Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 17/10/2014 19:41

sergi ha escrit:Humo,humo y sólo humo...
Ya...
sergi ha escrit:Esta prolongación ya salía en el PDI en el año 2001,¿ Qué han hecho desde entonces?....NADA.
Es que me parece recordar que incluso llegaron a descartarla oficialmente o algo así. Muy desesperados tienen que estar para reflotarlo (o decir que lo reflotan).
sergi ha escrit:No son capaces de acabar el tramo central de la L-9 (con la mitad del tunel excavado y muchas estaciones a medio hacer) van a hacer esto desde cero.

! Ja !
Lo que no me creo (ni creo que la gente que se entere trague con ello), es que tras todo el dineral delirante que se han gastado en el coste y sobrecoste, concesiones, y otros chanchullos más o menos oscuros de la L9 (por no hablar de otros berenjenales que no vienen al caso por no ser de transportes), la gente esté contenta así de repente porque les anuncien, con la L9 a medio hacer (y FGC en Terrassa y Sabadell tres cuartos de lo mismo), que se va a hacer una nueva línea de 300 millones que tendrá más prioridad que terminar lo que parece que nos va a terminar costando alrededor de 16.000 millones.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Divendres 17/10/2014 19:45

437.001 ha escrit:
trensmat ha escrit:Es molt estrany que FGC no vulgui fer una estació a Sants amb la possibilitat de fer enllaç amb la estació de Sants.
Crec que en part hi ha politiqueig primari curt de vista.

D'enllaç entre Renfe i FGC, a Plaça Catalunya, n'hi ha perquè hi ha estat tota la vida des d'abans de l'existència tant de Renfe com de FGC... però has de sortir al carrer i travessar tota la plaça, quan ambdues estacions daten dels anys 1920, cosa que fa que sigui un transbordament incòmode, especialment quan plou.

A Ribes de Freser, n'hi ha de tota la vida, però també des d'abans que existíssin Renfe i FGC, i actualment, que jo sàpiga, els horaris entre cremallera de Níria i tren de Puigcerdà, o no estan gens coordinats, o ho estan ben poc, cosa que no facilita que augmentin els passatgers d'uns, ni d'altres. Estic convençut que comparativament, quan van obrir ambdues línies, la connexió era millor.

A Martorell-Central, n'hi ha perquè es va haver de desviar la via de FGC degut a les obres de l'AVE, i aquesta va ser la millor solució... quan ja es podria haver fet molts anys abans (i de fet, durant molts anys ja n'hi va haver, però bastant cutre. Tant, que es va acabar suprimint).

A Manresa n'hi va haver, però es va suprimir arran de la Guerra Civil que va destruir el pont del Cardener i la línia es va escurçar a Manresa-Baixador.

A Sabadell i a Terrassa, només ara se n'han adonat, i fan les obres que haurien d'haver fet fa un segle o quasi.

I a Sants directament no n'hi ha, perquè en aquest país no hi ha espanyolistes ni catalanistes.
Hi ha barçamadridistes culés i barçamadridistes merengues. Tant curts de vista uns com altres.
Que generalitzo? Sí, però no tant (i així ens va).

Si Catalunya hagués de ser independent, FGC tindria tot l'interès del món en connectar-se amb Sants Estació, més que res perquè tot allò que ara és Renfe passaria automàticament a ser FGC en cas d'independència.
I si hagués de seguir formant part d'Espanya (i si no, també!!!), l'interès general major hauria de seguir prevalent, i en aquest cas seria millorar les comunicacions de la principal estació de Barcelona i de Catalunya (i la segona d'Espanya rera Madrid-Atocha).

Però ni uns, ni altres. Tots curts de vista... excepte els polítics (tots) per fotre mà a la caixa dels nostres impostos.
Com sempre es política i els ciutadans con el de Igualada no poden tindre un enllaç amb Sants.
trensmat l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 17/10/2014 19:53, en total s’ha editat 1 vegada.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 17/10/2014 19:53

trensmat ha escrit:Com sempre es política i las ciutadans con el de Igualada no poden tindre un enllaç amb Sants.
Fins a cert punt, sí.

Però no tot és política.

Per exemple, perquè Igualada tingui un servei de Rodalies decent calen millores a la R6 entre Martorell i Igualada, sí o sí.
Treient les parts difícils (Vallbona-Capellades i Sant Esteve Sesrovires-La Beguda, de rampes duríssimes i solucions complicades, cares i diferents), la resta de la R6 hauria de tenir millores de traçat. Tampoc es tracta d'anar a 160, però sí d'escurçar els temps de trajecte. I amb poc, hi podría haver una millora important.
Ja tinc en compte que fins i tot amb aquestes millores, una part d'aquests passatgers canvien i seguiran canviant a Renfe a Martorell-Central, perquè triguen menys per Molins que no fent tota la processó per Sant Boi.

