Rodalies R8

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Quina creus que és la millora més necessària a la línia per on passa la R8?

a) més trens per hora.
24
16%
b) recuperar el Rodalies sense transbordament de Sant Cugat i Rubí a Barcelona per Montcada (i més trens per hora).
5
3%
c) nou servei de Rodalies sense transbordament de Sant Cugat i Rubí a Barcelona per Molins de Rei (i més trens per hora).
11
7%
d) intercanviador R8/R4 a Barberà/Baricentro.
19
13%
e) intercanviador R8/FGC a Hospital General (amb clausura de l'actual estació de Rubí)
9
6%
f) intercanviador R8/FGC a Hospital General (mantenint l'actual estació de Rubí)
19
13%
g) millora de les agulles a Cerdanyola-Universitat per tal de permetre accessibilitat a totes les vies des del costat Sant Cugat.
5
3%
h) perllongar la R8 a Vilafranca.
8
5%
i) perllongar la R8 a Sant Celoni.
8
5%
j) intercanviador R8/FGC a Volpelleres (amb clausura de l'actual estació de Sant Cugat).
16
11%
k) nova estació a Montornès del Vallès.
6
4%
l) enllaç R8/R3 a Santa Perpètua i trens directes Vic-UAB.
9
6%
m) que es perllongui la R1 des de Molins de Rei fins a Rubí, Cerdanyola-Universitat, o Sant Andreu Arenal.
11
7%
 
Vots totals: 150
victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Re: Nova línia de Rodalies: R8

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 21/05/2011 14:44

josep_serre ha escrit:Està instal·lat a les dues vies però està prohibida la circulació de trens de tracció elèctrica entre Bellaterra lloc de Banalització i Can Tunis.
Però en quins termes afecta la prohibició? Per via banalitzada?



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dissabte 21/05/2011 15:00

victorcasta ha escrit:
josep_serre ha escrit:Està instal·lat a les dues vies però està prohibida la circulació de trens de tracció elèctrica entre Bellaterra lloc de Banalització i Can Tunis.
Però en quins termes afecta la prohibició? Per via banalitzada?
M'havia oblidat de posar per via I de fet ja ho havia dit, està editat.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 21/05/2011 22:35

Però, per què aquesta prohibició? Falta alguna cosa per fer, o és una arbitrarietat ridícula?



Avatar de l’usuari
ElDesi1994
N7
N7
Entrades: 343
Facebook: Josué Ferrero
Ubicació: Mollet del Vallès
Contacta:

Entrada Autor: ElDesi1994 » Dissabte 21/05/2011 22:35

A mi, i per als Molletans, Montmelonins, i Granollerins que vagin a la Universitat o a Martorell, com és el meu cas, ens anirá de Conya, i ens estalviarem tenir que fer el tranbord R2-R7 de Montcada, o R3-R7 a Montcada Bifurcació o Sant Andreu Arenal... :ok
Però el que si veig com una autèntica estupidesa, es que retallin la R7 fins a Sant Andreu Arenal, per la gent del centre de la ciutat comptal que vagi a la Universitat, excepte els viatgers de Pl. Catalunya, que es salven amb els S2 i S55, i que també la retallin fins a Cerdanyola Universitat... :avall


Parlem amb propietat.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 22/05/2011 0:20

ElDesi1994 ha escrit:A mi, i per als Molletans, Montmelonins, i Granollerins que vagin a la Universitat o a Martorell, com és el meu cas, ens anirá de Conya, i ens estalviarem tenir que fer el tranbord R2-R7 de Montcada, o R3-R7 a Montcada Bifurcació o Sant Andreu Arenal... :ok


Crec que al Vallès Oriental (i a la Selva, Gironès i Empordà) li anirà molt bé la R8 per anar a la UAB.

Al Vallès Oriental, anar A Martorell li anirà bé, però... què hi vas a fer, a Martorell, si no és a fer transbord? Martorell no és tan gran com això...
En canvi, Rubí i Sant Cugat sí que són prou grans, i els anirà de conya tenir tren directe al Vallès Oriental... i viceversa amb Mollet i Granollers.

