Rodalies a Barcelona, les pitjors de l'estat

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3998
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Re: Rodalies a Barcelona, les pitjors de l'estat

Entrada Autor: UT440_132M » 28 abr. 2015, 17:58

I perquè només fa viatges parcials, i no es recórre la línia sencera? Perquè ahir van utilitzar un tren de la R3 per un viatge de la R1? :emprenyat

Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » 28 abr. 2015, 18:50

UT440_132M ha escrit:I perquè només fa viatges parcials, i no es recórre la línia sencera? Perquè ahir van utilitzar un tren de la R3 per un viatge de la R1? :emprenyat
Lo del tren de la R3 probablement haurà sigut casualitat, ja que no és el primer cop que se n'escapa un a la R1.

En quant a fer la línia sencera probablement sí que seria el millor per a veure els dèficits que té cada línia, però més val això que res.

Salutacions,

Oriol

Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » 28 abr. 2015, 19:01

oriolp13 ha escrit:
UT440_132M ha escrit:I perquè només fa viatges parcials, i no es recórre la línia sencera? Perquè ahir van utilitzar un tren de la R3 per un viatge de la R1? :emprenyat
Lo del tren de la R3 probablement haurà sigut casualitat, ja que no és el primer cop que se n'escapa un a la R1.
Sense anar més lluny, el diumenge passat vaig veure un R1 a Maçanet servit per un dels reformats per la R3 i amb una 447 normal. Una composició estranya, que també es va repetir en un R3 a Ripoll on jo hi vaig pujar.

Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » 28 abr. 2015, 20:44

Renfe451 ha escrit:
oriolp13 ha escrit:
Sense anar més lluny, el diumenge passat vaig veure un R1 a Maçanet servit per un dels reformats per la R3 i amb una 447 normal. Una composició estranya, que també es va repetir en un R3 a Ripoll on jo hi vaig pujar.
Esta composición la he visto más de una vez en el regional de Lleida por Manresa, me parece que es porque le acoplan/desacoplan la 447 sin reformar en Manresa, de forma que el trayecto BCN-Manresa lo hace en doble y de Manresa a Lleida la 447 reformada. En ese caso concreto me parece un muy buen sistema, ya que sino el regional de Lleida se abarrota entre Manresa y BCN.

Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

wefer
Administrador
Entrades: 7334
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » 25 maig 2015, 23:17

wefer ha escrit:
437.001 ha escrit:No Marçal, era Montcada Bifurcació-La Tor.
He parlat de memòria i em puc equivocar, però tinc el plànol concret encara que ara o hi tinc accés. Quan pugui, ho confirmo (o no).
Fa un mes vaig dir que ho confirmaria o no, i com que més val tard que mai... després de mirar un plànol de l'època confirmo que el tram Montcada-Bf - Granollers també estava inclòs dins de les línies altament deficitàries de l'informe de 1985, tal com deia en 473.001, tot i que no es va plantejar la seva supressió.

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » 25 maig 2015, 23:36

Don Ramón ha escrit:Esta composición la he visto más de una vez en el regional de Lleida por Manresa, me parece que es porque le acoplan/desacoplan la 447 sin reformar en Manresa, de forma que el trayecto BCN-Manresa lo hace en doble y de Manresa a Lleida la 447 reformada. En ese caso concreto me parece un muy buen sistema, ya que sino el regional de Lleida se abarrota entre Manresa y BCN.
No, els R12 es fan sistemàticament en simple excepte quan es celebra a Tàrrega la fira del teatre (si no mal recordo), que aleshores van en doble.
wefer ha escrit:Fa un mes vaig dir que ho confirmaria o no, i com que més val tard que mai... després de mirar un plànol de l'època confirmo que el tram Montcada-Bf - Granollers també estava inclòs dins de les línies altament deficitàries de l'informe de 1985, tal com deia en 473.001, tot i que no es va plantejar la seva supressió.
Vaig llegir fa temps que no sabien el tram a clausurar: des de només Ripoll-La Tor, Vic-La Tor i el més bèstia Montcada-La Tor.

xevi
N8
N8
Entrades: 645

Entrada Autor: xevi » 26 maig 2015, 10:48

Sempre m'he preguntat com estaría la línia BCN-Puigcerdà si l'haguessin traspassat a la Generalitat, quan l'Estat va traspassar totes les línies actuals de FGC, van estar apunt... millor que ara, segur.

Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » 28 maig 2015, 13:46

Granolleri ha escrit:
Don Ramón ha escrit:Esta composición la he visto más de una vez en el regional de Lleida por Manresa, me parece que es porque le acoplan/desacoplan la 447 sin reformar en Manresa, de forma que el trayecto BCN-Manresa lo hace en doble y de Manresa a Lleida la 447 reformada. En ese caso concreto me parece un muy buen sistema, ya que sino el regional de Lleida se abarrota entre Manresa y BCN.
No, els R12 es fan sistemàticament en simple excepte quan es celebra a Tàrrega la fira del teatre (si no mal recordo), que aleshores van en doble.
Yo sé lo que ví, y más de una vez he visto el R12 (en el tramo entre Manresa y BCN) en doble composición, con una 447 reformada para regionales, y una 447 normal. Lo dicho, no sabría si seguiría en doble composición a Lleida, o si (lo más lógico) desacoplaban la unidad sin reformar en Manresa.

Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

PizzaiPinya24
N4
N4
Entrades: 44

Entrada Autor: PizzaiPinya24 » 11 oct. 2025, 01:14

Fa poc ha sortit una notícia que ha passat massa desapercebuda per la importància que crec que té. Des de Renfe porten molt de temps amb la turra (clarament falsa) que tenen una puntualitat suïssa. Però el president de Renfe fa un parell de dies ha penjat a xarxes un enllaç al portal de transparència on han afegit les estadístiques de puntualitat...

Aquí es poden veure diverses coses: https://www.renfe.com/es/es/grupo-renfe ... -servicios
  • En primer lloc, la definició de puntualitat és el marge amb el que s'arriba únicament a l'última estació de la línia. Per això podien dir que tenien una puntualitat excelent tot i que no fos cert, perquè només miraven 1 única estació.
  • En segon lloc, els camps importants, a parer meu, són clarament la regularitat del servei i el COMPLIMENT DE L'HORARI, que diuen que calculen segons si els trens arriben a l'hora a totes les parades de la línia. Centrant-me en aquest últim, Barcelona és el nucli de Rodalies que pitjor està i amb diferència (47% vs 53% a Màlaga, el següent més baix; i aprox 70% a Madrid i València, els altres 2 nuclis de major tamany).
  • Com ja era vox populi, Rodalies Lleida, Girona i Tarragona continuen sense existir de cara a Renfe, no apareixen a les estadístiques com a nucli propi ni com a Rodalies Catalunya en conjunt, només les de Barcelona.

Em sembla greu no només per les dades estrepitosament dolentes de compliment d'horaris, sinó per l'evident i absurd intent d'intentar tapar el problema amb una definició rebuscada de puntualitat, esperant que la gent no se n'adoni. En un estat seriós si les coses funcionessin malament s'hauria d'assumir i treballar per arreglar-les.

S'ens pixen a sobre i ens diuen que plou quan fan declaracions de l'estil de que a no_sé_on estan pitjor, que no ens queixem; o que en realitat els trrens funcionen bé i som 4 sonats fent massa soroll. Però és que a sobre ens intenten colar que el que plou són bitllets de 100 ("el mejor momento del ferrocarril español no sé què... :llengua ").

Adjunto el PDF de Barcelona perquè el pugueu mirar sense haver d'entrar a la web )))
Fitxers adjunts
CM Puntualidad Sept 25. Rodalia Barcelona.pdf
(1.59 MiB) S’ha baixat 39 vegades

"American cities weren't build for cars, they were BULLDOZED for cars!"

jgomezs
N7
N7
Entrades: 350

Entrada Autor: jgomezs » 11 oct. 2025, 13:25

PizzaiPinya24 ha escrit: 11 oct. 2025, 01:14 Fa poc ha sortit una notícia que ha passat massa desapercebuda per la importància que crec que té. Des de Renfe porten molt de temps amb la turra (clarament falsa) que tenen una puntualitat suïssa. Però el president de Renfe fa un parell de dies ha penjat a xarxes un enllaç al portal de transparència on han afegit les estadístiques de puntualitat...

