Validacions a la sortida de FGC

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Japos i catalufos

Entrada Autor: JaMiRo! » Divendres 22/12/2006 19:19

Ferrovi ha escrit: Jo no desitjaría ser japonès, m'agrada ser català, pero m'agradaría que aquesta societat tingui aquestes admirables qualitats dels japonesos
A mi també (malgrat com de fotut és per culpa de... :sant ); però la veritat és que s'enveja alguna que altra qualitat com bé dius... ;)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Divendres 22/12/2006 19:42

Jo vull ser...un home de negocis que vagi per Europa i Japó! M'encanta japó, si bé la meva adversió als mitjans aeris m'hi prohibeix anar-hi (això i la passada de calés que val el bitllet), m'encanten els trens japonesos, les sèries japoneses i sobretot l'educació que reben...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Divendres 22/12/2006 20:39

Hola!

A mi m'agrada la peli del 007 You only live twice (Només es viu dues vegades) perquè la missió del Sean Connery es desenvolupa a aquest país. :D

Per cert, a la peli el cap dels serveis secrets japonesos es desplaça en un tren de metro privat amb tot de fusta per dins... :o

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Divendres 22/12/2006 21:08

aarongilp ha escrit:Jo vull ser...un home de negocis que vagi per Europa i Japó! M'encanta japó, si bé la meva adversió als mitjans aeris m'hi prohibeix anar-hi (això i la passada de calés que val el bitllet), m'encanten els trens japonesos, les sèries japoneses i sobretot l'educació que reben...
Si ets un home de nogocis d'Europa i Japó, abans, ja tindríes un avió privat, no creus? i si no, en tren fins la Xina, i allà un vaixell fins al Japó. A mi, m'agradaría anar, però fa temps que em vaig fer enrera veient un documental de Abelles Gegants del Japó... :o xD



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Divendres 22/12/2006 21:49

Ferrovi ha escrit:Si ets un home de nogocis d'Europa i Japó, abans, ja tindríes un avió privat, no creus?
No precisament, eh...hi ha molta gent que mensualment puja a Japó per motius empresarials...
Ferrovi ha escrit:i si no, en tren fins la Xina, i allà un vaixell fins al Japó.
Si mira, no estaria malament. Un meset per anar-hi xD
Ferrovi ha escrit:A mi, m'agradaría anar, però fa temps que em vaig fer enrera veient un documental de Abelles Gegants del Japó... :o xD
Suposo que seria a les zones rurals...no m'imagino abelles gegants pel centre de Tokyo...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Divendres 22/12/2006 22:40

Imatge

...i de pas fixeu-vos a quin servidor està allotjada aquesta imatge :D



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Divendres 22/12/2006 22:43

Aixó no és per parlar dels torniquets de sortida de la LL-A que majoritàriament encara no funcionen.
Per cert,no tenien previst instalar màquines "de perdó"en algunes estacions,són blaves i serveixen per pagar multes :oops:



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimarts 09/01/2007 13:04

Avui a Espanya FGC he hagut de picar bitllet per sortir :D
Per cert,gràcies al nombre grans d'agents que hi havia han atrapat un neng que portava una T-10 peró no l'havia validat avui,segons els agents.I el neng l'han enxampat i l'hi ha fet pagar 40euros.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimarts 09/01/2007 13:12

Si han estat 40€ el més probable és que li hagin pres les dades per tramitar la denúncia, quan es fa pagar al moment, l'import a pagar són 20€.
Mako448 ha escrit:Avui a Espanya FGC he hagut de picar bitllet per sortir :D
Per cert,gràcies al nombre grans d'agents que hi havia han atrapat un neng que portava una T-10 peró no l'havia validat avui,segons els agents.I el neng l'han enxampat i l'hi ha fet pagar 40euros.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Fujimaki
N4
N4
Entrades: 41
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Fujimaki » Dimarts 09/01/2007 14:20

Curiós, doncs jo ahir vaig anar a Pl. Espanya i no em van fer validar... Apa que aquesta gent de FGC es mereixen un clatellot per anar aplicant aquestes mesures 'furtivament'.