El que trobo un llàstima és que encara no obrin l´estació de Santa Perpètua-Can Folguera, que li aniria molt bé tenir tren, al casc antic de Santa Perpètua (l´estació actualment coneguda com a Santa Perpètua es troba al barri de La Florida, molt allunyat del casc antic, i enganxat a La Llagosta).
Però el que si veig com una autèntica estupidesa, es que retallin la R7 fins a Sant Andreu Arenal, per la gent del centre de la ciutat comptal que vagi a la Universitat, excepte els viatgers de Pl. Catalunya, que es salven amb els S2 i S55, i que també la retallin fins a Cerdanyola Universitat... :avall
Crec que la R7 no s´ha de treure, han de posar la R8, però no a costa de la R7.

Tret que no se´ls acudeixi un pla B que sigui millor.



Avatar de l’usuari
Nozomi
N8
N8
Entrades: 687

Entrada Autor: Nozomi » Diumenge 22/05/2011 10:33

Sobre la R8 y la casi supresión de la R7:

- R1 que acabe en Cerdanyola Universitat.
- R3 vía Ramal de les Aigües a Barcelona EDF / Aeroport / Castelldefels. Estación para transbordar en el punto de cruce con R8
- R4 estación para transbordar en punto de cruce con R8.
- R7 suprimida.
- R8 con origen en St. Vicenç C. / Vilafranca P. / Martorell hasta Granollers-centre / Sant Celoni en función de la demanda o simplemente al ser horas puntas alargar el servicio. Horarios coordinados en Granollers-centre con los trenes MD que vienen de Girona.



xevi
N7
N7
Entrades: 608

Entrada Autor: xevi » Diumenge 22/05/2011 18:32

Queda clar que l'objectiu és descongestionar els túnels de rodalies que creuen BCN pel centre, doncs la solució seria la construcció d'un enllaç entre el túnel de Meridiana i l'Estació de França, així faria la funció de 3r túnel de Rodalies. D'aquesta manera podriem fer el següent:

*R3 - Estació de França - Vic/Puigcerdà
*R7 - Estació de França - Cerdanyola Universitat / Martorell
*R12 - Estació de França - Manresa - Lleida
*Trens especials (EdF-Circuit de Catalunya, EdF-La Molina (temporada ski), etc...

Per seguir descongestionant els túnels de Barcelona:

Totes les línies de Regionals origen/final Estació de França, tan les línies del Sud, igual que ara, com la línia Girona-Portbou.
R2 sud - EdF - St. V. Calders

*Tenint en compte que els trens de la R3, R7 i R12 passarien per SAGRERA - MERIDIANA podiem dir que estarien molt ben conectades amb la xarxa de Metro (no cal que totes les línies passin per sants i el centre de Barcelona (Catalunya/Pg. de Gràcia)



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 23/05/2011 11:45

De LV en paper:

Nova línia de Renfe

AGUSTÍ SOBERANO - Sant Cugat del Vallès

A partir del dia 26 de juny tindrem noves millores a Rodalies, concretament escric pel que fa a l´antiga R7 (Martorell-L´Hospitalet). Visc a Sant Cugat i tot i la poca freqüència d´aquets trens, fins ara, en 25 minuts arribes a Barcelona i en poc més a l´Hospitalet.

¿La millora per a les poblacions de Rubí, Sant Cugat, etcètera consisteix en un canvi de tren a Cerdanyola Universitat (esperem que els horaris siguin coincidents) i un nou canvi a Sant Andreu Arenal per arribar (si tot va bé) al cap de quant de temps?

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, viu a Sant Cugat i sap que aquestes reivindicacions (igual que la zona 1 dels FGC) són correctes.

