtica, Mobilitat, Pla de Barris i Serveis Urbans, Laia Bonet, visitarà l’espai a l’interior del Disseny Hub Barcelona on es construirà un nou vestíbul singular de l’estació de metro de Glòries (L1), i donarà compte del projecte d’interiorisme que s’hi executarà, coincidint amb Barcelona 2026 Capital Mundial de l’Arquitectura.
Laia Bonet presenta el projecte del nou vestíbul de metro que connectarà amb l’interior del DHub
Dimecres 23 de juliol, a les 12.15 hores (DHub, accés per c. Irena Sendler), la primera tinenta d’alcaldia, de l’àrea d’Urbanisme, Acció Climàtica, Mobilitat, Pla de Barris i Serveis Urbans, Laia Bonet, visitarà l’espai a l’interior del Disseny Hub Barcelona on es construirà un nou vestíbul singular de l’estació de metro de Glòries (L1), i donarà compte del projecte d’interiorisme que s’hi executarà, coincidint amb Barcelona 2026 Capital Mundial de l’Arquitectura.
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1825
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Barcelona integrarà per primera vegada una estació de metro dins l'interior d'un museu
https://share.google/DyVbLQtWG9Kt7PaKR
Igual que ja té la ciutat de París amb un accés directe del metro al museu del Louvre, Londres amb el Victoria and Albert Museum i Tòquio amb el Museu Eo-Tokyo, ara, Barcelona entrarà a formar part de les ciutats en aconseguir aquesta obra arquitectònica que caracteritza les grans urbes. La ciutat comtal tindrà una estació de metro que connecti directament amb un museu, sense necessitat de sortir al carrer. Això és el que s'ha proposat l'Ajuntament de Barcelona amb el projecte del nou vestíbul de l'estació de Glòries (L1) que connectarà directament amb el Museu del Disseny (DHub), i està previst que estigui llest l'estiu del 2026.
Això serà gràcies a les obres d'ampliació del vestíbul d'una de les sortides de l'estació de Glòries, la que va direcció Sant Martí, que estarà ubicat a la planta baixa de l'edifici, disposarà d'un espai de 380 metres i permetrà connectar el transport subterrani amb el DHub, funcionant així com un nexe entre l'equipament cultural i el metro sense haver de sortir a l'exterior. La primera tinenta d'alcalde i presidenta del Transport Metropolità de Barcelona (TMB), Laia Bonet, ha confirmat que el disseny de l'interior tindrà una "configuració fluida i accessible" i hi haurà "un fals sostre suspès que integrarà il·luminació, pantalles audiovisuals, sistemes tècnics i els senyals del metro". Bonet també assegura que aquest projecte d'interiorisme del futur vestíbul "es fa amb la voluntat de convertir aquest espai en un punt de trobada ciutadà", que, segons explica, també comptarà amb un nou bar i un banc multifuncional.
https://share.google/DyVbLQtWG9Kt7PaKR
Igual que ja té la ciutat de París amb un accés directe del metro al museu del Louvre, Londres amb el Victoria and Albert Museum i Tòquio amb el Museu Eo-Tokyo, ara, Barcelona entrarà a formar part de les ciutats en aconseguir aquesta obra arquitectònica que caracteritza les grans urbes. La ciutat comtal tindrà una estació de metro que connecti directament amb un museu, sense necessitat de sortir al carrer. Això és el que s'ha proposat l'Ajuntament de Barcelona amb el projecte del nou vestíbul de l'estació de Glòries (L1) que connectarà directament amb el Museu del Disseny (DHub), i està previst que estigui llest l'estiu del 2026.
Això serà gràcies a les obres d'ampliació del vestíbul d'una de les sortides de l'estació de Glòries, la que va direcció Sant Martí, que estarà ubicat a la planta baixa de l'edifici, disposarà d'un espai de 380 metres i permetrà connectar el transport subterrani amb el DHub, funcionant així com un nexe entre l'equipament cultural i el metro sense haver de sortir a l'exterior. La primera tinenta d'alcalde i presidenta del Transport Metropolità de Barcelona (TMB), Laia Bonet, ha confirmat que el disseny de l'interior tindrà una "configuració fluida i accessible" i hi haurà "un fals sostre suspès que integrarà il·luminació, pantalles audiovisuals, sistemes tècnics i els senyals del metro". Bonet també assegura que aquest projecte d'interiorisme del futur vestíbul "es fa amb la voluntat de convertir aquest espai en un punt de trobada ciutadà", que, segons explica, també comptarà amb un nou bar i un banc multifuncional.
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1825
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
És la previsió, però d'aquí que és fàci....., en passaran tants d'anys que ja veurem. Salut!