Aquí es poden veure diverses coses: https://www.renfe.com/es/es/grupo-renfe ... -servicios
  • En primer lloc, la definició de puntualitat és el marge amb el que s'arriba únicament a l'última estació de la línia. Per això podien dir que tenien una puntualitat excelent tot i que no fos cert, perquè només miraven 1 única estació.
  • En segon lloc, els camps importants, a parer meu, són clarament la regularitat del servei i el COMPLIMENT DE L'HORARI, que diuen que calculen segons si els trens arriben a l'hora a totes les parades de la línia. Centrant-me en aquest últim, Barcelona és el nucli de Rodalies que pitjor està i amb diferència (47% vs 53% a Màlaga, el següent més baix; i aprox 70% a Madrid i València, els altres 2 nuclis de major tamany).
  • Com ja era vox populi, Rodalies Lleida, Girona i Tarragona continuen sense existir de cara a Renfe, no apareixen a les estadístiques com a nucli propi ni com a Rodalies Catalunya en conjunt, només les de Barcelona.

Em sembla greu no només per les dades estrepitosament dolentes de compliment d'horaris, sinó per l'evident i absurd intent d'intentar tapar el problema amb una definició rebuscada de puntualitat, esperant que la gent no se n'adoni. En un estat seriós si les coses funcionessin malament s'hauria d'assumir i treballar per arreglar-les.

S'ens pixen a sobre i ens diuen que plou quan fan declaracions de l'estil de que a no_sé_on estan pitjor, que no ens queixem; o que en realitat els trrens funcionen bé i som 4 sonats fent massa soroll. Però és que a sobre ens intenten colar que el que plou són bitllets de 100 ("el mejor momento del ferrocarril español no sé què... :llengua ").

Adjunto el PDF de Barcelona perquè el pugueu mirar sense haver d'entrar a la web )))
Interessant troballa! De tota manera alguna cosa no m'acaba d'encaixar aquí. Aquesta setmana estava navegant una mica les dades de la web puntual.cat que ha sortit fa poc, per corroborar el que algun cop he dit que "hi ha línies que van sistemàticament alguns minuts tard".
Diguéssim que puntual sigui "arribar menys de 5 minuts tard", llavors, mirant trens a les 8:45 i 18:45 la puntualitat seria:
Mataró - l'Hospitalet: matí 38%, tarda 41%
Granollers - Aeroport: matí 51%, tarda 46%
Vilanova - Estació de França: aquí depèn, si agafes un tren que surt de Vilanova mateix, 83% al matí, si n'agafes un que surt de Sant Vicenç de Calders 33%. A la tarda són 29% i 23%
Martorell - Terrassa està completament afectat per les obres, el tren que surt de Martorell té una puntualitat matí del 60% i el que ve de Vilafranca del 13% (amb un 36% de probabilitat d'arribar més de 30 minuts tard!). A la tarda 33% i el que ve de Vilafranca ja no importa perquè té un endarreriment mitjà de 30 minuts i passa un cop per hora, és a dir que passa sense cap horari (insisteixo en la proposta del tren llançadora SVC - Martorell mentre durin les obres, qui agafa un tren sense horari que passa un cop per hora?).

Noti's que he agafat recorreguts freqüents que acaben en destino final. Per tant no entenc com arriben al 94,9% de puntualitat. L'únic que se'm acut és que un tren que surti 10 minuts tard i arribi 14 minuts tard considerin que és puntual, per compensar que probablement el tren anterior també va tan tard que el pots agafar si surts una mica d'hora (amb les freqüències actuals diria que això només serveix a la R1 i la R2Sud). Si és així, seria un altre cas de Renfe pensant en com moure trens, enlloc de pensar en com fer servir trens per moure passatgers.

I ja sé que les comparacions són odioses, però Igualada - Plaça Espanya, l'aneguet lleig de FGC, 92% de puntualitat (5 minuts). Va lent, però com a mínim saps quan agafar-lo i quan arribes.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”