Fins quan haurem d´aguantar tots aquest inconvenients? Diuen que és una millora, però es coneix que els grans pensadors d´aquest desgavell no són usuaris de Renfe.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 23/05/2011 11:50

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, viu a Sant Cugat i sap que aquestes reivindicacions (igual que la zona 1 dels FGC) són correctes.
Ah, sí? Per a convertir Catalunya en zona 1 i poder anar d'Ulldecona a Portbou amb una T-10 d'una zona?

Amb arguments com aquest, desmunta un discurs en principi coherent.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

xevi
N7
N7
Entrades: 608

Entrada Autor: xevi » Dilluns 23/05/2011 12:51

Per tot això és imprescindible un 3r túnel o una connexió Meridiana/EdF que faria aquesta funció.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 23/05/2011 13:04

El tercer túnel i la connexió Meridiana-EdF són dues coses força separades.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 23/05/2011 21:05

De TiS http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/te ... /#comments :

Benvolgut Xavi,

Si aquesta nova línia funciona com esperem s’anirà ampliant la seva oferta.

La unió del túnel de Meridiana amb l’Estació de França oferiria la possibilitat de desviar serveis de les línies R3, R4 nord i R12 cap a aquesta darrera estació, però és un terminal que no està connectat amb les línies de metro estratègiques. D’altra banda, aquesta unió no configuraria un nou itinerari que passi pel centre de Barcelona sinó que esdevindria una terminal sense sortida. Així, considerem que es podria crear un perjudici més que un benefici pels usuaris de les línies esmentades.

La Generalitat demana l’execució d’aquestes actuacions des del 2002. Els intercanviadors de Sant Cugat (Renfe/FGC) i Barberà-Cerdanyola (Renfe R4/R8) i la nova estació de Santa Perpètua de Mogoda (de la qual només hi ha construïdes les andanes) són obres previstes per l’Estat dins del Pla d’inversions en infraestructures ferroviàries de rodalia 2008-2015….



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 23/05/2011 23:05

Avui he agafat l´R7 que passa per Cerdanyola-Universitat a les 20.20.
Anava ple, no hi havia gent de peu, però anava ple.
És la primera vegada que veig un R7 així, però des que l´he anat agafant, moooolt poquet a poquet ha anat augmentant el nombre de passatgers.
Tant a Cerdanyola-Universitat, com a Sant Cugat i Rubí hi ha pujat i hi ha baixat força gent (més de 20 persones han pujat i baixat a cadascuna de les tres estacions).
A l´arribada a Martorell, el nombre de gent que ha baixat ha estat, per primera vegada des que utilitzo la R7, similar a quan arriba a Martorell un R4 en simple.
I hi ha hagut corredisses direcció Martorell-Central-FGC.

...i just ara, quan la R7 es comença a consolidar, la retallen.

Res en contra de que crein la R8, faltaria més, però realment ha de ser a expenses d´una altra línia?

Entenc el senyor que es queixa a les cartes al director de La Vanguardia.
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 23/05/2011 23:10, en total s’ha editat 2 vegades.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2218
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dilluns 23/05/2011 23:08

Territori i Sostenibilitat ha escrit:La unió del túnel de Meridiana amb l’Estació de França oferiria la possibilitat de desviar serveis de les línies R3, R4 nord i R12 cap a aquesta darrera estació, però és un terminal que no està connectat amb les línies de metro estratègiques. D’altra banda, aquesta unió no configuraria un nou itinerari que passi pel centre de Barcelona sinó que esdevindria una terminal sense sortida. Així, considerem que es podria crear un perjudici més que un benefici pels usuaris de les línies esmentades.
Ja estem amb el mateix de sempre. :boig No passa pel centre de Barcelona, un terminal sense sortida, ... :blah

Però per qué c*ll*ns aquesta mania de fer passar tot ferrocarril pel "centre" de Barcelona? Per culpa d'això els túnels d'Adif estan a petar de circulacions, i línies com la R1 i R4 (en aquest cas) no poden augmentar la seva freqüència. Si la meitat de les circulacionsde l'R1 acabessin a l'EdF, tindríem entre Clot-Aragó i Mataró unes freqüències de metro. Però no... ni parlar-ne d'això, no sigui que li doni un patatús a algún conseller per no fer parar un tren a Catalunya o Pg de Gràcia. :emprenyat