Això no és política, és necessitat.

Lo que sí que és política és posar el tram Plaça Espanya-Gràcia davant de tot lo demés, inclosa la L9.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 17/10/2014 20:40

Tornant al centre del fil, una cosa que m'ha cridat l'atenció, i que crec que és la que menys es discuteix, és, com titula La Vanguardia a la seva edició d'avui ("Propera estació, Francesc Macià"), l'accés a Francesc Macià, que és la única cosa salvable de tot això.

El problema, és que en lloc de fer-lo via Sants Estació, que seria com més passatgers es podrien atreure i per mi seria l'ideal, el facin via Hospital Clínic (i via Rocafort i Urgell, tot i no contemplar-hi parada a cap de les dues encara que seria molt útil) .

Tot i això, sí que crec que s'hauria d'arribar a Francesc Macià quan abans millor, ja que això implicaria un molt fort augment dels passatgers del tramvia al tram entre Francesc Macià i Maria Cristina, i potser una major dessaturació de la L3 entre Sants Estació i Maria Cristina a les hores punta, que va carregadíssima, i tot i que la L9 se suposa que ja l'ha de buidar bastant, no sé si serà suficient sense el tram central de la L9 (estic convençut que a les hores punta hi ha qui desisteix de fer servir la L3 entre Sants Estació i Maria Cristina per l'enllaunament que hi ha).

Ara bé, més enllà de Francesc Macià, estic radicalment en contra de que la connexió sigui amb Gràcia en lloc de Plaça Molina, perquè crec que la cosa no està prou pensada, i preferiria que no es fes més que el tros Plaça Espanya-Francesc Macià.

Fins a Francesc Macià sí, fins i tot encara que fós via Hospital Clínic, però de fer-se així, llavors per mi la parada de Rocafort seria absolutament obligatòria (però només si a Urgell no pogués ser, que en aquest cas mil cops millor Urgell que no Rocafort). Ara, per mi saltar-se tant Urgell com Rocafort és una heretgia.

Però l'ideal hauria de ser via Sants Estació.

Un cop arribats a Francesc Macià... ja es podria començar a parlar de com anar més enllà. Però no abans, abans, que s'ho pensin, que no ho han fet per molt que diguin. :martell2

I atenció, primer que acabin FGC Terrassa, FGC Sabadell, i la L9/L10 senceres, i després de tot això, ja acceptaria parlar sobre Francesc Macià. :twisted:



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 17/10/2014 22:01

Aqui he fet unes quantes propostes per la L8:

Imatge

Les explico una mica:

Tram Magòria-Fc.Macià
A1: per Pl.Espanya, Sants-Estació i dins el barri de Les Corts
A2: per Pl.Espanya, Sants-Estació i recte per J.Tarradellas (o millor no ben bé per J.Tarradellas per no quedar tant prop d'Entença, sino en paral·lel a uns 200m cap a dins de Les Corts, pero sense fer la giragonsa del A1)
A3: pel Clínic, però recte desde Pl.Espanya, amb parada intermitja
A1bis i A2 bis: recte de Magòria a Est.Sants, parant a Hostafrancs i suprimint Pl.Esp

A partir de Fc.Macià
B1: A Pl.Molina i quedar-se la L7, podent-se prolongar si cal a la UAB o a Sant Cugat
B2: A Pl.Molina i Lesseps
B3: A Gràcia|Fontana, Joanic i a partir d'aqui potser lo millor seria a Sant Pau-Dos de Maig, amb parada mes o menys a Trav.Gracia-Marina

Eixample enlloc de Fc.Macià
C: Sota el C/Aragó (o mes o menys) fins Pg de Gràcia. A partir d'allà sempre pot quedar-se la L4 i la L11, o anar a Monumental, Glòries i Fòrum.

Així de 1r moment lo millor sembla A2+B3, o A2bis+B3, no tinc clar si es tant important o no mantenir Pl.Espanya havent intercanviadors a les altres. Es que la veritat es que es molt difícil (per no dir impossible) fer plans llògics per 1 sola línia sense reestructurar-ho tot.

Aquestes propostes son perque la L8 faci de metro i a Rodalies donar una altra opció (p.ex. desde St.Vicenç dels Horts per Diagonal), si ha de ser Rodalies fins a Pl.Espanya llavors ja s'ha de mirar alguna altra cosa, o que algunes d'aquestes parades tinguin 4 vies i es puguin adelantar.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dissabte 18/10/2014 13:10

Hola,

Aixo que venen es FUM FUM i més FUM !!!
Que tenim les municipals a sobre i potser també unes plebicitaries per a la Generalitat.

LLegint diuen que tardaran 3 anys i una mica mes per fer els 4km de tunel, molt bé la realitat la tenim a Terrassa i Sabadell i no s'acaba mai.