En propietat, això ho haurien de començar a fer un dilluns, o un dia 1 d'un mes, i avisant abans. Que si no a la gent l'agafen desprevinguda...



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 09/01/2007 15:20

Fujimaki ha escrit:Curiós, doncs jo ahir vaig anar a Pl. Espanya i no em van fer validar... Apa que aquesta gent de FGC es mereixen un clatellot per anar aplicant aquestes mesures 'furtivament'.

En propietat, això ho haurien de començar a fer un dilluns, o un dia 1 d'un mes, i avisant abans. Que si no a la gent l'agafen desprevinguda...
És que si s'avisés qui fés frau habitualment aquell dia no en faria o intentaria evitar el control.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimarts 09/01/2007 16:18

Fujimaki ha escrit:Curiós, doncs jo ahir vaig anar a Pl. Espanya i no em van fer validar... Apa que aquesta gent de FGC es mereixen un clatellot per anar aplicant aquestes mesures 'furtivament'.

En propietat, això ho haurien de començar a fer un dilluns, o un dia 1 d'un mes, i avisant abans. Que si no a la gent l'agafen desprevinguda...
Lo de validar per sortir estàn en proves,funciona quan hi han una gran colla d'agents d'estacions que et diuen que fiquis el bitllet per sortir,bloquejen les portes i fan que tinguis que passar el bitllet,peró aixó funciona com a proves,primer totes les estacions de FGC haurien de tenir MAE'S,ja que en algunes estacions no hi han mae's i has de comprar o el bitllet al revisor o bé a la taquilla de les poques estacions que avui en dia disposen se taquilla.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimarts 09/01/2007 23:21

És que el que tu dius és el que ha de buscar un control de frau, agafar la gent desprevinguda, la gent que no porta bitllet és clar, i que pels missatges que veig que estàs deixant anar, començo a sospitar que potser ho dius perquè siguis tu una persona a qui haguessin pogut agafar desprevinguda, aconseguint per tant els objectius del control.

D'altra banda ja ho he explicat 400.000 vegades però alguns d'aquest fòrum sou tossuts com una mula i sembla que no ho enteneu, el control de frau només funciona quan hi ha presència d'interventors per tal d'actuar amb les persones que no porten bitllet, o si fos el cas no portessin un bitllet magnètic.

Fujimaki ha escrit:Curiós, doncs jo ahir vaig anar a Pl. Espanya i no em van fer validar... Apa que aquesta gent de FGC es mereixen un clatellot per anar aplicant aquestes mesures 'furtivament'.

En propietat, això ho haurien de començar a fer un dilluns, o un dia 1 d'un mes, i avisant abans. Que si no a la gent l'agafen desprevinguda...


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dimecres 10/01/2007 0:34

Jo crec que sempre s'ha de fer control de frau, com a Rubí, i sempre s'ha de pagar el bitllet. Espero Fujimaki que no siguis un defraudador, cosa que dubto venint de un friki.



Avatar de l’usuari
Fujimaki
N4
N4
Entrades: 41
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Fujimaki » Dimecres 10/01/2007 0:44

Jarl, jo no sóc defraudador...

Quan parlava d'agafar la gent desprevinguda, es que si no avisen que caldrà validar els bitllets a la sortida, i la gran majoria dels passatgers ho ignoren, començaran a formar-se cues de gent a la sortida de les estacions. M'imagino la situació, i a més amb segons quin tipus de públic habitual...

"Aaay, quej que hay que meté el billete..."

"Ay, el billete... Ande lo habré puehto..."

I mentre un havent d'esperar a que busquin els bitllets, els trobin, els passin per la validadora, se'ls validi i se'ls obri la tanca.

Massa tràmit per quan un tren ple a vessar de gent arriba a Pl. Espanya, o 60 o 70 persones baixen de cop a Sant Boi en una hora punta.

Ja ho havia comentat uns quants missatges abans, que els sistemes de validació del Japó et permeten sortir de l'estació gairebé corrent, i més d'un cop i de dos ho he fet.