Terminal que no està connectat amb les linies de metro estratègiques? Ahh, es veritat, que la L4 és una línia de segona que no l'importa a la Generalitat. I clar, això de fer transbord en metro a Clot, SAA, SAC i Sagrera és una possibitat que no es contempla. Si no passa pel centre, res, perquè tots els habitants de Catalunya només van a Pl. Catalunya i Pg. de Gràcia, és clar.... :cop

I a la Generalitat de Catalunya l'importa un pebrot que la R7 acabi a Sant Andreu Arenal? Aquí no hi ha cap problema en què els usuaris hagin de fer transbord? Totes les línies han de ser passants per força excepte la R7?

Però senyors de la Gene, no veieu que si la R7 acaba a SAA...aquesta unió no configuraria un nou itinerari que passi pel centre de Barcelona sinó que esdevindria una terminal sense sortida. Així, considerem que es podria crear un perjudici més que un benefici pels usuaris de les línies esmentades. Perdó, que aquesta resposta és vàlida per a la R3, R4 i R12, però no per la R7. :D

Entenc. Algunes circulacions de les R3, R4 i R12 no poden acabar a l'Estació de França perquè suposa un gran perjudici als usuaris, però la R7 sí ho pot fer a Sant Andreu Arenal perquè aquí no perjudica a ningú. :martell1

Bravo, Generalitat. :plas

Ho sento, però algú ho havia de dir.


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 23/05/2011 23:12

Molt bona argumentació! Et convido a que ho plantegis també al bloc de DTS, TES, TIS o com li vulguin dir :x A veure si un cap pensant ho llegeix...



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dilluns 23/05/2011 23:44

Que el túnel de la Meridiana tingui una connexió directa per accedir a l'Estació de França es podria fer amb un cost força reduït i tindria una importància més estratègica que pràctica, és a dir no serviria per crear cap nou servei en principi però sí que permetria flexibilitzar la xarxa davant de situacions de tràfic excepcionals ja sigui per obres o incidències, per tant ho veuria com una actuación necessària.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 24/05/2011 12:39

josep_serre ha escrit:Que el túnel de la Meridiana tingui una connexió directa per accedir a l'Estació de França es podria fer amb un cost força reduït i tindria una importància més estratègica que pràctica, és a dir no serviria per crear cap nou servei en principi però sí que permetria flexibilitzar la xarxa davant de situacions de tràfic excepcionals ja sigui per obres o incidències, per tant ho veuria com una actuación necessària.
Aquesta connexió ja existeix, i es diu Ramal de les Aigües (Montcada Bifurcació-Sant Andreu Comtal). Cisalla dos cops (especialment a Clot), això sí...
De tota manera, segons com facin les coses a la nova estació de Sagrera, es podria fer una configuració de vies anti-cisallament (salts de moltó) i problema solucionat.

I tornant al tema:

No entenc que calgui desvestir un sant per vestir-ne un altre.
És evident que les línies R1 i R4 són de les més utilitzades, i que necessiten millores de freqüència de pas dels trens, però ha d´anar això en contra dels usuaris de la R7?
Crec que no hauria de ser així.

És una millora important que hi hagi rodalies entre Cerdanyola-Universitat i Granollers-Centre via Santa Perpètua-Can Folguera i Mollet-Sant Fost, ho és, i fa falta.
Ningú no ho nega.

Però si és cert que aquest tram fa falta, també és cert que la majoria dels usuaris que prenen la R7 a Cerdanyola-Universitat, i especialment a Sant Cugat i Rubí, i fins i tot a Castellbisbal o Martorell, van a Barcelona, i agafen aquesta línia perquè els va millor que no FGC o altres línies de Rodalies.