Esta molt bé que en parlin del tema però jo actualment no veig obres ni que es façi l'enllaç a curt termini.

El que no entenc es per que diuen que no sera un enllaç directe per culpa de l'ample metric incompatible amb l'ample UIC del Vallès, podrien canviar l'ample del llobregat Anoia i així tindrien la xarxa conectada i a més els mercants al port ja entrarien amb UIC.

P.D.: He estat bastant moderat per que podria dir-les més grosses del que penso en aquest tema.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 18/10/2014 15:28

ortegote ha escrit:Hola,

Aixo que venen es FUM FUM i més FUM !!!
Que tenim les municipals a sobre i potser també unes plebicitaries per a la Generalitat.
Ja ho sabem, ja...
Es deuen creure que la gent som curts.
I sí que n'hi ha, de curts, però no som tots, ni molt menys. No poden vendre-li la moto a tothom.
ortegote ha escrit:LLegint diuen que tardaran 3 anys i una mica mes per fer els 4km de tunel, molt bé la realitat la tenim a Terrassa i Sabadell i no s'acaba mai.
La veritat és que lo de Terrassa s'està fent etern, i a més les notícies arriben amb comptagotes.
Però a Terrassa ja està molt avançat. Tant, que si ho allarguen gaire més (i ja han donat data oficial aproximada: "estiu 2015", cosa que pot significar tant 23 de juny com 24 de setembre, i setembre ja seria per emprenyar-se).

Sabadell sí que es fa etern, sí...
ortegote ha escrit:Esta molt bé que en parlin del tema però jo actualment no veig obres ni que es façi l'enllaç a curt termini.
Home, si "curt termini" és iniciar les obres allà pel 2020, doncs està clar que en sis anys poden pasar un munt de coses...
ortegote ha escrit:El que no entenc es per que diuen que no sera un enllaç directe per culpa de l'ample metric incompatible amb l'ample UIC del Vallès, podrien canviar l'ample del llobregat Anoia i així tindrien la xarxa conectada i a més els mercants al port ja entrarien amb UIC.
No és barat. Però s'ho venen pensant de fa una temporada ben llarga.
Fa no massa va sortir una mena d'estudi, proposta, idea o el que fós, no ho recordo bé, per connectar els tallers de Rubí de FGC a l'estació de Rubí de Renfe (que també té ample UIC, clar). No sé si ho acabaran per fer ni quan.
Canviar l'ample de la xarxa del Llobregat costa bastant més que això, i implicaria canviar els bogies de tot el material, locomotores incloses. Complicat.
ortegote ha escrit:P.D.: He estat bastant moderat per que podria dir-les més grosses del que penso en aquest tema.
Bé, la veritat és que aquest tema tampoc és la primera vegada que el fan servir de maniobra electoral per vés a saber què.
N'han fet de més grosses, no cal pensar massa per adonar-se'n, però ja és una cosa de fora del món dels transports.



premixero
N8
N8
Entrades: 783

Entrada Autor: premixero » Dissabte 18/10/2014 16:38

La verdad que todo es un gran lio y hay culpables por todos lados "politicos". Aquí ha habido un par de situaciones que han desmbocado en este galimatias, primero fue el desastre del Carmell que hizo parar todas las ampliaciones que estaban en curso en aquel momento y que ya supusieron un gran retraso y luego vino la "crisis" que hizo desaparecer la inversión de golpe, lo que en algunos casos como la linea 9/10 esta siendo fundamental ( yo sigo creyendo que si hubiesen planteado una construcción por tramos con lo que a dia de hoy hay construido ya funcionaria mas de media linea). En cuanto a la unión de los dos FGC ya hace años y años que se tiene de una manera u otra planificado pero parece que no entra en las prioridades(aunque como se ve de vez en cuando lo rescatan del cajón, por motivos electorales?, propagandisticos?, ambos? "qui lo sa".....
En cuanto a la ampliación a Terrassa, la cual ya esta practicamente lista a mi me da que estara preparada para las elecciones municipales del año que viene.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 18/10/2014 20:17

premixero ha escrit:La verdad que todo es un gran lio y hay culpables por todos lados "politicos". Aquí ha habido un par de situaciones que han desmbocado en este galimatias, primero fue el desastre del Carmell que hizo parar todas las ampliaciones que estaban en curso en aquel momento y que ya supusieron un gran retraso y luego vino la "crisis" que hizo desaparecer la inversión de golpe, lo que en algunos casos como la linea 9/10 esta siendo fundamental ( yo sigo creyendo que si hubiesen planteado una construcción por tramos con lo que a dia de hoy hay construido ya funcionaria mas de media linea).


Incluso con el accidente del Carmel, si no hubiera habido el retraso por el incidente de la tuneladora en Zona Franca, ya estaría funcionando bastante más de media línea hoy en día.