El que jo vull és no haver d'esperar a la sortida d'una estació perquè es formen taps que abans no es formaven. I sense necessitat. Punt.

A veure, ja posats, també estic cremadet amb els controls de seguretat dels aeroports, i amb la subnormalitat de la bosseta de plàstic pels líquids, que si em trobés amb l'europolític que va donar llum verda a aquesta mesura faria servir la bossa per asfixiar-lo.

Per cert, tornant a posar el Japó d'exemple, a partir del març faran també la martingala dels líquids, però només per a vols internacionals. En vols nacionals no aplicaran aquestes normatives, potser perquè saben que no serveixen absolutament per a res.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimecres 10/01/2007 0:58

Noi, dius una begenada darrera l'altra.

El bitllet s'ha de portar a mà en tot el trajecte fins a sortir de la teva estació de destinació.

Per iformar de que s'ha de validar per sortir es posa un cartell uns metres abans de les validadores i els interventors ho van indicant quan s'acosta la gent a la sortida.

El temps perdut per la gent és mínim, i a més és un temps perdut el primer cop que es fa, després ja s'hi acostuma.
Fujimaki ha escrit:Jarl, jo no sóc defraudador...

Quan parlava d'agafar la gent desprevinguda, es que si no avisen que caldrà validar els bitllets a la sortida, i la gran majoria dels passatgers ho ignoren, començaran a formar-se cues de gent a la sortida de les estacions. M'imagino la situació, i a més amb segons quin tipus de públic habitual...

"Aaay, quej que hay que meté el billete..."

"Ay, el billete... Ande lo habré puehto..."

I mentre un havent d'esperar a que busquin els bitllets, els trobin, els passin per la validadora, se'ls validi i se'ls obri la tanca.

Massa tràmit per quan un tren ple a vessar de gent arriba a Pl. Espanya, o 60 o 70 persones baixen de cop a Sant Boi en una hora punta.

Ja ho havia comentat uns quants missatges abans, que els sistemes de validació del Japó et permeten sortir de l'estació gairebé corrent, i més d'un cop i de dos ho he fet.

El que jo vull és no haver d'esperar a la sortida d'una estació perquè es formen taps que abans no es formaven. I sense necessitat. Punt.

A veure, ja posats, també estic cremadet amb els controls de seguretat dels aeroports, i amb la subnormalitat de la bosseta de plàstic pels líquids, que si em trobés amb l'europolític que va donar llum verda a aquesta mesura faria servir la bossa per asfixiar-lo.

Per cert, tornant a posar el Japó d'exemple, a partir del març faran també la martingala dels líquids, però només per a vols internacionals. En vols nacionals no aplicaran aquestes normatives, potser perquè saben que no serveixen absolutament per a res.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 10/01/2007 11:28

Home, certa raó no li falta a en Fujimaki. Només cal veure les aglomeracions que arriben a formar-se al vestíbul de Catalunya L3 a certes hores del dia. A més, hi ha molta gent que bloqueja la barrera perquè s'hi fica abans d'hora. Això sol passar quan algú duu un bitllet que marca per a vàries persones i la que no en duu es fica just davant la porta, aleshores la barrera es queda bloquejada i no accepta el bitllet. I fins que la gent s'adona que s'ha d'apartar, doncs passa ben bé un minut.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimecres 10/01/2007 20:57

Fujimaki ha escrit:Ja ho havia comentat uns quants missatges abans, que els sistemes de validació del Japó et permeten sortir de l'estació gairebé corrent, i més d'un cop i de dos ho he fet.

El que jo vull és no haver d'esperar a la sortida d'una estació perquè es formen taps que abans no es formaven. I sense necessitat. Punt.
O ni que sigui com a París, que és igual com posis el bitllet a la validadora que sempre el pot llegir. Per molt ben indicat que estigui, sempre hi ha la possibilitat d'equivocar-se, i en el cas de l'ATM hi ha l'agreujant addicional que el sentit d'introducció dels bitllets és diferent si el bitllet s'ha adquirit a Renfe (mirant el bitllet amb la franja verda a baix). També s'ha de tenir en consideració a la gent gran, molts amb problemes de visió, a qui els hi costa distingir les fletxes blanques del fons rosa d'alguns dels seus títols (d'altres tenen les fletxes en negre).