Està clar que no és la línia que porta més viatgers de tota la xarxa, però... quina línia portaria tants viatgers, amb les freqüències horribles que té?
També cal tenir en compte que és una línia que és relativament nova, i just ara comença a ser coneguda i realment utilitzada pels usuaris.
Cal que la retallin just ara?

Si vas de Rubí, Sant Cugat, o de l´Autònoma a Sants, què?
Si vas de Sant Cugat a Montcada, què?
Si vas de Castellbisbal a Cerdanyola, què?
Si vas de Martorell a Sant Andreu Arenal, què?

No seria més lògic no tocar la R7, i si fos possible augmentar la freqüència als 30 minuts com abans, i deixar la R8 com a experiment entre Cerdanyola-Universitat i Granollers?

O si de cas crear la R8 tan qual l´anuncien, però sense retallar res de la R7, i combinar horaris entre R7 i R8, per tal de deixar una freqüència de 30 minuts entre Martorell i Cerdanyola-Universitat amb les R7 i R8 juntes?



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 24/05/2011 12:57

437.001 ha escrit:Aquesta connexió ja existeix, i es diu Ramal de les Aigües (Montcada Bifurcació-Sant Andreu Comtal). Cisalla dos cops (especialment a Clot), això sí...
De tota manera, segons com facin les coses a la nova estació de Sagrera, es podria fer una configuració de vies anti-cisallament (salts de moltó) i problema solucionat.
El salt de moltó que dius ja està en projecte. O està pendent d'estudi informatiu o ja està redactat i està pendent de sortir a licitació.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3181
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 24/05/2011 13:50

No entenc la teva consideració. No se quins colls d'ampolla representen Martorell i Sant Fost (Mollet-Sant Fost?) a la proposta que faig de convertir la R7 en circular, desviant el seu final a Martorell i fent-la anar cap al seu inici a L'Hospitalet.

Podries repreguntar?

Salut !!
liniadelRipollés ha escrit:Tingues en compte que hi ha dos colls d'ampolla: Martorell i Sant Fost.
genissimon ha escrit:Felicito per la creació de la nova R8, tot i que un tren per hora i sentit ho trobo escàs... caldrà veure com evoluciona la demanda. Totalment d'acord a fer aturar tots els regionals de Girona a Granollers. Com a alternativa es podria prolongar la R8 fins a Sant Celoni (on ja s'aturen els MD). Caldrà veure com es combinen els horaris de les dues línies, ja sigui a Granollers o a Sant Celoni.

Trobo comprensible la limitació de la R7 entre Sant Andreu Arenal i Cerdanyola Universitat, per descongestionar una mica el túnel de pl. Catalunya o tenir una mica més de marge de maniobra per recuperar possibles (i probables) retards. Dit això, penso que es podria haver convertit la R7 en una línia circular, L'Hospitalet-Barcelona-Cerdanyola Universitat-Sant Cugat del V.-Rubí-El Papiol-Molins de Rei-L'Hospitalet, en els dos sentits.

També m'afegeixo a la reivindicació de trens regionals Girona-Tarragona per la línia Papiol-Mollet. Però jo els posaria Portbou-Tarragona-Reus-Lleida.

Salut !!
liniadelRipollés ha escrit:La nova configuració de Rodalies és del tot coherent, fins i tot el començament de l'R7 a Sant Andreu atès que els usuaris del centre de Barcelona poden agafar FGC per anar a Rubí, Sant Cugat i UAB.

Una gran notícia la nova R8, tot i que ja he fet arribar l'observació a la Generalitat que tots els trens de la línia de POrtbou s'hauran d'aturar a Granollers-Centre, per tal de facilitar que els estudiants gironins de la UAB puguin accedir-hi més comodament.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 24/05/2011 13:56

Doncs en aquest cas, no hi hauria d'haver massa problema per la part de la línia de la Meridiana. També hi ajudaria la construcció del Túnel de Montcada, però sembla que ha quedat aparcat, de moment.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”