Posiblemente hoy ya estaría todo tunelado y estaríamos hablando de la próxima apertura de Sagrera-Lesseps y de la prolongación de la L4 entre La Pau y Sagrera.

No sé si se podrían haber hecho mejor los estudios ni si eso hubiera sido evitable, pero para lo que está costando, fue una verdadera desgracia.
premixero ha escrit:En cuanto a la unión de los dos FGC ya hace años y años que se tiene de una manera u otra planificado pero parece que no entra en las prioridades(aunque como se ve de vez en cuando lo rescatan del cajón, por motivos electorales?, propagandisticos?, ambos? "qui lo sa".....

Este proyecto y la prolongación de la L2 del metro hacia Parc Logístic son dos de las promesas políticas incumplidas (o "a incumplir") favoritas.
premixero ha escrit:En cuanto a la ampliación a Terrassa, la cual ya esta practicamente lista a mi me da que estara preparada para las elecciones municipales del año que viene.
¿Cuándo son?



premixero
N8
N8
Entrades: 783

Entrada Autor: premixero » Dissabte 18/10/2014 22:47

las municipales son en mayo



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 19/10/2014 2:42

premixero ha escrit:las municipales son en mayo
Entonces sí que encaja lo de tener lo de Terrassa listo "para el verano".

Por qué son tan descaradamente electoralistas?



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Diumenge 19/10/2014 4:05

Porque la sociedad es tan descaradamente gilip... que les funciona.



premixero
N8
N8
Entrades: 783

Entrada Autor: premixero » Diumenge 19/10/2014 10:34

aunque se salga del tema, tiene su relación, vosotros fijaros la cantidad de obras que estan haciendo muchos ayuntamientos este ultimo año y que en muchisimos casos se acabaran justo para febrero, marzo que es el limite legal antes de unas elecciones, en principio no se pueden hacer inaguraciones y cosas asi sobre un mes antes de unas elecciones, para no viciar las campañas, pero ya se sabe hecha la ley hecha la trampa y las cosas se terminan justo en el momento oportuno y si no se convierten en la fase 1, 2, 3 o las que hagan falta.



komatek
N5
N5
Entrades: 86

Entrada Autor: komatek » Diumenge 19/10/2014 15:48

Referent a la conversió en ample UIC, hi ha de fa temps el ja mig oblidat projecte Phoenix que contempla això mateix.

Aquí es poden llegir les línies generals del projecte: http://www.cadenadesuministro.es/notici ... barcelona/

Concretament referent al tema:
ICL conjuntamente con FGC, están mejorando la actual red ferroviaria que sale de la mina de Súria y que debe garantizar el acceso de la sal y de la potasa en el puerto de Barcelona, y en un futuro, el corredor Mediterráneo y el puerto de Tarragona, mediante la construcción del tercer carril entre Súria y Martorell/Castellbisbal.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 19/10/2014 16:51

Sobre la conversió de la L-A a ample UIC per a facilitar el transport de potassa, ja hi ha un fil obert: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=3&t=9346


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Diumenge 19/10/2014 18:14

Por desgracia el electoralismo para muchos proyectos interesantes como la Línea Orbital, con lo poco que falta para que el tramo central de la L9/L10 este acabada y ahora se quieren aventurar a construir la ampliación de la línea de la Anoia que no para en Sants que no me parece mal este proyecto.

Pero porque no acabamos las obras que están empezadas como la línea L9/L10 y luego construimos la ampliación de la línea de la Anoia pero que tenga una parada en la Estación de Sants, seria mucho pedir un poco de coherencia.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dijous 26/03/2015 9:59

L'altre dia vaig estar a l'estació de FGC de Plaça Espanya, em vaig fixar que hi han posat, em sembla que són al final de les víes 3 i 4, unes lones penjades del sostre, on s'anuncia la propera ampliació de la línia L8 fins a Plaça Francesc Macià, desconec quan les hi van posar...

Suposo, que si ho publiciten d'aquesta forma, és perquè és un projecte en ferm ?

Imatge



Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Dijous 26/03/2015 11:25

Fa una setmana les vaig veure .

Aquesta ampliació deuria realitzar-se en ample UIC en previsió d'un futur canvi d'amplada a la LL-A . És de lògica preveure-hi una parada a Sants-Estació . Una opció podría tractar-se de fer passar bona part dels L7 i altres serveis per Francesc Macià enlloc de Provença , descongestionant-la .



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dijous 26/03/2015 13:10

Esa lona lleva ahí meses, yo creo que es autobombo sin fundamento alguno. Ya sabemos que anunciar nuevos Metros siempre es bueno para conseguir votos.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1659
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 26/03/2015 15:00

Exacte, hi son des del mes d'cotubre, quan és va fer la presentació de l'Estudi Informatiu del perllongament del tren des de Pl. Espanya fins Gràcia. Salut!



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”