Finalment, el que cal és conservar el bitllet, però enlloc s'especifica que l'hagis de dur a mà (cosa que sí s'exigeix a les andanes de la SNCF però no als trens). És més, donada la ínfima qualitat d'algunes impressions tèrmiques tenir-lo a la mà en tot el recorregut podria suposar el deteriorament de la impressió i per tant la invalidació del bitllet.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimecres 10/01/2007 23:45

entfe001: Quan jo dic que el bitllet s'ha de portar a mà, no dic que s'hagi de tenir a la mà sinó que s'ha de portar accessiblement, em penso que és prou clar el que he dit i el que no he dit perquè hagi d'estar fent puntualitzacions absurdes.

Pel que fa a les aglomeracions a la sortida, aquestes també es poden produir quan el control de bitllets es faci sense validació per part de personal que els comprovi visualment o mitjançant equips de control, de fet es produiran més aglomeracions, per cert el control de bitlletatge a la sortida existia ja abans de les validacions a la sortida.

De moment a FGC s'ha tendit a evitar el control en aquelles franges horàries en què es poden originar més incomoditats.

Fujimaki: Pel que fa a sortir fent la validació corrent, aquí també ho permeten de vegades els sistemes existents, fent el 2x1, no sé si et refereixes a això, de tota manera en un lloc com pot ser un vestíbul d'una estació de tren no s'ha de córrer de fet en algun reglament de metro deia que la gent s'ha de desplaçar pels vestíbuls i passadissos del metro sense córrer.
entfe001 ha escrit:
Fujimaki ha escrit:Ja ho havia comentat uns quants
missatges abans, que els sistemes de validació del Japó et permeten sortir de l'estació gairebé corrent, i més d'un cop i de dos ho he fet.

El que jo vull és no haver d'esperar a la sortida d'una estació perquè es formen taps que abans no es formaven. I sense necessitat. Punt.
O ni que sigui com a París, que és igual com posis el bitllet a la validadora que sempre el pot llegir. Per molt ben indicat que estigui, sempre hi ha la possibilitat d'equivocar-se, i en el cas de l'ATM hi ha l'agreujant addicional que el sentit d'introducció dels bitllets és diferent si el bitllet s'ha adquirit a Renfe (mirant el bitllet amb la franja verda a baix). També s'ha de tenir en consideració a la gent gran, molts amb problemes de visió, a qui els hi costa distingir les fletxes blanques del fons rosa d'alguns dels seus títols (d'altres tenen les fletxes en negre).

Finalment, el que cal és conservar el bitllet, però enlloc s'especifica que l'hagis de dur a mà (cosa que sí s'exigeix a les andanes de la SNCF però no als trens). És més, donada la ínfima qualitat d'algunes impressions tèrmiques tenir-lo a la mà en tot el recorregut podria suposar el deteriorament de la impressió i per tant la invalidació del bitllet.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dissabte 13/01/2007 21:13

Es diu que un és esclau de les seves paraules i senyor del seu silenci
Fujimaki ha escrit:Jarl, jo no sóc defraudador...
Ah no?

Missatge de Fujimaki en aquest mateix fòrum

http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... ght=#40230
Fujimaki ha escrit:
Jo haig d'admetre que havia fet frau en aquesta línia, quan la meva economia privada no donava per a més, i hauré viatjat a la UAB com unes 40 o 50 vegades amb la T-10 d'una zona. Sí que alguna vegada m'havia enxampat un revisor a bord del tren, i em disculpava argumentant que m'havia confós en marcar la targeta (normalment porto totes les targetes juntes dins d'una funda, i de vegades em confonc; fins i tot he marcat la de dues zones per error en alguna ocasió, i ningú m'ha tornat l'import de la fracció no usada ).

El parell de vegades que m'han enxampat els revisors m'han disculpat; m'hauran vist cara de persona despistada, que ja ho sóc, ja... "pero que no se vuerva a repetí, eh?"


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”